Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Jak to jest z tą dystrybucją?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
95 odpowiedzi w tym temacie

#26 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 07 czerwca 2017 - 14:37

Możesz podać numer IMEI to sprawdzimy z jakiej jest dystrybucji.


  • brad lubi to

1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#27 FireBird

FireBird
  • 126 postów

Napisano 07 czerwca 2017 - 22:52

Dam znać jeszcze co na naklejce będzie.

Ja dzisiaj swoje dostałem (Sferis) - czeska dystrybucja na bank, bo nawet na tyle pudełka jest wszystko po czesku/słowacku (nie znam się). I jak dobrze, że zamówiłem kilka... Pierwszy miał chyba najgorsze zażółcenie górnej części ekranu, jakie do tej pory widziałem w SE, natomiast pozostałe są raczej strawne - a przynajmniej na pierwszy rzut oka. Zauważam, zwłaszcza w jednym, zaniebieszczenie przy krawędziach bocznych ekranu, co jest dosyć irytujące przy czytaniu tekstu w pozycji wertykalnej (pionowej), bo co zaczynasz czytać kolejną linijkę tekstu, to najpierw tło pod tekstem jest nieco bardziej niebieski niż później i analogicznie podczas dochodzenia do końca każdej linijki. Większość akurat na to pewnie nawet nie zwróci uwagi, ale to zażółcenie u góry już chyba każdy wyłapie. Na szczęście jeden egzemplarz jest prawie idealny pod tym względem. Niewiarygodne jak bardzo niedopracowane są te ekrany i to już po tylu latach problemów z nimi...

Wracając do innych wad - niestety klawisze głośności, przełącznika mute i power (u góry) są wyjątkowo luźnawe - jedynie ta pierwsza sztuka, z najgorszym wyświetlaczem jest w miarę w porządku pod tym względem. Pozostałe "klekoczą" ponad przeciętnie (nawet jak na iPhone'y, które znane są z nie najlepszego spasowania tych elementów).

Z dodatkowych info, moje przyszły z iOSem 10.2.1 - wcześniejszy z Playa dostałem już na 10.3.1, więc prawie, że najnowszym - musiał być naprawdę świeży, niemal prosto z linii produkcyjnej, ale miał zbyt duże zaniebieszczenie przy lewej krawędzi ekranu. To potwierdza, że nie kwapią się z poprawą jakości tych wyświetlaczy i liczy się wyłącznie nasze własne szczęście...
Daj koniecznie znać jak Twój egzemplarz będzie się prezentował. Kiedy ma dojść, swoją drogą?



#28 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 07 czerwca 2017 - 23:03

Myślę, że jutro będzie. Teraz nastraszyłeś tym ekranem :D ale skoro mówisz że w kilku tak masz to chyba nie ma co nawet zwracać/ wymieniać, nie widzi mi się 10 razy próbować, oby nie było to jakieś mocno zauważalne.

A powiedz co pisało na naklejce tej na folii? Bo w polskich dystrybucjach miewałem nakleję iSource zawsze.


Użytkownik brad edytował ten post 07 czerwca 2017 - 23:06


#29 FireBird

FireBird
  • 126 postów

Napisano 07 czerwca 2017 - 23:20

Nie było żadnej naklejki na folii.

Wiadomo - ważne, żeby Tobie nie przeszkadzało. I tak, znalezienie blisko bezbłędnego iPhone'a SE graniczy moim zdaniem z cudem. 7-ki też słychać, że mają zażółcone góry ekranów.



#30 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 07 czerwca 2017 - 23:29

Nie było żadnej naklejki na folii.

Wiadomo - ważne, żeby Tobie nie przeszkadzało. I tak, znalezienie blisko bezbłędnego iPhone'a SE graniczy moim zdaniem z cudem. 7-ki też słychać, że mają zażółcone góry ekranów.

Przewinęło się kilka 5s przez moje ręce i nigdy nie zwróciłem na to uwagi, także pewnie jestem z tych którym to nie robi różnicy, albo trafiałem dobre modele haha :D Co do luźnych przycisków to raz bardziej lata raz mniej, ale taki już urok.

A Iphone'a bez wad nie ma, pamiętaj szukamy tego z najbardziej akceptowalną wadą :D Zastanawia mnie czy to przez to, że oczekuje się czegoś porządnego za takie pieniądze i przesadnie zwraca się uwagę na każdy detal, czy może po prostu to Apple produkuje takie buble, a inni producenci nie mają aż tylu wpadek? Ciekawe!

Cały czas nie mogę zrozumieć też tego Sferis, autoryzowany reseller Apple, jako jeden z pierwszych sklepów w Polsce i nagle zaczęliby sprzedawać dystrybucje zagraniczne tym samym podpadając Apple? Bo z wypowiedzi ludzi na forum wywnioskowałem, że nie ma w ogóle możliwości żeby w jakikolwiek sposób modele przeznaczone na inne kraje stały się polską dystrybucją (np poprzez odkupienie ich z innego kraju przez polskiego dystrybutora)


Użytkownik brad edytował ten post 07 czerwca 2017 - 23:39


#31 martinelli

martinelli
  • 12 postów

Napisano 08 czerwca 2017 - 10:02

 

Powiedzcie mi proszę czy ten kod oznacza kraj dystrybucji czy jedynie model iphone 7 - MN8X2PM/A  ?

Jaki kod powinien być na pudełku, żeby była polska dystrybucja?

 

Myślałem o zakupie w tym sklepie, ale twierdzą, że mają dystrybucję europejska i polską jednocześnie i nie ma wpływu na co trafię...

 

https://sklep.newagehardware.pl/pl/p/SALON-WARSZAWA-Apple-iPhone-7-32GB-Czarny/23097313



#32 MiL

MiL
  • 1 486 postów
  • Płeć:

Napisano 08 czerwca 2017 - 10:16

A jak jest z gwarancją jeżeli kupi się iPhona od kogoś kto nie jest oficjalnym dystrybutorem i telefon nie pochodzi z polskiej dystrybucji? Na Allegro pełno jest takich urządzeń sprowadzanych z Niemiec, Słowacji itp i sprzedawanych w dodatku na fakturę Vat Marża.



#33 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 08 czerwca 2017 - 10:17

Na Polskę MN8X2LP/A jeśli mnie pamięć nie myli.

Kody regionów zmieniają się co jakiś czas. Kiedyś były bardzo oczywiste, teraz już niekoniecznie.

 

W każdym razie jest to model retail, bez grawerki, nowy (w sensie - nie refurb).

 

Tutaj jest całkiem ładnie opisane co oznaczają te kody modeli

https://www.theiphon...com/wiki/Models

 

Tutaj jest spis kodów krajów, ale widzę już nieaktualne

https://www.theiphon...i/Model_Regions



#34 martinelli

martinelli
  • 12 postów

Napisano 08 czerwca 2017 - 10:21

Dziękuję za odpowiedź.

Pod kodem MN8X2LP/A nie wyskakuje nic w necie, pod tym który podałem owszem.

 

Jak mam rozpoznać przy odbiorze osobistym, że to polska dystrybucja?

Czy ten kod MN8X2PM/A oznacz dystrybucję czy jedynie model telefonu?



#35 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 08 czerwca 2017 - 10:30

Odnośnie Twojego pytania - przeczytaj co podlinkowałem bo nie chce mi się przepisywać całego artykułu z wikipedii...

 

A co do uwagi na temat końcówki - to przy iPhone 7 się coś zmieniło od ostatniego razu gdy się interesowałem tematem - PM to oznaczenie dla Polski :)

Sorry za konfundowanie, ale jak pisałem wcześniej te "brandy" się zmieniają co jakiś czas. Kiedyś było PL, potem LP, teraz jest PM dla Polski.

 

Na stronie Apple całkiem dobrze widać co jaki ma kod.

http://imgur.com/wHCsT4t



#36 martinelli

martinelli
  • 12 postów

Napisano 08 czerwca 2017 - 10:50

ok, czyli w przypadku kupna telefonu z polskiej dystrybucji np. na allegro (aukcja przykładowa poniżej) mimo faktury marża Apple przy wymianie gwarancyjnej przedłuży gwarancję o kolejne 12 miesięcy?

Nie mogę się zdecydować czy płacić ponad 3 tysiące u resellera czy oszczędzić...

 

http://allegro.pl/pl-apple-iphone-7-32gb-czarny-black-mat-kmki-krk-i6733331748.html



#37 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 czerwca 2017 - 11:42

Jeśli sprzedawca pisze prawdę i telefon pochodzi z polskiej dystrybucji to tak. Ale szczerze wątpię, bo cena jest podejrzanie niska, 700 złotych taniej niż oficjalna, więc chyba nie kupili tego w Polsce od oficjalnego dystrybutora (AB lub iSource).

Faktura VAT Marża, swoją drogą nielegalna, skoro to nie jest używany telefon, sugeruje, że jest to towar sprowadzony z zagranicy. No chyba, że to kupione u polskiego operatora komórkowego w abonamencie.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#38 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 08 czerwca 2017 - 11:42

A jak jest z gwarancją jeżeli kupi się iPhona od kogoś kto nie jest oficjalnym dystrybutorem i telefon nie pochodzi z polskiej dystrybucji? Na Allegro pełno jest takich urządzeń sprowadzanych z Niemiec, Słowacji itp i sprzedawanych w dodatku na fakturę Vat Marża.

Według tego co udało mi się wyczytać to w takim przypadku jeśli doszłoby do wymiany gwarancyjnej to dostaniesz 3 miesiące gwarancji (lub do końca obecnej gwarancji będzie trwała - zależnie od tego który wariant jest korzystniejszy)

Z kolei gdy kupuje się od autoryzowanego, to z tego co infolinia mi powiedziała, nawet jeśli jakimś cudem nie jest to polska dystrybucja to sam fakt zakupu u takiego resellera uprawnia do tego 12miesięcznego okresu gwarancji po wymianie.



#39 martinelli

martinelli
  • 12 postów

Napisano 08 czerwca 2017 - 12:02

i co robić, polecacie jakąś formę zakupu, gdzie kupić patrząc na ceny?

Kwota ma dla mnie znaczenie bo i tak jest już bardzo duża, ale jednocześnie nie chce żałować tej oszczędności.



#40 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 czerwca 2017 - 12:06

Masz na przykład Media Markty i Saturny, albo X-Kom to są pewne firmy, a nie Allegro z fakturą VAT Marża.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#41 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 08 czerwca 2017 - 12:07

update:

Sferis odpowiedziało mi własnie na maila "tak, jest to Polska dystrybucja.".

Otrzymałem telefon i zadzwoniłem do Apple, pani z działu technicznego sprawdziła po IMEI i jest to oczywiście dystrybucja czeska, powiedziała też że nie ukrywa że mogą wystąpić potem problemy z tą gwarancją jesli to nie jest polska dystrybucja. Do pytania jak to możliwe że autoryzowany reseller odstawia takie numery pani się nie ustosunkowała, poleciła skorzystać z opcji 14dniowego zwrotu. Nie wiem sam co sądzić o Sferis, jeszcze to zapewnienie że to polska dystrybucja :D

 


Użytkownik brad edytował ten post 08 czerwca 2017 - 12:09


#42 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 czerwca 2017 - 12:09

Nie będzie żadnych problemów z gwarancją. Z rękojmią również, bo oddasz w drugim roku do nich na reklamację i to ich problem, bo jako sprzedawca odpowiadają za ten produkt.


  • MasterM lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#43 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 08 czerwca 2017 - 12:11

Nie będzie żadnych problemów z gwarancją. Z rękojmią również, bo oddasz w drugim roku do nich na reklamację i to ich problem, bo jako sprzedawca odpowiadają za ten produkt.

A nie będzie tak, że jeśli doszłoby do wymiany gwarancyjnej to dadzą mi te 3 miesiące nowej gwarancji zamiast 12? Skąd mogę mieć pewność, skoro jeden konsultant mówi że sam fakt zakupu u resellera autoryzowanego wystarczy żeby dociekać swoich praw, a drugi konsultant mówi że mogą być problemy i poleca zwrócić.



#44 FireBird

FireBird
  • 126 postów

Napisano 08 czerwca 2017 - 12:16

@up - skoro w dniu zakupu Apple autoryzuje wciąż Sferisa, to ja bym się nie przejmował. Apple samo powinno bardziej zadbać w takim razie o weryfikacje tego, co się sprzedaje w sklepach przez nich autoryzowanych. Skoro otrzymałeś informację, że po gwarancyjnej wymianie iPhone'a zakupionego u autoryzowanego resellera gwarancja biegnie od nowa, to tak jest i koniec uważam.



#45 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 08 czerwca 2017 - 12:20

@up - skoro w dniu zakupu Apple autoryzuje wciąż Sferisa, to ja bym się nie przejmował. Apple samo powinno bardziej zadbać w takim razie o weryfikacje tego, co się sprzedaje w sklepach przez nich autoryzowanych. Skoro otrzymałeś informację, że po gwarancyjnej wymianie iPhone'a zakupionego u autoryzowanego resellera gwarancja biegnie od nowa, to tak jest i koniec uważam.

Też tego się trzymam, druga sprawa samo Sferis zapewniało mnie że to polska dystrybucja, a dokładny link do produktu wysyłałem. Załóżmy że byłbym klasycznym klientem, który nie robi researchu na forach, jak mógłbym w ogóle wiedzieć że to nie jest model z polskiej dystrybucji i mogą wystąpić problemy z gwarancją, skoro sam sklep zapewnił mnie że to polska.

Oby do konieczności wymiany gwarancyjnej nie doszło :D A jeśli już nawet.. to myślę że to i tak wygrana sprawa.



#46 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 08 czerwca 2017 - 12:25

update:

Sferis odpowiedziało mi własnie na maila "tak, jest to Polska dystrybucja.".

Otrzymałem telefon i zadzwoniłem do Apple, pani z działu technicznego sprawdziła po IMEI i jest to oczywiście dystrybucja czeska, powiedziała też że nie ukrywa że mogą wystąpić potem problemy z tą gwarancją jesli to nie jest polska dystrybucja. Do pytania jak to możliwe że autoryzowany reseller odstawia takie numery pani się nie ustosunkowała, poleciła skorzystać z opcji 14dniowego zwrotu. Nie wiem sam co sądzić o Sferis, jeszcze to zapewnienie że to polska dystrybucja :D

 

​Bo to pytanie powinno być do Sferis skierowane, a nie do Apple. Co ma infolinia Apple Ci powiedzieć na temat jakiegoś sklepu?

Z doświadczenia w handlu w tym sektorze powiem że autoryzowany sklep nie jest zobligowany tak jak Premium do handlowania produktami wyłącznie z odpowiedniej dla regionu dystrybucji.

Premium też się zdarza, że sprowadzają sprzęt zza granicy - głównie gdy dostępność jest słaba - ale w takich przypadkach Apple kontaktuje się z APR i uzgadnia czy faktycznie sprzedali i naliczają karę umowną po prostu bo zrobili coś czego nie powinni robić. Klient ma się takimi rzeczami nie przejmować po prostu.

 

Nie będzie żadnych problemów z gwarancją. Z rękojmią również, bo oddasz w drugim roku do nich na reklamację i to ich problem, bo jako sprzedawca odpowiadają za ten produkt.

Problem będzie w takim przykładowym skrajnym przypadku:

Produkt oddany z ustawy konsumenckiej w 35 miesiącu użytkowania (reklamacja obejmuje wady występujące w czasie 24 miesięcy od daty zakupu, ale czasu na zgłoszenie klient ma 12 miesięcy od wystąpienia wady) i urządzenie zostanie wymieniane na nowe wolne od wad - powinna być nowa gwarancja według zasad gwarancji Apple w Polsce od dnia wymiany na okres kolejnych 12 miesięcy, czyli między 36 a 47 miesiącem od dnia pierwotnego zakupu.

Jeśli sprzęt jest spoza polskiej dystrybucji to będzie tylko 3 miesiące od dnia wymiany.

 

Oczywiście upraszczam bo sprzedawca ma prawo odrzucić sugerując że wada wystąpiła poza 24 miesiącami i to na konsumencie spoczywa obowiązek udowodnienia że jest inaczej, ale ten wątek zostawmy na boku na razie.

 

W przypadku produktu pochodzącego z Polskiej dystrybucji w ogóle nie ma problemu (co najwyżej należy wykonać telefon do Apple celem poprawy info w systemie).


Też tego się trzymam, druga sprawa samo Sferis zapewniało mnie że to polska dystrybucja, a dokładny link do produktu wysyłałem. Załóżmy że byłbym klasycznym klientem, który nie robi researchu na forach, jak mógłbym w ogóle wiedzieć że to nie jest model z polskiej dystrybucji i mogą wystąpić problemy z gwarancją, skoro sam sklep zapewnił mnie że to polska.

Oby do konieczności wymiany gwarancyjnej nie doszło :D A jeśli już nawet.. to myślę że to i tak wygrana sprawa.

A to też można reklamować jako brak posiadania cechy o jakiej sprzedawca zapewniał że ma. Myślę, że Sferis zwyczajnie nie zdaje sobie sprawy z tego niuansu i tyle. 


Użytkownik imrik edytował ten post 08 czerwca 2017 - 12:28

  • brad lubi to

#47 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 czerwca 2017 - 12:25

Zapytałeś czy nie będzie problemu z gwarancją, to Ci odpisałem, że nie będzie. Nie pytałeś o to czy będzie nowy rok gwarancji po wymianie telefonu - nie będzie.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#48 martinelli

martinelli
  • 12 postów

Napisano 08 czerwca 2017 - 12:44

Czy jest jakakolwiek różnica czy kupię w Cortland (teoretycznie premium reseller) czy np. właśnie w X-Kom albo Komputronik?

Czy te drugie sklepy są również resellerami?



#49 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 czerwca 2017 - 12:51

Nie ma to znaczenia, jedna i druga firma to oficjalny sprzedawca. Jeśli kupisz u nich iPhona to nawet w drugim roku od zakupu możesz oddać na rękojmię bezpośrednio do serwisu Apple.


  • MasterM lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#50 FireBird

FireBird
  • 126 postów

Napisano 08 czerwca 2017 - 12:53

I to samo tyczy się Sferis - jest tak samo oficjalnym i autoryzowanym sprzedawcą jak X-KOM etc.


  • brad lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych