Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

[iPhone 7] Czujnik zbliżeniowy po pewnym czasie przestaje działać


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#26 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 26 maja 2017 - 19:32

Musisz poczekać na update i wtedy ewentualnie interweniować.



#27 divinevox

divinevox
  • 21 postów

Napisano 26 maja 2017 - 19:45

Po kilkumailowej konwersacji z serwisem iSpot (w tym przeslanie filmów z problemem i jego wywołaniem), zaproponowano mi kolejne zgłoszenie. Serwisant odpisał ponadto ze rozumie problem, oraz ze w ich serwisie nie ma możliwości poddania telefonu na takie warunki (brak okna).
Tym razem może skuszą się wyjść na zewnątrz aby to zweryfikować.
Nie mam zamiaru korzystać z tego telefonu w takim stanie. Dlaczego ja, płacąc za to urządzenie jak za inne mam być poszkodowany? Dlaczego znajomi maja mieć sprawne urządzenia iPhone w podobnej cenie, podczas gdy ja mam iPhona inwalidę?
Nie dam za wygrana dopóki tego nie naprawia / nie wymienia urządzenia.
Wg prawa konsumenckiego urządzenie nie spełnia wszystkich przesłanek do jakich zostało stworzone, a wiec jest niezgodne z umowa producenta.

Na aktualizacje będę czekał miesiącami.. w necie, nawet na zagranicznych forach nie ma o tym mowy. Myśle, ze gdyby było to tak powszechne to poniekąd, coś by w sieci piszczalo na ten temat. A ponadto iSpot byłby uprzedzony i rozumiałyby usterkę.
To jest wada produkcyjna czujnika lub układu sterującego czujnikiem który go nie ogarnia.

#28 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 26 maja 2017 - 23:00

Ciężko powiedzieć czy to hardware czy soft. Czujnik niby działa ale światło mu nie służy. Być może hardware jest za to odpowiedzialny a diagnostyka Apple tego nie wychwytuje. Ciężko stwierdzić. Prawda jest jednak taka że problem ten jest identyczny jak ten z moim iMovie na Macu. Problem jest niby znany ale jak sam wspominasz w internecie nic o tym nie ma. Apple każe czekać ale ile tego już nie powiedzą. Z tą aktualizacją na konkretne partie coś bym nie wierzył. Przy dobrych wiatrach taka łatka znajdzie się w kolejnym sofcie ale kiedy on wyjdzie niewiadomo. Ja bym robił awanturę dalej u Apple. Na nich słowa typu "zrobię wam złą opinię" itp pewnie nie działają ale może warto spróbować. Tak czy inaczej twój problem jest dużo poważniejszy niż mój z iMovie. Ja mogłem znaleźć alternatywę. Ty takiej opcji nie masz a w dodatku twój problem przeszkadza w użytkowaniu telefonu. Nie odpuszczaj i naciskaj ile się da. Nie daj się zbywać. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#29 divinevox

divinevox
  • 21 postów

Napisano 27 maja 2017 - 06:25

Zobaczę jeszcze z serwisem.
Na poniedziałek kurier zamówiony. Niby już wiedza o co chodzi bo dokładnie im w mailu przekazałem i zobrazowałem. Nawet SN telefonu nagrałem podczas moich testów, żeby nie było ze coś ściemniam.
Liczę na to, ze odeślą telefon do serwisu głównego Apple, a tam nie będą bagatelizować, tylko podejmą stosowne kroki.

Nie wiem jak często w iOS są aktualizacje, ale domyślam się ze raz na miesiąc do dwóch. Nie mam zamiaru czekać tylko po to, aby się rozczarować. Zadzwonię do Apple i co mi powiedzą? "Prace trwają, proszę być cierpliwym. Proszę czekać do kolejnej aktualizacji, a jeśli w kolejnej będzie to samo, to do następnej" ? I tak przez cały okres wsparcia, a później gwarancji...
Szczerze wątpię aby to była wina softwarowa. Przecież w moim egzemplarzu zainstalowano ten sam czujnik, z identyczna elektronika co w każdym innym iPhonie 7, niezależnie nawet od wbudowanej pamięci. Do obsługi tego czujnika potrzebne są te same sterowniki co w każdym innym iPhonie 7. Jak gościowi o tym powiedziałem na infolinii, to zaczął wciskać ze każdy iPhone może się różnic specyfikacja i wbudowana elektronika tj., pamięcią, wariantami kolorystycznymi i przystosowaniem na dany rynek. Teoretycznie mogłaby być to wadliwa partia.
W takim razie na myapple byłoby conajmniej kilka takich przypadków.

Jeśli urządzenie przyjdzie z serwisu naprawione / wymienione i bez problemu - dam spokój z ta sprawa, natomiast jeśli serwis w Polsce lub serwis centralny po raz kolejny zbagatelizuje problem, zadzwonię do Apple, powołam się na sprawę i powiem, ze z urządzenia nie da się normalnie korzystać - rozlaczam przypadkowo kazde połączenia telefoniczne, i nie mam zamiaru czekać na jakieś łatki, bo chce mieć sprawne urządzenie od dnia zakupu(!) .

Szczerze, to bardzo się zraziłem do firmy Apple już na samym początku. Nie sądziłem ze tak blachy dla nich problem (dla mnie frustrujący i nie dający normalnie korzystać z urządzenia) zakonczy się pozostawieniem klienta samemu sobie.

Czekam tylko na jakaś ankietę Apple:
"czy jesteś zadowolony z produktu Apple: NIE
czy produkt spełnia twoje oczekiwania: NIE
czy polecisz swój produkt: NIE
czy jesteś zadowolony ze wsparcia: NIE"

A od wsparcia Apple:
"Czy rozwiązano twój problem: NIE
czy ustalono kolejne kroki w jego rozwiązaniu: NIE"

Kupiłem sobie problem za prawie 3 K

#30 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 27 maja 2017 - 08:16

Masz pecha niestety. Wałcz bo czasem bywa tak że Apple mówi nie a za 3-4 razem zmieniają zdanie.

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#31 divinevox

divinevox
  • 21 postów

Napisano 27 maja 2017 - 10:11

Za ta walkę o swoje prawa to chociaż jakieś słuchawki, etui czy jakieś inne akcesorium powinni mi podarować. Może wówczas ten niesmak byłby w pewnym stopniu zatarty.
Dam jeszcze sobie czasu.
Natknąłem się na artykuł, gdzie opisano inny przypadek z bateria a raczej modułem zarządzania energia i 2 krotnym odsyłaniem urządzenia do klienta po ekspertyzach. Za 3 razem natomiast, przyznano pełna racje co do zgłaszanej usterki i wysłany nowy egzemplarz.
  • kristof461 lubi to

#32 divinevox

divinevox
  • 21 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 13:18

Witam ponownie !

 

Jak już wspomniałem wcześniej, iPhona 7 z dziwnie działającym czujnikiem zbliżeniowym, wysłałem 29 maja do serwisu iSpot Warszawa (ponownie). Tym razem załączyłem dokładniejszy opis problemu. Od 6 maja do 2 czerwca do godziny 11:00 status naprawy: "oczekuje na diagnozę". W końcu, w piątek po godz 11, otrzymałem powiadomienie o zmianie statusu na "odesłano do klienta"! Wkurzyłem się trochę bo myślałem, że ponownie odsyłają mi tego bubla, jednak po kontakcie z serwisem otrzymałem informację, że urządzenie zostało wymienione na inne, nowe.

 

Od wczoraj korzystam z innego egzemplarza i ani razu czujnik zbliżeniowy się nie zająknął, czy to w słoneczny dzień, czy pochmurny, na zewnątrz, wewnątrz. Wszystko działa!

 

Na koniec mogę dodać, tak jak już ktoś wyżej wspominał - trzeba walczyć o swoje i dowodzić swoich racji. Jeśli widzisz problem, który jest trudny do wyłapania, bądź którego w warunkach serwisowych nie sposób wywołać, pisz, dzwoń, wysyłaj zdjęcia, filmiki obrazujące problem (z widocznym numerem seryjnym). Oddawanie urządzenia na serwis, kosztuje wiele nerwów, ale najważniejsze to podejść z głową i nie burzyć się od razu na serwisantów i obsługę - nie dzwonić z pretensjami, nie wyzywać itp  :)

 

Pomimo, że moje urządzenie odesłano w zasadzie bez żadnej ingerencji (rozumiem, to że nie wyłapali problemu) starałem się jak najwłaściwiej opisać i zobrazować usterkę. Jak widać bardzo to pomogło - w dodatku konsultantka z infolinii przesłała całą konwersację mail do serwisanta diagnozującego moje urządzenie - przyznano poniekąd mi rację w odpowiedzi zwrotnej mail i zaproponowano dalsze wsparcie w tej sprawie. Skorzystałem i nie żałuję.

 

Wsparcie Apple zbagatelizowało najwyraźniej problem. Żadna łatka wg. mnie nie naprawi tego problemu,. Ponadto, skoro tak o tym głośno w stanach i zagranicą, to dlaczego nigdzie w sieci nie mogłem natknąć się na identyczny przypadek? To najwyraźniej odosobniony przypadek z uszkodzoną elektroniką zarządzającą czujnikiem, lub uszkodzonym samym czujnikiem.

 

 

Temat można zamknąć.

 

Sprawa załatwiona - urządzenie wymienione na inne po drugim zgłoszeniu.



#33 mateusz1234

mateusz1234
  • 1 postów

Napisano 10 czerwca 2017 - 09:26

Cześć,
Mam identyczny problem z telefonem zakupionym w maju (złoty 128GB), drugi model działa poprawnie (czarny), jaką wersję kolorystyczna miałeś? Może jest jakaś wadliwa seria. W poniedziałek zgłaszam telefon do serwisu, zobaczymy co powiedzą.

 

Pozdrawiam



#34 divinevox

divinevox
  • 21 postów

Napisano 11 czerwca 2017 - 14:47

Moja wersja to srebrna 32 GB. Pochodzenie - było chyba Węgry, a obecnie wg protokołu wymiany Francja.

Wysyłaj i opisuj dokładnie problem. Już znają temat, bo przetarłem ścieżkę. Z początku pewnie sceptycznie podeszli do problemu, dopiero gdy pokazałem filmik, zrozumieli o co biega.
Ogólnie jestem zadowolony z naprawy. Nie sądziłem, ze tak szybko to się zakończy, a do tego mam inny, nowy egzemplarz.

Pisz ze czujnik przestaje działać od momentu odebrania lub wykonania połączenia w jasny słoneczny dzień.

Wg mnie, to może być tez wina filtra światła. Ten filtr masz od środka szkła w oczku czujnika. Może kilka partii ma zbyt słaby filtr i to źle wpływa na czujnik. Wiadomo, ze światło słoneczne w dużej mierze składa się ze światła podczerwonego, to samo jest w świetle żarówkowymi - żarówki wolframowe.

#35 Łukasz Matyjasek

Łukasz Matyjasek
  • 1 postów

Napisano 18 czerwca 2017 - 16:56

No mam trochę fantazyjne podejście do napraw, bo w zasadzie każdy sprzęt jaki kupowałem, działa do dziś, lub służył co najmniej dwa lata i jakoś obywało się bez serwisów. Raz zakup SONY SP okazał się porażką bo miał poważną wadę ekranu - ale bez problemu wymieniono na nowy egzemplarz (pewnie dla tego, że wadę zgłosiłem już na drugi dzień). 

Na tę chwilę mam mały niesmak co do swojego ostatniego zakupu - choć wiadomo, że okres gwarancyjny jest po to aby zlikwidować wady produkcyjne, które zdarzają się najlepszym producentom (także produktom na "a" :P   ).

 

Trochę mnie uspokoiliście, a zwłaszcza macsupport. Naoglądałem się niepotrzebnie filmików z naprawami z nieautoryzowanych serwisów, gdzie dosłownie rozdzierają ekran od reszty, wykorzystując przy tym jakieś ostre narzędzia, po czym wymieniają część i zlepiają wszystko do kupy stosując paski jakiejś taśmy dwustronnej - biurowej :huh: - koszmar.

 

 

Co do usterki - bo być może komuś się to przyda, a może ktoś trafi na identyczną wadę w swoim egzemplarzu, a nie będzie wiedział ocb:

 

Czujnik zbliżeniowy zawieszał się, gdy otrzymywałem rozmowę w jasny, słoneczny dzień. Tak jakby czujnik oświetlenia blokował czujnik zbliżeniowy (??). Od czasu odebrania takiej rozmowy, iPhone tak jakby nie odczytywał danych z czujnika zbliżeniowego. Pomagał dopiero restart. Niestety po restarcie, działało wszystko ok, aż do kolejnej otrzymanej rozmowy i odebranej w jasnym słońcu. Objaw ten, można było zasymulować sztucznie, np. świecąc mocną diodową latarką w czujnik oświetlenia/zbliżeniowy i wykonując jednocześnie połączenie na iPhone z innego urządzenia. Usterka jest wstępnie trudna do zdiagnozowania, ponieważ w pomieszczeniach i np, na zewnątrz przy gorszych warunkach oświetleniowych, nic z czujnikiem złego się nie działo - wszystko pracowało tak jak powinno.

 

 

iPhone odesłany do iSPOT i jest obecnie w fazie diagnozowania.

 

Załączam link do filmiku, obrazującego wadę produkcyjną. Wykorzystano tu aplikację do sprawdzania czujników, która po odblokowaniu ekranu, od razu aktywuje czujnik zbliżeniowy (symulacja przychodzącego połączenia):

 

 

 

Po zwrocie urządzenia z naprawy, napiszę co wymieniono i ewentualne uwagi z protokołu serwisowania.

Mam dokładnie taki sam problem, trzy razy wysyłałem tel do ISPOT oni za każdym razem przysyłają info "USTERKA NIE WYSTĘPUJE, urządzenie sprawne". A czujnik jak się zawieszał na słońcu tak na dal się wiesza. 



#36 divinevox

divinevox
  • 21 postów

Napisano 20 czerwca 2017 - 08:04

Próbowałeś się z nimi kontaktować i składać dodatkowe wyjaśnienia? Załączałeś dodatkowy i szczegółowy opis usterki w wysłanej paczce? Dobrze jest podać dokładna instrukcje problemu i zwrócić szczególna uwagę na to, ze problemu nie uda się wywołać w pomieszczeniu serwisowym.
Możesz powołać się na mój filmik. Podeślij im link do tego filmu.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych