Musisz poczekać na update i wtedy ewentualnie interweniować.

[iPhone 7] Czujnik zbliżeniowy po pewnym czasie przestaje działać
#26
Posted 26 May 2017 - 19:32
#27
Posted 26 May 2017 - 19:45
Tym razem może skuszą się wyjść na zewnątrz aby to zweryfikować.
Nie mam zamiaru korzystać z tego telefonu w takim stanie. Dlaczego ja, płacąc za to urządzenie jak za inne mam być poszkodowany? Dlaczego znajomi maja mieć sprawne urządzenia iPhone w podobnej cenie, podczas gdy ja mam iPhona inwalidę?
Nie dam za wygrana dopóki tego nie naprawia / nie wymienia urządzenia.
Wg prawa konsumenckiego urządzenie nie spełnia wszystkich przesłanek do jakich zostało stworzone, a wiec jest niezgodne z umowa producenta.
Na aktualizacje będę czekał miesiącami.. w necie, nawet na zagranicznych forach nie ma o tym mowy. Myśle, ze gdyby było to tak powszechne to poniekąd, coś by w sieci piszczalo na ten temat. A ponadto iSpot byłby uprzedzony i rozumiałyby usterkę.
To jest wada produkcyjna czujnika lub układu sterującego czujnikiem który go nie ogarnia.
#28
Posted 26 May 2017 - 23:00
Ciężko powiedzieć czy to hardware czy soft. Czujnik niby działa ale światło mu nie służy. Być może hardware jest za to odpowiedzialny a diagnostyka Apple tego nie wychwytuje. Ciężko stwierdzić. Prawda jest jednak taka że problem ten jest identyczny jak ten z moim iMovie na Macu. Problem jest niby znany ale jak sam wspominasz w internecie nic o tym nie ma. Apple każe czekać ale ile tego już nie powiedzą. Z tą aktualizacją na konkretne partie coś bym nie wierzył. Przy dobrych wiatrach taka łatka znajdzie się w kolejnym sofcie ale kiedy on wyjdzie niewiadomo. Ja bym robił awanturę dalej u Apple. Na nich słowa typu "zrobię wam złą opinię" itp pewnie nie działają ale może warto spróbować. Tak czy inaczej twój problem jest dużo poważniejszy niż mój z iMovie. Ja mogłem znaleźć alternatywę. Ty takiej opcji nie masz a w dodatku twój problem przeszkadza w użytkowaniu telefonu. Nie odpuszczaj i naciskaj ile się da. Nie daj się zbywać.
MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods
#29
Posted 27 May 2017 - 06:25
Na poniedziałek kurier zamówiony. Niby już wiedza o co chodzi bo dokładnie im w mailu przekazałem i zobrazowałem. Nawet SN telefonu nagrałem podczas moich testów, żeby nie było ze coś ściemniam.
Liczę na to, ze odeślą telefon do serwisu głównego Apple, a tam nie będą bagatelizować, tylko podejmą stosowne kroki.
Nie wiem jak często w iOS są aktualizacje, ale domyślam się ze raz na miesiąc do dwóch. Nie mam zamiaru czekać tylko po to, aby się rozczarować. Zadzwonię do Apple i co mi powiedzą? "Prace trwają, proszę być cierpliwym. Proszę czekać do kolejnej aktualizacji, a jeśli w kolejnej będzie to samo, to do następnej" ? I tak przez cały okres wsparcia, a później gwarancji...
Szczerze wątpię aby to była wina softwarowa. Przecież w moim egzemplarzu zainstalowano ten sam czujnik, z identyczna elektronika co w każdym innym iPhonie 7, niezależnie nawet od wbudowanej pamięci. Do obsługi tego czujnika potrzebne są te same sterowniki co w każdym innym iPhonie 7. Jak gościowi o tym powiedziałem na infolinii, to zaczął wciskać ze każdy iPhone może się różnic specyfikacja i wbudowana elektronika tj., pamięcią, wariantami kolorystycznymi i przystosowaniem na dany rynek. Teoretycznie mogłaby być to wadliwa partia.
W takim razie na myapple byłoby conajmniej kilka takich przypadków.
Jeśli urządzenie przyjdzie z serwisu naprawione / wymienione i bez problemu - dam spokój z ta sprawa, natomiast jeśli serwis w Polsce lub serwis centralny po raz kolejny zbagatelizuje problem, zadzwonię do Apple, powołam się na sprawę i powiem, ze z urządzenia nie da się normalnie korzystać - rozlaczam przypadkowo kazde połączenia telefoniczne, i nie mam zamiaru czekać na jakieś łatki, bo chce mieć sprawne urządzenie od dnia zakupu(!) .
Szczerze, to bardzo się zraziłem do firmy Apple już na samym początku. Nie sądziłem ze tak blachy dla nich problem (dla mnie frustrujący i nie dający normalnie korzystać z urządzenia) zakonczy się pozostawieniem klienta samemu sobie.
Czekam tylko na jakaś ankietę Apple:
"czy jesteś zadowolony z produktu Apple: NIE
czy produkt spełnia twoje oczekiwania: NIE
czy polecisz swój produkt: NIE
czy jesteś zadowolony ze wsparcia: NIE"
A od wsparcia Apple:
"Czy rozwiązano twój problem: NIE
czy ustalono kolejne kroki w jego rozwiązaniu: NIE"
Kupiłem sobie problem za prawie 3 K
#30
Posted 27 May 2017 - 08:16
MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods
#31
Posted 27 May 2017 - 10:11
Dam jeszcze sobie czasu.
Natknąłem się na artykuł, gdzie opisano inny przypadek z bateria a raczej modułem zarządzania energia i 2 krotnym odsyłaniem urządzenia do klienta po ekspertyzach. Za 3 razem natomiast, przyznano pełna racje co do zgłaszanej usterki i wysłany nowy egzemplarz.
- kristof461 likes this
#32
Posted 06 June 2017 - 13:18
Witam ponownie !
Jak już wspomniałem wcześniej, iPhona 7 z dziwnie działającym czujnikiem zbliżeniowym, wysłałem 29 maja do serwisu iSpot Warszawa (ponownie). Tym razem załączyłem dokładniejszy opis problemu. Od 6 maja do 2 czerwca do godziny 11:00 status naprawy: "oczekuje na diagnozę". W końcu, w piątek po godz 11, otrzymałem powiadomienie o zmianie statusu na "odesłano do klienta"! Wkurzyłem się trochę bo myślałem, że ponownie odsyłają mi tego bubla, jednak po kontakcie z serwisem otrzymałem informację, że urządzenie zostało wymienione na inne, nowe.
Od wczoraj korzystam z innego egzemplarza i ani razu czujnik zbliżeniowy się nie zająknął, czy to w słoneczny dzień, czy pochmurny, na zewnątrz, wewnątrz. Wszystko działa!
Na koniec mogę dodać, tak jak już ktoś wyżej wspominał - trzeba walczyć o swoje i dowodzić swoich racji. Jeśli widzisz problem, który jest trudny do wyłapania, bądź którego w warunkach serwisowych nie sposób wywołać, pisz, dzwoń, wysyłaj zdjęcia, filmiki obrazujące problem (z widocznym numerem seryjnym). Oddawanie urządzenia na serwis, kosztuje wiele nerwów, ale najważniejsze to podejść z głową i nie burzyć się od razu na serwisantów i obsługę - nie dzwonić z pretensjami, nie wyzywać itp
Pomimo, że moje urządzenie odesłano w zasadzie bez żadnej ingerencji (rozumiem, to że nie wyłapali problemu) starałem się jak najwłaściwiej opisać i zobrazować usterkę. Jak widać bardzo to pomogło - w dodatku konsultantka z infolinii przesłała całą konwersację mail do serwisanta diagnozującego moje urządzenie - przyznano poniekąd mi rację w odpowiedzi zwrotnej mail i zaproponowano dalsze wsparcie w tej sprawie. Skorzystałem i nie żałuję.
Wsparcie Apple zbagatelizowało najwyraźniej problem. Żadna łatka wg. mnie nie naprawi tego problemu,. Ponadto, skoro tak o tym głośno w stanach i zagranicą, to dlaczego nigdzie w sieci nie mogłem natknąć się na identyczny przypadek? To najwyraźniej odosobniony przypadek z uszkodzoną elektroniką zarządzającą czujnikiem, lub uszkodzonym samym czujnikiem.
Temat można zamknąć.
Sprawa załatwiona - urządzenie wymienione na inne po drugim zgłoszeniu.
#33
Posted 10 June 2017 - 09:26
Cześć,
Mam identyczny problem z telefonem zakupionym w maju (złoty 128GB), drugi model działa poprawnie (czarny), jaką wersję kolorystyczna miałeś? Może jest jakaś wadliwa seria. W poniedziałek zgłaszam telefon do serwisu, zobaczymy co powiedzą.
Pozdrawiam
#34
Posted 11 June 2017 - 14:47
Wysyłaj i opisuj dokładnie problem. Już znają temat, bo przetarłem ścieżkę. Z początku pewnie sceptycznie podeszli do problemu, dopiero gdy pokazałem filmik, zrozumieli o co biega.
Ogólnie jestem zadowolony z naprawy. Nie sądziłem, ze tak szybko to się zakończy, a do tego mam inny, nowy egzemplarz.
Pisz ze czujnik przestaje działać od momentu odebrania lub wykonania połączenia w jasny słoneczny dzień.
Wg mnie, to może być tez wina filtra światła. Ten filtr masz od środka szkła w oczku czujnika. Może kilka partii ma zbyt słaby filtr i to źle wpływa na czujnik. Wiadomo, ze światło słoneczne w dużej mierze składa się ze światła podczerwonego, to samo jest w świetle żarówkowymi - żarówki wolframowe.
#35
Posted 18 June 2017 - 16:56
No mam trochę fantazyjne podejście do napraw, bo w zasadzie każdy sprzęt jaki kupowałem, działa do dziś, lub służył co najmniej dwa lata i jakoś obywało się bez serwisów. Raz zakup SONY SP okazał się porażką bo miał poważną wadę ekranu - ale bez problemu wymieniono na nowy egzemplarz (pewnie dla tego, że wadę zgłosiłem już na drugi dzień).
Na tę chwilę mam mały niesmak co do swojego ostatniego zakupu - choć wiadomo, że okres gwarancyjny jest po to aby zlikwidować wady produkcyjne, które zdarzają się najlepszym producentom (także produktom na "a"
).
Trochę mnie uspokoiliście, a zwłaszcza macsupport. Naoglądałem się niepotrzebnie filmików z naprawami z nieautoryzowanych serwisów, gdzie dosłownie rozdzierają ekran od reszty, wykorzystując przy tym jakieś ostre narzędzia, po czym wymieniają część i zlepiają wszystko do kupy stosując paski jakiejś taśmy dwustronnej - biurowej
- koszmar.
Co do usterki - bo być może komuś się to przyda, a może ktoś trafi na identyczną wadę w swoim egzemplarzu, a nie będzie wiedział ocb:
Czujnik zbliżeniowy zawieszał się, gdy otrzymywałem rozmowę w jasny, słoneczny dzień. Tak jakby czujnik oświetlenia blokował czujnik zbliżeniowy (??). Od czasu odebrania takiej rozmowy, iPhone tak jakby nie odczytywał danych z czujnika zbliżeniowego. Pomagał dopiero restart. Niestety po restarcie, działało wszystko ok, aż do kolejnej otrzymanej rozmowy i odebranej w jasnym słońcu. Objaw ten, można było zasymulować sztucznie, np. świecąc mocną diodową latarką w czujnik oświetlenia/zbliżeniowy i wykonując jednocześnie połączenie na iPhone z innego urządzenia. Usterka jest wstępnie trudna do zdiagnozowania, ponieważ w pomieszczeniach i np, na zewnątrz przy gorszych warunkach oświetleniowych, nic z czujnikiem złego się nie działo - wszystko pracowało tak jak powinno.
iPhone odesłany do iSPOT i jest obecnie w fazie diagnozowania.
Załączam link do filmiku, obrazującego wadę produkcyjną. Wykorzystano tu aplikację do sprawdzania czujników, która po odblokowaniu ekranu, od razu aktywuje czujnik zbliżeniowy (symulacja przychodzącego połączenia):
Po zwrocie urządzenia z naprawy, napiszę co wymieniono i ewentualne uwagi z protokołu serwisowania.
Mam dokładnie taki sam problem, trzy razy wysyłałem tel do ISPOT oni za każdym razem przysyłają info "USTERKA NIE WYSTĘPUJE, urządzenie sprawne". A czujnik jak się zawieszał na słońcu tak na dal się wiesza.
#36
Posted 20 June 2017 - 08:04
Możesz powołać się na mój filmik. Podeślij im link do tego filmu.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users