Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Apple: poważne wady konstrukcyjne MacBook Air


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
138 odpowiedzi w tym temacie

#51 bartosz

bartosz

  • 1 644 postów

Napisano 07 lutego 2008 - 14:18

Problematyczny jest niestety fakt, ze to nie jest "iles sluchawek z jakastam niepasujaca wtyczka" ale generalnie wiekszosc sluchawek dostepnych na rynku.
Wiele osob chocby w US namawiane byly przez rozne serwisy jeszcze z czasow iPodow do kupowania dobrej jakosci sluchawek, chocby i customowych IEM za
ciezkie pieniadze, rzedu 1k USD. I co, i teraz moge sobie swoje sluchawki wadzic bo im wtyczka nie bedzie pasowala, bo ktos wymyslil sobie ze "reinventnie malego jacka", albo maja kupic sobie przejsciowke. Szczerze, jesli kupowalbym sluchawki za 1k USD to nie po to, ze podlaczac je przez tania przejsciowke made in china. Ja tym ludziom sie nie dziwie, ze sa oburzeni.


nie wiem czy wiekszosc. moze wiekszosc moze nie - nie interesowalem sie nigdy zbyt intensywnie wtyczkami do sluchawek. ja rozumiem rozzalenie ze kupujesz wymarzony komputer i on wymaga jeszcze dodatkowych wydatkow albo nie pasuje do twoich sluchawek ale nie rozumiem argumentacji - ktos wydal 1000 baksow na sluchawki zeby je teraz podpinac do airbooka? albo ze nie moze teraz kupic przejsciwki za glupie 15 dolarow? i czemu ona musi byc chinska? czemu nie moze byc taka Replug | SAVE YOUR JACK ? albo jakas inna fajna?

a ze jest to niezbyt uczciwy marketing to prawda. tylko nie przesadzajmy z kalibrem.

#52 toki

toki
  • 1 209 postów
  • SkądPL

Napisano 07 lutego 2008 - 14:35

...też miałem Merca Coupe, a teraz mam Fiata Kombi z wielkim silnikiem, mogę zabrać całą rodzinę wraz z teściową i mieszczę w bagażniku cztery koła zapasowe, mnóstwo części zapasowych i narzędzia do naprawy auta - świetny samochód!...


to jak dalej czepiać się samochodów to merc Ci nie pękał, nie odbarwiał się itp - zmieniłem bo powiększyła się rodzina czy jakiś tam inny powód był.
Chodzi o to że acer mimo swej złej opinii jest niestety solidniej wykonany od macbooka.

#53 CEHM

CEHM
  • 639 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 lutego 2008 - 14:40

wg Ciebie to miarodajna ocena firmy? Wg mnie nie. Bardziej polegałem na opiniach ludzi użytkujących mobilne komputerki


A te skargi, ktore docieraly do firmy nie pochodzily od uzytkownikow?

#54 kichu1979

kichu1979
  • 135 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 lutego 2008 - 14:43

ja rozumiem rozzalenie ze kupujesz wymarzony komputer i on wymaga jeszcze dodatkowych wydatkow albo nie pasuje do twoich sluchawek ale nie rozumiem argumentacji - ktos wydal 1000 baksow na sluchawki zeby je teraz podpinac do airbooka?


Oj to chyba slabo sledzisz swiat Apple, iPodow i akcesoriow. Zwroc uwage, ze
jesli chodzi o iPody to wiele serwisow w tym znany pewnie i Tobie ilongue od
dlugiego czas lansowal wlasnie kupowanie dobrej jakosci sluchawek przenosnych
do grajkow. I skala rekomendacji zaczynala sie od budzetowych IEM w okolicach
100$ (Westone UM1, Etymotic Research ER6i, Ultimate Ears super.fi 3 pro)
poprzez produkcje dwuprzetwornikowe az po najwyzsze modele uniwersalne
(Shure E500/SE530) oraz te 'price no object' czyli np. customowe modele IEM
robione przez Ultimate Ears (UE10, UE11). I jak na ironie losu sluchawkami roku
dla iPoda zostaly Shure E500, ktorych jack ani do iPhone ani do MBA nie bedzie
pasowal.

I nie chodzi o to, ze ktos kupuje sluchawki pod laptopa jak sugerujesz, ale ze
wielu obecnych klientow Apple oraz potencjalnych nabywcow MBA juz takie
sluchawki posiada.

Mialem juz u siebie kilkanascie modeli sluchawek, a jednak ich wtyczki byly do siebie
blizniaczo podobne. Wszystkie proste jacki mialy podobnej wielkosci plastik, podobniez
wszystkie L-plugi. Nie wiem czy ich wielkosc jest zapisana gdzies czy nie, ale na pewno
mamy do czynienia w tym zakresie z pewnym, nawet jesli nieoficjalnym insdustry standard,
na ktory ktos - Apple - sie wypial.

a ze jest to niezbyt uczciwy marketing to prawda. tylko nie przesadzajmy z kalibrem.


Wiesz na to mozna dwojako patrzec. Z punktu widzenia praktycznego na ta chwile
to jest drobiazg, kupujemy przesciowke i po krzyku.

Natomiast patrzac w przyszlosc jesli taka tendencja bedzie sie utrzymywac to
to sie robi jakas paranoja. Po to chyba zostalo wymyslone USB czy jack, zeby
cos ustandaryzowac i zeby kupujac cokolwiek na USB nie musial sie zastanawiac
czy podlacze to do komputera czy nie. I takie postepowanie do czego ma prowadzic...
ze jak bede kupowal sluchawki na jack czy jakies akcesorium na usb to bede musial
sie zastanawiac czy tym razem bedzie pasowac, albo targac ze soba komputer i przy-
mierzac na miejscu.

No z calym szacunkiem, ale ja z komputerem wole robic ciekawsze rzeczy niz przymierzanie pendrive i sluchawek i zastanawiac sie ktore beda pasowaly ,
a ktore nie.

#55 snopeusz

snopeusz
  • 4 postów
  • SkądWawa/Lublin

Napisano 07 lutego 2008 - 14:45

to jak dalej czepiać się samochodów to merc Ci nie pękał, nie odbarwiał się itp - zmieniłem bo powiększyła się rodzina czy jakiś tam inny powód był.
Chodzi o to że acer mimo swej złej opinii jest niestety solidniej wykonany od macbooka.


nie wiem jak maki, ale mam acera tm291LCi od 5 lat i nie miałem z nim większych problemów. Nic nie pękło ani się nie odbarwiło, mimo iż górna półka to to nie jest.

To mój pierwszy post na tym formu, więc serdecznie pozdrawiam wszyskich!

#56 CEHM

CEHM
  • 639 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 lutego 2008 - 14:52

No z calym szacunkiem, ale ja z komputerem wole robic ciekawsze rzeczy niz przymierzanie pendrive i sluchawek i zastanawiac sie ktore beda pasowaly ,
a ktore nie.


Zawinil designer, ktory tworzyl te "klapke". Mial zrobic wszytko male jak sie da i zrobil. Podobnie jak i moj kumpel, ktory robiac brame wjazdowa i podjazd pod dom nie wzial pod uwage, ze moze mnie kiedys poprosic o pomoc w przewozeniu czegos i moj TurboDaily moze rowniez nie koniecznie przez nia moc przejechac...

#57 bartosz

bartosz

  • 1 644 postów

Napisano 07 lutego 2008 - 14:52

Wiesz na to mozna dwojako patrzec. Z punktu widzenia praktycznego na ta chwile
to jest drobiazg, kupujemy przesciowke i po krzyku.

Natomiast patrzac w przyszlosc jesli taka tendencja bedzie sie utrzymywac to
to sie robi jakas paranoja.


imho taka paranoja jest juz od dawna (i wraz z rozwojem globalnych oligopoli sie sukcesywnie rozszerza) tyle ze dotyczy nieco innych obszarow niz wtyki do sluchawek. wtyki do sluchawek zawsze beda drobiazgiem. czy to z punktu widzenia praktycznego czy z teoretycznego.

#58 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 07 lutego 2008 - 15:05

wg Ciebie to miarodajna ocena firmy? Wg mnie nie. Bardziej polegałem na opiniach ludzi użytkujących mobilne komputerki

No to ja dodam opinię na temat PowerBook'a, którego używam. Mianowicie, nie używałem jeszcze tak niezawodnego laptopa, nie jest demonem prędkości, ale nie musi być, nikt tego od niego nie oczekuje. Za to stabilności, płynności działania i wykonywania pokornie tego co powinien, żeby na jednej instalacji systemu działał po wsze czasy. Póki co mój PB działa już 3 rok bez przeinstalowania, tylko dodaję lub usuwam programy. Przy zmianie dysku nie instalowałem systemu od nowa tylko odtworzyłem go z wcześniej zrobionego obrazu.
To wszystko daje PowerBook Alluminium 1,33Ghz z 1.5 Gb RAM'u.
I tak jest z ogromną większością opinii o komputerach Apple'a.
Jeśli to samo możesz powiedzieć o ogromnej większości komputerów Acer to winszuję. Wiem jednak, że póki co takich opinii nie ma zbyt dużo. Oczywiście życzę firmie Acer, żeby kiedyś ktoś tak mógł ją ocenić.
Ceny za Apple to inny temat, ale Polacy ogólnie nie są przyzwyczajeni do płacenia za produkty dobre/firmowe, niezależnie od branży. Wolą kupić gorzej ale taniej, byleby było. Klapy na oczach.

#59 kichu1979

kichu1979
  • 135 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 lutego 2008 - 15:14

Ceny za Apple to inny temat, ale Polacy ogólnie nie są przyzwyczajeni do płacenia za produkty dobre/firmowe, niezależnie od branży. Wolą kupić gorzej ale taniej, byleby było. Klapy na oczach.


Oj to bym sie nie zgodzil... wlasnie w segmenie premium jest jednym z najdynamiczniej rozwijajacym sie segmentem rynku. Poza tym wez pod uwage, ze te kwestie w duzej
czesci sa wypadkowa zamoznosci spoleczenstwa a i w tym zakresie do przecietnej
w Europie Zachodniej brakuje.

#60 weiss

weiss
  • 299 postów
  • SkądSkarszewy

Napisano 07 lutego 2008 - 15:18

Polacy ogólnie nie są przyzwyczajeni do płacenia za produkty dobre/firmowe, niezależnie od branży. Wolą kupić gorzej ale taniej, byleby było. Klapy na oczach.


No i zawsze można powiedzieć kupiłem XXXXX , to jest to samo co Apple tylko tańsze ;)

#61 Ruczaj

Ruczaj
  • 3 528 postów
  • SkądPoznan

Napisano 07 lutego 2008 - 15:27

Troche sie mylisz. Apple jak najbardziej dotrzymal sytycznych specyfikacji jack-a. Problemem jest reszta wtyczki, w ktorej jest jack osadzony. Tu specyfikacji nie ma i niektore modele z masywniejsza wtyczka po prostu nie pasuja


No i co z tego? Mam dziesiatki urzadzen chodzacych na jacki i nigdy nie mialem problemu - tez bez przesady, obudowy jackow nie sa jakies odlotowo rozne.... Zenada ze strony Apple.

#62 ximian

ximian
  • 198 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 07 lutego 2008 - 15:31

No to ja dodam opinię na temat PowerBook'a, którego używam. Mianowicie, nie używałem jeszcze tak niezawodnego laptopa, nie jest demonem prędkości, ale nie musi być, nikt tego od niego nie oczekuje. Za to stabilności, płynności działania i wykonywania pokornie tego co powinien, żeby na jednej instalacji systemu działał po wsze czasy. Póki co mój PB działa już 3 rok bez przeinstalowania, tylko dodaję lub usuwam programy. Przy zmianie dysku nie instalowałem systemu od nowa tylko odtworzyłem go z wcześniej zrobionego obrazu.
To wszystko daje PowerBook Alluminium 1,33Ghz z 1.5 Gb RAM'u.
I tak jest z ogromną większością opinii o komputerach Apple'a.

To ja też w takim razie dodam coś od siebie. Niespełna dwa tygodnie temu kupiłem MacBooka Pro i szczerze mówiąc to mam mieszane uczucia. Z jednej strony spełnienie marzeń ale z drugiej to jak mu się dokładnie przyjrzeć to wychodzi na jaw choćby nienajlepsze spasowanie materiałów. Momentami czułem się tak jakbym kupił jakiegoś Asusa. Może kiedyś komputery Apple były klasą samą dla siebie pod względem jakości wykonania ale teraz już to takie oczywiste nie jest.

#63 Ruczaj

Ruczaj
  • 3 528 postów
  • SkądPoznan

Napisano 07 lutego 2008 - 15:31

Polacy ogólnie nie są przyzwyczajeni do płacenia za produkty dobre/firmowe, niezależnie od branży. Wolą kupić gorzej ale taniej, byleby było. Klapy na oczach.


A co powiesz na powszechne na tym forum klapy na oczach ze uwielbia sie Apple nawet jak wciska kit? Niektorzy lizusy Apple tak sie zapomnieli, ze zadna krytyka Apple nie ma szans przejscia, he he. Wola kupic gorzej ale drozej, byleby lansik szedł. Klapy na oczach.

#64 qpoweriuyt

qpoweriuyt
  • 26 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 lutego 2008 - 15:32

Ludzie parę faktów o wejściu do słuchawek w Macbook Air: JEST TO STANDARDOWY JACK 3.5 mm JAK W KAŻDYM INNYM LAPTOPIE Każdy wtyk 3.5 mm pasuje do tego wejścia tylko pytanie jest co jest za tym wtykiem czyli reszta wtyczki. Dla lepszego zrozumienia porównajmy sobie wtyczkę ze zwykłych słuchawek do iPoda czy innego odtwarzacza mp3 oraz wtyczkę od kabla od gitary czy od profesjonalnych słuchawek z grubym kablem. Oczywiście normalna wtyczka wejdzie bez problemu, natomiast ta od gitary czy jakiś porządniejszych i bardziej masywnych słuchawek NIE WEJDZIE. Podobnie jest w wielu laptopach, nie zawsze da się podłączyć gitarę czy masywniejsze słuchawki. Dalej samo nasuwa się pytanie jaki jest sens podłączania masywnych słuchawek do tak mobilnego urządzenia jakim jest Air ;]. Co do gitary to zawsze można kupić przedłużkę za parę złotych, jeżeli ktoś na siłę chcę ją podłączyć do Air ;]. Według mnie akurat ten przykład jest szukaniem na siłę problemów w nowym produkcie, jednakże zaznaczam, że kiedy usłyszałem o problemem z korzystaniem z wifi i bluetooth czy podłączaniu zewnętrznego monitora byłem i wciąż jestem zmieszany. I dziwi mnie, że mogą wypuszczać coś takiego EDIT: Zgadzam się z postem wyżej ;], nie jestem na tym forum długo ale wystarczy pobyć chwilę, żeby zauważyć, że niektórzy użytkownicy nie dopuszczają do siebie faktu, że produkty wytwarzane przez Apple mogę nie być perfekcyjne ;/, zaraz stają się agresywni, nie mając sensownych argumentów. Trzeba jeszcze napisać, że są ludzi którzy przesiadają się na Apple nie, żeby się lansować tylko np dla systemu ;] ale niestety są też inni ;]

#65 CEHM

CEHM
  • 639 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 lutego 2008 - 15:34

No i co z tego? Mam dziesiatki urzadzen chodzacych na jacki i nigdy nie mialem problemu - tez bez przesady, obudowy jackow nie sa jakies odlotowo rozne.... Zenada ze strony Apple.


Nie zenada, tylko problem, o ktorego istnieniu najwyrazniej nukt nie myslal. Rozwiazanie z klapka jest na tyle "nowatorskie", ze opracowujac projekt nikomu nie wpadlo do glowy, aby przymierzyc kilka roznych stickow USB i sluchawek. Moze wzieto pod uwage tylko sluchawki Apple zapominajac o tym, ze charakteryzuja sie one skrajnie smukla wtyczka. Gdybym kupil MBA i stwierdzil, ze sluchawki nie pasuja, to bym sie moze troche zdenerwowal, ale nie bylby to na pewno powod, aby caly produkt nazwac szmelcem. Nie chodzi przeciez o padajaca baterie, wypadajace klawisze czy matryce z martwymi pikselami.

Niedopracowanie - tak
Zenada - nie wiem
Zla wola - zdecydowanie nie

#66 amigas

amigas
  • 128 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 lutego 2008 - 15:34

Też bym złego słowa nie powiedział o Acerze, (przynajmniej jak za tą kasę), ale...juź 6ty w firmie ma wyłamane zawiasy matrycy. i co lepsze oprócz mojego żaden z biura nawet nie wychodzi tylko otwieranie rano zamkniecie na obiad, znowu otwarcie i zamkniecie na konic dnia. trwalosc zawiasow - max 6 m-cy. Do wymaiany za kaxdym razem zawiasy i obudowa matrycy. Jak gwarancja ok (choć trwa to 2 tyg:/) a po gwarancji - 280zl części + robocizna w sumie około 400zl. Wkurzające. Aha no i beznadziejny touchpad...ale do przeżycia dopóki nie trzeba odpalić czegoś graficznego....

#67 DoMiNiQuE

DoMiNiQuE
  • 1 851 postów
  • SkądOstrów Wielkopolski

Napisano 07 lutego 2008 - 15:35

A co powiesz na powszechne na tym forum klapy na oczach ze uwielbia sie Apple nawet jak wciska kit? Niektore lizusy Apple tak sie zapomnieli, ze zadna krytyka Apple nie ma szans przejscia, he he. Wola kupic gorzej ale drozej, byleby lansik szedł. Klapy na oczach.


Za to ta druga grupa, robiaca sie za antyfanbojow musi za kazdym razem wytknac kazdy, najmniejszy i zapewne komus ze zdrowym rozsadkiem nieprzeszkadzajacy blad apla i rozdmuchac go do skali katastrofy globlanej o sile wybuchu jadrowego.

#68 easymike

easymike
  • 328 postów

Napisano 07 lutego 2008 - 15:40

Akurat żadna z powyższych wad nie jest jakaś straszna, przesadzacie

#69 ximian

ximian
  • 198 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 07 lutego 2008 - 15:44

Akurat żadna z powyższych wad nie jest jakaś straszna, przesadzacie

Może i masz rację ale czy to nie przypadkiem Apple słynęło z dbałości o detale?

#70 Ruczaj

Ruczaj
  • 3 528 postów
  • SkądPoznan

Napisano 07 lutego 2008 - 15:48

Ludzie parę faktów o wejściu do słuchawek w Macbook Air:

JEST TO STANDARDOWY JACK 3.5 mm JAK W KAŻDYM INNYM LAPTOPIE

Każdy wtyk 3.5 mm pasuje do tego wejścia tylko pytanie jest co jest za tym wtykiem czyli reszta wtyczki. Dla lepszego zrozumienia porównajmy sobie wtyczkę ze zwykłych słuchawek do iPoda czy innego odtwarzacza mp3 oraz wtyczkę od kabla od gitary czy od profesjonalnych słuchawek z grubym kablem.
Oczywiście normalna wtyczka wejdzie bez problemu, natomiast ta od gitary czy jakiś porządniejszych i bardziej masywnych słuchawek NIE WEJDZIE.

Podobnie jest w wielu laptopach, nie zawsze da się podłączyć gitarę czy masywniejsze słuchawki.


Sluchaj, albo nie wiesz o czym piszesz albo robisz sie z nas jaja... Gitara czy "bardziej masywne sluchawki" nie wejda nawet w najsmuklejszej obudowie bo to NIE TE JACKI, wiec po co ten przyklad? Gitara/syntezator standartowo sa laczone kablami instrumentalnymi z jackami ale tymi 6.3 mm. Dodatkowo moga to byc TRSy z odszumianiem ale dla wtyku to juz nie ma wiekszego znaczenia, bo i tak wejdzie.
Tutaj nie jest problemem gniazdo, tylko jego "okolica" :)

#71 qpoweriuyt

qpoweriuyt
  • 26 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 lutego 2008 - 15:52

Akurat żadna z powyższych wad nie jest jakaś straszna, przesadzacie


Otóż myślę, że nie masz racji bo w laptopie przeznaczonym do użytku w "bezprzewodowym" świecie, kiedy faktycznie używasz wieli podłączonych urządzeń bluetooth tracisz kontakt z wifi, to jest okropnie żenujące i kłócące się z całą ideą tego pomysłu.

Np: siedzisz w domu masz podłączony tel , myszkę i słuchawki przez bluetooth i co??nagle sygnał wifi znika? a co by było gdybyś podłączył sobie zewnętrzny monitor bo np robisz coś z grafiką czy poprostu masz ochotę ;] to już chyba się w ogóle wifi wyłącza ;P

#72 przemekpiorkowski

przemekpiorkowski
  • 869 postów

Napisano 07 lutego 2008 - 15:53

Też bym złego słowa nie powiedział o Acerze, (przynajmniej jak za tą kasę)

No nie porównuj Acera do Apple, aż tak źle nie jest. ;)

#73 qpoweriuyt

qpoweriuyt
  • 26 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 lutego 2008 - 15:59

Sluchaj, albo nie wiesz o czym piszesz albo robisz sie z nas jaja... Gitara czy "bardziej masywne sluchawki" nie wejda nawet w najsmuklejszej obudowie bo to NIE TE JACKI, wiec po co ten przyklad? Gitara/syntezator standartowo sa laczone kablami instrumentalnymi z jackami ale tymi 6.3 mm. Dodatkowo moga to byc TRSy z odszumianiem ale dla wtyku to juz nie ma wiekszego znaczenia, bo i tak wejdzie.
Tutaj nie jest problemem gniazdo, tylko jego "okolica" :)


Założyłem że wszyscy rozumie że w takich słuchawkach czy kablu od gitary jest normalny jack i trzeba założyć przełączkę na mini, która jest masywna i napewno nie da się podłączyć, jednak wcześniej w tym temacie ludzie piszą, że tylko słuchawki apple bedą pasować i że jest to żenujące, ktoś to jeszcze porównał do jacka w iphonie ;]

Ale są słuchawki z małymi jackami i naprawdę grubym kablem i "masywną wtyczką" ;]

#74 weiss

weiss
  • 299 postów
  • SkądSkarszewy

Napisano 07 lutego 2008 - 16:03

A co powiesz na powszechne na tym forum klapy na oczach ze uwielbia sie Apple nawet jak wciska kit? Niektorzy lizusy Apple tak sie zapomnieli, ze zadna krytyka Apple nie ma szans przejscia, he he. Wola kupic gorzej ale drozej, byleby lansik szedł. Klapy na oczach.


nie zgodze sie z Toba, nie wszystkie kompy Appla sa drozsze niz ich odpowiedniki PC,
przyklad MP a stacja HP o niemal ze o identycznych parametrach 2xXeon 2.66 ( HP ponad 10k zl drozsze)

PS. moja decyzja o kupowaniu kompow Apple nie ma nic wspolnego z lansem, przeciez ja kupuje narzedzia i nie moge sobie pozwolic na np. "wystąpił nieoczekiwany błąd programu"

Od ładnych kilku lat nie mam takowych problemów :)

#75 bartosz

bartosz

  • 1 644 postów

Napisano 07 lutego 2008 - 16:06

Np: siedzisz w domu masz podłączony tel przez, myszkę i słuchawki bluetooth i co??nagle sygnał wifi znika?


nie napisali ze znika tylko ze zwalnia. to jest jednak zasadnicza roznica
MacBook Air: Optimizing AirPort performance while using Bluetooth
MacBook Air: Optimize wireless communications when using an external display

poza tym tu nie chodzi o wady (bo nawet nie znamy ich faktycznego zasiegu, wystepowania i jakis doniesien od uzytkownikow itp, wszystkie te informacje sa oparte na tekstach z pomocy technicznej z apple.com ktore moga rownie dobrze oznaczac ze faktycznie wystepuje jakis problem lub ze tylko moze wystapic i stanowia po prostu jeden z wilu opisow w stylu "jak otworzyc pudelko" albo "jak nie poparzyc sie goraca kawa") a wiec - powtorze - tu nie chodzi o wady tylko o ich percepcje - czego nikt tu nie chce lub nie potrafi zauwazyc. tekst na osnews.pl po prostu nadaje im kontekst ktory nie jest prawdziwy. nie ma go w zrodlowym artykule na computerworld.com i tym bardziej nie ma go na apple.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych