Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Jak wyciągnąć logi systemowe dotyczące problemów sprzętowych?


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 windowsowiec

windowsowiec
  • 19 posts

Posted 24 February 2017 - 12:03

Witam

Mam w firmie MacBook Air Model A1465 EMC2558.

Komputer pracuje w domenie AD podłączony za pomocą zewnętrznej karty sieciowej LAN.

Od pewnego czasu są problemy z jej działaniem tj. po pewnym czasie pojawia się brak dostępu do Internetu, pomaga np. restart.

Czy ktoś może w bardzo przystępny sposób opisać jak wyciągnąć logi systemowe tak, aby sprawdzić co powoduje wyżej opisane problemy ?

Muszę logi zapisać i na spokojnie przejrzeć na komputerze z systemem Windows.

 



#2 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 24 February 2017 - 12:11

Wchodzisz w Konsolę i masz wszystkie logi.

 

A odnośnie przyczyny problemu to co to za karta sieciowa? Oryginalna od Apple czy jakaś inna? 

Sprawdzałeś na innej karcie?

I co to ma wspólnego z systemem OS X 10.0-10.4?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 windowsowiec

windowsowiec
  • 19 posts

Posted 24 February 2017 - 12:42

Wchodzisz w Konsolę i masz wszystkie logi.

 

A odnośnie przyczyny problemu to co to za karta sieciowa? Oryginalna od Apple czy jakaś inna? 

Sprawdzałeś na innej karcie?

I co to ma wspólnego z systemem OS X 10.0-10.4?

 

Karta była wymieniana z jakiegoś zamiennika na układzie AX88772A na  oryginalną, oznaczenia nowej karty mogę sprawdzić przy okazji, innej karty już nie posiadamy.

Co do systemu, jest tam zainstalowany chyba 10.1 a mi chodziło o sposób wyciągnięcia logów z systemu bliźniaczego.


Chyba sobie tak szybko nie poradzę z obsługą poleceń terminala ;\ może ktoś podać gotową składnię/składnie ?

muszę wyeksportować logi systemowe do pliku, musi to dotyczyć problemów z brakiem dostępu do Internetu / problemów sprzętowych karty LAN.



#4 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24359 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 24 February 2017 - 13:13

Logi leżą w /var/log. To, czego chcesz, to już raczej zaawansowane użycie narzędzi typu head/tail/cat/grep i łączenia ich w potoki - nie dostaniesz "gotowej składni", bo to wszystko zależy od tego, co w logach jest.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users