Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Gwarancja czy rękojmia?


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#26 brad

brad
  • 98 posts

Posted 13 December 2016 - 03:18

Twój wybór ...

 

Możesz liczyć tylko na to, ze sklep wymieni (wg własnego uznania, a nie dlatego że powinien) Ci telefon, a Twój wyczyści zapakuje i sprzeda następnemu Klientowi.
Być może kupiony przez Ciebie egzemplarz też pochodził ze zwrotów. Zastanawiałeś się co robią ze zwróconym towarem sklepy przyjmujące 30-dniowe zwroty ?
Producent nie dokłada nawet złotówki do liberalnej polityki przyjmowania zwrotów przez markety.

 

Właśnie teraz zaczynasz kombinować.


Nie twierdzę, że producent powinien dokładać do polityki zwrotów z przyczyn bliżej nieokreślonych, natomiast w przypadku wypuszczenia do sprzedaży wadliwego modelu co najmniej słuszne byłoby pokrywanie strat jakie sprzedawca poniesie z tytułu wymian w takich przypadkach.

Jakbym odpakował pudełko i w środku znalazł telefon popękany w dwóch kawałkach to też nazwałbyś kombinowaniem fakt, że udałbym się do sklepu i chciał natychmiastowego zwrotu pieniędzy lub wymiany urządzenia w takim też trybie (co w ogóle powinno być czymś oczywistym, a nie efektem dobrej woli sprzedawcy)?

Trafiłem na model z (wrodzoną) dysfunkcją, nie jest to jakieś kosmetyczne widzimisię ani przedwczesna eksploatacja jakiegoś podzespołu. Pewnie, poczekam 2 tygodnie aż mi naprawią moje ledwo co wyjęte z pudełka urządzenie albo co lepsze przyślą refurba i jeszcze będę po rękach całował, bo przecież o to chodzi w kupowaniu nowego urządzenia prosto ze sklepu, żeby po wyjęciu go z pudełka, słać na naprawy gwarancyjne.

Swoją drogą, przejrzałem trochę tematów i widzę, że nie tak łatwo trafić na model, któremu by nic nie dolegało od nowości.



#27 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 16 December 2016 - 00:48

Nie twierdzę, że producent powinien dokładać do polityki zwrotów z przyczyn bliżej nieokreślonych, natomiast w przypadku wypuszczenia do sprzedaży wadliwego modelu co najmniej słuszne byłoby pokrywanie strat jakie sprzedawca poniesie z tytułu wymian w takich przypadkach.
 

Trudno nazwać 5s wadliwym modelem. Ponad trzy lata sprzedaży, obecnie najdłużej dostępny model iPhone na rynku.

 

Jakbym odpakował pudełko i w środku znalazł telefon popękany w dwóch kawałkach to też nazwałbyś kombinowaniem fakt, że udałbym się do sklepu i chciał natychmiastowego zwrotu pieniędzy lub wymiany urządzenia w takim też trybie (co w ogóle powinno być czymś oczywistym, a nie efektem dobrej woli sprzedawcy)?

Nazwałbym naiwnością lub przynajmniej nieznajomością prawa.
Nie ma możliwości, żeby w fabrycznym pudełku (które nie nosi z zewnątrz śladów uszkodzeń) był rozbity iPhone.

iPhone fabrycznie zapakowane same się nie tłuką .

Opisywane czasem przypadki wyjęcia z zafoliowanego pudełka uszkodzonego mechanicznie iPhona dotyczą przypadków, gdy towar pochodził ze zwrotów i został powtórnie zafoliowany (bez wiedzy i udziału Apple).

 

... bo przecież o to chodzi w kupowaniu nowego urządzenia prosto ze sklepu, żeby po wyjęciu go z pudełka, słać na naprawy gwarancyjne.
 

 

Może trudno Ci to zrozumieć, ale telefon z wymiany serwisowej wygląda i działa lepiej niż częstokroć sprzedawany jako nowy iPhone ze zwrotów marketowych "bez podania przyczyny"


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#28 brad

brad
  • 98 posts

Posted 16 December 2016 - 02:30

Trudno nazwać 5s wadliwym modelem. Ponad trzy lata sprzedaży, obecnie najdłużej dostępny model iPhone na rynku.

 

Chodziło mi o egzemplarz, o to że gdy trafia się egzemplarz od nowości uszkodzony (zepsuty mikrofon) to powinno to być rekompensowane przez producenta, aby sklep nie ponosił strat przez mój zwrot.

Co do reszty wypowiedzi to nie wiem już w sumie o co Ci chodzi, to była analogia, dla mnie telefon z niedziałającym mikrofonem jest tak samo do niczego jak złamany na pół, w obu przypadkach otrzymujemy coś co nie jest zgodne z oczekiwaniami i zapewnieniami i niczym dziwnym jest dążenie do jak najszybszej wymiany na NOWY model wolny od was (taki za który płaciliśmy) albo do zwrotu pieniędzy.

Co do foliowania i sprzedawania jako nowych, myślę że raczej modele ze zwrotów idą do jakiegoś outletu albo sprzedawane są jako powystawowe.



#29 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 24 December 2016 - 00:38

Chodziło mi o egzemplarz, o to że gdy trafia się egzemplarz od nowości uszkodzony (zepsuty mikrofon) to powinno to być rekompensowane przez producenta, aby sklep nie ponosił strat przez mój zwrot.
...

Niepotrzebne byłyby serwisy gdyby sklep tak załatwiał reklamacje wspierane finansowo przez producenta.

 

... i niczym dziwnym jest dążenie do jak najszybszej wymiany na NOWY model wolny od was (taki za który płaciliśmy) albo do zwrotu pieniędzy.
...

W polskim prawodawstwie funkcjonuje termin: "niezwłocznie", a sprzedawca ma prawo nie wymieniać na nowy ani zwracać pieniędzy, jeżeli wady usunie niezwłocznie (naprawi produkt).

 

P.S.
Załatwiłeś już coś w temacie reklamacji w sklepie ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#30 Łukasz Banach

Łukasz Banach
  • 232 posts

Posted 24 December 2016 - 11:27

Ja kupiłem niedawno iphone 7 i nagle wyskoczyły paski na ekranie, oddałem do Cortland przyznali po diagnozie wymianę na nowy, refrubów tego modelu jeszcze nie ma (6s refruby zaczeli produkować od lutego dopiero tego roku) więc lepiej oddać zanim zaczną refruby robić, z resztą, lepiej sprawdzony refrub przez Apple niż nowy z fabryki z losową wadą...


 MacBook Pro (2019) | Intel Core i5 8 generacji Quad-Core TurboBoost do 3.9GHZ | 8GB 2133MHZ | Iris Pro 645 1536MB |  iPhone XS Max 64GB Gold | Apple Watch Series 5 44mm Silver | AirPods Pro


#31 Dastia

Dastia
  • 907 posts

Posted 25 December 2016 - 11:16

Miałeś kiedyś do czynienia z jakąś reklamacją? Ja miałam wiele, w tym z laptopami. Podam Ci przykład z firmą Asus, bo najbardziej mnie uderzyła historia z tą firmą. Kupiłam lapka z wyższej półki cenowej. W domu odpaliłam i tego samego dnia już nie włączył się ponownie. Jeździł do serwisu autoryzowanego i za każdym razem wracał z nowym dyskiem, a problem wracał. Nagrywałam filmy co się dzieje i usterki nie usunęli do końca gwarancji, a nawet oskarżali mnie o złe użytkowanie i chcieli zwrotu kasy za naprawę :D Był mediator, pisma, opinie innych, że to płyta jest uszkodzona, ale serwis tego nie stwierdził. Nie było dla nich usterki! Natomiast Sony od razu przyznał, że usterka jest nie do naprawienia i mogłam w sklepie wziąć inny sprzęt lub kasę. Apple naprawdę fajnie załatwia sprawy reklamacji, a że refub? Jak nówka, sprawdzony dokładnie, gwarancja itp., więc nie widzę tutaj powodu do oburzenia. A tym bardziej, że możesz oddać towar i odzyskać kasę. Robisz moim zdaniem gównoburzę. Gdybyś nic nie mógł zrobić, ale przecież możesz oddać telefon i kupić inny :)
Bez napinki, to moja opinia tylko, zrobisz jak zechcesz.
Pozdrawiam.

iPhone 14 PRO Max


#32 brad

brad
  • 98 posts

Posted 26 December 2016 - 06:30

@bee3

Skorzystałem jednak z tej możliwości zwrotu do 30 dni, żeby oszczędzić sobie i drugiej stronie nerwów, bo pewnie i tak by się nie udało z tą wymianą na kolejny egzemplarz w sklepie.

@Dastia

Po prostu uważam że wymiana na refurba jest nie w porządku i wyraziłem opinie, ale tak jak piszecie inne firmy wcale lepszej polityki nie mają.


  • bee3 likes this

#33 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 27 December 2016 - 01:54

@bee3

Skorzystałem jednak z tej możliwości zwrotu do 30 dni, żeby oszczędzić sobie i drugiej stronie nerwów, bo pewnie i tak by się nie udało z tą wymianą na kolejny egzemplarz w sklepie.
 

Cieszę się, że jednak zrozumiałeś co usiłowałem przekazać.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users