Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Po aktywacji telefonu gwarancja krótsza niz 12 miesięcy


Najlepsza odpowiedź OleYek , 04 listopada 2016 - 14:51

Gwarancja idzie od DATY ZAKUPU! W tym przypadku Apple zna datę zakupu, bo operatorzy takie dane przekazują do systemu. Jak Apple nie zna daty zakupu, to gwarancja leci od daty aktywacji. Kontakt z Apple nic nie da, bo żeby zmienić datę od której leci gwarancja trzeba pokazać dowód zakupu... który w tym wypadku zapewne jest z 26 października.

 

Jak kupujesz telefon od Apple to gwarancja leci od daty kiedy kurier Ci dostarczył telefon. Nie ważne, że się go tydzień później aktywowało...

 

Nic się z tym nie zrobi. Wszystko jest tak jak powinno być.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Polomo1

Polomo1
  • 71 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 listopada 2016 - 20:07

Witam, mam taki problem, kupiłem dziś iPhone 7 z przedłużenia umowy w t mobile i po aktywacji urządzenia, na stronie Apple widnieje data końca gwarancji 26 październik 2017 a telefon był pierwszy raz aktywowany dziś czyli 3 listopad 2016. Ktos ma pomysł czym to jest spowodowane? Jest to mój 4 iPhone i pierwszy raz z czymś takim sie spotykam.

#2 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 03 listopada 2016 - 20:11

Ktoś musiał go włączyć wcześniej i pewnie się bawił


Idź do sklepu i oddaj, niech wymienią na nowy egzemplarz


iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#3 Giallorosso

Giallorosso
  • 848 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 listopada 2016 - 20:14

Kupiłeś od jakiejś osoby czy w t mobile? Jeśli nowy, zafoliowany u operatora, skontaktuj się z apple lub np. Cortland.
<p>•Telefon• iPhone 3G• htc Touch HD•htc HD2•htc Desire HD•htc Sensation•htc One X•Samsung Galaxy Note 2•iPhone 4•iPhone 5•iPhone 5s•htc One m8•iPhone5s•iPhone 6•iPhone 5s•iPhone 6s•iPhone SE•iPhone 7•iPhone 8•iPhone XS Max•Tablet•Samsung Galaxy Tab 2 10.1•iPad 3•iPad mini 2 Retina• iPad Air 2

#4 Polomo1

Polomo1
  • 71 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 listopada 2016 - 20:21

Kupiłem go od prywatnej osoby ktora wzięła telefon na przedłużenie umowy, pudełko było zafoliowane a przed kupnem sprawdzałem na stronie Apple po numerze seryjnym i nie był aktywowany, dopiero po mojej aktywacji wyskoczyła data o tydzień wcześniejsza, telefon nie mógł byc wczesniej uruchamiany bo pudełko było fabrycznie zafoliowane

#5 Giallorosso

Giallorosso
  • 848 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 listopada 2016 - 20:25

To już wiesz co powinieneś zrobić.
<p>•Telefon• iPhone 3G• htc Touch HD•htc HD2•htc Desire HD•htc Sensation•htc One X•Samsung Galaxy Note 2•iPhone 4•iPhone 5•iPhone 5s•htc One m8•iPhone5s•iPhone 6•iPhone 5s•iPhone 6s•iPhone SE•iPhone 7•iPhone 8•iPhone XS Max•Tablet•Samsung Galaxy Tab 2 10.1•iPad 3•iPad mini 2 Retina• iPad Air 2

#6 Polomo1

Polomo1
  • 71 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 listopada 2016 - 20:27

Ok dzieki, jutro zadzwonię do wsparcia Apple

#7 Giallorosso

Giallorosso
  • 848 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 listopada 2016 - 20:40

Ok dzieki, jutro zadzwonię do wsparcia Apple

raczej do sprzedającego. Swoją siódemkę kupiłem 20.10. na stronie apple jest napisane, że gwarancja upływa 19.10.2017. O ile się nie mylę, w przypadku poprzednich modeli, okres gwarancji wyświetlało mi ten sam.
<p>•Telefon• iPhone 3G• htc Touch HD•htc HD2•htc Desire HD•htc Sensation•htc One X•Samsung Galaxy Note 2•iPhone 4•iPhone 5•iPhone 5s•htc One m8•iPhone5s•iPhone 6•iPhone 5s•iPhone 6s•iPhone SE•iPhone 7•iPhone 8•iPhone XS Max•Tablet•Samsung Galaxy Tab 2 10.1•iPad 3•iPad mini 2 Retina• iPad Air 2

#8 Polomo1

Polomo1
  • 71 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 listopada 2016 - 20:49

Ale co sprzedający ma do tego skoro telefon był zafoliowany i przed kupnem na stronie Apple nie był aktywowany? Wszystkie iphony miałem od operatorów ale pierwszy raz taka sytuacja, niby to tylko tydzień krócej wiec tragediii nie ma ale po prostu mnie to zastanawia

#9 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 04 listopada 2016 - 02:04

Kupiłeś od jakiejś osoby czy w t mobile? Jeśli nowy, zafoliowany u operatora, skontaktuj się z apple lub np. Cortland.

Po co ma kontaktować się z serwisem jak telefon nie zepsuł się, tylko jest problem z datą końca gwarancji ?


Kupiłem go od prywatnej osoby ktora wzięła telefon na przedłużenie umowy, pudełko było zafoliowane a przed kupnem sprawdzałem na stronie Apple po numerze seryjnym i nie był aktywowany, dopiero po mojej aktywacji wyskoczyła data o tydzień wcześniejsza, telefon nie mógł byc wczesniej uruchamiany bo pudełko było fabrycznie zafoliowane

Jeżeli różnica wynosi tylko tydzień - to może jest to po prostu jakiś błąd systemowy, ale możliwe również że operator wpisał do systemu datę sprzedaży (tak jak wpisuje się lub usuwa informację o simlock-u), a sprzedawca od którego kupiłeś telefon mógł go kupić tydzień wcześniej.

Formalnie (tzn. zgodnie z warunkami gwarancji Apple) termin gwarancji biegnie od daty sprzedaży.
Typowym przykładem, w którym nieużywany, nieaktywowany iPhone po aktywacji nie dostaje nowej rocznej gwarancji jest np. iPhone z wymiany serwisowej.

Przed aktywacją w systemie jest jako nowy i nieaktywowany. Po aktywacji dostaje tyle gwarancji ile zostało z poprzednika (zdarza się że nic).

 

Co do foliowania: już w piątkach i szóstkach foliowanie nie było problemem dla oszustów, a w siódemce do rozpakowania i "fabrycznego" zafoliowania nie potrzeba nawet maszyny i można to zrobić nawet w gimnazjum na przerwie.


Użytkownik bee3 edytował ten post 04 listopada 2016 - 02:05

  • Giallorosso lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#10 Duke123

Duke123
  • 491 postów

Napisano 04 listopada 2016 - 08:07

IMHO to jest jakiś błąd w systemie. W swoim otoczeniu miałem niemal identyczną sytuację, tylko z siecią Play. Masz dowód zakupu telefonu od operatora? Wyślij do Apple, wtedy poprawią dane w systemie. Wejdź na https://getsupport.apple.com/ -> Więcej-> Zakres gwarancji na sprzęt-> Poprawienie daty zakupu. Tam będziesz miał możliwość wysłania skanu wysłania faktury.



#11 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 listopada 2016 - 09:25

To nie jest błąd w systemie tylko autoryzowany sprzedawca czyli w tym przypadku operator wysyła do systemu informację o sprzedaży urządzenia. 

Zadzwoń do Apple i wszystkiego się dowiesz. 


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#12 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 04 listopada 2016 - 10:36

Dla tygodnia różnicy myślę, że niewarto robić z tym problemu. Trzeba się z takim czymś liczyć przy kupowaniu iPhone od osób przedłużających umowę, zakładam, że kupiłeś znacznie taniej niż w oficjalnej dystrybucji;)



#13 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 listopada 2016 - 14:51   Najlepsza odpowiedź

Gwarancja idzie od DATY ZAKUPU! W tym przypadku Apple zna datę zakupu, bo operatorzy takie dane przekazują do systemu. Jak Apple nie zna daty zakupu, to gwarancja leci od daty aktywacji. Kontakt z Apple nic nie da, bo żeby zmienić datę od której leci gwarancja trzeba pokazać dowód zakupu... który w tym wypadku zapewne jest z 26 października.

 

Jak kupujesz telefon od Apple to gwarancja leci od daty kiedy kurier Ci dostarczył telefon. Nie ważne, że się go tydzień później aktywowało...

 

Nic się z tym nie zrobi. Wszystko jest tak jak powinno być.


Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#14 Polomo1

Polomo1
  • 71 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 listopada 2016 - 15:00

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie, tak cena była znacznie niższa niz w autoryzowanym salonie dlatego szkoda zachodu dla tygodnia różnicy, z tego co sie dowiedziałem to faktycznie data zakupu taka była wiec skzoda ze jednak nie jest tak jak do tej pory myslalem i to chwaliłem w Apple ze liczy sie data aktywacji..

Użytkownik Polomo1 edytował ten post 04 listopada 2016 - 15:01


#15 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 04 listopada 2016 - 17:52

Gwarancja idzie od DATY ZAKUPU! W tym przypadku Apple zna datę zakupu, bo operatorzy takie dane przekazują do systemu. Jak Apple nie zna daty zakupu, to gwarancja leci od daty aktywacji. Kontakt z Apple nic nie da, bo żeby zmienić datę od której leci gwarancja trzeba pokazać dowód zakupu... który w tym wypadku zapewne jest z 26 października.

Jak kupujesz telefon od Apple to gwarancja leci od daty kiedy kurier Ci dostarczył telefon. Nie ważne, że się go tydzień później aktywowało...

Nic się z tym nie zrobi. Wszystko jest tak jak powinno być.

Czyli co, jak kupujesz iPhone'a przez AOS w listopadzie, ale ktoś aktywuje go dopiero np. w grudniu, bo jest to prezent na święta, to gwarancja leci już od listopada, nie od grudnia?

#16 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 listopada 2016 - 21:05

A co w tym dziwnego? Jak kupisz telewizor to od kiedy leci gwarancja? Od daty zakupu czy od pierwszego włączenia? Wystarczy przeczytać warunki gwarancji :) To, że przyjęli model aktywacji działa na korzyść użytkownika, ale zawsze liczy się dowód zakupu, bo zgodnie z warunkami gwarancji, jest ona liczona od dnia zakupu.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#17 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 04 listopada 2016 - 22:27

U mnie zawsze szło od momentu aktywacji, nie kupna.
Jak u mnie był kupowany telewizor, to po prostu wyjmowało się z pudełka, podłączało do prądu i chodził bez żadnej aktywacji.
Tutaj Apple wie czy dane urządzenie zostało aktywowane czy nie.

Użytkownik MasterM edytował ten post 04 listopada 2016 - 22:38


#18 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 05 listopada 2016 - 00:32

Ale po raz kolejny, warunki gwarancji mówią jasno DATA ZAKUPU nie aktywacji. Apple zna w wielu przypadkach datę zakupu i od niej idzie gwarancja. Wytłumaczyłem to wyżej jak to działa i działa tak od zawsze. Jak się nie zgadzasz z czasem gwarancji, musisz wysłac do apple dowód zakupu i na podstawie niego korygują. I dalsza dyskusja nic w tym temacie nie zmieni.
  • bee3 lubi to
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#19 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 05 listopada 2016 - 09:16

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie, tak cena była znacznie niższa niz w autoryzowanym salonie dlatego szkoda zachodu dla tygodnia różnicy, z tego co sie dowiedziałem to faktycznie data zakupu taka była wiec skzoda ze jednak nie jest tak jak do tej pory myslalem i to chwaliłem w Apple ze liczy sie data aktywacji..

W warunkach gwarancji "od zawsze" jest informacja o tym od kiedy liczony jest okres gwarancji. Masz szczęście, że w Twoim przypadku różnica wynosi tylko tydzień bo przecież mogło być więcej. Tak jak pisali przedmówcy: w wielu przypadkach start gwarancji w systemie jest (nadal) ustawiany na korzyść użytkownika czyli od daty aktywacji, ale należy pamiętać, że pierwotnej (tzn. w przypadku nowego telefonu po wymianie liczy się data zakupu/aktywacji pierwszego telefonu, a nie tego nowego).


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#20 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 05 listopada 2016 - 09:37

Ale po raz kolejny, warunki gwarancji mówią jasno DATA ZAKUPU nie aktywacji. Apple zna w wielu przypadkach datę zakupu i od niej idzie gwarancja. Wytłumaczyłem to wyżej jak to działa i działa tak od zawsze. Jak się nie zgadzasz z czasem gwarancji, musisz wysłac do apple dowód zakupu i na podstawie niego korygują. I dalsza dyskusja nic w tym temacie nie zmieni.

Dobrze wiedzieć. Mówiłem tylko jak zawsze było u mnie a miałem już trochę iUrządzeń.

Użytkownik MasterM edytował ten post 05 listopada 2016 - 09:38


#21 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 05 listopada 2016 - 10:51

Dobrze wiedzieć. Mówiłem tylko jak zawsze było u mnie a miałem już trochę iUrządzeń.

http://www.apple.com...l-warranty.html


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#22 Plumo

Plumo
  • 44 postów

Napisano 12 maja 2023 - 16:39

8 maja kupiłem swojego pierwszego iPhona, 14, 9 maja dostałem i uruchomiłem i mam dylemat odnośnie gwarancji  raczej pierwszego uruchomienia. Z tego co czytałem a także co mówiły mi osoby które maja iPhona, w ustawieniach gdzie pokazuje długość gwarancji mają date swojego pierwszego uruchomienia. U mnie tam pokazuje 27 marca także 1.5 miesiąca wcześniej.

I teraz się zastanawiam, czy czasami nie dostałem już używanego iPhona. Opakowanie było oryginalnie zaplombowane paskami, kupiłem w Media Expert.


S10E


#23 DanielF

DanielF
  • 5 744 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 12 maja 2023 - 17:27

to dzwonisz na infolinię Apple i wysyłasz im dowód zakupu z ME i Ci zmienią


Fallout ...war, war never changes...

#24 Plumo

Plumo
  • 44 postów

Napisano 12 maja 2023 - 17:36

To już wiem tylko czy ta inna data jest jednoznaczna z tym że ten telefon był już wcześniej aktywowana czy to może też być błąd.


S10E


#25 OP7

OP7
  • 52 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 15 maja 2023 - 13:44

To już wiem tylko czy ta inna data jest jednoznaczna z tym że ten telefon był już wcześniej aktywowana czy to może też być błąd.

Jeden z największych powtarzanych mitów wśród użytkowników Apple — gwarancja od daty aktywacji. Po pierwsze gwarancja biegnie od daty pierwszej sprzedaży detalicznej. Apple szacuje taką gwarancję w swoim systemie serwisowym między innymi na podstawie sprzedaży od dystrybucji do sklepu, niestety czasem zdarza się, że sprzęt przeleży w magazynie zbyt długo, stąd różnica w datach. Wystarczy zadzwonić na infolinię i przygotować zdjęcie dowodu zakupu, Apple zaktualizuje gwarancję.

 

https://support.appl.../pl-pl/HT202703


  • Plumo lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych