Po aktywacji telefonu gwarancja krótsza niz 12 miesięcy
Najlepsza odpowiedź OleYek , 04 listopada 2016 - 14:51
Gwarancja idzie od DATY ZAKUPU! W tym przypadku Apple zna datę zakupu, bo operatorzy takie dane przekazują do systemu. Jak Apple nie zna daty zakupu, to gwarancja leci od daty aktywacji. Kontakt z Apple nic nie da, bo żeby zmienić datę od której leci gwarancja trzeba pokazać dowód zakupu... który w tym wypadku zapewne jest z 26 października.
Jak kupujesz telefon od Apple to gwarancja leci od daty kiedy kurier Ci dostarczył telefon. Nie ważne, że się go tydzień później aktywowało...
Nic się z tym nie zrobi. Wszystko jest tak jak powinno być.
Przejdź do postu#1
Napisano 03 listopada 2016 - 20:07
#2
Napisano 03 listopada 2016 - 20:11
Ktoś musiał go włączyć wcześniej i pewnie się bawił
Idź do sklepu i oddaj, niech wymienią na nowy egzemplarz
iPhone 5s Mac mini Watch Series 1
#3
Napisano 03 listopada 2016 - 20:14
#4
Napisano 03 listopada 2016 - 20:21
#5
Napisano 03 listopada 2016 - 20:25
#6
Napisano 03 listopada 2016 - 20:27
#7
Napisano 03 listopada 2016 - 20:40
raczej do sprzedającego. Swoją siódemkę kupiłem 20.10. na stronie apple jest napisane, że gwarancja upływa 19.10.2017. O ile się nie mylę, w przypadku poprzednich modeli, okres gwarancji wyświetlało mi ten sam.Ok dzieki, jutro zadzwonię do wsparcia Apple
#8
Napisano 03 listopada 2016 - 20:49
#9
Napisano 04 listopada 2016 - 02:04
Kupiłeś od jakiejś osoby czy w t mobile? Jeśli nowy, zafoliowany u operatora, skontaktuj się z apple lub np. Cortland.
Po co ma kontaktować się z serwisem jak telefon nie zepsuł się, tylko jest problem z datą końca gwarancji ?
Kupiłem go od prywatnej osoby ktora wzięła telefon na przedłużenie umowy, pudełko było zafoliowane a przed kupnem sprawdzałem na stronie Apple po numerze seryjnym i nie był aktywowany, dopiero po mojej aktywacji wyskoczyła data o tydzień wcześniejsza, telefon nie mógł byc wczesniej uruchamiany bo pudełko było fabrycznie zafoliowane
Jeżeli różnica wynosi tylko tydzień - to może jest to po prostu jakiś błąd systemowy, ale możliwe również że operator wpisał do systemu datę sprzedaży (tak jak wpisuje się lub usuwa informację o simlock-u), a sprzedawca od którego kupiłeś telefon mógł go kupić tydzień wcześniej.
Formalnie (tzn. zgodnie z warunkami gwarancji Apple) termin gwarancji biegnie od daty sprzedaży.
Typowym przykładem, w którym nieużywany, nieaktywowany iPhone po aktywacji nie dostaje nowej rocznej gwarancji jest np. iPhone z wymiany serwisowej.
Przed aktywacją w systemie jest jako nowy i nieaktywowany. Po aktywacji dostaje tyle gwarancji ile zostało z poprzednika (zdarza się że nic).
Co do foliowania: już w piątkach i szóstkach foliowanie nie było problemem dla oszustów, a w siódemce do rozpakowania i "fabrycznego" zafoliowania nie potrzeba nawet maszyny i można to zrobić nawet w gimnazjum na przerwie.
Użytkownik bee3 edytował ten post 04 listopada 2016 - 02:05
- Giallorosso lubi to
Pomogłem ? - Lubię to
#10
Napisano 04 listopada 2016 - 08:07
IMHO to jest jakiś błąd w systemie. W swoim otoczeniu miałem niemal identyczną sytuację, tylko z siecią Play. Masz dowód zakupu telefonu od operatora? Wyślij do Apple, wtedy poprawią dane w systemie. Wejdź na https://getsupport.apple.com/ -> Więcej-> Zakres gwarancji na sprzęt-> Poprawienie daty zakupu. Tam będziesz miał możliwość wysłania skanu wysłania faktury.
#11
Napisano 04 listopada 2016 - 09:25
To nie jest błąd w systemie tylko autoryzowany sprzedawca czyli w tym przypadku operator wysyła do systemu informację o sprzedaży urządzenia.
Zadzwoń do Apple i wszystkiego się dowiesz.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#12
Napisano 04 listopada 2016 - 10:36
Dla tygodnia różnicy myślę, że niewarto robić z tym problemu. Trzeba się z takim czymś liczyć przy kupowaniu iPhone od osób przedłużających umowę, zakładam, że kupiłeś znacznie taniej niż w oficjalnej dystrybucji;)
#13
Napisano 04 listopada 2016 - 14:51 Najlepsza odpowiedź
Gwarancja idzie od DATY ZAKUPU! W tym przypadku Apple zna datę zakupu, bo operatorzy takie dane przekazują do systemu. Jak Apple nie zna daty zakupu, to gwarancja leci od daty aktywacji. Kontakt z Apple nic nie da, bo żeby zmienić datę od której leci gwarancja trzeba pokazać dowód zakupu... który w tym wypadku zapewne jest z 26 października.
Jak kupujesz telefon od Apple to gwarancja leci od daty kiedy kurier Ci dostarczył telefon. Nie ważne, że się go tydzień później aktywowało...
Nic się z tym nie zrobi. Wszystko jest tak jak powinno być.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach
#14
Napisano 04 listopada 2016 - 15:00
Użytkownik Polomo1 edytował ten post 04 listopada 2016 - 15:01
#15
Napisano 04 listopada 2016 - 17:52
Czyli co, jak kupujesz iPhone'a przez AOS w listopadzie, ale ktoś aktywuje go dopiero np. w grudniu, bo jest to prezent na święta, to gwarancja leci już od listopada, nie od grudnia?Gwarancja idzie od DATY ZAKUPU! W tym przypadku Apple zna datę zakupu, bo operatorzy takie dane przekazują do systemu. Jak Apple nie zna daty zakupu, to gwarancja leci od daty aktywacji. Kontakt z Apple nic nie da, bo żeby zmienić datę od której leci gwarancja trzeba pokazać dowód zakupu... który w tym wypadku zapewne jest z 26 października.
Jak kupujesz telefon od Apple to gwarancja leci od daty kiedy kurier Ci dostarczył telefon. Nie ważne, że się go tydzień później aktywowało...
Nic się z tym nie zrobi. Wszystko jest tak jak powinno być.
#16
Napisano 04 listopada 2016 - 21:05
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach
#17
Napisano 04 listopada 2016 - 22:27
Jak u mnie był kupowany telewizor, to po prostu wyjmowało się z pudełka, podłączało do prądu i chodził bez żadnej aktywacji.
Tutaj Apple wie czy dane urządzenie zostało aktywowane czy nie.
Użytkownik MasterM edytował ten post 04 listopada 2016 - 22:38
#18
Napisano 05 listopada 2016 - 00:32
- bee3 lubi to
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach
#19
Napisano 05 listopada 2016 - 09:16
Dziekuje wszystkim za zainteresowanie, tak cena była znacznie niższa niz w autoryzowanym salonie dlatego szkoda zachodu dla tygodnia różnicy, z tego co sie dowiedziałem to faktycznie data zakupu taka była wiec skzoda ze jednak nie jest tak jak do tej pory myslalem i to chwaliłem w Apple ze liczy sie data aktywacji..
W warunkach gwarancji "od zawsze" jest informacja o tym od kiedy liczony jest okres gwarancji. Masz szczęście, że w Twoim przypadku różnica wynosi tylko tydzień bo przecież mogło być więcej. Tak jak pisali przedmówcy: w wielu przypadkach start gwarancji w systemie jest (nadal) ustawiany na korzyść użytkownika czyli od daty aktywacji, ale należy pamiętać, że pierwotnej (tzn. w przypadku nowego telefonu po wymianie liczy się data zakupu/aktywacji pierwszego telefonu, a nie tego nowego).
Pomogłem ? - Lubię to
#20
Napisano 05 listopada 2016 - 09:37
Dobrze wiedzieć. Mówiłem tylko jak zawsze było u mnie a miałem już trochę iUrządzeń.Ale po raz kolejny, warunki gwarancji mówią jasno DATA ZAKUPU nie aktywacji. Apple zna w wielu przypadkach datę zakupu i od niej idzie gwarancja. Wytłumaczyłem to wyżej jak to działa i działa tak od zawsze. Jak się nie zgadzasz z czasem gwarancji, musisz wysłac do apple dowód zakupu i na podstawie niego korygują. I dalsza dyskusja nic w tym temacie nie zmieni.
Użytkownik MasterM edytował ten post 05 listopada 2016 - 09:38
#21
Napisano 05 listopada 2016 - 10:51
Dobrze wiedzieć. Mówiłem tylko jak zawsze było u mnie a miałem już trochę iUrządzeń.
http://www.apple.com...l-warranty.html
Pomogłem ? - Lubię to
#22
Napisano 12 maja 2023 - 16:39
8 maja kupiłem swojego pierwszego iPhona, 14, 9 maja dostałem i uruchomiłem i mam dylemat odnośnie gwarancji raczej pierwszego uruchomienia. Z tego co czytałem a także co mówiły mi osoby które maja iPhona, w ustawieniach gdzie pokazuje długość gwarancji mają date swojego pierwszego uruchomienia. U mnie tam pokazuje 27 marca także 1.5 miesiąca wcześniej.
I teraz się zastanawiam, czy czasami nie dostałem już używanego iPhona. Opakowanie było oryginalnie zaplombowane paskami, kupiłem w Media Expert.
S10E
#23
Napisano 12 maja 2023 - 17:27
to dzwonisz na infolinię Apple i wysyłasz im dowód zakupu z ME i Ci zmienią
#24
Napisano 12 maja 2023 - 17:36
To już wiem tylko czy ta inna data jest jednoznaczna z tym że ten telefon był już wcześniej aktywowana czy to może też być błąd.
S10E
#25
Napisano 15 maja 2023 - 13:44
To już wiem tylko czy ta inna data jest jednoznaczna z tym że ten telefon był już wcześniej aktywowana czy to może też być błąd.
Jeden z największych powtarzanych mitów wśród użytkowników Apple — gwarancja od daty aktywacji. Po pierwsze gwarancja biegnie od daty pierwszej sprzedaży detalicznej. Apple szacuje taką gwarancję w swoim systemie serwisowym między innymi na podstawie sprzedaży od dystrybucji do sklepu, niestety czasem zdarza się, że sprzęt przeleży w magazynie zbyt długo, stąd różnica w datach. Wystarczy zadzwonić na infolinię i przygotować zdjęcie dowodu zakupu, Apple zaktualizuje gwarancję.
https://support.appl.../pl-pl/HT202703
- Plumo lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych