Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Iphone 7 plus-problem z wiadomościami sms -ORANGE


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
412 odpowiedzi w tym temacie

#326 TOmaszSTACH

TOmaszSTACH
  • 33 postów

Napisano 30 stycznia 2017 - 18:05

Od wczoraj (po 21 godzinie) problem wrócił i jeszcze smsy nie dochodzą.. Zauważyłem że nawet smsy z banku (podczas robienia przelewu) nie przychodzą a wcześniej podczas gdy problem występował to przychodziły.. Czyli jest jeszcze gorzej niż było.. Jak sie tu nie wku....ić  ??



#327 sandras15

sandras15
  • 4 postów

Napisano 30 stycznia 2017 - 18:09

Witam,

Przeczytałam dokładnie forum i problem pojawił się 2 tygodnie po zakupie telefonu. Telefon oczywiście zakupiony w Orange. Iphone 7. Dwa tygodnie chodził bez żadnych nowych aplikacji. Później zainstalowałam facebooka, messengera, google keep, adobe reader. działało - trzy dni. później nagle brak otrzymywania smsow. oczywiście dzwonić i wysyłać bez problemu. przełączenie sieci nic nie dalo. a reset ustawień spowodował tylko otrzymanie smsow od ludzi spoza orange.

Zrobiłam to co polecił pan Mateusz. Mianowicie zgrałam przez itunes od początku ios'a. przełączyłam siec na 2g (o zgrozo!) i nie instalowałam żadnych aplikacji - na razie działa, ale to 2g mnie irytuje ;/

Kiedyś kolega z pracy mówił ze na swojej 5 nie może instalować what'sappa bo mu się blokuje wszystko, wiec może to jakaś aplikacja blokuje te smsy ?



#328 TOmaszSTACH

TOmaszSTACH
  • 33 postów

Napisano 30 stycznia 2017 - 18:38

Słuchaj sandras15, wcześniej posiadałem iPhone 4S i 5S.. Miałem bardzo dużo aplikacji tego typu jak FB, messenger, whatsApp i żadnego problemu nie było.. Sieć także Orange.. Kompletnie nic się nie działo



#329 rowers

rowers
  • 18 postów

Napisano 30 stycznia 2017 - 18:48

Aplikacja na pewno nie, mi działało bez problemu 2 miesiące. Nie instalowałem w sumie żadnych apek przynajmniej na 2 tygodnie przed awarią. Więc nie ma takiej opcji. Ja przełączyłem na 4g spowrotem i działa 2 dni. A jak sytuacja miała miejsce, to zasięg u mnie był dosyć niestabilny. Zwykle mam 4G bez problemu na 3 kropkach, a wtedy ledwo co 3G na 2 kropkach. Mam wrażenie, że Orange ma jakieś specyficzne wymagania dla ustawień sieciowych i jakości połączenia. ip7 pewnie żongluje zasięgiem albo trybami pracy sieci w określony sposób, a Orange wymaga innego. Nie jestem po teleinformatyce, ale takie odnosze wrażenie. Po prostu Orange musi dobrać wszystkie parametry ustawień odpowiednio dla ip7. W domu mam 5s jeszcze i faktycznie nie ma problemu na tym samym sofcie. Oczywistym jest więc, że jest to kwestia ip7, jednak oznacza to że właśnie Orange musi zrobić nowe ustawienia, a nie jak podejrzewam skopiować np. z ip6s i twierdzić, że wszystko bedzie tak samo. Skoro chyba wszystkie sieci na świecie działają, to nie potrafie sobie wyobrazić, że Orange tego nie jest w stanie zrobić. Ciekaw jestem np. jak jest z Orange za granicą, Orange czeskie albo niemieckie. W ip7 musiała nastąpić jakaś zmiana, bo inaczej rozwiązali te "fugi" na obudowie, które robią za anteny. Wątpliwym jest, że jest to tylko zamiana konstrukcyjna bez softu.



#330 sandras15

sandras15
  • 4 postów

Napisano 30 stycznia 2017 - 19:48

Wszystko rozumiem, jednak doszukuje sie problemu juz nawet w aplikacjach, bo wydanie kasy na ip7 i teraz dzialanie na sieci 2g troche odrzuca. Poczekam jeszcze z 2 tygodnie i sprobuje przelaczyc na 4g i bede obserwowac telefon



#331 volfe

volfe
  • 37 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 01 lutego 2017 - 10:13

Macie jakieś znaczące poprawy u Was?



#332 Mateusz Piaskowy

Mateusz Piaskowy
  • 48 postów

Napisano 01 lutego 2017 - 16:15

To nie wina aplikacji mam zainstalowane fb messengera Instagram i wiele różnych aplikacji . Aktualnie tryb sieci 3G i wszystko działa jak należy żadnych problemów z wysyłaniem a najważniejsze z odbieraniem smsow szczególnie od Orange i tak już prawie miesiąc . Zastanawia mnie jednak co jest powodem tego problemu gdyż innym na 3G tez potrafi się zawiesić odbiór SMS może to tez zależy od przekaźników jakie znajdują się w danym otoczeniu u mnie woj Małopolskie często bywam w Krakowie limanowej a także ostatnio w Niemczech dokładnie okolice Lubeki . I problemów brak . Ma ktoś jakąś inna teorie ??

#333 iSEe

iSEe
  • 249 postów
  • Płeć:

Napisano 01 lutego 2017 - 17:34

Żadnych teorii nie ma. Jest tak jak napisałeś. Są nowsze i starsze, mniej i bardziej obciążone przekaźniki z różnym oprogramowaniem i tyle.

iPhone SE (2016) + iPad Air M1 + Watch SE


#334 TOmaszSTACH

TOmaszSTACH
  • 33 postów

Napisano 01 lutego 2017 - 17:40

U mnie jest gorzej niż było.. Cały czas miałem tryb 3G i wszystko chodzilo do niedzieli (przez ponad tydzień). W niedziele wieczorem koniec. Przestały przychodzić smsy z Orange.. W poniedziałek wieczór przyszło ponad 10smsów po czym mineło 10minut i znowu koniec.. Wczoraj nie wytrzymałem już i przełożyłem karte do innego telefonu i jeszcze raz włożyłem do siódemki ale od razu zmieniłem tryb na 2G i narazie chodzi.. Z tym że to cały czas 2G jest


Tylko co dalej.. Ile będzie to trwało ?? nie będę cały czas przekładał kart bo to wkur.....jące jest.. Ktoś ma jakieś info odnośnie problemu ?? Pisałem do typka z forum Orange (z obsługi czy coś) ale milczy..



#335 piotrofoto

piotrofoto
  • 118 postów

Napisano 01 lutego 2017 - 17:41

Ja widzę że co napiszę do nich to jest odpowiedź że analizują problem i że nie znają jeszcze przyczyny ... masakra



#336 Mateusz Piaskowy

Mateusz Piaskowy
  • 48 postów

Napisano 02 lutego 2017 - 12:14

Dziś po raz pierwszy sms się zablokowały od prawie miesiąca . Przełożyłem kartę i do innego telefonu i aktualnie działa zobaczymy jak długo


Czy wszyscy który mają problem w Orange mają na abonament czy także przy pre-paidach jest problem ?



#337 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 010 postów
  • Płeć:

Napisano 02 lutego 2017 - 12:27

Z forum Orange:

 

Wygląda na to, że wiemy już wszystko. Możemy przekazać Wam potwierdzone informacje:
 

1. Problem z przychodzącymi SMSami występuje u niektórych użytkowników iPhonów 7 i 7 Plus i wynika ze specyfiki działania oprogramowania tych konkretnych urządzeń.
2. Narażeni na jego wystąpienie są wszyscy użytkownicy tych telefonów, także w innych sieciach, na całym świecie.
3. W dniach 24-26 stycznia, pechowo wystąpiły u nas problemy techniczne, które nasiliły występowanie problemu z SMSami i dlatego w tych dniach zauważaliście go częściej niż klienci innych sieci. 

4. Problem z iPhonami 7 został zidentyfikowany i zgłoszony do Apple. Czekamy na udostępnienie przez Apple poprawki w oprogramowaniu, która go naprawi. 
5. Nie znamy terminu udostępnienia poprawki, ale podejrzewamy, że pojawi się wraz z kolejną aktualizacją wydaną przez Apple.

 



#338 TOmaszSTACH

TOmaszSTACH
  • 33 postów

Napisano 02 lutego 2017 - 17:39

Uwierzę wtedy jak zobaczę że problem naprawdę zniknął.. Zobaczymy kiedy wyjdzie ta poprawiona aktualizacja..



#339 Mateusz Piaskowy

Mateusz Piaskowy
  • 48 postów

Napisano 02 lutego 2017 - 19:45

Dziś poczytałem o tym problemie na fb i nie tylko z Orange są problemy a także w innych sieciach i co najlepsze nie każdy ip7 czy ip7+ ma problem w Orange gdyż niektórzy pisali ze u nich jest wszystko w porządku . To wyglada tak jakby telefon miał wadę fabryczna ale nie każdy model ja posiada

#340 iSEe

iSEe
  • 249 postów
  • Płeć:

Napisano 02 lutego 2017 - 20:22

Na iP7 siostry problem nie występuje. Co prawda ma go dopiero tydzień więc wszystko jeszcze może sie zdarzyć. Abonament Orange. Dystrybucja poza UE.

iPhone SE (2016) + iPad Air M1 + Watch SE


#341 piotrofoto

piotrofoto
  • 118 postów

Napisano 02 lutego 2017 - 20:31

Właśnie najgorszy taki problem którego nie można zidentyfikować i ujawnić jego występowanie na każdym modelu :/ pierwszy mój iphone 7 byl srebrny i miałem go chwilę ale z tego co kojarzę to była to wersja z TMobile i tam chyba nie zauważyłem problemu a dystrybucje od Orange miały problem. .



#342 Mateusz Piaskowy

Mateusz Piaskowy
  • 48 postów

Napisano 02 lutego 2017 - 20:34

To może jednak Orange dodaje jakieś dodatki do iOS niewidoczne dla użytkownika i może w tym tkrwi problem

#343 IP7orange

IP7orange
  • 16 postów

Napisano 02 lutego 2017 - 20:45

ja swojego kupiłem po prostu w sklepie i problem był, teraz chyba póki co działa :P



#344 piotrofoto

piotrofoto
  • 118 postów

Napisano 02 lutego 2017 - 21:10

Ja już szczerze nie mam sił do tego i przypuszczam że pójdzie do sprzedania.



#345 rowers

rowers
  • 18 postów

Napisano 03 lutego 2017 - 01:11

Tak jak pisali tam na forum Orange, zachodzą pewne warunki sieciowe, które w połączeniu z praca ip7 powodują problem. Podejrzewam, że u niektórych problem nie występuje, bo akurat mają farta i mieszkają obok nadajnika, na którym akurat działa wszystko ok(np. zasięg jest mocny i stabilny). Tak jak już tu pisałem, ja nie miałem jakiegokolwiek problemu przez 2msc. Jak poszła fala problemów to i mnie dopadło. W tym czasie miałem dużo gorszy zasięg w miejscu zamieszkania, nawet na 3G. Od dnia wystąpienia problemu do dziś znowu jest spokój bo mam 4G normalnie. Ktoś tu też pisał kiedyś, że jak siedzi w Krakowie to nie ma problemu, a jak jedzie do domu gdzie jest mniej stabilny zasięg to problem sie pojawia. Więc jakoś łączę to z tą stabilnością zasięgu. 

 

Tak poza tematem, można tu jakoś edytować posty? Albo jestem ślepy?


  • iSEe lubi to

#346 piotrofoto

piotrofoto
  • 118 postów

Napisano 03 lutego 2017 - 07:11

@rowers to ja pisałem z tym Krakowem jest dokładnie tak jak mówisz. Jeśli zasięg jest mocny i stabilne 4g wszystko działa jak należy ale jeśli telefon przełącza się pomiędzy 2g 3G czy 4g pojawia sie problem. W domu mam zdecydowanie gorszy zasięg niż w Krakowie. Mam nadzieje ze to w krótce naprawia

#347 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 010 postów
  • Płeć:

Napisano 03 lutego 2017 - 10:00

Komunikat z forum Orange będzie bardziej wiarygodny, jeśli uda się ustalić, że Apple potwierdziło, że problem jest po ich stronie.



#348 Ramcel76

Ramcel76
  • 249 postów

Napisano 03 lutego 2017 - 17:17

Przychodzi mi coś jeszcze do głowy, a nikt nie zaproponował o tym:

1. Ustawienia > Operator > Automatycznie > zmień na ręcznie. Dalej
2. Ustawienia > Sieć komórkowa > Opcje danych kom. > Roaming danych > Off

Bardziej był się skłaniał do ad1, do zmiany wyszukiwania sieci z auto na ręczny. Pomaga ??

Użytkownik Ramcel76 edytował ten post 03 lutego 2017 - 17:24

Mój Sprzęt: Huawei Mate 10 Pro - Apple Watch - iPhone 6s - iPhone 7 - iPad 4 mini - MacBookPro 15”

#349 Molimo

Molimo
  • 3 695 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 lutego 2017 - 17:29

Z auto na ręczny nie pomaga, u mnie. :)

#350 Mateusz Piaskowy

Mateusz Piaskowy
  • 48 postów

Napisano 03 lutego 2017 - 17:50

Ja mam to wyłączone i nic to nie daje




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych