Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Wyzerowałem iPhone, sprzedałem, a teraz dostaję info, że ktoś się loguje na moje konto Apple ID


  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1 pacholak

pacholak
  • 64 posts

Posted 19 October 2016 - 18:15

Proszę o pomoc w rozkminie.

 

Wyzerowałem iPhone (5s, iOS 10, bez simlocka, kupiony w USA). Wszystko przebiegło bez problemów. Na ekranie wita mnie "Cześć" lub "Hello" itp. Wystawiłem na aukcji, sprzedałem, wysłałem, ktoś odebrał.

 

Dziś, po kilku dniach o wysyłki, otrzymuję najpierw komunikat na nowym iPhone (7): "Twój Apple ID i numer telefonu są teraz używane przez iMessage na nowym iPhonie. Jeśli ostatnio logowałeś się do iPhone, możesz zignorować to powiadomienie". Po chwili przychodzi mail: "Twój identyfikator Apple ID został użyty do zalogowania się w usłudze iMessage na urządzeniu iPhone 5s o nazwie „iPhone”. Data i godzina: 19 października 2016 r., 05:12 PDT System operacyjny: iOS 9.0.2 Jeśli powyższe informacje brzmią znajomo, możesz zignorować tę wiadomość.  Jeśli ostatnio nie logowano się na urządzeniu iPhone 5s przy użyciu Apple ID i uważasz, że ktoś mógł uzyskać dostęp do Twojego konta, jak najszybciej zmień hasło na stronie Apple ID (https://appleid.apple.com)"

 

No więc pytam: jak to możliwe? Wszedłem od razu na stronę appleid, odłączyłem to urządzenie, zmieniłem hasło do Apple ID i chyba jest OK. Choć przyznam, że nie czuję się bezpieczny do końca. Skoro ktoś odzyskał na starym iPhonie moje hasło do Apple ID to kto wie, co jeszcze odzyskał? 

 

Byłem przekonany, że skorzystanie z opcji "Ogólne > Wyzeruj > Wymaż zawartość i ustawienia" wystarcza, żeby nie narażać się na takie niespodzianki.

 

PS Ciekawa rzecz. Mój stary iPhone 5s miał system iOS 10. Dzisiejsze logowanie nastąpiło z iOS 9. Jaka w tym logika?

 

Dzięki za wszelkie tropy.

pozdrowienia,

KP

 



#2 Kuba2000

Kuba2000
  • 2043 posts
  • SkądKielce/Wrocław

Posted 19 October 2016 - 18:45

Może to inne urządzenie?


iPhone 15 Pro Max 512GB


#3 pacholak

pacholak
  • 64 posts

Posted 19 October 2016 - 18:52


Zbyt duży zbieg okoiczności.
Od wielu lat używam iOS i nigdy nie miałem żadnej próby włamania, miałem silne hasło i tylko ja korzystałem z tego konta.

Może to inne urządzenie?



#4 Geble

Geble

  • 1183 posts
  • Płeć:
  • SkądMysłowice

Posted 19 October 2016 - 18:53

Faktycznie dziwna sprawa. Po wyzerowaniu ustawień i zawartości nie powinno być żadnego śladu po starym AppleID tak żeby nie można było próbować złamać hasła.

BEKO MCNA406E40ZXBN HarvestFresh Nofrost A++ ||  ELECTROLUX EW6F329SP PerfectCare  ||  ELECTROLUX ESF74661RX  || Rubin 714p  ||  Paseratti 1.9 TDI


#5 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 19 October 2016 - 23:32

...

 

Wszedłem od razu na stronę appleid, odłączyłem to urządzenie, ..

Dopiero teraz odłączyłeś to urządzenie z konta ???!


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#6 pacholak

pacholak
  • 64 posts

Posted 19 October 2016 - 23:35

Dopiero teraz odłączyłeś to urządzenie z konta ???!

 

 

Tak. Wyzerowanie to wyzerowanie. Byłem przekonany, że to czyści telefon z moich danych. 



#7 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 20 October 2016 - 00:14

Bez odłączenia z konta cały czas na tym urządzeniu była włączona blokada aktywacji (na Twoim Apple ID) - więc normalne, że zacząłeś dostawać powiadomienia o aktywności - z punktu widzenia Apple: jeszcze wciąż - Twojego telefonu.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#8 pacholak

pacholak
  • 64 posts

Posted 20 October 2016 - 00:22

Ale rozumiem, ze ktos, kto wlaczyl ten telefon, nie mial dostepu do mojego hasla? I konta apple ID/ iCloud?

#9 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 20 October 2016 - 00:26

Do hasła bezpośrednio - nie, ale iCloud-a przecież nie wyłączyłeś.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#10 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 20 October 2016 - 14:22

Bez odłączenia z konta cały czas na tym urządzeniu była włączona blokada aktywacji (na Twoim Apple ID) - więc normalne, że zacząłeś dostawać powiadomienia o aktywności - z punktu widzenia Apple: jeszcze wciąż - Twojego telefonu.

 

Przecież jeżeli wyzerował to MUSIAŁ wylaczyć FMI przeciż bez tego NIE DA się wyzerować z poziomu telefonu...


  • Giallorosso likes this
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#11 pacholak

pacholak
  • 64 posts

Posted 20 October 2016 - 14:23

Przecież jeżeli wyzerował to MUSIAŁ wylaczyć FMI przeciż bez tego NIE DA się wyzerować z poziomu telefonu...

 

To prawda. Przed wyzerowaniem iPhone poprosił o wyłączenie FMI. Bez tego nie puszcza dalej...

 

kp



#12 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 20 October 2016 - 15:29

Do hasła bezpośrednio - nie, ale iCloud-a przecież nie wyłączyłeś.

 

Nie da się wyzerować iPhona bez wyłączenia blokady aktywacji. Zawsze jak zerujesz to pyta o hasło i usuwa urządzenie z iCloud. 

A odnośnie tematu to oczywiście nie da się niczego odzyskać z telefonu po wyzerowaniu, więc jeśli ktoś się logował na Twoje konto to z innego iPhona,  a nie tego którego sprzedałeś. Tym bardziej, że miałeś w nim iOS 10, a w mailu była mowa, że urządzenie jest z systemem iOS 9.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#13 darkom

darkom
  • 26 posts

Posted 20 October 2016 - 15:32

Włącz dwustopniową weryfikację konta Apple ID.



#14 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 20 October 2016 - 22:06

Sądząc po kumulacji podobnych maili prawdopodobnie nie mamy do czynienia z zalogowaniem się na czyimś koncie, ale ze spamem w którym celem przypuszczalnie jest zmuszenie użytkownika do zalogowania się na swoje konto iCloud celem pozyskania jego danych (podstawiona strona, keylogger, etc).


Nie da się wyzerować iPhona bez wyłączenia blokady aktywacji. Zawsze jak zerujesz to pyta o hasło i usuwa urządzenie z iCloud. 

 

Nie da się przy zerowaniu z poziomu iPhone. Autor wątku twierdził jednak, że po wyzerowaniu (i ew. wyłączeniu FMI) o sprzedaniu telefonu - miał go jeszcze podłączonego do konta i dopiero później go odłączył. 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#15 krissolek

krissolek
  • 431 posts
  • SkądLubań/Wrocław

Posted 20 October 2016 - 22:32

W sumie po przeczytaniu tego forum sprawdziłem swoje iCloud. Zdziwiłem się ogromnie kiedy zobaczyłem, że pomimo wyzerowania telefonu i sprzedania go - widniał on cały czas w "moich urządzeniach" na iCloud. 

Może czasami iCloud "łapie" jakieś błędy ?


 iPhone X  iPad Pro 12,9  Pencil  Macbook Pro 13" Retina  Watch Steel


#16 Geble

Geble

  • 1183 posts
  • Płeć:
  • SkądMysłowice

Posted 21 October 2016 - 05:38

Sądząc po kumulacji podobnych maili prawdopodobnie nie mamy do czynienia z zalogowaniem się na czyimś koncie, ale ze spamem w którym celem przypuszczalnie jest zmuszenie użytkownika do zalogowania się na swoje konto iCloud celem pozyskania jego danych (podstawiona strona, keylogger, etc).

 

Nie no, zakładam, że takie rzeczy jak sprawdzenie z jakiego adresu przyszedł mail to chyba podstawa i autor raczej tego dokonał.

 

Te podstawione strony to raczej w przypadku kradzieży IP i potem spamowaniu na swój dawny telefon adresem e-mail w celu kontaktu. 


BEKO MCNA406E40ZXBN HarvestFresh Nofrost A++ ||  ELECTROLUX EW6F329SP PerfectCare  ||  ELECTROLUX ESF74661RX  || Rubin 714p  ||  Paseratti 1.9 TDI


#17 pacholak

pacholak
  • 64 posts

Posted 21 October 2016 - 08:40

Nie no, zakładam, że takie rzeczy jak sprawdzenie z jakiego adresu przyszedł mail to chyba podstawa i autor raczej tego dokonał.
 
Te podstawione strony to raczej w przypadku kradzieży IP i potem spamowaniu na swój dawny telefon adresem e-mail w celu kontaktu.


To nie był spam. Wiadomość dostałem od noreply@email.apple.com (ten sam adres, co we wczesniejszych mailach od Apple). W dodatku chwilę wcześniej dostałem wiadomość systemową.

#18 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 21 October 2016 - 08:48

No to na bank padłeś ofiarą oszustów, bo m.in. z tego maila przychodzą wiadomości mające na celu wyłudzenie danych do konta AppleID.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#19 pacholak

pacholak
  • 64 posts

Posted 21 October 2016 - 09:03

No to na bank padłeś ofiarą oszustów, bo m.in. z tego maila przychodzą wiadomości mające na celu wyłudzenie danych do konta AppleID.

 

Dokładnie z tego samego adresu przyszły maile parę dni wcześniej, gdy logowałem się do nowego iPhone'a. 

Sprawdziłem w skrzynce - wszystkie maile tego typu, które kiedykolwiek dostałem, były z noreply@email.apple.com



#20 Geble

Geble

  • 1183 posts
  • Płeć:
  • SkądMysłowice

Posted 21 October 2016 - 09:14

No to na bank padłeś ofiarą oszustów, bo m.in. z tego maila przychodzą wiadomości mające na celu wyłudzenie danych do konta AppleID.

 

Kto jak kto ale osoba z taką reputacją na forum powinna lepiej sprawdzać informacje. To jest jak najbardziej "legitymacyjny" mail. Z tego adresu przychodzą mi zawsze maile w związku z aktywnością na moim AppleID.


BEKO MCNA406E40ZXBN HarvestFresh Nofrost A++ ||  ELECTROLUX EW6F329SP PerfectCare  ||  ELECTROLUX ESF74661RX  || Rubin 714p  ||  Paseratti 1.9 TDI


#21 iSEe

iSEe
  • 249 posts
  • Płeć:

Posted 21 October 2016 - 09:16

Dziwne. Do mnie tylko z noreply(at)insideicloud.icloud.com lub appleid(at)id.apple.com. Z żadnych innych adresów nigdy nie dostawałem maili od Apple. Ten @email.apple.com https://discussions....tart=0&tstart=0


iPhone SE (2016) + iPad Air M1 + Watch SE


#22 Geble

Geble

  • 1183 posts
  • Płeć:
  • SkądMysłowice

Posted 21 October 2016 - 09:18

No to dziwna sprawa z tym mailem. Ja zawsze z niego dostaje, a nikt mi się na konto dwa dni temu nie włamał. Kupiłem SE, zalogowałem się na nim przy użyciu swojego AppleID i od razu przyszedł mail z tego adresu. Nikt więc nie wyłudzał ode mnie danych. 

 

EDIT:

 

Z ciekawości sprawdziłem z jakiego maila przychodzą mi faktury i jest to no_reply, informacje o aktywności na AppleID przychodzą z noreply, bez podłogi między wyrazami. W sumie to już sam zgłupiałem, aczkolwiek na pewno nikt nie urządza sobie hucpy na moim koncie, bo sam się dwa dni temu logowałem z nowego urządzenia.

 

EDIT2:

 

Wszedłem na link z maila w celu sprawdzenia, czy odniesie do jakiejś lipnej strony i jest ok. Odnosi normalnie do szyfrowanej witryny Apple, a nie do spreparowanej, więc według mnie adresy noreply@email.apple.com oraz no_reply@email.apple.com są jak najbardziej w porządku.


Edited by Geble, 21 October 2016 - 09:26.

BEKO MCNA406E40ZXBN HarvestFresh Nofrost A++ ||  ELECTROLUX EW6F329SP PerfectCare  ||  ELECTROLUX ESF74661RX  || Rubin 714p  ||  Paseratti 1.9 TDI


#23 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 21 October 2016 - 09:25

Może i Apple wysyła z tego adresu ale z tego samego adresu przychodzą też fake maile od oszustów. Nie wiem jak to jest robione ale są w internecie dyskusje na ten temat.

 

Geble wyszukaj w Google "noreply@apple.com" albo "noreply@help.apple.com" albo "noreply@email.apple.com" i zobacz ile tematów jest o tym. Z tych adresów przychodzi spam od oszustów.


Edited by macsupport, 21 October 2016 - 09:28.

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#24 Geble

Geble

  • 1183 posts
  • Płeć:
  • SkądMysłowice

Posted 21 October 2016 - 09:29

W takim razie to jakaś magia, bo nie da się zarejestrować dwóch identycznych adresów e-mail. Dobrze byłoby to rozwikłać, bo sprawa warta przyjrzenia się.


BEKO MCNA406E40ZXBN HarvestFresh Nofrost A++ ||  ELECTROLUX EW6F329SP PerfectCare  ||  ELECTROLUX ESF74661RX  || Rubin 714p  ||  Paseratti 1.9 TDI


#25 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 21 October 2016 - 09:34

A i sprawdziłem w swojej skrzynce z jakiego adresu przychodzi poczta od Apple i jest to m.in. no_reply@email.apple.com, a nie noreply@email.apple.com więc to może wyjaśniać całą sprawę.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users