Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problem: Monitor DELL U2515h


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 szewczu

szewczu
  • 3 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 września 2016 - 22:30

Wiram.

 

Zakupiłem dzisiaj monitor DELL U2515h. 

 

Korzystam z MacBooka PRO 2014 Retina.

 

Monitor podłączyłem przez Display port do złącza Thunderbolt MacBooka. Wszystko szło super przez jakiś czas. A teraz nagle co parę minut monitor wyłącza się na sekundę i włącza, tak co 10 minut.

 

Durgi problem/pytanie:

 

Monitor jest obrotowy (funkcja PIVOT). Jak to działa? Trzeba sterowniki? Wyczytałem coś o czujniku albo podłączeniu przez kabel. Mam taki kabelek od monitora do usb komputera. Podłączyłem ale nie działa. Właśnie po tym podłączeniu powyższy problem zaczął występować. Odłączyłem ten kabel od laptopa ale problem dalej występuje. Nie znalazłem sterowników do monitora pod system MacOS.

 

Czy ktoś miał podobny problem? Jakieś rozwiązanie?

 

Z góry wielkie dzięki za pomoc i rozwiązania.



#2 kalvin

kalvin
  • 771 postów
  • SkądDE

Napisano 02 września 2016 - 03:12

Co do pierwszego pytania miałem podobnie ale u mnie mac mini jest podłączony dodatkowo przez HDMI do plazmy. Obraz co jakiś czas znikał na sekundę i wracał do normy. Ustawiłem w pasku na górze aby Dell nie był klonowany tylko jako oddzielny monitor. Po tej operacji jest normalnie nie ma problemu. 


  MacBook Air 2020    iPhone 12    HomePod    Apple TV 4k   


#3 klnt

klnt
  • 2 043 postów
  • SkądOpole

Napisano 02 września 2016 - 13:52

 

Monitor jest obrotowy (funkcja PIVOT). Jak to działa? 

 

Po prostu obróć sobie monitor pionowo, a w ustawieniach Monitora ustaw obrót 90 stopni.



#4 szewczu

szewczu
  • 3 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 września 2016 - 13:55

Po prostu obróć sobie monitor pionowo, a w ustawieniach Monitora ustaw obrót 90 stopni.

Można i tak, tylko że to powinno z automatu działać. Przekręcasz i system automatycznie obraca obraz.



#5 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko
  • 2 449 postów

Napisano 02 września 2016 - 14:10

Można i tak, tylko że to powinno z automatu działać. Przekręcasz i system automatycznie obraca obraz.

Takie cuda tylko w Windows ;)

 

Co do czasowego znikania obrazu, problem może rozwiązań wymiana kabla. Niskiej jakości kable czasami powodują takie właśnie objawy. Ja się z tym borykałem na PS3, które podłączałem do TV niedrogim kablem HDMI. Wymieniłem go na inny i dalej było to samo. Dopiero, jak kupiłem jakiś z wyższej półki (nie pamiętam firmy ale był dość drogi), problem ustąpił. Tak, wiem, że to transmisja cyfrowa itd, itp, ale nie zmyśliłem tej historii ;)



#6 douglas

douglas
  • 613 postów

Napisano 02 września 2016 - 14:15

Dobrze mówisz, niskiej jakości kabel może powodować takie efekty, transmisja cyfrowa też wymaga aby sygnał był poprawnie przesyłany, jest bardziej odporna na zakłócenia ale wszystko ma swoje granice :) Tylko, że z tego co się orientuję Dell dodaje do monitorów kabel i nie powinien on być niskiej jakości, a jeżeli jest to można reklamować. Chyba, że akurat do tego modelu nie dodaje.



#7 szewczu

szewczu
  • 3 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 września 2016 - 14:36

Dobrze mówisz, niskiej jakości kabel może powodować takie efekty, transmisja cyfrowa też wymaga aby sygnał był poprawnie przesyłany, jest bardziej odporna na zakłócenia ale wszystko ma swoje granice :) Tylko, że z tego co się orientuję Dell dodaje do monitorów kabel i nie powinien on być niskiej jakości, a jeżeli jest to można reklamować. Chyba, że akurat do tego modelu nie dodaje.

Doda wanie dosyć porządny kabel display port. O dziwo problem sam znikł. Po zresetowaniu komputera nic się takiego już nie dzieje. Spore ździwko. Może to właśnie przez podpięcie tego kabla usb z monitora do komputera i po resecie coś tam zaskoczyło.

Z tym automatycznym PIVOTem to lipa trochę. Niby trzeba wgrać sterowniki do kompa od monitora, z tym problemem, że pod system MacOS nie ma sterowników...



#8 klnt

klnt
  • 2 043 postów
  • SkądOpole

Napisano 02 września 2016 - 15:29

Mam ten sam monitor i w ogóle z tego nie korzystam, bo raz: dużo podłączonych kabli do monitora skutecznie utrudnia obracanie, a dwa: ten stojak się "zastał" i w sumie to ciężko nim wygodnie kręcić.



#9 byfypol

byfypol
  • 2 postów

Napisano 01 czerwca 2017 - 10:08

Sprawdzić, czy w systemie nie ma niewypełnionych szczelin, w których powinna znajdować się płyta obwodowa lub zaślepiająca. Jeśli są jakieś luki, proszę wymienić urządzenia lub płyty w celu zapewnienia prawidłowego przepływu powietrza.
 
Upewnij się, że komputer jest wyłączony.
 
Odłącz wszystkie zewnętrzne kable, w tym kabel zasilający.
 
Przytrzymaj przycisk zasilania, więc wewnętrzne obwody są zamknięte, a pozostała moc (moc pchła) może spaść. Przytrzymaj przycisk zasilania przez 5 sekund.
 
Teraz podłącz ponownie kabel zasilający i uruchom komputer.
 
Czy komputer jest wyłączony lub przegrzany po jego pozostaniu w BIOSie? Możesz dostać się do systemu BIOS, naciskając klawisz F2 w POST - podczas uruchamiania systemu, ale jeszcze nie uruchomił systemu Windows.
 
Jeśli nie, pobierz i zaktualizuj system BIOS z najnowszą dostępną wersją.
Jeśli tak, nie próbuj uruchamiać systemu BIOS, gdy komputer jest losowo wyłączany lub uruchamia ponownie komputer, ponieważ może to spowodować uszkodzenie systemu BIOS.
 
Jeśli procesor lub płyta systemowa zostały niedawno wymienione, sprawdź, czy po naprawie wymieniono smar termiczny lub wkład termiczny. Jeśli nie ma termicznego smaru lub wkładów termicznych, skontaktuj się z działem pomocy technicznej, ponieważ mogą one wymagać wymiany radiatora lub płyty głównej ponownie.
Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź Podręcznik monitora Dell U2515H- https://guideusermanual.com/product-name-dell-u2515h-monitor-manual&po=152606&lang=English.


#10 dexter77

dexter77
  • 120 postów

Napisano 01 lipca 2017 - 22:52

Witam, nie masz na tym monitorze problemu z "ostrością fontów"? Naczytałem się na zagranicznych forach i mam wątpliwości, z góry dzięki za odpowiedź.



#11 kalvin

kalvin
  • 771 postów
  • SkądDE

Napisano 03 lipca 2017 - 18:18

Kiedyś miałem 2 takie monitory i zawsze kiedy moja druga połowa życia czasami przesiadywała przy moim biurku zawsze słyszałem że "coś jest nie tak z tym obrazem na monitorze bo rozmazana czcionka jest".  Nie wiem ja nic nie widziałem albo byłem przyzwyczajony to tego obrazu. Poszukaj w sklepie stacjonarnym tego monitora i sprawdź sam czy będzie Ci odpowiadał. Masz jeszcze możliwość zakupu przez internet i w razie niezadowolenia odesłania bez podawania przyczyny. To działa w większych sklepach internetowych bez problemu. 


  MacBook Air 2020    iPhone 12    HomePod    Apple TV 4k   


#12 dexter77

dexter77
  • 120 postów

Napisano 04 lipca 2017 - 08:09

Czyli problem jednak istnieje. Myślę, że jest to też kwestia modelu Mac. Dziś miałem okazję przetestować na P2715Q dwa rózne MacBooki Retina 13'', jeden to model Mid 2014, a drugi Early 2015. Model 2014 na każdej rozdzielczości miał rozmazane fonty, model 2015 (który już wspiera 4k) był ostry na każdej rozdziałce. Podejrzewam, że podobnie niestety będzie na monitorze U2515h, czy też U2715h. Połązaczenie przez display port.

 

Zrobiłem jeszcze jeden test z jakimś nowszym Samsungiem Full HD i MBPr mid 2014. Otóż po podłączeniu tez była mgła na fontach, ale po przełączeniu na sklonowany tryb rozmazane fonty zniknęły, potem przestawiłem się znów na rozszerzony pulpit i ostrość dalej była ok. Gdzieś wyczytałem o tym triku i faktycznie zadziałało. Może podobnie będzie na U2515h i U2715h.


Użytkownik dexter77 edytował ten post 04 lipca 2017 - 08:35


#13 douglas

douglas
  • 613 postów

Napisano 04 lipca 2017 - 09:02

Sprawdzacie chociaż na natywnej rozdzielczości monitora? Bo na skalowalnej będzie nieostro ale na natywnej to byłoby co najmniej dziwne. Z tego co pamiętam w menu Dell jest ustawienie Sharpness i ono pomaga w skalowanych.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych