Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Spady w illustratorze


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 stealth1947

stealth1947
  • 591 postów

Napisano 30 grudnia 2007 - 17:26

Jestem zielony w tym temacie, ale chcialbym sie dowiedziec jak robi sie prawidlowo spady? Czy wystarszy zwiekszyc dokument o te 3-5mm i przeciac ten dodany obszar zwyklymi liniami/krzywymi? Czy istniej wtedy ryzyko ze te linie zostana tez wydrukowane, slyszalem cos zeby je zrobic w kolorze Registration, ale jak juz wspomnialem jestem zielony. Bardzo bylbym wdzieczny jakby ktos udostpenil jakis instruktazowy pliczek AI z poprawnym przygotowaniem pliku do drukarni. Z gory dziekuje za fatyge i odpowiedz.

#2 MaUSeRoSS

MaUSeRoSS
  • 219 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 grudnia 2007 - 17:33

W drukarni takie spady sobie i tak sami przygotują (przynajmniej te z którymi ja współpracowałem). Wystarczy, że powiększysz plik o 3 mm (wysokość i szerokość). I nie wszystkiego do CMYK'a przekonwertować.

#3 jiloo

jiloo
  • 8 postów

Napisano 30 grudnia 2007 - 18:51

Jestem zielony w tym temacie, ale chcialbym sie dowiedziec jak robi sie prawidlowo spady? Czy wystarszy zwiekszyc dokument o te 3-5mm i przeciac ten dodany obszar zwyklymi liniami/krzywymi? Czy istniej wtedy ryzyko ze te linie zostana tez wydrukowane, slyszalem cos zeby je zrobic w kolorze Registration, ale jak juz wspomnialem jestem zielony.

Bardzo bylbym wdzieczny jakby ktos udostpenil jakis instruktazowy pliczek AI z poprawnym przygotowaniem pliku do drukarni.

Z gory dziekuje za fatyge i odpowiedz.


zwieksz dokument o 5 mm, ale tylko tlo - nie powiekszaj calosci.

a co do linni ciecia - wystarczy, ze odsuniesz je jakis 1 mm od rozmiaru netto i nic nie wejdzie w pole zadruku. wieczorem moge Ci podeslac przyklad jak to ustawic.

W drukarni takie spady sobie i tak sami przygotują