Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook PRO 15" - Nieuznana Reklamacja? Co robić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 stan007

stan007
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 30 marca 2016 - 16:31

Witam,

 

wysłałem pewnej firmie na C sprzęt z powrotem z powodu kilku usterek:

1. Migający co jakiś czas ekran laptopa (66% ekranu)

2. Błędnie działający/zacinające się wejście USB

3. Przegrzewanie się laptopa

4. Głośna praca laptopa

5. Brak płynnego dzialania kursora w prawo

Tutaj wspomniałem już o dwóch http://myapple.pl/fo...ry2041221

 

Wysłałem sprzęt do serwisu i otrzymałem odpowiedź, że nie stwierdzili aby jakakolwiek z tych usterek była prawdziwa.

 

Co zrobić w takim wypadku? Proszę o pomoc.

Przyznam szczerze, że jak na sprzęt za tyle kasy jestem zawiedziony.

 

pozdrawiam

Sebastian



#2 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 30 marca 2016 - 17:43

Dzwoń na infolinię Apple i tam próbuj coś ugrać.


  • matuszek lubi to

#3 evo_23

evo_23
  • 217 postów
  • SkądBytom

Napisano 31 marca 2016 - 12:07

Zrób też własną diagnostykę zgodnie ze stroną APPLE. Pokaże Ci jakie masz statusy błędów i można sprawdzić jakie są + telefon do apple polska


"Hear What You've Been Missing"

#4 stan007

stan007
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 31 marca 2016 - 12:21

Zrób też własną diagnostykę zgodnie ze stroną APPLE. Pokaże Ci jakie masz statusy błędów i można sprawdzić jakie są + telefon do apple polska

 

w porządku, zobaczymy co pokaże - otrzymam go jutro z powrotem z serwisu

 

Dzwoń na infolinię Apple i tam próbuj coś ugrać.

 

dzisiaj o 16:30 mają do mnie dzwonić - zobaczymy co powiedzą, a jakieś doświadczenie masz w tej kwestii?



#5 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 31 marca 2016 - 14:52

Jedynie z tego, co czytałem na forum i słyszałem od znajomych. Są bardzo pomocni i mili, mogą również skontakować się z serwisem i zwrócić im szczególną uwagę na twój przypadek.

 

Daj znać po rozmowie, jak poszło;)



#6 oley_20

oley_20
  • 616 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 marca 2016 - 15:14

A ja polecam odesłać raz jeszcze do serwisu. Sam swego czasu reklamowałlem mbp w cortlandzie, usterki nie występowały ciagle w domu w serwisie też miały prawo się nie pojawić - informacja zwrotna jaką dostałem, to że w przypadku mojej pewności, że problem jest, odesłać raz jeszcze - inny serwisant, inny czas. I się udało... co prawda nie Cortland a Apple wymieniło mi komputer na nowy. 

Polecam na spokojnie (wiem:D), ludzie i w C i w A są wielce pomocni.


Użytkownik oley_20 edytował ten post 31 marca 2016 - 15:16


#7 DanielF

DanielF
  • 5 744 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 31 marca 2016 - 15:56

Nagraj film jak coś się dzieje  - to najlepszy dowód.


Fallout ...war, war never changes...

#8 stan007

stan007
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 02 kwietnia 2016 - 08:20

Jedynie z tego, co czytałem na forum i słyszałem od znajomych. Są bardzo pomocni i mili, mogą również skontakować się z serwisem i zwrócić im szczególną uwagę na twój przypadek.

 

Daj znać po rozmowie, jak poszło;)

 

Jestem zawiedziony. Filmik nagrany, jak tylko wrzucę na YouTube to podam linka, abyście również mogli zobaczyć i usłyszeć jak działa. Kazali resetować jakieś pamięci i sterowniki skrótami klawiaturowymi - nie pomogło. Pani powiedziała, że jak to nie pomoże to wymienimy na nowy.

Następny dzień, otrzymałem jakiegoś gościa, który znowu resetował jakiś sterownik wewnętrzny, potem format systemu - nie pomogło. I teraz chce ściągać logi i badać co się dzieje, że się grzeje i wiatraki działają jakby startował prom kosmiczny NASA. Oprócz tego powiedział abym zapisywał wysoką temperaturę urządzenia oraz mocno działające wiatraki.

 

Pomyślałem sobie - zgłupiałem. Odpalam te same czynności na gorszym Asusie i nic się nie pali, nic się nie grzeje - wszystko działa płynnie i dobrze.

 

 

A ja polecam odesłać raz jeszcze do serwisu. Sam swego czasu reklamowałlem mbp w cortlandzie, usterki nie występowały ciagle w domu w serwisie też miały prawo się nie pojawić - informacja zwrotna jaką dostałem, to że w przypadku mojej pewności, że problem jest, odesłać raz jeszcze - inny serwisant, inny czas. I się udało... co prawda nie Cortland a Apple wymieniło mi komputer na nowy. 

Polecam na spokojnie (wiem:D), ludzie i w C i w A są wielce pomocni.

 

Ja wysłałem maila, że jak to usterki w serwisie nie wystąpiły? Jakie miałeś usterki?

 

Nagraj film jak coś się dzieje  - to najlepszy dowód.

 

Nagrany - tylko wrzucę na YouTube i od razu wam tutaj podeślę, abyście również mogli ocenić czy faktycznie się grzeje.

Największy problem jest z usterką migania ekranu - odkąd go otrzymałem z serwisu - usterka wystąpiła tylko raz. Przed serwisem występowała średnio co kilkanaście minut.



#9 stan007

stan007
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 02 kwietnia 2016 - 13:19

Dorzucam zgodnie z obietnicą filmiki z działaniem Chrome, Safari, z zewnętrznym monitorem

http://j.mp/MacbookProblem



#10 stan007

stan007
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 14 kwietnia 2016 - 18:15

Panowie powiem tak: Tak - [CIACH] wykropkowana inwektywa nadal nią pozostaje - ost. - obsługi to jeszcze nie spotkałem.

 

1. Walka z tygodnia na tydzień, co tydzień rozmawiam z inną osobą, bo akurat ta która miała zadzwonić to jej nie ma. Kompletny burdel w papierach, proszę o telefon w sprawie zgłoszenia i kolejna osoba się mnie pyta w czym problem.

2. Diagnostyka sprzętu nie wykazała aby działo się ze sprzętem coś złego.

3. Pan stwierdził, że przegrzewanie to kwestia Google Chrome i jego wtyczek ... (bez komentarza)

4. Pytanie dlaczego nie dzieje się tak na tym samym laptopie w sklepie iSpot nie potrafił odpowiedzieć.

5. Odesłali mnie ponownie do sklepu, abym wywalczył coś z nimi, bo oni nic nie mogą stwierdzić.

 

Więc teraz jestem w czarnej...



#11 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 14 kwietnia 2016 - 22:16

...

5. Odesłali mnie ponownie do sklepu, abym wywalczył coś z nimi, bo oni nic nie mogą stwierdzić.

 

Więc teraz jestem w czarnej...

Jeżeli napotkałeś trudności z realizacją roszczeń z tytułu gwarancji to próbuj (masz prawo niezależnie od gwarancji) u sprzedawcy z tytułu rękojmi. 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#12 stan007

stan007
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 14 kwietnia 2016 - 22:48

Jeżeli napotkałeś trudności z realizacją roszczeń z tytułu gwarancji to próbuj (masz prawo niezależnie od gwarancji) u sprzedawcy z tytułu rękojmi. 

Z tym, że to było z tytułu rękojmi.

 

Proszę wpisać podstawę prawną reklamacji::  Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U.2014, poz. 121) w tym m.in. art. 556 – 576. Towar posiada kilka wad - opisane poniżej).

#13 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 15 kwietnia 2016 - 00:01

Napisałeś: "... 5. Odesłali mnie ponownie do sklepu, abym wywalczył coś z nimi ...".

Gdzie kupiłeś komputer ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#14 stan007

stan007
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 15 kwietnia 2016 - 07:22

W firmie Cotrland. Apple w diagnostyce stwierdziło, że wszystko jest oki.



#15 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 15 kwietnia 2016 - 08:49

A to nie Cortland zajmuje się serwisem dla Apple? Ich u nas nie ma, zawsze wysyłałem komputery do Cortlandu. 


MacBook Air 13 + ThinkPad X260


#16 stan007

stan007
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 15 kwietnia 2016 - 16:20

A to nie Cortland zajmuje się serwisem dla Apple? Ich u nas nie ma, zawsze wysyłałem komputery do Cortlandu. 

 

tzn. producent powiedział, że mam walczyć ze sklepem w sprawach gwarancji, ale sam uznał, że niby wszystko oki. Jak pytam jak to jest, że "ponoć"...

Zaprojektowaliśmy też nowy system chłodzenia, który zasysa powietrze z trzech stron urządzenia. Każdy z tych elementów z osobna jest już wielkim osiągnięciem. A zastosowane razem sprawiają, że MacBook Pro jest najbardziej zaawansowanym notebookiem na świecie.

 

MacBook Pro z wyświetlaczem Retina jest efektem obsesyjnej dbałości o szczegóły. Projektanci i inżynierowie Apple wspólnie pracowali nad każdym elementem komputera: wentylatorami, kratkami do chłodzenia, głośnikami, mikrofonami z redukcją szumu, wkrętami, a nawet zagłębieniem do podnoszenia pokrywy. Pomyśleliśmy o wszystkim. Bez wyjątku. Bo gdy konstrukcja notebooka staje się tak zaawansowana, każdy nanometr ma znaczenie.

 

Takie bujdy są na stronie... przynajmniej w odniesieniu do modelu który posiadam



#17 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 16 kwietnia 2016 - 22:12

tzn. producent powiedział, że mam walczyć ze sklepem w sprawach gwarancji, ale sam uznał, że niby wszystko oki. Jak pytam jak to jest, że "ponoć"...

Ze sklepem "walczy się" z rękojmi. Kupowałeś "stacjonarnie" (w salonie) czy wysyłkowo ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#18 stan007

stan007
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 17 kwietnia 2016 - 12:04

Ze sklepem "walczy się" z rękojmi. Kupowałeś "stacjonarnie" (w salonie) czy wysyłkowo ?

 

Wysyłkowo, zamówiony z Poznania, bo w Krakowie nie ma Cortlandu



#19 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 18 kwietnia 2016 - 10:55

Możesz też na gwarancję oddać do iSpot, mają własny autoryzowany przez Apple serwis w Warszawie i we Wrocławiu. Do zgłoszenia dorzuć link do filmu, który ukazuje te usterki. Zaznacz w protokole, że oczekujesz dogłębnej i długiej diagnostyki to będą testować sprzęt do skutku. Możesz też zanotować do protokołu że oczekujesz kontaktu serwisanta, który zajmie się naprawą przed przystąpieniem do diagnostyki aby mu ułatwić wywołanie usterek w warunkach serwisowych.



#20 dawidowo

dawidowo
  • 25 postów

Napisano 18 kwietnia 2016 - 12:33

tzn. producent powiedział, że mam walczyć ze sklepem w sprawach gwarancji, ale sam uznał, że niby wszystko oki. Jak pytam jak to jest, że "ponoć"...

Zaprojektowaliśmy też nowy system chłodzenia, który zasysa powietrze z trzech stron urządzenia. Każdy z tych elementów z osobna jest już wielkim osiągnięciem. A zastosowane razem sprawiają, że MacBook Pro jest najbardziej zaawansowanym notebookiem na świecie.

 

MacBook Pro z wyświetlaczem Retina jest efektem obsesyjnej dbałości o szczegóły. Projektanci i inżynierowie Apple wspólnie pracowali nad każdym elementem komputera: wentylatorami, kratkami do chłodzenia, głośnikami, mikrofonami z redukcją szumu, wkrętami, a nawet zagłębieniem do podnoszenia pokrywy. Pomyśleliśmy o wszystkim. Bez wyjątku. Bo gdy konstrukcja notebooka staje się tak zaawansowana, każdy nanometr ma znaczenie.

 

Takie bujdy są na stronie... przynajmniej w odniesieniu do modelu który posiadam

sprobuj przez glowna strone apple.com i tam pogadaj z ludzmi z serwisu. Moze i za wiele nie pomoga ale mozesz im zadac pytania na ktore pewnie odpowiedza. No i jeszcze serwis USA a serwis Europejski jak i sprawa postrzegania konsumenta tu i tam to 2 swiaty. powodzenia!



#21 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 20 kwietnia 2016 - 07:44

Wysyłkowo, zamówiony z Poznania, bo w Krakowie nie ma Cortlandu

Sprawa trudna, ale nie beznadziejna.

Przede wszystkim spróbuj ograniczyć ilość zgłaszanych "nieprawidłowości" do niezbędnego minimum (nie dublując wielu objawów mających źródło w ew. tej samej przyczynie. Np.: przegrzewający się, głośny, powolny. Jak procek jest dociążony - to się grzeje, jak się grzeje - to startują wiatraki (i pojawia się szum), jak wentylatory nie wystarczą - to obniżane jest taktowanie i procek zwalnia.

Skoncentruj się więc raczej na okolicznościach występowania (najlepiej powtarzalnego) tego zjawiska, bo jak w serwisie nie pojawi się problem "obciążenia" procka w czasie normalnej pracy - to wypadają Ci od razu 3 zgłaszane usterki. Zgłaszanych problemów może być mniej, ale muszą być "mocne" (tzn. takie, które możliwie regularnie da się "odtworzyć", a przynajmniej opisać okoliczności w jakich się najczęściej pojawiają)

W takich przypadkach rzeczywiście pomaga czasem odświeżenie (na czysto)  systemu, żeby pozbyć się "śmieci" działających w tle.

Druga opcja to spróbuj z gwarancji: masz w Krakowie dwa (inne niż Cortland) serwisy autoryzowane zanieś do nich (powinno trwać krócej niż opisywane przez Ciebie poszukiwanie usterek w poznańskim Cortlandzie).


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#22 stan007

stan007
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 25 kwietnia 2016 - 16:54

Możesz też na gwarancję oddać do iSpot, mają własny autoryzowany przez Apple serwis w Warszawie i we Wrocławiu. Do zgłoszenia dorzuć link do filmu, który ukazuje te usterki. Zaznacz w protokole, że oczekujesz dogłębnej i długiej diagnostyki to będą testować sprzęt do skutku. Możesz też zanotować do protokołu że oczekujesz kontaktu serwisanta, który zajmie się naprawą przed przystąpieniem do diagnostyki aby mu ułatwić wywołanie usterek w warunkach serwisowych.

 

dzisiaj zanoszę sprzęt do iSpot i będę czekał na informacje - powiem dokładnie to co mi Pan napisał

 

sprobuj przez glowna strone apple.com i tam pogadaj z ludzmi z serwisu. Moze i za wiele nie pomoga ale mozesz im zadac pytania na ktore pewnie odpowiedza. No i jeszcze serwis USA a serwis Europejski jak i sprawa postrzegania konsumenta tu i tam to 2 swiaty. powodzenia!

 

oki, to będzie mój kolejny krok, ale w tym wypadku nie wierzę specjalnie by mi w czymś pomogli bo odeślą do europejskiego, a europejski do polskiego i sprawą nic nie wskóram

 

Sprawa trudna, ale nie beznadziejna.

Przede wszystkim spróbuj ograniczyć ilość zgłaszanych "nieprawidłowości" do niezbędnego minimum (nie dublując wielu objawów mających źródło w ew. tej samej przyczynie. Np.: przegrzewający się, głośny, powolny. Jak procek jest dociążony - to się grzeje, jak się grzeje - to startują wiatraki (i pojawia się szum), jak wentylatory nie wystarczą - to obniżane jest taktowanie i procek zwalnia.

Skoncentruj się więc raczej na okolicznościach występowania (najlepiej powtarzalnego) tego zjawiska, bo jak w serwisie nie pojawi się problem "obciążenia" procka w czasie normalnej pracy - to wypadają Ci od razu 3 zgłaszane usterki. Zgłaszanych problemów może być mniej, ale muszą być "mocne" (tzn. takie, które możliwie regularnie da się "odtworzyć", a przynajmniej opisać okoliczności w jakich się najczęściej pojawiają)

W takich przypadkach rzeczywiście pomaga czasem odświeżenie (na czysto)  systemu, żeby pozbyć się "śmieci" działających w tle.

Druga opcja to spróbuj z gwarancji: masz w Krakowie dwa (inne niż Cortland) serwisy autoryzowane zanieś do nich (powinno trwać krócej niż opisywane przez Ciebie poszukiwanie usterek w poznańskim Cortlandzie).

 

przegrzewanie się to jeden element, który uruchamia wiatraki, ale podczas podłączenia zewnętrznego monitora to wiatraki również działają głośno mimo iż sprzęt nie jest za gorący

 

miałem Maca z 2009 i nigdy nie musiałem czyścić systemu, żadnych pamięci ani nic takiego - więc według opisu to najbardziej niezawodny laptop - jakbym chciał formatowac raz w roku to kupiłbym sobie asusa z windowsem

 

i tu właśnie zanoszę dzisiaj do iSpot zobaczymy jak się spiszą

 

----------------

naprawdę Panowie jestem mile zaskoczony i naprawdę bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki

 

tak w ogóle dzisiaj doszła nowa usterka - mianowicie stukanie podczas obracania laptopem (zaraz dorzucę do kanału na YouTube)


 

a tutaj najnowsze stukanie laptopa, oraz wersje poprzednie wszystkie http://j.mp/MacbookProblem



#23 matgru

matgru
  • 99 postów

Napisano 25 kwietnia 2016 - 20:09

dzisiaj zanoszę sprzęt do iSpot i będę czekał na informacje - powiem dokładnie to co mi Pan napisał

 

 

oki, to będzie mój kolejny krok, ale w tym wypadku nie wierzę specjalnie by mi w czymś pomogli bo odeślą do europejskiego, a europejski do polskiego i sprawą nic nie wskóram

 

 

przegrzewanie się to jeden element, który uruchamia wiatraki, ale podczas podłączenia zewnętrznego monitora to wiatraki również działają głośno mimo iż sprzęt nie jest za gorący

 

miałem Maca z 2009 i nigdy nie musiałem czyścić systemu, żadnych pamięci ani nic takiego - więc według opisu to najbardziej niezawodny laptop - jakbym chciał formatowac raz w roku to kupiłbym sobie asusa z windowsem

 

i tu właśnie zanoszę dzisiaj do iSpot zobaczymy jak się spiszą

 

----------------

naprawdę Panowie jestem mile zaskoczony i naprawdę bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki

 

tak w ogóle dzisiaj doszła nowa usterka - mianowicie stukanie podczas obracania laptopem (zaraz dorzucę do kanału na YouTube)


 

a tutaj najnowsze stukanie laptopa, oraz wersje poprzednie wszystkie http://j.mp/MacbookProblem

ja też mam takie stukanie, ale co ciekawe nasilenie zmienia się wraz ze zmianą położenia pokrywy. Daj koniecznie znać co na to powiedzą w serwisie.



#24 Kuba_S

Kuba_S
  • 15 postów

Napisano 28 kwietnia 2016 - 22:21

Jakiś czas temu zakładałem na forum temat o tym "stukaniu" w pokrywie. Coś takiego mnie spotkało - w serwisie wymienili górna pokrywę z matryca.

#25 stan007

stan007
  • 29 postów
  • SkądKatowice

Napisano 04 maja 2016 - 16:48

Czas dalej... laptop u mnie jest z powrotem - wszystko co się działo nadal się dzieje.

 

Stukanie z filmiku

zostało nazwane w następujący sposób: porusza się wewnątrz obudowa matrycy LCD i nie ogranicza funkcjonalności

 

Głośna praca i przegrzewanie się to po prostu powszechnie występujący zjawisko w modelach PRO (z tym, że na stronie jest napisano minimum natężenia hałasu oraz miałem PRO z 2009 i nie wystepowało to przy tak małych użyciach laptopa).

 

Potrzebuje waszej pomocy w ciągu dalszym. Co mam teraz zrobić?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych