Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBookAir 13 - kernel_task 300%, wentylator na maxa - MULI NIESAMOWICIE


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 SchumiX

SchumiX
  • 2 postów

Napisano 24 marca 2016 - 21:22

Cześć wszystkim.
Używam MacBookaAir   ( late 2012r.: i5/4gb/ssd  ) na systemie OS X 10.8.5.
 
Od kilku dni mam problem z przywróceniem go do stanu funkcjonalności.
Mac działa tragicznie, kernel_task wynosi ponad 300%, wentylator pracuje na maxa, laguje mi nawet kursor a programy uruchamiają się kilkadziesiąt sekund.
Wczoraj profilaktycznie wyczyściłem laptopa z kurzu, przedmuchałem wentylator.
Odinstalowałem również wszelkie programy które zajmowały sporo miejsca -jednak nic to.
 ( wtedy jeszcze nie wiedziałem że to kernel_task ).
 
Dzisiaj wymazałem cały dysk i wgrałem nowy system.
O dziwo nic się nie zmieniło!
Szukając rozwiązania na internecie sprawdziłem identyfikator mojego Maca ( MacAirBook5_2 ) 
po czym przeniosłem wszelkie pliki z rozszerzeniem .plist ze ścieżki:
 /System/Library/Extensions/IOPlatformPlu­ginFamily.kext/Contents/Plugins/ACPI_SMC­_PlatformPlugin.kext/Contents/Resources
do folderu Backup na pulpicie.
 
Po restarcie problem wciąż występuje.
Co powinienem zrobić aby wyeliminować ten problem?
Dziękuje z góry.
Pozdrawiam.
 


#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 marca 2016 - 01:09

Historia maca? Zalanie? Był w serwisie? - w zależności od odpowiedzi są różne rozwiązania.

 

1. Przy zalaniu możliwe uszkodzenie jednej z linii danych - konieczna wizyta w serwisie.

2. Zakup z alledrogo lub innego źródła - wszystko możliwe....

3. Nie grzeb w sofcie - to nie wingroza - bo zabezpiecza się hardware (kernel 300%), możesz tylko pogorszyć aż do trwałego uszkodzenia płyty.

 

Moja rada - większość serwisów diagnostykę ma darmową. Niech sprawdzą jaka choroba drąży twojego maca.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 SchumiX

SchumiX
  • 2 postów

Napisano 25 marca 2016 - 13:14

Tak, Mac był zalany jakiś czas temu drinkiem  ;) 

Wracając jednak do tematu...
Wyczyściłem ponownie dysk do zera, wgrałem system oraz go zaktualizowałem -> kernel_task spadł do 40%.
Mac działa w porządku.
Teraz próbuję uspokoić jeszcze wentylator który wciąż jest głośny, działa na wysokich obrotach.

 



#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 marca 2016 - 14:28

Tak, Mac był zalany jakiś czas temu drinkiem  ;)


I masz odpowiedź - wysokie obroty związane są z uszkodzeniem linii danych czujników - wysoki kernel też. Możesz softwarowo opuścić obroty, ale to "plaster na złamaną nogę".
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 michallus

michallus

  • 214 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 10 kwietnia 2016 - 20:54

Jakie czynności wykonane po zalaniu ??


Macbook a1398 MID 2015, A1502 Early 2015

Serwis sprzętu komputerowego Apple w Trójmieście - Mekintosz

kontakt: 535-70-60-70, (58) 341-41-45

ul. Balcerskiego 14D 80-299 Gdańsk

http://www.mekintosz.pl


#6 bolko

bolko
  • 1 postów

Napisano 11 lipca 2016 - 11:34

Mam podobny problem ale komputer nigdy nie był zalany. Czy można samodzielnie zdiagnozować  "uszkodzenie linii danych czujników" ?

Mój komputer był kiedyś w serwisie i miał wymienianego touchpada.

 

Po przeinstalowaniu systemu na czysto, przez chwilę było OK ale po kilku dniach niestety to samo. Zauważyłem, że Uruchom ponownie daje chwilę ulgi ale po kilku minutach problem wraca z powrotem.



#7 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 lipca 2016 - 11:40

Uszkodzony lub źle podłączony touchpad może dawać takie efekty w postaci hałasującego wentylatora.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#8 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 13 lipca 2016 - 22:08

 

Mój komputer był kiedyś w serwisie i miał wymienianego touchpada.

 

a ) jak dawno ?
b ) z jakiego powodu był wymieniany TP ?

c ) wymiana na oryginalny w ASA czy na "inny, sprawny" ?


Użytkownik bee3 edytował ten post 13 lipca 2016 - 22:08

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#9 Nura5eN

Nura5eN
  • 22 postów

Napisano 16 lipca 2016 - 23:03

Mam podobny problem ale komputer nigdy nie był zalany. Czy można samodzielnie zdiagnozować  "uszkodzenie linii danych czujników" ?

Mój komputer był kiedyś w serwisie i miał wymienianego touchpada.

 

Po przeinstalowaniu systemu na czysto, przez chwilę było OK ale po kilku dniach niestety to samo. Zauważyłem, że Uruchom ponownie daje chwilę ulgi ale po kilku minutach problem wraca z powrotem.

Dokładnie tak jak CI koledzy niżej podpowiadają. Miałem ten sam objaw - link do mojego tematu - http://myapple.pl/fo...i/#entry1994973






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych