Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Kupno MacBooka Pro przez niemiecki Apple Store


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nannaly

Nannaly
  • 7 postów

Napisano 24 marca 2016 - 14:11

Cześć  :) Chciałabym sobie kupić MacBooka Pro 13'' przez niemiecki Apple Store. Mieszkam i będę go użytkować w Polsce, ale mam możliwość zamówienia na niemiecki adres. Mam w związku z tym kilka pytań:

 

1. Jako, że jestem studentką (studiuję w Polsce), chciałabym skorzystać ze zniżki edukacyjnej, czy to jest możliwe dla polskich studentów czy tylko niemieckich?

 

2. Naczytałam się na forum jakiś starych wpisów, że klawiatura może być niemiecka. Na stronie niemieckiego Apple Store jest opcja "Beleuchtete Tastatur (Internationales Englisch) & Benutzerhandbuch (Polnisch)", czyli klawiatura międzynarodowa z polską instrukcją obsługi, taki wybór jest również na naszym Apple Store. Jestem laikiem jeśli chodzi o sprzęt, więc czy ta klawiatura będzie normalna, bez jakiś umlautów?

 

3. Tak samo język systemu jak mniemam mogę wybrać polski czy są tam wgrane jakieś naleciałości niemieckiego?

 

3. Mam pytanie o Apple ID - jeszcze go nie założyłam. Można kupić Maca tylko na niemieckim ID? Czy muszę założyć konto niemieckie a później zmienić region na polski? Czytałam na tym forum, że niektórzy mają i niemieckie Apple ID i polskie, itd. Trochę nie rozumiem tej całej idei z Apple ID.

 

4. Może jeśli ktoś był w takiej sytuacji ma jakieś dodatkowe rady?

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 

Dział Mac Hardware służy problemom sprzętowym.

Pytania typu "gdzie kupić, jak kupić" umieszczamy w subforum "Gdzie kupować/nie kupować sprzęt" w dziale Giełda.


Użytkownik 666 edytował ten post 24 marca 2016 - 15:22


#2 Najwyzszy

Najwyzszy
  • 665 postów
  • SkądStrzegom

Napisano 24 marca 2016 - 14:52

Odpowiem na to co wiem.

 

3) Jezyk systemu OS X mozna zmieniac w ustawieniach. Domyslnie jest ten, ktory wybierze sie przy pierwszej konfiguracji. 

 

4) AppleID zakladasz przy pierwszej konfiguracji. Konto sluzy do uslug apple, synchronizacji zdjec, notatek, kontaktow i tak dalej. Wiecej szczegolow na stonie apple.



#3 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 24 marca 2016 - 15:23

Przenoszę do właściwego działu.
Jednak następny Twój post umieszczony gdzie popadnie wyląduje w koszu.


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#4 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 24 marca 2016 - 23:22

Cześć  :) Chciałabym sobie kupić MacBooka Pro 13'' przez niemiecki Apple Store. Mieszkam i będę go użytkować w Polsce, ale mam możliwość zamówienia na niemiecki adres. Mam w związku z tym kilka pytań:

 

1. Jako, że jestem studentką (studiuję w Polsce), chciałabym skorzystać ze zniżki edukacyjnej, czy to jest możliwe dla polskich studentów czy tylko niemieckich?

 

2. Naczytałam się na forum jakiś starych wpisów, że klawiatura może być niemiecka. Na stronie niemieckiego Apple Store jest opcja "Beleuchtete Tastatur (Internationales Englisch) & Benutzerhandbuch (Polnisch)", czyli klawiatura międzynarodowa z polską instrukcją obsługi, taki wybór jest również na naszym Apple Store. Jestem laikiem jeśli chodzi o sprzęt, więc czy ta klawiatura będzie normalna, bez jakiś umlautów?

 

3. Tak samo język systemu jak mniemam mogę wybrać polski czy są tam wgrane jakieś naleciałości niemieckiego?

 

3. Mam pytanie o Apple ID - jeszcze go nie założyłam. Można kupić Maca tylko na niemieckim ID? Czy muszę założyć konto niemieckie a później zmienić region na polski? Czytałam na tym forum, że niektórzy mają i niemieckie Apple ID i polskie, itd. Trochę nie rozumiem tej całej idei z Apple ID.

 

4. Może jeśli ktoś był w takiej sytuacji ma jakieś dodatkowe rady?

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Po co takie kombinacje z niemieckim AOS ? Kupując w polskim AOS masz dodatkowo "polskie" przywileje prawne (rękojmia w Polsce - jak kupujesz w AOS to praktycznie działa jak gwarancja, a w przypadku napraw gwarancyjnych - gwarancja na wymienianą część biegnie od nowa).


Użytkownik bee3 edytował ten post 24 marca 2016 - 23:24

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#5 Nannaly

Nannaly
  • 7 postów

Napisano 25 marca 2016 - 00:01

Po co takie kombinacje z niemieckim AOS ? Kupując w polskim AOS masz dodatkowo "polskie" przywileje prawne (rękojmia w Polsce - jak kupujesz w AOS to praktycznie działa jak gwarancja, a w przypadku napraw gwarancyjnych - gwarancja na wymienianą część biegnie od nowa).

Łatwiej mi kupić w euro i ze względów cenowych (jest nieco taniej). Hmm, myślałam, że ewentualny serwis nie jest uwarunkowany miejscem kupna.

 

Dziękuję Najwyższy za odpowiedź  :)



#6 applescc

applescc

  • 540 postów

Napisano 25 marca 2016 - 16:57

Jeżeli chodzi w dużym stopniu o cenę, to wejdź proszę tutaj: www.mediamarkt.pl albo tutaj: www.saturn.pl i nie dziw się jak będzie JESZCZE taniej i to TANIEJ niż z uwzględnieniem jakichkolwiek zniżek studenckich przez stronę Apple  ;) Pozdrawiam :)


Użytkownik applescc edytował ten post 25 marca 2016 - 16:58

Informujemy o promocyjnych cenach sprzętu Apple na Górnym Śląsku:)


#7 Nannaly

Nannaly
  • 7 postów

Napisano 25 marca 2016 - 18:55

Jeżeli chodzi w dużym stopniu o cenę, to wejdź proszę tutaj: www.mediamarkt.pl albo tutaj: www.saturn.pl i nie dziw się jak będzie JESZCZE taniej i to TANIEJ niż z uwzględnieniem jakichkolwiek zniżek studenckich przez stronę Apple  ;) Pozdrawiam :)

Sprawdziłam w tych sklepach i takich parametrów jakie chcę nie ma lub jest to towar z ekspozycji, którego bym w życiu nie kupiła. Patrzyłam jeszcze w innych i również nie jest taniej. Zresztą trochę nie ufam takim sieciówkom i dlatego skupiłam się głównie na Apple Store. 



#8 applescc

applescc

  • 540 postów

Napisano 25 marca 2016 - 22:06

Sprawdziłam w tych sklepach i takich parametrów jakie chcę nie ma lub jest to towar z ekspozycji, którego bym w życiu nie kupiła. Patrzyłam jeszcze w innych i również nie jest taniej. Zresztą trochę nie ufam takim sieciówkom i dlatego skupiłam się głównie na Apple Store. .

 

Sieciówki typu Saturn i Media są autoryzowanymi sprzedawcami Apple ( możesz sprawdzić https://locate.apple.com/pl/pl/) Zawsze można złożyć zamówienie, sprowadzą taki sprzęt jaki sobie życzysz. O jakiej konfiguracji myślisz? 

Przykładowa kalkulacja cen:

MacBook pro 13" i5/8GB/256 SSD (MF840ZE/A) w niemieckim Apple  1 649 € - 6% edu = 1 550 * 4,26 = 6 603 zł

w Saturn/Media-Markt - 6 249 zł 

 

Oczywiście decyzja należy do Ciebie :)


Użytkownik applescc edytował ten post 25 marca 2016 - 22:13

Informujemy o promocyjnych cenach sprzętu Apple na Górnym Śląsku:)


#9 Nannaly

Nannaly
  • 7 postów

Napisano 25 marca 2016 - 22:52

Sieciówki typu Saturn i Media są autoryzowanymi sprzedawcami Apple ( możesz sprawdzić https://locate.apple.com/pl/pl/) Zawsze można złożyć zamówienie, sprowadzą taki sprzęt jaki sobie życzysz. O jakiej konfiguracji myślisz? 

Przykładowa kalkulacja cen:

MacBook pro 13" i5/8GB/256 SSD (MF840ZE/A) w niemieckim Apple  1 649 € - 6% edu = 1 550 * 4,26 = 6 603 zł

w Saturn/Media-Markt - 6 249 zł 

 

Oczywiście decyzja należy do Ciebie :)

Dzięki za informacje. Myślałam, że głównymi graczami jest iSpot, Cortland i oczywiście Apple Store. Dopiero niedawno zaczęłam myśleć poważniej o kupnie maca, więc dużo rzeczy jeszcze nie wiem.

 

Myślę nad:

13-calowy MacBook Pro z wyświetlaczem Retina

  • Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,7 GHz, Turbo Boost nawet do 3,1 GHz
  • 16 GB pamięci LPDDR3 SDRAM 1866 MHz
  • Pamięć masowa flash 256 GB z magistralą PCIe
  • cena - 7 763,76 zł

lub

13-calowy MacBook Pro z wyświetlaczem Retina

  • Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,7 GHz, Turbo Boost nawet do 3,1 GHz
  • 16 GB pamięci LPDDR3 SDRAM 1866 MHz
  • Pamięć masowa flash 128 GB z magistralą PCIe
  • cena - 6 824,04 zł

Muszę jeszcze tylko poczytać, który dłużej będzie mi służył i czy wybrałam najlepszą konfigurację do moich potrzeb. Na Intel Core i7 się nie porywam, bo to za droga impreza. Czekam w sumie teraz na jakieś promocje pokonferencyjne, ale skoro nie ogłosili jeszcze nowego maca, to stare modele nie będą tańsze.



#10 applescc

applescc

  • 540 postów

Napisano 26 marca 2016 - 15:56

Rozumiem obiekcję, ale śpieszę z wyjaśnieniem :)

 

Po pierwsze to w Polsce najwięcej jabłek idzie przez sieć MSHP czyli sklepy Media Markt i Saturn, dlatego też te sklepy mogą zaproponować najlepsze ceny, czasem nawet o 2 tysiące niższe niż w iSpocie (za najdroższe modele), często nawet taniej niż na Allegro.

 

Towar pochdzi z takiej samej dystrybucji co ten, który przyjeżdża do iSpotu/Cortlandu. Nie ma czego się obawiać - komputery są np. podwójnie pakowane w opakowania transportowe. Sprzęt po zakupieniu można sprawdzić na Punkcie Obsługi Klienta i jeżeli coś będzie nie halo, wymieniany jest na miejscu sztuka na sztukę. Zawsze można wziąć fakturę, często są dodatkowa akcje rabatowe - typu stare na nowe, rabat technologiczny itp itd. Naprawdę nie ma co mieć obiekcji "bo sieciówka" tylko trzeba realnie spojrzeć na to gdzie najtaniej dostać nowy sprzęt. Zapraszamy chociażby do zapoznania się z wątkiem prowadzonym na tym forum od kilku już lat: http://myapple.pl/fo...aturn-katowice/

 

I dalej - napis "sztuka ekspozycyjna" na stronach Saturna oraz MediaMarktu nie oznacza, że jest to komputer z ekspo - bo kto wystawiałby model CTO z 16 GB RAM? To oznacza, że jest to ostatnia sztuka na sklpie.

 

Poniżej kilka linków na szybko, które mogą Ciebie zainteresować. Prawda że taniej?

 

https://mediamarkt.p...erystring=mf839

https://saturn.pl/ko...erystring=mf840

https://mediamarkt.p...erystring=mf840

 

Najlepiej skontaktować się z danym sklepem i sprawdzić stan urządzenia, ale obstawiam że na 100% NIE SĄ to komputery ekspozycyjne. Pozdrawiam serdecznie :)


Informujemy o promocyjnych cenach sprzętu Apple na Górnym Śląsku:)


#11 Nannaly

Nannaly
  • 7 postów

Napisano 26 marca 2016 - 20:54

Dziękuję za informacje  :) Zaczęłam przychylniejszym okiem patrzeć na podane przez Ciebie sieciówki.

Moim zdaniem sklep robi sobie krzywdę oznaczając ostatnią sztukę produktu hasłem "towar z ekspozycji". Na pewno nie jestem jedyną osobą, która by nie kupiła używanego towaru. Przeciętny Kowalski nie będzie wiedział, że pod słowami "towar z ekspozycji" kryje się ostatnia sztuka, tylko zwyczajnie pójdzie do konkurencji. Gdyby zamienić obecną formę na "ostatnia sztuka" ludzie by chętniej dokonywali zakupu nie chcąc przegapić okazji.



#12 inuictus

inuictus
  • 1 006 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 marca 2016 - 21:22

Proszę o taką "ofertę" na wersję rmbp 13" z i5/8/256 :)

iPhone X, MacBook Pro 13", iPad Air 2, ATV 4


#13 applescc

applescc

  • 540 postów

Napisano 28 marca 2016 - 12:04

Czyli model MF840 :)

https://saturn.pl/ko...tm_campaign=xml

 

https://mediamarkt.p...tm_campaign=xml

 

Polecam śledzić, bo był też po 6299 w marketach. Cena oficjalna - 7299, tak więc jest taniej od 900 do 1000 złotych :) Nie wiem czy po świętach nie będzie jakiejś akcji, na której można by jeszcze trochę urwać z ceny ;) Koledzy z forum w czasie ostatniej akcji stare za nowe kupowali ten model po około 5800-5900 o ile dobrze pamiętam - są wpisy w naszym wątku :)


Informujemy o promocyjnych cenach sprzętu Apple na Górnym Śląsku:)


#14 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 30 marca 2016 - 00:27

...

 

I dalej - napis "sztuka ekspozycyjna" na stronach Saturna oraz MediaMarktu nie oznacza, że jest to komputer z ekspo - bo kto wystawiałby model CTO z 16 GB RAM? To oznacza, że jest to ostatnia sztuka na sklpie.

 

Poniżej kilka linków na szybko, które mogą Ciebie zainteresować. Prawda że taniej?

 

https://mediamarkt.p...erystring=mf839

https://saturn.pl/ko...erystring=mf840

https://mediamarkt.p...erystring=mf840

 

Najlepiej skontaktować się z danym sklepem i sprawdzić stan urządzenia, ale obstawiam że na 100% NIE SĄ to komputery ekspozycyjne. Pozdrawiam serdecznie :)

 

Kolego - nie przesadzaj z tym optymizmem i nie wprowadzaj innych w błąd. Nówka sztuka nawet ostatnia czy przedostatnia nie byłaby oznaczana jako ekspozycyjna (nikt sobie niepotrzebnie nie strzelałby w stopę) - to konsekwencja m.in. dość liberalnej polityki zwrotów (z której korzystają nie tylko klienci mający uczciwe zamiary).
 

 

Cytat z wypowiedzią rzecznika MSHP:
"

.. - Towar zwrócony przez klienta jako pełnowartościowy jest poddawany ocenie pracownika serwisu pod kątem zgodności jego stanu faktycznego ze stanem fabrycznym. Jeśli wszystko jest w porządku, sprzęt jest przekazywany do pracownika działu, który kolejny raz sprawdza towar i wprowadza go do sprzedaży - wyjaśnia Wioletta Batóg, rzecznik prasowy Media Saturn Holding Polska, do którego należą sieci Media Markt i Saturn.

A jeśli towar jest uszkodzony? Wtedy sklep usiłuje go wymienić u producenta na inny. - Jeśli to się nie uda, jest naprawiany i wprowadzany do sprzedaży jako niepełnowartościowy, specjalnie oznaczony i najczęściej sprzedawany w trakcie akcji wyprzedażowych lub przeceny ..."

"

 

http://wyborcza.biz/...ub_zepsuty.html


Użytkownik bee3 edytował ten post 30 marca 2016 - 00:28

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#15 applescc

applescc

  • 540 postów

Napisano 30 marca 2016 - 10:14

Niestety, kolego, ale przerabiałem to już nie raz i nie dziesięć nawet. System stron saturn.pl oraz mediamarkt.pl traktuje jedną sztukę, czyli w domyśle ostatnią, na stanie danego marketu jako "sztukę ekspozycyjną", nawet jeśli jest zafoliowana i z naklejkami iSource. Owszem są zwroty oraz sztuki ekspozycyjne ale uwierz mi, w żadnym markecie nie postawią modelu MBP 13" CTO z 16 GB na stole, jak mają o wiele tańsze i łatwiej dostępne podstawowe MBP 13". Nie miałbym powodów wprowadzać Was w błąd, dzielę się tylko swoimi doświadczeniami - dodałem też żeby zawsze przekręcić do danego marketu i wypytać o stan urządzenia.

 

Muszę przyznać że po ostatniej aktualizacji w/w stron trochę pogorszyła się sygnalizacja klientom jakie są stany danego towaru - kiedyś były różnokolorowe kropki, żółta i zielona o ile dobrze pamiętam, jakoś lepiej było to widoczne czy market ma więcej niż 1 sztukę. Ale nic na to nie poradzę.


Użytkownik applescc edytował ten post 30 marca 2016 - 10:15

Informujemy o promocyjnych cenach sprzętu Apple na Górnym Śląsku:)


#16 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 30 marca 2016 - 20:00

Niestety, kolego, ale przerabiałem to już nie raz i nie dziesięć nawet. System stron saturn.pl oraz mediamarkt.pl traktuje jedną sztukę, czyli w domyśle ostatnią, na stanie danego marketu jako "sztukę ekspozycyjną", nawet jeśli jest zafoliowana i z naklejkami iSource. Owszem są zwroty oraz sztuki ekspozycyjne ale uwierz mi, w żadnym markecie nie postawią modelu MBP 13" CTO z 16 GB na stole, jak mają o wiele tańsze i łatwiej dostępne podstawowe MBP 13". Nie miałbym powodów wprowadzać Was w błąd, dzielę się tylko swoimi doświadczeniami - dodałem też żeby zawsze przekręcić do danego marketu i wypytać o stan urządzenia.

 

Muszę przyznać że po ostatniej aktualizacji w/w stron trochę pogorszyła się sygnalizacja klientom jakie są stany danego towaru - kiedyś były różnokolorowe kropki, żółta i zielona o ile dobrze pamiętam, jakoś lepiej było to widoczne czy market ma więcej niż 1 sztukę. Ale nic na to nie poradzę.

Jestem gotów zgodzić się z Tobą, że MBP 13" CTO z 16GB nie wystawia się "na stół".

Z podobnego powodu nie sprowadza się jednak również takiej konfiguracji (najtańsza Retina ze 128GB dysku ale 16GB RAM) "na półkę".
 

Problem, który zasygnalizowałem polega jednak na tym, że dość powszechnie zaczęto używać (oczywiście nie tylko w MSHP - problem ma znacznie szerszy zasięg) określenia "towar powystawowy" , "towar z ekspozycji" , etc. w stosunku do towaru "po przejściach"  czy po prostu używanego i najczęściej są jednak to zwroty od klientów.

 

Oczywiście zdarzają się przypadki w których Klient zamówi komputer w udziwnionej konfiguracji i go nie odbierze albo zmieni decyzję na zakup wyższej konfiguracji - wtedy zostaje zafoliowany nowy egzemplarz w niechodliwej konfiguracji którego trzeba się (możliwie szybko) pozbyć. Chciałbym wierzyć, że tak jest i w tym omawianym konkretnym przypadku (linku).

Ale wśród zwrotów dominują jednak przypadki sprzętów rozpakowywanych.
Decydujący wpływ ma na to liberalna polityka zwrotów co z jednej strony jest pro-konsumenckie, z drugiej strony ktoś przecież za to płaci.
Nie chcę tutaj ujawniać (żeby nie pomagać klientom - "kombinatorom") szczegółów innych praktyk stosowanych przez kupujących mających nieuczciwe zamiary (o których często nawet sklep po prostu nie wie lub co najmniej woli nie wiedzieć).

 

Jeżeli jednak jest napisane, że "towar z ekspozycji" to niestety można spodziewać się wszystkiego: od fabrycznie nowej nieodebranej konfiguracji, po sprzęt naprawiany i już po gwarancji producenta zafoliowany przez sprzedawcę. I raczej nie liczyć że zawsze i w 100% jest ten skrajnie korzystny dla nas przypadek.

Zgadzam się więc z Tobą ponownie: "zawsze przekręcić do danego marketu i wypytać o stan urządzenia".

 

P.S.

Żeby nie zostać posądzony o negatywną stronniczość to teraz mała "reklama" MSHP dla łowców promocji z Warszawy i okolic: 1-3 marca, Arkadia.

"Rywalizacja" promocji: Saturn vs iSpot. Zapowiada się ciekawie.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#17 Nannaly

Nannaly
  • 7 postów

Napisano 30 marca 2016 - 21:26

Jeżeli jednak jest napisane, że "towar z ekspozycji" to niestety można spodziewać się wszystkiego: od fabrycznie nowej nieodebranej konfiguracji, po sprzęt naprawiany i już po gwarancji producenta zafoliowany przez sprzedawcę. I raczej nie liczyć że zawsze i w 100% jest ten skrajnie korzystny dla nas przypadek.

Zgadzam się więc z Tobą ponownie: "zawsze przekręcić do danego marketu i wypytać o stan urządzenia".

Napisałam maila do Media Marktu z linkiem do tego jednego maca "z ekspozycji" z pytaniem czy rzeczywiście jest towarem z ekspozycji bądź czy to laptop oddany przez kupującego i ponownie rzucony w obieg. Odpisano mi, że "wybrany przez Panią model produktu aktualnie jest dostępny wyłącznie na ekspozycji".

 

 

P.S.

Żeby nie zostać posądzony o negatywną stronniczość to teraz mała "reklama" MSHP dla łowców promocji z Warszawy i okolic: 1-3 marca, Arkadia.

"Rywalizacja" promocji: Saturn vs iSpot. Zapowiada się ciekawie.

Jak rozumiem przez internet nie zamówię? Zresztą i tak pewnie by nie mieli wybranych przeze mnie parametrów na stanie gdybym się zdecydowała wybrać w dość daleką podróż do Warszawy.

 

A jeśli towar jest uszkodzony? Wtedy sklep usiłuje go wymienić u producenta na inny. - Jeśli to się nie uda, jest naprawiany i wprowadzany do sprzedaży jako niepełnowartościowy, specjalnie oznaczony i najczęściej sprzedawany w trakcie akcji wyprzedażowych lub przeceny ..."

Zresztą mogłoby się okazać właśnie coś takiego na miejscu.

 

Czuję się w tym momencie znowu zniechęcona czytając te historie o foliowaniu używanych towarów itd. Chyba wróciłam do punktu wyjścia.



#18 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 30 marca 2016 - 22:25

Napisałam maila do Media Marktu z linkiem do tego jednego maca "z ekspozycji" z pytaniem czy rzeczywiście jest towarem z ekspozycji bądź czy to laptop oddany przez kupującego i ponownie rzucony w obieg. Odpisano mi, że "wybrany przez Panią model produktu aktualnie jest dostępny wyłącznie na ekspozycji".

.

Czyli (jak wcześniej pisał 'applescc' i z czym jestem gotów się zgodzić) ponieważ trzymanie takiej Retiny "na stole" (czyli na ekspozycji) nie ma większego sensu, to jej obecność w dziale "towaru z ekspozycji" musi mieć jakąś fabułę.

 

 


Jak rozumiem przez internet nie zamówię? Zresztą i tak pewnie by nie mieli wybranych przeze mnie parametrów na stanie gdybym się zdecydowała wybrać w dość daleką podróż do Warszawy.

 

Ta najbliższa akcja (rywalizujących shopów z jabłkami) w Arkadii ma na celu przyciągnięcie widza, czyli chodzi o fizyczną obecność dużej ilości ciał w jednym miejscu.
Jeżeli jesteś w stanie wybrać coś ze standardowej (bez zmiany konfiguracji gotowej) oferty Apple i lubisz takie imprezy to można rozważać - bo zniżki na MacBooki mają sięgać -20% (Retina 13" poniżej 5000zł.). Ważne żeby w zamieszaniu nie dać się złapać na dodatkową "sklepową gwarancję" sprzedawaną w postaci polisy (a spokojnie dokupić w pierwszym roku używania normalnego 3-letniego Apple Care).

 


Zresztą mogłoby się okazać właśnie coś takiego na miejscu.

 

Czuję się w tym momencie znowu zniechęcona czytając te historie o foliowaniu używanych towarów itd. Chyba wróciłam do punktu wyjścia.

W skali sprzedaży sieciówek, tego typu przypadki stanowią nieduże ułamki. Większość klientów nie jest specjalistami z prawa i marketingu, inżynierami serwisowymi i znawcami kupowanego produktu - jednocześnie, więc statystycznie ryzyko dla sklepu związane z wprowadzeniem zwrotu jako nowego towaru nie jest duże, ale klient powinien mieć świadomość takich, a nie innych realiów rynkowych.
Może wróciłaś do punktu wyjścia, ale już wiesz jak można kupić taniej i na co zwracać uwagę.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#19 inuictus

inuictus
  • 1 006 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 marca 2016 - 22:27

Żeby nie zostać posądzony o negatywną stronniczość to teraz mała "reklama" MSHP dla łowców promocji z Warszawy i okolic: 1-3 marca, Arkadia.
"Rywalizacja" promocji: Saturn vs iSpot. Zapowiada się ciekawie.


Coś więcej na ten temat? :)

iPhone X, MacBook Pro 13", iPad Air 2, ATV 4


#20 applescc

applescc

  • 540 postów

Napisano 30 marca 2016 - 22:34

Ech, to trochę nie tak wszystko, no ale jak już powiedziałem A to i powiem B :)

 

Przypadek taki: MacBook. Trafia do MSHP często w zaklejonym szarym pudełku transportowym, za naklejką dystrybutora (są dwie firmy w Polsce). W środku jest białe pudełko od Apple, zafoliowane i z naklejką dystrybutora. A w jego środku jest zafoliowany MacBook z pieczęcią na folii oraz bibułką między klawiaturą a ekranem. 

 

Teraz przypadek taki - zwrot tego MacBooka. To widać na pierwszy rzut oka, że był otwierany np. Już pomijając brak zafoliowania białego pudełka, to rozfoliowanie MacBooka w środku (przerwanie pieczęci) i np. brak bibułki jest widoczny na pierwszy rzut oka. Po to właśnie Apple tak to pakuje. Zaprawdę nie chcę być adwokatem diabła, ale zgrzewarką dostępną w MSHP  nie zafoliuje się tak dobrze tak dużego pudełka jak te od MacBooka, a i tak jeszcze pozostaje brak naklejki dystrybutora na tej folii. To naprawdę da się łatwo sprawdzić, a dobry sprzedawca zawsze pokazuje że jest wszystko zafoliowanie - zresztą, nawet nie wiecie ilu ludzi o to pyta, o folię i naklejkę dystrybutora. Moim zdaniem słuszna praktyka - płacisz te 4,5,6 tysięcy - wymagasz nowego, konsumenci są coraz bardziej świadomi i dobrze. Często pracownicy widząc 1 sztukę w systemie idą najpierw na magazyn i sprawdzają czy jest komputer zafoliowany, a dopiero potem wypisują np. klientowi ten sprzęt na raty. Myślę że współpraca z marką Apple przez te kilka lat wyrobiła już pewne standardy w marketach, aczkolwiek nie mogę ręczyć za wszystkich i wpadki się zdarzają.

 

Co się robi ze zwrotem? Ogarnięty sprzedawca/promotor reinstaluje system i układa do pudełka możliwie tak jak to wyglądało z fabryki. Ale nie foliuje się tego, ani nie wysyła na serwis skoro towar jest OK a po prostu klient się rozmyślił, bo nie ma na to możliwości, czasu i szkoda kasy na kuriera. Pudełka takich modeli jak i tych ekspo są oznaczane w sklepie, ale na pewno nie foliowanie tak jak w fabryce. Następny klient po ten komputer jest informowany że zwrot, ale wyczyszczony, można się dogadać co do rabatu. Tyle. Przy tak drogim sprzęcie i tak fabrycznie opakowanym trzeba być po prostu fair wobec klientów, którzy by chcieli ewentualnie kupić taki zwrot bo nie ma dostępności większej. 

 

 

Teraz tak: Bee3 - zdziwiłbyś się :) sprzęt CTO jest normalnie w ofercie dla sklepów Media i Saturn. Zamawiają to i bez specjalnego zamówienia od klientów. Znam sytuacje że robi się tak obrót sklepu, bo jedna, ciężko dostępna sztuka CTO internetowo zamówiona jest na drugi koniec Polski (chociaż na stronie jest tak niefortunnie oznaczona jak jest...). Można? Można. Sprzętu CTO niechodliwego jest pełno w MSHP

 

Nannaly - no to Ci "miszcze" odpowiedzieli, niestety z tą infolinią jest problem. Stawiam dychę że nawet nie sprawdzili. Jak masz jeszcze chęci, to wpisz w google nazwę sklepu MediaMarkt lub Saturn + miast w którym Ci pokazało ten towar + telefon i zadzwoń do sklepu, nigdy nie na główną infolinię i nie pisz na główną infolinię. Oni nic konkretnego Ci nie powiedzą, bo nawet tego nie sprawdzają, są jak strona - 1 sztuka = ekspo, a to jest najczęściej g. prawda.

 

Wybaczcie moje wynurzenia, już się nie będę udzielał, skupiam się na promocjach w Górnym Śląsku, ale szanuję Was i czasem po prostu trzeba wyjaśnić pewne rzeczy związane z MSHP, wiadomo - nie każdy lubi sieciówki, ale też po to tutaj prowadzimy wątek żeby Wam pokazać że jest i taniej i bezpiecznie jeżeli chodzi o zakupy, a prawa klienta są respektowane :) Pozdrawiam serdecznie!


Informujemy o promocyjnych cenach sprzętu Apple na Górnym Śląsku:)


#21 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 30 marca 2016 - 22:38

Coś więcej na ten temat? :)

iSpot otwiera nowy, większy salon i wabi klientów promocjami i cennymi nagrodami , a MSHP "z okazji" rocznicy otworzenia stoiska Apple Shop - prawdopodobnie chce żeby klienci którzy przyjdą do iSpotu na konkursy z nagrodami zakupy zrobili (w jeszcze lepszych cenach) w  Saturnie.

Retina 13 - 4999zł., Air 13 - 3869zł. etc.


  • jabba1 lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#22 applescc

applescc

  • 540 postów

Napisano 30 marca 2016 - 22:48

A i jeszcze ostatnia sprawa Nannaly - spotkałem się z tym nie raz, że sklep MSHP woli odbić zamówienie internetowe do innej placówki, skoro mają rozpakowaną sztukę. Realizując zamówienie internetowe starają się nigdy NIE WYSYŁAĆ pozbawionego oryginalnej foli/plomby/opakowania sprzętu do klienta - szkoda problemów, naprawdę. 

 

Reasumując - nawet jeśli znalazłaś ten jeden wymarzony model CTO z "historią zwrotu" to Ci go najpewniej nie wyślą tylko znajdą/sprowadzą zapakowaną sztukę, ewentualnie poinformują że nie mają. Aczkolwiek nie ręczę za wszystkich i zawsze pozostaje telefon do konkretnego sklepu, z pominięciem infolinii głównej - numery konkretnych placówek do znalezienia Googlach. Tyle :)


Informujemy o promocyjnych cenach sprzętu Apple na Górnym Śląsku:)


#23 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 30 marca 2016 - 22:58

Ech, to trochę nie tak wszystko, no ale jak już powiedziałem A to i powiem B :)

 

...

 

 

Teraz tak: Bee3 - zdziwiłbyś się :) sprzęt CTO jest normalnie w ofercie dla sklepów Media i Saturn. Zamawiają to i bez specjalnego zamówienia od klientów. Znam sytuacje że robi się tak obrót sklepu, bo jedna, ciężko dostępna sztuka CTO internetowo zamówiona jest na drugi koniec Polski (chociaż na stronie jest tak niefortunnie oznaczona jak jest...). Można? Można. Sprzętu CTO niechodliwego jest pełno w MSHP

 

...

 

Wybaczcie moje wynurzenia, już się nie będę udzielał, skupiam się na promocjach w Górnym Śląsku, ale szanuję Was i czasem po prostu trzeba wyjaśnić pewne rzeczy związane z MSHP, wiadomo - nie każdy lubi sieciówki, ale też po to tutaj prowadzimy wątek żeby Wam pokazać że jest i taniej i bezpiecznie jeżeli chodzi o zakupy, a prawa klienta są respektowane :) Pozdrawiam serdecznie!

Bardzo dobrze, że się udzielasz ...
Tak jak napisałeś: nie wszędzie w ramach jednej grupy (bądź co bądź: osobnych podmiotów gospodarczych jakim jest każdy sklep MM i Saturn) są przestrzegane te same standardy.
Poza tym moje uwagi dotyczą ogólnych praktyk sieciówek (i żeby nie było że to dotyczy produktów Apple) - miałem do czynienia z przypadkami wskazującymi na podobne praktyki (np. foliowania towaru używanego przez pracowników) w ... EMPIKu .

A co do "ekspozycyjnego" CTO MBP Retina 13" w najtańszej wersji ale z 16GB: nie dziwi mnie obecność (nawet niechodliwego) CTO w magazynie - bo rozumiem że zawsze może trafić się ktoś kto ma taką fanaberię kupić taki konfig i to od ręki - a w AOS trzeba czekać z przesyłką nawet tydzień. Ale jak sam (moim zdaniem słusznie) zauważyłeś nie po to zamawia się CTO w niechodliwej konfiguracji, żeby rozfoliować i stawiać "na stole" (w celach ekspozycyjnych) bo do tego celu lepiej wykorzystać konfigurację podstawową (z 8GB RAM).

Jeżeli CTO jest sprzedawana jako sztuka "ekspozycyjna" to moim zdaniem (logicznie myśląc) - ma historię.
Chyba, że bałagan i niekompetencja na infolinii są takie jak mówisz - ale o to nawet nie odważyłbym się nikogo podejrzewać.
Zakładam jednak, że ktoś potrafi dobrze policzyć biznes którym zarządza i tzw. promocje nie wynikają z dobrego humoru czy złego samopoczucia tylko z umiejętności posługiwania się kalkulatorem i odrobionej pracy domowej z marketingu.


Użytkownik bee3 edytował ten post 30 marca 2016 - 23:04

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#24 jabba1

jabba1
  • 28 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 marca 2016 - 08:56

iSpot otwiera nowy, większy salon i wabi klientów promocjami i cennymi nagrodami , a MSHP "z okazji" rocznicy otworzenia stoiska Apple Shop - prawdopodobnie chce żeby klienci którzy przyjdą do iSpotu na konkursy z nagrodami zakupy zrobili (w jeszcze lepszych cenach) w  Saturnie.

Retina 13 - 4999zł., Air 13 - 3869zł. etc.

Wiesz coś może o promocjach na 6s? :)



#25 C2O5

C2O5
  • 200 postów

Napisano 31 marca 2016 - 10:44

https://saturn.pl/pi...pple_SP_Arkadia

Za 12 godzin wszyscy się dowiedzą :P

 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych