Na iPodzie Touch 6G 32GB mam niestety dosyć wyraźne ścinki. Owszem, porównując urządzenie do Androidowej konkurencji jest znacznie lepiej, ale na iOS 8.x, 9.x i każdej następnej aktualizacji, iPod chodził jak istny szatan. Od momentu update'u do 9.2 już podczas odblokowania potrafi zerwać animację, to samo przy wchodzeniu do aplikacji. Dwa razy zdarzył mi się wręcz kilkusekundowy freeze na ekranie Spotlight - i to bez wi-fi oraz Cortany. Coś się wyraźnie popsuło. Powiem nawet, że to "żabkowanie" UI potrafi zirytować osobę przyzwyczajoną do prędkości zarówno iOS, jak i konkurencyjnego Windows Phone na Lumii 930.
iOS 9.3-9.3.x - Dyskusja
#501
Posted 15 April 2016 - 17:28
- mje-5b33f12d8a likes this
#502
Posted 16 April 2016 - 07:39
#503
Posted 16 April 2016 - 09:12
czysta instalacja może dużo pomóc wczoraj zainstalowałem na ipada air wersję 9.3.1 (poprzednia to 9.0.1) przez itunes i animacje działały średnio wiec odtworzyłem ipada jako nowe urządzenie i teraz wszytko działa znacznie lepiej i nie ma takich ścinek jak się wchodzi do multitaskingu i mam wrażenie że rzadziej mi przeładowuje karty w przeglądarce
#504
Posted 16 April 2016 - 15:00
Ok, ale w swojej całej historii w obcowaniu z własnymi iUrządzeniami nie miałem takiego przypadku, by w ramach tej samej wersji (czyli iOS 9.2 do 9.3) był zauważalny tak znacząco gorszy user experience. Owszem, na Touchu 4G przy korzystaniu z ostatniej wspieranej wersji, czyli iOS 6.x, był istny dramat, ale na Touchu 6G prędkość animacji w ogóle nie sprawiała kłopotów do wydania 9.2 włącznie, a tym bardziej na 8.x. Coś się popsuło - a skoro Wy podobnych problemów nie macie, to może faktycznie czeka mnie odtworzenie? Dodam, że nigdy jeszcze nie potrzebowałem tego robić na obu iPodach, jak i każdej Lumii, którą miałem (800, 920, 930); to zbyt stabilne i niezawodne systemy.
#505
Posted 16 April 2016 - 15:04
Ok, ale w swojej całej historii w obcowaniu z własnymi iUrządzeniami nie miałem takiego przypadku, by w ramach tej samej wersji (czyli iOS 9.2 do 9.3) był zauważalny tak znacząco gorszy user experience. Owszem, na Touchu 4G przy korzystaniu z ostatniej wspieranej wersji, czyli iOS 6.x, był istny dramat, ale na Touchu 6G prędkość animacji w ogóle nie sprawiała kłopotów do wydania 9.2 włącznie, a tym bardziej na 8.x. Coś się popsuło - a skoro Wy podobnych problemów nie macie, to może faktycznie czeka mnie odtworzenie? Dodam, że nigdy jeszcze nie potrzebowałem tego robić na obu iPodach, jak i każdej Lumii, którą miałem (800, 920, 930); to zbyt stabilne i niezawodne systemy.
Oj to jeszcze wiele przed tobą Są też tacy którzy nigdy nie aktualizują starej wersji na nowszą za to zawsze instalują najnowszą na czysto. Niestety ale to często nieuniknione.
MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods
#506
Posted 16 April 2016 - 15:49
A po co ? Żebyś kupił nowsze
#507
Posted 16 April 2016 - 15:54
Apple niestety jest znane z ubijania urządzeń
A po co ? Żebyś kupił nowsze
Apple swoje urządzenia ubija po 4 (czy czasami nawet więcej) latach - pokażcie mi producenta telefonu z Androidem, który zapewnia takie wsparcie dla swoich urządzeń... Samsung? Max 1,5 roku... Kupiłem swego czasu Galaxy Tab 3 i skończyło się na 1 aktualizacji. Urzadzenie pozostało z Androidem 4.4.
- effe likes this
#508
Posted 16 April 2016 - 17:42
Apple z każdą "dużą" wersją zabija urządzenia. Ostatnia po 4ch latach to tylko dobicie urządzenia. Odnośnie wsparcia urządzeń co z tego skoro z normalnie działajacego urządzenia robi sie klocek. Wystarczy porównać 4s jak działa na iOS 7 w stosunku do 6s z iOS 9. Wg mniej szybkość porównywalna. Oczywiście zawsze można nieaktualizować. Tylko w sytuacji gdy system sie sypnie nie mam już możliwość zainstalowania wersji, która miałem. Dlatego tez przyjąłem zasadę, ze aktualizuję system góra dwie wersje w stosunku do pierwotnej, a pózniej wymieniam sprzęt.Apple swoje urządzenia ubija po 4 (czy czasami nawet więcej) latach - pokażcie mi producenta telefonu z Androidem, który zapewnia takie wsparcie dla swoich urządzeń... Samsung? Max 1,5 roku... Kupiłem swego czasu Galaxy Tab 3 i skończyło się na 1 aktualizacji. Urzadzenie pozostało z Androidem 4.4.
System to nie wszystko, nowe modele wnoszą tez coś więcej.
A żeby nie było, ze nie na temat. Tak słabo działajacego systemu na modelu, na który powstał czytaj 6s dawno nie było. Wg mnie tak system powinien działać na IP 6,a na IP 6s powinien działać bez zająknięcia. Wystarczy sobie przypomnieć jak było do iOS 7, a nawet ios8.
Edited by tzk, 16 April 2016 - 17:53.
- dj.cicho likes this
#509
Posted 16 April 2016 - 17:58
Tak się składa, że iPhone 4s jest odpowiednikiem Galaxy S2 albo S3 - spróbuj na tych telefonach odpalić najnowszego Androida, który potrafi przyciąć nawet na gołych Nexusach (czytałem wiele narzekań na to, że Android 6 nie potrafi być płynny na Nexusie)... To samo porównanie. Nie oczekuj od sprzętu, który ma 4 lata że będzie płynnie działał z najnowszym oprogramowaniem. W świecie IT 4 lata to przepaść technologiczna.
#510
Posted 16 April 2016 - 18:01
Tak się składa, że iPhone 4s jest odpowiednikiem Galaxy S2 albo S3 - spróbuj na tych telefonach odpalić najnowszego Androida, który potrafi przyciąć nawet na gołych Nexusach (czytałem wiele narzekań na to, że Android 6 nie potrafi być płynny na Nexusie)... To samo porównanie. Nie oczekuj od sprzętu, który ma 4 lata że będzie płynnie działał z najnowszym oprogramowaniem. W świecie IT 4 lata to przepaść technologiczna.
Nie oczekuję i nie zamierzam porównywać do androida bo i po co. Chodzi tylko o to, ze czasem byłoby lepiej gdyby takie wsparcie trwało krócej. Po pierwsze urządzania działały by lepiej, po drugie użytkownik, który chciałby coś nowszego zmieniałby telefon. Przynajmniej Apple nie miałoby spraw o zabijanie sprzętu
Edited by tzk, 16 April 2016 - 18:03.
- dj.cicho likes this
#511
Posted 16 April 2016 - 18:05
Ale wtedy znaleźliby się tacy, którzy narzekaliby że Apple za krótko wspiera sprzęt. Tak źle i tak niedobrze. Zgadzam się natomiast z Tobą, że ostatnie wersje systemu są mało dopracowane. 9.3.1 działało lepiej na betach niż w oficjalnej wersji. Ale co zrobić. Nawet cukiernik, pracujący 20 lat nie zrobi wszystkich tortów tak samo dobrych.
#512
Posted 16 April 2016 - 18:32
Nie oczekuję i nie zamierzam porównywać do androida bo i po co. Chodzi tylko o to, ze czasem byłoby lepiej gdyby takie wsparcie trwało krócej. Po pierwsze urządzania działały by lepiej, po drugie użytkownik, który chciałby coś nowszego zmieniałby telefon. Przynajmniej Apple nie miałoby spraw o zabijanie sprzętu
A który producent prócz apple daje możliwość wspierania androida i podnosi ich wersje ?
Hmmm czekaj żaden.. No może czasem samsung jak ma dobry rok.
Ogólnie tylko apple daje tak długie wsparcie dla swoich urządzeń.
I nie ma co oczekiwać od nich żeby to robili w nieskończoność.
Albo pisaniem ze uśmiercają urządzenia.
Edited by sIDD, 16 April 2016 - 18:34.
#513
Posted 16 April 2016 - 18:45
A który producent prócz apple daje możliwość wspierania androida i podnosi ich wersje ?
Hmmm czekaj żaden.. No może czasem samsung jak ma dobry rok.
Ogólnie tylko apple daje tak długie wsparcie dla swoich urządzeń.
I nie ma co oczekiwać od nich żeby to robili w nieskończoność.
Albo pisaniem ze uśmiercają urządzenia.
Ale ten wątek nie jest o tym w czym iOS jest gorszy/lepszy od androida. Co więcej przypomnę wolałbym, krótsze wsparcie. Dodatkówo nawet ono nie jest mi szczególnie mocno potrzebne po średnio co dwa lata zmieniam telefon. Dodam od kilku lat na Iphona.
Nie oszukujmy sie to wsparcie nie jest po to aby użytkownikom robić tylko dobrze. O uśmiercaniu nie ma co pisać ono jest faktem
#514
Posted 16 April 2016 - 18:47
skoro co dwa lata wymieniasz tzk telefon to uśmiercanie telefonu Ciebie nie dotyczy
iPhone 12 mini
#515
Posted 16 April 2016 - 18:54
skoro co dwa lata wymieniasz tzk telefon to uśmiercanie telefonu Ciebie nie dotyczy
Cześciowo dotyczy. Mam iPada Air 2 córka ma iPada Air. Mój ma aktualnie iOS 9 córki iOS 8 czyli każdy wersje jedną do przodu. Ogólnie jestem zadowolony mimo, ze widzę, ze mój działa gorzej niż na iOS 8 ale wiadomo ma miedzy innymi SplitView. Szczeka mi jednak opadła gdy wziąłem do ręki córki iPada. Sama minimalizacja Safari na Air sie skończyła a na Air 2 zaczęła . Fakt problem uśmiercania dotyczy mnie mniej co nie znaczy, ze go nie doświadczam a tym bardziej, ze nie mogę o nim pisać
#516
Posted 16 April 2016 - 23:25
Zupelnie nie rozumiem polityki tej firmy. Nie do zaakceptowania jest fakt, iz nie mozna wgrac starszego oprogramowania. Totalna kontrola i dyktatura,Gdzie prawo wyboru?
System specjalnie jest tak pisany, by ubijac starsze telefony, bo nie wierze, ze pracuja tam tacy debile, ktorzy nie potrafia napisac systemu na miare 8.4.1.
Edited by meduza88, 16 April 2016 - 23:28.
- dj.cicho likes this
#517
Posted 17 April 2016 - 08:21
#518
Posted 17 April 2016 - 08:56
Czasem to kwestia przyzwyczajenia. Czasem brak chceci poszukiwania lub alternatywa czegoś gorszego.....Gdyby ludzie tak źle oceniali iOS to tyle osób by nie miało iPhone'a czy iPad'a
Dodatkowo trzeba pamietać, ze telefon czy system to nie wszystko. Kupując dany system kupujesz aplikacje i co zmienisz i kupisz na nowo ?
Wspieranie przez Apple starszych urządzeń to nic innego jak sprzedaż wersji demo z ograniczonym terminem ważności. Przyzwyczaisz się, kupisz nowsze. Gdyby na starym urządzeniu system działał równie dobrze to nikt nie czułby potrzeby kupowania nowego urządzenia.
Postarzanie produktu stosują od dawna. Ostatnio niestety to zjawisko zaczyna sie szybciej. Kiedyś system działał słabiej od wersji poprzedniej urządzenia. Dziś spowolnienia obserwuje sie na sprzęcie topowym tj. iPad pro czy iPhone 6s. Niepodejrzewam aby to było świadome działanie czyli coś niedobrego zaczyna dziać sie z systemem.
Edited by tzk, 17 April 2016 - 09:11.
#519
Posted 17 April 2016 - 10:43
Zawsze podziwialem programistow piszacych na Amige 500.Gry i programy nawet po latach dzislaly swietnie.Az sie w glowie nie misci, ze z tego pudelka mozna bylo tyle wyciagnac.Ubijanie telefonow ze strony Apple robione jest z premedytacja.
#520
Posted 17 April 2016 - 12:30
#521
Posted 17 April 2016 - 15:21
To zależy od wielu rzeczy. Za mało informacji podałeś. Po pierwsze na jakim iOS działasz? Czy np. wgrałeś nowe oprogramowanie od zera nie wiem 3 godziny temu czy masz już je dłuższy czas. Dwa nie pokazałeś aplikacji które najbardziej zjadają baterię. Każda może inaczej na nią wpływać. Kolejna sprawa to odświeżanie w tle. Czy masz je włączone a jeśli tak to dla ilu aplikacji? No i jeszcze usługi lokalizacyjne. Rzecz ma się podobnie do odświeżanie w tle. W dodatku jeśli usługi są włączone to poza aplikacjami są jeszcze usługi systemowe które w większości są niepotrzebne a potrafią drenować baterię. Jest jeszcze kwestia czy mówimy o nowym egzemplarzu czy też używanym. Jeśli używanym to jak długo.
Edited by kristof461, 17 April 2016 - 15:21.
MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods
#522
Posted 17 April 2016 - 17:59
Edited by ASOT, 17 April 2016 - 17:59.
#523
Posted 17 April 2016 - 19:00
Mam problem... Używam najczęściej aplikacji muzyka bo prawie połowa czasu aktywności baterii. Raz jest to 4 godz, a raz 3 godz muzyki. Bardzo mało internetu przez Wi-Fi i reszta zbędnych opcji wyłaczone. System stawiany na czysto, a dalej uwazam, że coś nie gra. 1,5 dnia to max jaki wyciąga telefon. Czy komuś też tak trzyma bateria na 5s z iOS 9.3? Irytuje mnie to bo gdybym katował telefon to nie wiem czy dzień by wytrzymał :/
1,5 dnia? Nigdy tyle nie miałem na żadnym iOS od rozpakowania telefonu z pudełka.
IP XS Max | MacBook Pro 2020 | Ipad Air2 | AW 4 SS
#524
Posted 17 April 2016 - 19:26
Tyle jak najwięcej zjada aplikacja muzyka. Z resztą i tak aplikacja muzyka zjada mi najwięcej % i czasu. To ile było u Ciebie najwięcej?1,5 dnia? Nigdy tyle nie miałem na żadnym iOS od rozpakowania telefonu z pudełka.
#525
Posted 17 April 2016 - 21:49
IP XS Max | MacBook Pro 2020 | Ipad Air2 | AW 4 SS
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users