Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * - - 2 głosy

iPhone SE - Pierwsze wrażenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
689 odpowiedzi w tym temacie

#301 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 13 kwietnia 2016 - 12:07

no ja też bym chętnie obejrzał ten filmik


iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#302 bezybezy

bezybezy
  • 603 postów

Napisano 13 kwietnia 2016 - 12:13

Produkt został przywieziony przez kuriera DPD w worku firmowym, który nie nosił śladów wskazujących na uszkodzenie zawartości, czyli tak jak RTV EURO AGD prosili w mailu, został sprawdzony stan przesyłki i nie budził on żadnych zastrzeżeń. 
Nikt nie napisał, aby sprawdzić zawartość przesyłki. [/size]

Kurier ma obowiązek poczekać, aż rozpakujesz paczkę i sprawdzisz zawartość. Jeżeli mu się spieszy (a zawsze się spieszy), trzeba wziąć nr telefonu i w razie czego natychmiast wzywać na spisanie protokołu. W takim wypadku sklep/firma kurierska nia mają jak się wykręcić od odpowiedzialności

#303 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 13 kwietnia 2016 - 12:17

łatwo pouczać po fakcie, ciekaw jestem czy Wy wszyscy zawsze sprawdzacie paczki przy kurierze, kolega miał ogromnego pecha, tyle


iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#304 bezybezy

bezybezy
  • 603 postów

Napisano 13 kwietnia 2016 - 12:27

To nie jest sprawa pouczania, więc nie wiem, po co takie teksty. Drogie i wrażliwe paczki należy sprawdzać, a czy to ktoś robi, czy nie, to już jego własna odpowiedzialność. Miał pecha, ale teraz z pecha trzeba wybrnąć.
Moim zdaniem sprawę trzeba zgłosić do rzecznika praw konsumenta i walczyć o swoje

#305 dwaeuro

dwaeuro
  • 89 postów
  • Płeć:
  • SkądNowa Huta

Napisano 13 kwietnia 2016 - 12:36

Oto link do filmiku z otwarcia paczki:

https://onedrive.liv...thint=video,mp4



#306 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 13 kwietnia 2016 - 12:39

swoją drogą miałeś pomysł by nagrać otworzenie paczki, a nie miałeś by otworzyc przy kurierze to trochę dziwne :rolleyes:

 

ale nieporadnie otwierana

 

już przed rozpakowaniem widać, że było coś nie tak stąd to wgięcie na pudełku


Użytkownik maciek5s edytował ten post 13 kwietnia 2016 - 12:45

iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#307 bf7a1f7821

bf7a1f7821

    Trancex

  • 597 postów

Napisano 13 kwietnia 2016 - 12:49

Kiedyś na OleOle zamówiłem tv, zamontowałem na scianę, włączam, a tam pęknięta matryca widoczna dopiero, po włączeniu Tv. Problemów nie robili i od razu wymienili na nowy. Także Szanowny Kolego działaj , życzę powodzenia. Mam nadzieję,że sprawa zakończy się pomyślnie. Ostatnio coraz częściej się zastanawiam, żeby jakiekolwiek sprzęty kupować w sklepach stacjonarnych.

IP XS Max | MacBook Pro 2020 | Ipad Air2 | AW 4 SS


#308 dwaeuro

dwaeuro
  • 89 postów
  • Płeć:
  • SkądNowa Huta

Napisano 13 kwietnia 2016 - 12:50

Wiesz, coś mnie tknęło w ostatniej chwili, gdy poczułem, że zapakowali pudełko tylko w worek, szczerze gdybym sam tego nie zobaczył, nie uwierzyłbym, że tak wielki sklep potrafi tak beznadziejnie zapakować telefon do transportu. Ostatnio zakupiłem zasilacz do laptopa w innym sklepie internetowym i pomimo, iż o wiele trudniej uszkodzić go w transporcie, został zapakowany w dwa pudełka i w wielką ilość folii bąbelkowej oraz porządnie oklejony. 

A iP nie otwierałem przy odbiorze, bo nie był dla mnie i chciałem, żeby osoba dla której był miała przyjemność otwarcia pudełka.  
No nic zobaczymy co będzie. Napisałem pierwszego posta w tej sprawie przede wszystkim dla osób, które tak jak ja kupiły iP na odległość, aby wiedziały, że takie rzeczy się zdarzają i może one zareagują lepiej przy kurierze. No nic na razie walczę. Kontaktowałem się z znajomym prawnikiem, ponownie z sklepem i DPD, kurier ma ponownie przyjechać, aby spisać protokół szkody (można to zrobić w ciągu 7 dni od dostarczenia przesyłki). 



#309 Shrek

Shrek
  • 1 329 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 13 kwietnia 2016 - 12:52

Jak dla mnie film pokazuje ewidentnie, że popełniłeś dwa błędy:

 

1. Nie otwarcie samego worka przy kurierze, już byłoby widać, że jest mocno wątpliwy kartonik oryginalny

i wówczas byłoby idealnie, żadnych wątpliwości, protokół, nie odebrał bym wręcz i uratował 2,6kzł

2. Jak otworzyłeś worek, znaczne było uszkodzenie / wgniecenie oryginalnego kartonika, poszedłeś dalej,

rwąc folię i odpakowując samemu, wówczas należało wezwać kuriera z powrotem i dopiero podejmować

ruchy otwierania właściwego kartonika, teraz jest jakby po temacie i nie wiem nawet, czy filmik pomoże.

 

Nie chcę Ci źle życzyć, wiadomo, nie wymądrzam się też, żeby ktoś nie wyzywał mnie zaraz, ale mam wrażenie,

że przyjedzie Ci się kopać z koniem teraz. Teraz łatwo nam podpowiadać, ale kosmicznie przykra sytuacja.

Wg mnie, to nie on był rzucany, ani nie spadł, spadło na niego coś znacznie większego i cięższego kantem

i żadna w tym filozofia, roztrzaskało w pył, samo pudełko jest dość solidne, ale wnętrze na wierzchu ekranem.


Użytkownik Shrek edytował ten post 13 kwietnia 2016 - 12:55

 Only Apple 

#310 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 13 kwietnia 2016 - 12:53

Wiesz, coś mnie tknęło w ostatniej chwili, gdy poczułem, że zapakowali pudełko tylko w worek, szczerze gdybym sam tego nie zobaczył, nie uwierzyłbym, że tak wielki sklep potrafi tak beznadziejnie zapakować telefon do transportu. Ostatnio zakupiłem zasilacz do laptopa w innym sklepie internetowym i pomimo, iż o wiele trudniej uszkodzić go w transporcie, został zapakowany w dwa pudełka i w wielką ilość folii bąbelkowej oraz porządnie oklejony. 

A iP nie otwierałem przy odbiorze, bo nie był dla mnie i chciałem, żeby osoba dla której był miała przyjemność otwarcia pudełka.  
No nic zobaczymy co będzie. Napisałem pierwszego posta w tej sprawie przede wszystkim dla osób, które tak jak ja kupiły iP na odległość, aby wiedziały, że takie rzeczy się zdarzają i może one zareagują lepiej przy kurierze. No nic na razie walczę. Kontaktowałem się z znajomym prawnikiem, ponownie z sklepem i DPD, kurier ma ponownie przyjechać, aby spisać protokół szkody (można to zrobić w ciągu 7 dni od dostarczenia przesyłki). 

nic tylko życzyć powodzenia, ale widać, że miałeś nerwa jak zobaczyłeś wgięcie i poczułeś pyłek na dłoni, wtedy zaczał się problem z otwieraniem pewnie

 

a ogólnie po zobaczeniu tego filmiku wydaje mi się, że to całkowita wina sklepu, że w trakcie pakowania to pudełko już było uszkodzone

 

ostatnio kupowałem coś w MM i to stacjonarnie i też było wgięcie na pudełku, na szczęscie tylko na pudełku, nie dbają pracownicy o sprzęt albo co, już sam nie wiem


Użytkownik maciek5s edytował ten post 13 kwietnia 2016 - 12:56

iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#311 dwaeuro

dwaeuro
  • 89 postów
  • Płeć:
  • SkądNowa Huta

Napisano 13 kwietnia 2016 - 13:06

ale nieporadnie otwierana

Nieporadnie, bo nie dało się otworzyć, było jakby wklęsłe (niejedno już pudełko od iP otwierałem i w pewnym momencie pomyślałem, że Apple zaczęło dawać jeszcze jakieś banderole podobne do takich jak ma Samsung, BlackBerry czy LG). Serio, dopóki było w foli nie było to, aż tak widoczne. 

 

@Shrek - zgadza się, że mogłem zachować się lepiej, ale średnio odbieram około 20 paczek miesięcznie z różnych sklepów i jeszcze nigdy nie miałem takiej sytuacji. 

ad1) Na filmiku wygląda to zdecydowanie gorzej niż na żywo. Jak otworzyłem worek DPD zobaczyłem tylko lekko oberwaną folie na przodzie i na serio bardzo delikatne wgniecenie. Obawiam się, że otwierając na klatce w pośpiechu przy kurierze sam worek, bez zdejmowania folii Apple nie pomyślałbym, że może być coś nie tak. Pamiętam kiedyś jak otwierałem pudełko od Passporta - tyle, że w sklepie i wyglądało masakrycznie źle, a telefon nie miał najmniejszej ryski, jak widać BB lepiej pakowało sprzęt. Albo po prostu miałem wtedy farta, albo teraz wyjątkowego pecha.   

ad2) Otwarcie worka było już kilka godzin po kurierze, więc małe szanse, abym go złapał. No nic ma dzisiaj przyjechać, zobaczymy co to będzie. 

Nauka kosztuje, szkoda jednak, że aż tak dużo. Z drugiej strony niedawno kupowałem Surface Pro to może i dobrze, że nie trafiło na niego, bo jednak sprzęt był zdecydowanie droższy. No nic, na razie walczę i jak trzeba będzie to napiszę pozew i pójdę do sądu. Jestem na to przygotowany i zdeterminowany.  

 



#312 markdk-fe5228f169

markdk-fe5228f169
  • 154 postów
  • SkądKopenhaga DK

Napisano 13 kwietnia 2016 - 14:20

Popros sklep lub zadzwon do rzecznika sieci aby przeslal Tobie na maila procedure wysylki i pakowania zamowionego towaru.Dla mnie to ewidentna wina sklepu!Pracownik nienalezycie zabezpieczyl towar przed wysylka do klienta.Dlatego nalezy uznac wine sklepu ,ktory jest zobligowany do nalezytego i starannego przygotowania przesylki do klienta.Rownie dobrze mogli tam jajka wlozyc.Walcz ze sklepem.



#313 WiecznieMlody

WiecznieMlody
  • 37 postów
  • SkądLublin

Napisano 13 kwietnia 2016 - 15:23

Jednak warto by było walczyć ze sklepem. Na przełomie roku weszła nowelizacja ustawy o handlu i w kwestii umów zawieranych na odległość to sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za dostawę towaru. Jeśli obiecał jakiś termin i go nie dotrzymał - on odpowiada za to przed tobą, nie kurier. Jeżeli towar dotarł uszkodzony - odpowiada sprzedawca i to sprzedawca będzie reklamował nienależycie wykonaną usługę przez firmę kurierską. Jeśli dotarł uszkodzony - walcz ze sklepem powołując się na paragrafy. Nie opisuj emocji, a fakty.

 

Film jest świetnym dowodem - patrzę z punktu sprzedawcy będąc sprzedawcą.

 

Dodatkowo kurier nie ma obowiązku czekać, aż rozpakujesz paczkę i ją sprawdzisz. No chyba że ewidentnie jest coś z nią nie tak to musisz ją sprawdzić i spisać protokół. Wysyłam od kilku lat 400 paczek miesięcznie, podpisywałem już umowy z kilkoma firmami kurierskimi i nikt nie ma w regulaminie takiego wpisu. Dodatkowo ta kwestia nie jest raczej prawnie uregulowana (jeżeli ktoś znajdzie odpowiedni paragraf to proszę o sprostowanie). Obowiązek sprawdzania paczek przy odbiorze to pierdzielenie sprzedawców, chociaż dla Ciebie to mniej korowodów później

 

Odpowiednio skonstruowane pismo potrafi zdziałać cuda. Ostatnio wygrałem reklamację butów. Nie mając nawet dowodu zakupu ,pudełka czy czegokolwiek. Da się. Tylko po prostu trzeba się obryć na temat obowiązującego prawa.

 

Tutaj masz kilka rzeczy:

https://prokonsumenc...vision-express/


Użytkownik WiecznieMlody edytował ten post 13 kwietnia 2016 - 15:38


#314 Mariusz Piaścik

Mariusz Piaścik
  • 902 postów
  • SkądPoznan, Poland, Poland

Napisano 13 kwietnia 2016 - 17:30

Zastanawia mnie jedna rzecz - Apple okleja telefony folią. Na filmie nie widać, by była folia dookoła telefonu...


  • MasterM lubi to

#315 Arshe

Arshe
  • 800 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 kwietnia 2016 - 17:45

Zastanawia mnie jedna rzecz - Apple okleja telefony folią. Na filmie nie widać, by była folia dookoła telefonu...

Widać w 3:59
Iphone SE ma osobną folię na ekran i osobną na tył. 


Użytkownik Arshe edytował ten post 13 kwietnia 2016 - 17:45

  • MasterM lubi to

 iPhone 12 mini   iPhone 5s  iPad 8 th  HomePod mini 


#316 sewer

sewer
  • 19 postów

Napisano 13 kwietnia 2016 - 18:28

 

Swoją drogą, co powoduje decyzję zakupu, w tej czy innej sieciówce, jeśli cena jest taka sama i dostępność bezpośrednio w apple.pl? może taniej o 50zł? bo tego pojąć nie mogę, chronicznie nie cierpię tych firm, szczególnie Euro i Media Ex...

 

Problem w tym że aktualnie SE jest dostępny wszędzie ale nie w apple.pl? Trudno uznać że coś jest 'dostępne' jeżeli przy zakupie trafiasz na komunikat "Gotowe do wysyłki: 2–3 tygodnie".



#317 bezybezy

bezybezy
  • 603 postów

Napisano 13 kwietnia 2016 - 19:52

Dokładnie. Moje zamówienie z 31.03 jeszcze nawet nie drgnęło

#318 Shrek

Shrek
  • 1 329 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 13 kwietnia 2016 - 19:54

 

Problem w tym że aktualnie SE jest dostępny wszędzie ale nie w apple.pl? Trudno uznać że coś jest 'dostępne' jeżeli przy zakupie trafiasz na komunikat "Gotowe do wysyłki: 2–3 tygodnie".

 

 

Patrzyłem specjalnie wczoraj, przed napisaniem tego i była opcja wysyłki 7-10 dni, dla tego napisałem to, co napisałem. Mało tego, w Cortland też są dostępne, w magazynie wszystkie modele, wysyłka natychmiast, w iSpot nie chce mi się sprawdzać, bo ich nie lubię i bym nie kupił.

 

Myślę, że kupno tego typu sprzętu, u autoryzowanego sprzedawcy typu Cortland, czy prosto w Apple, jest wg mnie najrozsądniejszym wyborem, jeśli nie chodzi o dużą różnicę cenową. W Cortland nawet raty 0% są, nie wspomnę o pakiecie bezpieczeństwa, który jest na naprawdę wysokim poziomie, miałem okazję sprawdzić działanie na MB Air.

 

Dokładnie. Moje zamówienie z 31.03 jeszcze nawet nie drgnęło

 

Dziwne to, bo ja zamówiłem 31.03 i 5.04 o 10 kurier przyniósł uśmiechnięty dwie piękne, nowe, całe sztuki ...


Użytkownik Shrek edytował ten post 13 kwietnia 2016 - 19:56

 Only Apple 

#319 bezybezy

bezybezy
  • 603 postów

Napisano 13 kwietnia 2016 - 20:17

Widocznie towar szybko schodził ;)
Gotowe do wysyłki 7-10 dni roboczych
Dostawa 19-22.04
Tak miałem przy składaniu zamówienia. Jedynie różowe miały czas wysyłki 2-3 dni

Użytkownik bezybezy edytował ten post 13 kwietnia 2016 - 20:18


#320 dwaeuro

dwaeuro
  • 89 postów
  • Płeć:
  • SkądNowa Huta

Napisano 14 kwietnia 2016 - 16:09

Dzisiaj otrzymałem odpowiedź, że sklep odbierze rozbitego iPhone'a ode mnie oraz anuluje umowę, od razu zaznaczę, że proponowali wymianę na nowy egzemplarz, ale nie mam ochoty przyjmować z drżeniem serca kolejnych lekkomyślnie zapakowanych paczek (do tej pory nie mam informacji czy wysyłanie telefonów zapakowanych tylko w worek firmy kurierskiej to standardowe zachowanie, czy to był jednorazowy błąd), nie mniej, udało się.  

 

Chciałem bardzo, bardzo wszystkim podziękować za słowa wsparcia, propozycje działań, niekiedy słuszną krytykę. Fajnie, że jest takie miejsce w internecie z takim cudownymi użytkownikami. Przy okazji chciałem ostrzec wszystkich, żeby uważali przy zakupie sprzętu na odległość, tak jak coraz częściej nagrywamy sytuację drogową podczas naszej jazdy, tak chyba powinniśmy nagrywać odbieranie zamówionych produktów z sklepów czy wysyłanie sprzętu np. do naprawy itp.  

 

Jeszcze raz dzięki. 



#321 MC_

MC_
  • 6 915 postów

Napisano 14 kwietnia 2016 - 16:13

Super. Gratulacje.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#322 Shrek

Shrek
  • 1 329 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 14 kwietnia 2016 - 16:20

Dzisiaj otrzymałem odpowiedź, że sklep odbierze rozbitego iPhone'a ode mnie oraz anuluje umowę, od razu zaznaczę, że proponowali wymianę na nowy egzemplarz, ale nie mam ochoty przyjmować z drżeniem serca kolejnych lekkomyślnie zapakowanych paczek (do tej pory nie mam informacji czy wysyłanie telefonów zapakowanych tylko w worek firmy kurierskiej to standardowe zachowanie, czy to był jednorazowy błąd), nie mniej, udało się.  

 

Noo stary, gratulacje szczęścia, w tym nieszczęściu, trzymałem kciuki, bo przykro jest, jak się takie rzeczy dzieją, ale temat jest bardzo dobry, każdy czyta i teraz, z pewnością więcej ludzi będzie otwierało choćby już natychmiast po otrzymaniu, przy doręczającym, bezwzględnie od dawna tak czynię i żadne nie protestuje.

 

 


Chciałem bardzo, bardzo wszystkim podziękować za słowa wsparcia, propozycje działań, niekiedy słuszną krytykę. Fajnie, że jest takie miejsce w internecie z takim cudownymi użytkownikami. Przy okazji chciałem ostrzec wszystkich, żeby uważali przy zakupie sprzętu na odległość, tak jak coraz częściej nagrywamy sytuację drogową podczas naszej jazdy, tak chyba powinniśmy nagrywać odbieranie zamówionych produktów z sklepów czy wysyłanie sprzętu np. do naprawy itp.  

 

Jeszcze raz dzięki. 

 

Super społeczność ale ...

Chyba, że któreś z nas, jak ja wczoraj, ma gorszy dzień i wymsknie mu się jakiś nerwowy, denny, beznadziejny komentarz, kompletnie nie pasujący do obrazu wielu tu spędzonych lat. Ale spacer, rower i puknięcie się w czoło zrobiły swoje i już jestem grzeczny :D tylko skasować tego, co nasmarowałem się już nie da, ale nauczkę mam przynajmniej, żeby w furii do kibla iść, bez ajfona :)


 Only Apple 

#323 Arshe

Arshe
  • 800 postów
  • SkądŁódź

Napisano 14 kwietnia 2016 - 16:25

Dzisiaj otrzymałem odpowiedź, że sklep odbierze rozbitego iPhone'a ode mnie oraz anuluje umowę, od razu zaznaczę, że proponowali wymianę na nowy egzemplarz, ale nie mam ochoty przyjmować z drżeniem serca kolejnych lekkomyślnie zapakowanych paczek (do tej pory nie mam informacji czy wysyłanie telefonów zapakowanych tylko w worek firmy kurierskiej to standardowe zachowanie, czy to był jednorazowy błąd), nie mniej, udało się.  

 

Chciałem bardzo, bardzo wszystkim podziękować za słowa wsparcia, propozycje działań, niekiedy słuszną krytykę. Fajnie, że jest takie miejsce w internecie z takim cudownymi użytkownikami. Przy okazji chciałem ostrzec wszystkich, żeby uważali przy zakupie sprzętu na odległość, tak jak coraz częściej nagrywamy sytuację drogową podczas naszej jazdy, tak chyba powinniśmy nagrywać odbieranie zamówionych produktów z sklepów czy wysyłanie sprzętu np. do naprawy itp.  

 

Jeszcze raz dzięki. 

Gratulacje :)


 iPhone 12 mini   iPhone 5s  iPad 8 th  HomePod mini 


#324 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 14 kwietnia 2016 - 17:26

To dobrze, że wszystko dobrze się skończyło.

#325 bezybezy

bezybezy
  • 603 postów

Napisano 14 kwietnia 2016 - 18:07

Fajnie, że udało się pozytywnie załatwić sprawę




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych