Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Tapeta zmienia się po uruchomieniu ponownym oraz nie działa Mail


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 frozenik

frozenik
  • 60 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 listopada 2015 - 17:38

Witam. Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem nowego MacBooka Pro, tyle, że... mam problem. Gdy Uruchomię ponownie urządzenie, tapeta wraca mi do oryginalnego stanu (taka, jaka była jako pierwsza, systemowa, 'od nowości'). Co zrobić, żebym za każdym razem nie musiał zmieniać tapety?

Drugi problem, od dnia dzisiejszego nie działa mi Mail. Tzn. kumpel wysłał mi e-mail'a i na moim poprzednim Macu (10.9.2.) (gdzie mam to samo konto mail'owe, iCloud'owskie) ten mail doszedł od razu, natomiast na nowym Macu (z systemem El Capitan) ten mail nie doszedł. Sprawdzałem ustawienia skrzynki i są identyczne na jednym jak i na drugim urządzeniu. Gdzie jest błąd?

Z góry dziękuje za pomoc :)


MacBook Pro (Mid-Late 2015) 256 SSD/16 GB Ram/2,2 GHz Intel Core i7 & Macbook Unibody 250GB/8GB DDR3
iPhone 6


#2 Najwyzszy

Najwyzszy
  • 665 postów
  • SkądStrzegom

Napisano 25 listopada 2015 - 17:49

A nie ustawiasz czasem tapety z pliku, ktory potem usuwasz badz przenosisz? Tez tak mialem w takim przypadku.



#3 Yellowfrog

Yellowfrog
  • 1 548 postów
  • Płeć:

Napisano 25 listopada 2015 - 18:08

Drugi problem, od dnia dzisiejszego nie działa mi Mail. Tzn. kumpel wysłał mi e-mail'a i na moim poprzednim Macu (10.9.2.) (gdzie mam to samo konto mail'owe, iCloud'owskie) ten mail doszedł od razu, natomiast na nowym Macu (z systemem El Capitan) ten mail nie doszedł. Sprawdzałem ustawienia skrzynki i są identyczne na jednym jak i na drugim urządzeniu. Gdzie jest błąd?
 

 

Sprawdź czy przypadkiem Mail nie przeszedł w tryb pracy "poza siecią" - czasem tak ma jak jest problem z połączeniem. Menu Mail > Skrzynka pocztowa > Pracuj z wszystkimi kontami w sieci.



#4 frozenik

frozenik
  • 60 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 listopada 2015 - 18:52

@Najwyższy 
tak, to chyba będzie ten problem.

@Yellowfrog
Taki komunikat mi wyskakuje > 
51246473668576893053.png


MacBook Pro (Mid-Late 2015) 256 SSD/16 GB Ram/2,2 GHz Intel Core i7 & Macbook Unibody 250GB/8GB DDR3
iPhone 6


#5 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 25 listopada 2015 - 20:55

Witam. Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem nowego MacBooka Pro, tyle, że... mam problem. Gdy Uruchomię ponownie urządzenie, tapeta wraca mi do oryginalnego stanu (taka, jaka była jako pierwsza, systemowa, 'od nowości'). Co zrobić, żebym za każdym razem nie musiał zmieniać tapety?
  :)

Dawno się nie bawiłem Mac OS, ale próbuj tak: trzykrotne kliknięcie w poniższą linijkę, żeby zaznaczyć ją całą:

~/Library/Preferences/com.apple.desktop.plist

prawoklik i wybranie Usługi ► Pokaż w Finderze. Wybrany plik przenieś do kosza. Przeloguj się (albo zrestartuj komputer – co wolisz) i opróżnij kosz. Ustaw swoją tapetę i zobacz, czy działa, a powinno.

 

Jeszcze inna opcja, jak poprzednia nie zadziała: jeżeli aktualizowałeś z nieszczęsnego Yosemite i masz więcej niż jedno Biurko: uruchom Mission Control, usuń wszystkie Biurka poza podstawowym, restart i ustaw na nowo tapetę. Potem możesz dodać tyle nowych Biurek, ile uważasz.

 

@Najwyższy 
tak, to chyba będzie ten problem.

No, chyba, że to aż taki banał.

 

Drugi problem, od dnia dzisiejszego nie działa mi Mail. Tzn. kumpel wysłał mi e-mail'a i na moim poprzednim Macu (10.9.2.) (gdzie mam to samo konto mail'owe, iCloud'owskie) ten mail doszedł od razu, natomiast na nowym Macu (z systemem El Capitan) ten mail nie doszedł. Sprawdzałem ustawienia skrzynki i są identyczne na jednym jak i na drugim urządzeniu. Gdzie jest błąd?

http://myapple.pl/fo...o-korzystać/


  • frozenik lubi to

Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#6 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 339 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 26 listopada 2015 - 12:24

Jeden wątek - jedno zagadnienie. No i Mail to nie ten dział. Kontynuujcie, proszę, o tej tapecie tylko tutaj.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#7 Mariczer

Mariczer
  • 5 postów

Napisano 26 kwietnia 2016 - 09:59

Jeden wątek - jedno zagadnienie. No i Mail to nie ten dział. Kontynuujcie, proszę, o tej tapecie tylko tutaj.

Mam ten sam problem z powracającą tapetą w El Capitan 10.11.4.

Próbowałem zastosować przepis ale

1. brak pliku ~/Library/Preferences/com.apple.desktop.plist w moim systemie

2. Biurko mam tylko jedno

 

prośba o pomoc



#8 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 26 kwietnia 2016 - 16:52

Mam ten sam problem z powracającą tapetą w El Capitan 10.11.4.

Próbowałem zastosować przepis ale

1. brak pliku ~/Library/Preferences/com.apple.desktop.plist w moim systemie

2. Biurko mam tylko jedno

 

prośba o pomoc

Możesz spróbować usunąć plik

 

~/Library/Application Support/Dock/desktoppicture.db

 

(podobnie – trzykrotnie kliknij zaznaczając całość linii, potem prawoklik, usługi, pokaż w Finderze itd.). Przenieś do kosza, zrestartuj, sprawdź.

 

Możesz też zbootować w Safe Mode, zalogować się, i tyle. Potem restart w trybie normalnym. To poczyści systemowe cache, o ile w nich tkwi problem. Na razie porad tyle.

 

A tak z ciekawości: włącz aplikację o nazwie Terminal, wpisz tam:

ls Library/Preferences | grep -i desk

i wciśnij return/enter. Zechcesz przekopiować, co jest napisane w linijce poniżej? ;)


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#9 Mariczer

Mariczer
  • 5 postów

Napisano 27 kwietnia 2016 - 09:23

Możesz spróbować usunąć plik

 

~/Library/Application Support/Dock/desktoppicture.db

 

(podobnie – trzykrotnie kliknij zaznaczając całość linii, potem prawoklik, usługi, pokaż w Finderze itd.). Przenieś do kosza, zrestartuj, sprawdź.

 

Możesz też zbootować w Safe Mode, zalogować się, i tyle. Potem restart w trybie normalnym. To poczyści systemowe cache, o ile w nich tkwi problem. Na razie porad tyle.

 

A tak z ciekawości: włącz aplikację o nazwie Terminal, wpisz tam:

ls Library/Preferences | grep -i desk

i wciśnij return/enter. Zechcesz przekopiować, co jest napisane w linijce poniżej? ;)

tylko jeden pliczek:

com.apple.print.custompresets.forprinter.HP_Deskjet_1510_series.plist

 

 

z usunięciem pliku "db" jeszcze nie próbowałem






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych