Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zmiana polityki gwarancyjnej Apple?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#1 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 listopada 2015 - 11:41

Czy ktoś może to potwierdzić bo słyszał o tym, iż od listopada (nieoficjalnie) Apple zaprzestaje wymian sprzętu na nowy (refurbished) tylko sprzęt naprawiają? Słyszałem o tym już od 3 osób i jak narazie wszystko się potwierdza. Jedna osoba oddała telefon na wadę przedniej kamery (przesunięta) i uzyskał info z serwisu iż telefon pojechał na wymianę ekranu/szybki. (wcześniej taki telefon był wymieniany szt za szt)


Użytkownik makemymind edytował ten post 12 listopada 2015 - 11:41


#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 listopada 2015 - 12:09

Apple od dawna wymienia niektóre części w iPhonach jeśli usterka jest drobna. Nie od listopada.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 listopada 2015 - 12:19

Apple od dawna wymienia niektóre części w iPhonach jeśli usterka jest drobna. Nie od listopada.

wraz ze znajomymi wymieniliśmy już chyba paręnaście iPhonów na przestrzeni 2-3 lat i nigdy nie wymieniali część, zawsze nowe urządzenie. A były pierdoły typu paproch pod ekranem, albo przycisk home się przycinał :)



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 listopada 2015 - 12:20

No a teraz świat poszedł do przodu i się pozmieniało.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 MaciejNowak

MaciejNowak
  • 2 148 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 listopada 2015 - 12:29

ostatnio w iSpocie potwierdzili, że mogą już wymieniać ekrany :)


Surface Pro 6 / iPhone 11 Pro Max / iPad Pro 11

 


#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 listopada 2015 - 12:31

Z tego co wiem sami nie mogą, tylko wysyłają do jakiegoś swojego centrum serwisowego do Holandii.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#7 MaciejNowak

MaciejNowak
  • 2 148 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 listopada 2015 - 12:33

No tak możliwe. Za wymianę szyby po zbiciu chcą 600 zł w iP5s.

 

... podsłuchałem rozmowę zrozpaczonego klienta :)


Użytkownik MaciejNowak edytował ten post 12 listopada 2015 - 12:33

Surface Pro 6 / iPhone 11 Pro Max / iPad Pro 11

 


#8 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 12 listopada 2015 - 12:39

Ale to że wymieniają szybki to trąbili przez kilka dni na forum, lepiej dać 600 zł za szybkę niż 1400 za całe urządzenie. Po wymianie szybki masz nadal gwarancję.


Fallout ...war, war never changes...

#9 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 listopada 2015 - 12:43

Teraz w takim razie strach kupować iPhona. Z doświadczenia prawie każdy ma jakąś wadę. A teraz jesli mam czekać na wymianę podzespołu ok 2 tygodni (takie info przed momentem uzyskałem na infolinii Cortland) to ja to pierd... Kupiłem nowy telefon, ma jakieś gówno pod szybką i oni mają to zamiar wysyłać do Irlandii czy tam Holandii na wymianę LCD? :)



#10 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 listopada 2015 - 12:44

A co nie strach teraz kupować?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#11 Paprochwbody

Paprochwbody
  • 461 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 listopada 2015 - 12:47

Łomatko, to nie kupuj.


  • Sebosz lubi to

#12 piwko2006

piwko2006
  • 126 postów

Napisano 12 listopada 2015 - 14:52

Kupować, używać i nie myśleć o tym czy tamtym.

Szkoda nerwów na takie pierdoły :)



#13 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 listopada 2015 - 15:03

Kupować, używać i nie myśleć o tym czy tamtym.

Szkoda nerwów na takie pierdoły :)

wiadomo, gubi zasięg albo ma bad pixele, używać, nie myśleć :)



#14 Shrek

Shrek
  • 1 293 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 12 listopada 2015 - 21:57

Teraz w takim razie strach kupować iPhona. Z doświadczenia prawie każdy ma jakąś wadę. A teraz jesli mam czekać na wymianę podzespołu ok 2 tygodni (takie info przed momentem uzyskałem na infolinii Cortland) to ja to pierd... Kupiłem nowy telefon, ma jakieś gówno pod szybką i oni mają to zamiar wysyłać do Irlandii czy tam Holandii na wymianę LCD? :)

Prawo mówi wyraźnie, jeśli towar wykazuje istotne wady do 12 miesięcy mamy prawo odstąpić od zakupu, korzystając z prawa rękojmi, na podstawie Art 560 §2 i zażądać wymiany lub zwrotu gotówki. Zmiany z 25.12.2014r mówią wyraźnie, 12 miesięcy od daty zakupu, było 6 i ani Apple ani żadna inna firma nie może tego zmienić i nie należy panikować. 


 Only Apple 

#15 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 12 listopada 2015 - 23:10

Prawo mówi wyraźnie, jeśli towar wykazuje istotne wady do 12 miesięcy mamy prawo odstąpić od zakupu, korzystając z prawa rękojmi, na podstawie Art 560 §2 i zażądać wymiany lub zwrotu gotówki. Zmiany z 25.12.2014r mówią wyraźnie, 12 miesięcy od daty zakupu, było 6 i ani Apple ani żadna inna firma nie może tego zmienić i nie należy panikować. 

Zapomniałeś dopisać, że z tytułu rękojmi odpowiada sprzedawca (a nie producent - chyba ze przypadkowo kupiłeś bezposrednio od Apple np. w AOS), że nie mozna żądać w/w wymiany lub zwrotu jeżeli sprzedawca zobowiązuje się (za pierwszym razem) do niezwłocznego (14 dni ?) usunięcia wady, oraz że: przesunięta gąbka, klikający ekran, bad pixel - NIE SĄ tzw. "wadą istotną" w rozumieniu przepisów obowiązujących aktualnie (od 25.12.2014) dla telefonów/smartfonów jakim jest iPhone. Innymi słowy: znacznie więcej można osiagnąć z tytułu gwarancji producenta niż rękojmi sprzedawcy (zwłaszcza jak sprzedawcę nic nie wiąże z Apple).
BTW: Było i jest 24 miesiące odpowiedzialności sprzedawcy, zmienił się jedynie okres (z 6m na 12m) po którym ciężar dowodowy przechodzi na klienta.


Użytkownik bee3 edytował ten post 12 listopada 2015 - 23:13

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#16 kris2k

kris2k
  • 321 postów

Napisano 14 listopada 2015 - 12:17

Oj rozpieściło apple tymi wymianami, rozpieściło. W takim razie jakie procedury mają inni producenci? Tak chętnie wymieniają całe urządzenia? Zakup smartfon jakiejkolwiek innej firmy i zdaj relację czy trafił Ci się ideał bez wad a jeśli jakąś wadę posiadał to jak przebiegł proces gwarancyjny. 

Ja się wcale apple nie dziwię jeśli rzeczywiście zmieniają politykę bo każdy producent miałby dość upierdliwych klientów którzy potrafią wymienić po kilka lub kilkanaście urządzeń z takich powodów jak wyżej. Przeszkadza w jakikolwiek sposób przesunięcie gąbki przy przedniej kamerze? Robi złe zdjęcia? Oczekujecie cudów na kiju, sprawdzacie spasowanie do ułamków milimetra, porównujecie odcienie ekranów, jakość dźwięków, no normalnie paranoja jakaś. Czym to jest uzasadnione ja się pytam? Ceną? No nie bądźmy śmieszni, fakt cena jak na nasze warunki jest wysoka, ale taką sobie apple życzy za swoje urządzenia i tyle. Pasuje to kupuję, jak za drogo to wybór na rynku ogromny. Ale nie rozumiem płaczu w stylu ,,wydałem xxx zł i oczekuję idealnego sprzętu". Po kiego diabła tak sobie życie zatruwać, wydać ciężki grosz i siedzieć na forum, przeglądać tematy i wyszukiwać wyimaginowanych wad które nawet wadami nie są. A już hitem są posty w stylu: ,,zobaczcie czy mój egzemplarz ma wadę, zamieszczam zdjęcia bo sam nie widzę. Oddawać na gwarancję? Pomocy!"


iMac 21,5 i5 2,7 quad, 8GB RAM, 1TB HDD, Intel Iris Pro ; iPad4 64GB Wi-Fi + Cellular ; iPhone 4 8GB/ iPhone 4S 8GB ; iPod Nano 8GB


#17 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 listopada 2015 - 13:49

Podobno też (raczej pewne źródło) Apple od mniej więcej połowy ubiegłego roku, w wiekszości zgłoszeń serwisowych, wymieniała telefony na fabrycznie nowe (bez pudełek oczywiście, ale prosto z produkcji) a nie refurby ;)



#18 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 listopada 2015 - 14:46

Podobno też (raczej pewne źródło) Apple od mniej więcej połowy ubiegłego roku, w wiekszości zgłoszeń serwisowych, wymieniała telefony na fabrycznie nowe (bez pudełek oczywiście, ale prosto z produkcji) a nie refurby ;)

 

Kolejny super nius od internetowych specjalistów... Zrozum, że nie da się odróżnić odnowionego telefonu od nowego, więc jakim cudem ktoś może powiedzieć co dostał po wymianie gwarancyjnej? 


  • Sebosz lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#19 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 listopada 2015 - 14:55

Kolejny super nius od internetowych specjalistów... Zrozum, że nie da się odróżnić odnowionego telefonu od nowego, więc jakim cudem ktoś może powiedzieć co dostał po wymianie gwarancyjnej? 

 

istnieje strona serwisowa, na której wpisując nr urządzenia masz info z jakiej pochodzi fabryki, jaki tydzień produkcji oraz czy refurb.



#20 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 listopada 2015 - 14:57

No i co Ci z tej stronki, takich stron jest kilka i każda co innego podaje. Dalej nie zmienia to faktu, że nie ma różnicy miedzy nowym, a odnowionym iPhonem. Teraz nawet już gwarancję mają taką samą.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#21 ycbo

ycbo
  • 96 postów
  • SkądWstyd się przyznać

Napisano 17 listopada 2015 - 15:39

@macsupport napisał: Dalej nie zmienia to faktu, że nie ma różnicy miedzy nowym, a odnowionym iPhonem.

W nowym wszystkie bebechy są dziewicze i nie uruchamiane a w odnowionym tylko obudowa, wyświetlacz i część która była wadliwa jest nowa a cała reszta nie.

Kto jak kto ale ktoś kto reklamuje Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce powinien o tym wiedzieć.


  • Mystic_PL lubi to

#22 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 listopada 2015 - 15:41

A Ty skąd masz takie informacje co jest nowe a co nie? Widziałeś choć raz w życiu takiego iPhona w środku?


  • cooper69 lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#23 BORAX

BORAX
  • 443 postów
  • SkądKrynica Morska/Elbląg

Napisano 17 listopada 2015 - 17:19

Czas: początek/połowa października. 

Telefon: iPhone 6

Serwis: Cortland Gdańsk

Wada: jeden nieświecący piksel

Za pierwszym razem uszkodzony iPhone został wymieniony na nowy, w nowym iPhone po dwóch dniach przestało działać Wi-Fi(wyszarzone).  Druga wymiana - drugi nowy iPhone.

Czas oczekiwania w obu wypadkach +- tydzień (ze względu na wysyłkę kurierem do mnie)

W obu wypadkach numer seryjny urządzenia zmienił się na replacement unit. Drugie urządzenie było produkowane 14.09 - 20.09 a wymiana nastąpiła 15 października, więc nówka. Gwarancja biegła od momentu aktywacji - dostałem kilka miesięcy ekstra :)


Użytkownik BORAX edytował ten post 17 listopada 2015 - 17:29

Telefon: iPhone 4S 16 GB Black Odtwarzacz : iPod Touch 3Gen 32GB Laptop: Macbook Pro 15'' Retina(late 2013) i7 2.0 16GB Iris Pro Słuchawki: AKG K518DJ

#24 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 17 listopada 2015 - 18:31

Podobno też (raczej pewne źródło) Apple od mniej więcej połowy ubiegłego roku, w wiekszości zgłoszeń serwisowych, wymieniała telefony na fabrycznie nowe (bez pudełek oczywiście, ale prosto z produkcji) a nie refurby ;)

Aleś odkrył Amerykę ... U wielu producentów (w różnych branżach) pewną ilośc wyprodukowanych części przeznacza się na potrzeby serwisowe, a w Apple iPhone nadal dla niektórych typów uszkodzeń stanowi (w całości) część zamienną - czyli najmniejszy element, który wymienia się dla zachowania standardów, które producent zdefiniował.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#25 kris2k

kris2k
  • 321 postów

Napisano 17 listopada 2015 - 18:36

Zaraz powstanie nowy temat i będą setki pytań ,, czy mój iPhone to dziewica?"

iMac 21,5 i5 2,7 quad, 8GB RAM, 1TB HDD, Intel Iris Pro ; iPad4 64GB Wi-Fi + Cellular ; iPhone 4 8GB/ iPhone 4S 8GB ; iPod Nano 8GB





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych