Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Wolne pobieranie z serwerów apple.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
305 odpowiedzi w tym temacie

#1 Madrox24

Madrox24
  • 202 postów

Napisano 31 października 2015 - 22:33

Witam.

Od jakiegoś czasu zwróciłem uwagę na spadek prędkości pobierania aplikacji i gier z serwerów Apple. Mam neostradę 80MB. Apkę ważącą 20 mb pobieram przez 40 min.

Pobieranie z innych stron nie sprawia żadnego problemu. Jak mogę naprawić ten problem?

Pozdrawiam.



#2 Me_69

Me_69
  • 243 postów

Napisano 31 października 2015 - 23:35

Mam podobnie. Łącze 129mbit a aplikacje ciągną się i ciągną :/ czasem pomaga chwilowe wstrzymanie i puszczenie na nowo

iPhone 6+ 128GB Silver / iPhone X 256GB Silver / AirPods

iPad Pro 12.9 (2017) 512GB + LTE / AppleTV 4 64GB


#3 Madrox24

Madrox24
  • 202 postów

Napisano 01 listopada 2015 - 00:36

Dzwoniłem do Orange, podobno po ich stronie wszystko ok. Nie mam pojęcia co zrobić teraz :/.



#4 zubel

zubel
  • 1 194 postów
  • SkądWodzisław Śląski / Opole / Katowice

Napisano 01 listopada 2015 - 14:15

U mnie jest ten sam problem. Widziałem go u kilku osób na tym forum, było też kilka tematów na forum apple'a. I nikt nie wie. 

Niby niektórym pomaga ustawienie na sztywno DNS - albo z OpenDNS albo z Google'a - u mnie akurat to nic nie dało.

Niby 9.1 miał to naprawić - no nie bardzo mu się to udało.

Nie wiem od czego to zależy, bo zdarza się, że ta sama aplikacja na iPhonie 5 ściąga się raz dwa, a na iPadzie potrafi się ściągać i 30 minut. W większości przypadków jednak na obu idzie tragicznie. Nie zależy to też od godziny.

 

Żeby było śmiesznie, zauważyłem, że jak ściągam aplikacje po 3G, leci normalnie. Zawsze. (też myślałem, że to mój net domowy, ale sprawdzałem w kilku miejscach i to samo).

 

Wszystko zaczęło się po instalacji iOS9. Na ojcowym iPhonie 4 z iOS7 wszystko śmiga normalnie.


Użytkownik zubel edytował ten post 01 listopada 2015 - 14:16

Cenzurowanie wulgarnych części wyrazów jest żałosne, abstra***ąc od czytelności.

 

GameCenter: lordvejder666


#5 OleYek

OleYek

  • 17 442 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 01 listopada 2015 - 17:18

Na pewno problem z łączami Orange, ale nie koniecznie problem po stronie Orange. Gdzieś na interconnect się sypie, bo na kablówce oraz w firmie śmiga dobrze. Na Neo tragedia.


Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#6 Krepki

Krepki
  • 27 postów

Napisano 01 listopada 2015 - 17:28

Mam to samo dokładnie, wystarczy ze przełączę się z wifi na pakiet danych z sieci a szybkość pobierania z App Store wzrasta diametralnie... Ten syf neostrada ma ze wszystkim problem, ostatnio miałem problemy z płynnym działaniem spotify teraz serwery Apple... W pracy mam internet z netii tam wszystko działa idealnie (tez adsl). Jak tylko mi się skończy umowa to uciekam od tego syfu.

 

Edit: Zgłosiłem awarię przez portal orange, zobaczymy co z tego będzie :)


Użytkownik Krepki edytował ten post 01 listopada 2015 - 17:58

  • Madrox24 lubi to

#7 zubel

zubel
  • 1 194 postów
  • SkądWodzisław Śląski / Opole / Katowice

Napisano 01 listopada 2015 - 17:32

W sumie, jak tak dłuzej pomyślę, czytając to co piszecie… to faktycznie może po części być wina neo. Jakoś tak wyszło, że 90% wifi z których korzystam, to neo. Sprawdzę we wtorek jak to wygląda na uczelnianym wifi.

(Co nie zmienia faktu, że i iOS 9 swoje 2 grosze dorzucił - jak pisałem wyżej, pobieranie w iPhone 4 działa normalnie)


Użytkownik zubel edytował ten post 01 listopada 2015 - 17:34

Cenzurowanie wulgarnych części wyrazów jest żałosne, abstra***ąc od czytelności.

 

GameCenter: lordvejder666


#8 Madrox24

Madrox24
  • 202 postów

Napisano 04 listopada 2015 - 20:22

Mam to samo dokładnie, wystarczy ze przełączę się z wifi na pakiet danych z sieci a szybkość pobierania z App Store wzrasta diametralnie... Ten syf neostrada ma ze wszystkim problem, ostatnio miałem problemy z płynnym działaniem spotify teraz serwery Apple... W pracy mam internet z netii tam wszystko działa idealnie (tez adsl). Jak tylko mi się skończy umowa to uciekam od tego syfu.

 

Edit: Zgłosiłem awarię przez portal orange, zobaczymy co z tego będzie :)

Jak będzie wiadomo coś więcej to napisz.


  • Krepki lubi to

#9 Krepki

Krepki
  • 27 postów

Napisano 05 listopada 2015 - 10:15

Oczywiście był technik, kable posprawdzał, no oczywiście według nich wszystko jest ok... No wiadomo ze ok, błędów na linii żadnych nie mam, prędkość wyciskam max czyli 20 Mbit, ale z serwerów Apple dalej syf :P Technik wzruszył ramionami, ale przynajmniej nowe gniazdko telefoniczne dostałem ;)

#10 xHDPit

xHDPit
  • 43 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 05 listopada 2015 - 22:14

Ta sama sytuacja.. więc przeprowadziłem badanie żeby naświetlić problem.

 

Na światłowodzie FTTH neo, prędkości pobierania po WiFi z App Store - problem, groszowe kbps, ślimaczy jak diabli.
Sprawdzone na iP6 (iOS9.0.2), iP4s (iOS7.0.1), iPad Air (iOS 8.1) - wszędzie to samo.

 

Wniosek 1: to nie wina samego łącza, urządzenia ani wersji iOS.

 

Zmieniłem połączenie Neostrady z protokołu IPv6 na IPv4 - bez zmian.

Ustawiłem ręcznie DNSy w iPhonie na OpenDNS (w Funbox2 są zablokowane na tpsa) - bez zmian.

 

Wniosek 2: to nie wina wersji protokołu IP ani ustawień DNS.

 

Zainstalowałem w iPhone VPN. Połączenia tunelowane z innych krajów (Holandia, USA) - szybkie pobieranie - App Store działa normalnie.

Sprawdziłem działanie App Store na tych samych urządzeniach na łączu Awacom - szybkie pobieranie - App Store działa normalnie.

 

Wniosek 3: coś jest nie tak na łączu Neo-App Store. Łącząc się do polskiego App Store z zagranicy wszystko gra..

 

Co z tym dalej zrobić? Jak zidentyfikować newralgiczną nitkę? Jak wymusić na Orange naprawę sytuacji - jeżeli to ich wina?

Pozdrawiam licząc na rozwój tematu.


  • Madrox24 lubi to

#11 betonos

betonos
  • 17 postów

Napisano 05 listopada 2015 - 22:47

Mam to samo na łączu z Orange. W tym samym budynku mam drugie łącze z Orange tylko z innej centrali na którym wszystko działa normalnie.

Poczytajcie ten wątek:

http://forum.telus.com/thread/55548/category/Home_Services/board/internet-tv-&-home-phone/extremely-slow-speeds-with-apple-app-store-updates?page=1

Obawiam się że znając fachowość naszych techników jesteśmy skazani na ten dramat :(((

#12 m-graficzny

m-graficzny
  • 471 postów

Napisano 06 listopada 2015 - 07:13

Mam dokładnie to samo z neostradą w Orange. Po LTE w Play wszystko ZAWSZE działa idealnie, na wszystkich urządzeniach (iPhone, iPad, MacBook Pro). Nawet Apple Music na najlepszej jakości wczytuje i synchronizuje wszystko w mgnieniu oka. Zero oczekiwania!

Na neostradzie - dramat! 20 KB/s. Update El Capitan chce mi 30 godzin pobierać.

Tu kolejny temat, w tym przypadku na 4g.

http://technicalnote...dband-networks/

Jak widać walka na tweeterze daje jakieś rezultaty, choć w Polsce może nie być tak pięknie... Może chłopaki z MyApple pomogą artykułem i nagłośnią temat? Ja na pewno zgłaszam to Orange. Im więcej zgłoszeń, tym lepiej.

EDIT: Właśnie sprawdziłem i w moim przypadku wszystko działa od rana. Sprawdziłem każde urządzenie i jest tak samo już od miesiąca. RANO WSZYSTKO DZIAŁA IDEALNIE. Nie wiem jednak, o której godzinie zaczyna zwalniać, ponieważ wracam do domu ok. 18:00. Po tej godzinie zawsze wszystko jest wolne od czasu wydania iOS 9. Możecie sprawdzić czy macie podobnie?


Użytkownik m-graficzny edytował ten post 06 listopada 2015 - 08:52

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#13 betonos

betonos
  • 17 postów

Napisano 06 listopada 2015 - 09:22

EDIT: Właśnie sprawdziłem i w moim przypadku wszystko działa od rana. Sprawdziłem każde urządzenie i jest tak samo już od miesiąca. RANO WSZYSTKO DZIAŁA IDEALNIE. Nie wiem jednak, o której godzinie zaczyna zwalniać, ponieważ wracam do domu ok. 18:00. Po tej godzinie zawsze wszystko jest wolne od czasu wydania iOS 9. Możecie sprawdzić czy macie podobnie?

 

Sprawdziłem, u mnie ta sama kicha co zawsze. Ściągam grę 250 mb i po minucie nie widzę nawet śladu postępu w pobieraniu.

 

Też miałem wcześniej takie wrażenie że rano jest OK a wieczorem nie, ale dzisiaj tego kompletnie nie widzę.

 

Jest natomiast prawdopodobnieństwo takie, że podpięło Cię do innego CDN'u (content delivery network) i po prostu dlatego masz szybszy transfer. Obserwuj sytuację, ja też będę robił pomiary i zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Poniżej traceroute do serwera z którego pobiera mi appstore update'y na kompie (bo problem mam ten sam na wszystkich urządzeniach, zarówno iphone, ipad jak i macbook):

Usługa „traceroute” została uruchomiona…

traceroute to a23-1-39-47.deploy.static.akamaitechnologies.com (23.1.39.47), 64 hops max, 72 byte packets
 1  10.0.0.1 (10.0.0.1)  4.745 ms  1.445 ms  1.229 ms
 2  kat-bg1.idsl.tpnet.pl (83.1.4.24)  21.092 ms  21.005 ms  18.118 ms
 3  kat-r2.tpnet.pl (80.50.156.125)  24.535 ms  22.609 ms  24.476 ms
 4  bundle-ether14-10.ffttr5.frankfurt.opentransit.net (193.251.249.17)  53.130 ms  48.927 ms  55.497 ms
 5  tengige1-4-0-20.auvtr4.aubervilliers.opentransit.net (193.251.132.6)  58.486 ms  63.268 ms  63.187 ms
 6  tengige0-3-0-8.auvtr1.aubervilliers.opentransit.net (193.251.132.17)  59.967 ms  60.328 ms  55.889 ms
 7  te2-3.parse4.aubervilliers.opentransit.net (193.251.129.93)  57.398 ms  56.308 ms  56.576 ms
 8  a23-1-39-47.deploy.static.akamaitechnologies.com (23.1.39.47)  57.106 ms  57.258 ms  56.534 ms

Z tego co czytałem, w przypadku innych providerów internetu problemem jest tzw. peering, czyli połączenia między infrastrukturą operatora (u nas Orange) a providerem danych (tutaj akamai, oni mają wiele CDNów i może z niektórymi jest po prostu słabe połączenie?

 

W tej chwili na macu update 500mb ma trwać 35 minut na łączu 20mbit...



#14 zubel

zubel
  • 1 194 postów
  • SkądWodzisław Śląski / Opole / Katowice

Napisano 06 listopada 2015 - 09:30

Coś się z rana poprawiło i akurat teraz szybko leci, może u Was też - ściągajcie wszystko co macie ściągnąć, póki im się nie odwidzi :P


Użytkownik zubel edytował ten post 06 listopada 2015 - 09:30

Cenzurowanie wulgarnych części wyrazów jest żałosne, abstra***ąc od czytelności.

 

GameCenter: lordvejder666


#15 m-graficzny

m-graficzny
  • 471 postów

Napisano 06 listopada 2015 - 10:11

Jacek Zięba pomoże i trochę nagłośni sprawę na tweeterze :) Może coś się ruszy :)

 

EDIT:

No i mamy postęp :)

 

Orange Polska ‏@Orange_Polska

12 minut temu

@jacek_zieba @myapplepl sprawa została zgłoszona do wyjaśnienia i postaramy się odpowiedzieć najszybciej jak to możliwe.


Użytkownik m-graficzny edytował ten post 06 listopada 2015 - 10:11

  • Piteriuz lubi to

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#16 betonos

betonos
  • 17 postów

Napisano 06 listopada 2015 - 11:24

Super, czekam z niecierpliwością na jakiekolwiek rezultaty.

 

Dodam jeszcze, że sam content App Store czy też strona Apple (też hostowana na akamai) wczytują mi się bez żadnych zauważalnych opóźnień - ale to pewnie kwestia tego, że są gdzieś w cache po drodze (kontent www), a same pliki pobierane już się nie cacheują (a przynajmniej tak zgaduje).

 

Zauwazyłem też, że jeżeli chcę obejrzeć wideo albo zdjęcie, które mam w iCloud Photos, to się bardzo długo na Orange wczytują - filmy praktycznie w ogóle nie ma szans. Czyli problem nie tyczy się samego App Store'a. 



#17 m-graficzny

m-graficzny
  • 471 postów

Napisano 06 listopada 2015 - 11:31

Dokładnie, tyczy się to wszystkiego. U mnie jest to App Store, iTunes, wszelki update, Apple Music.

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#18 Gramaton

Gramaton
  • 98 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 07 listopada 2015 - 12:40

Dokładnie ten sam problem na łączu Orange. App Store, iTunes, Apple Music. Wszystko koszmarnie wolno się pobiera. 



#19 kubalon1

kubalon1
  • 624 postów

Napisano 07 listopada 2015 - 18:10

To i ja dołączę się do grona z tym że w godzinach rannych idzie szybko wieczorem nawet nie próbuję 



#20 xHDPit

xHDPit
  • 43 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 07 listopada 2015 - 20:52

Przeprowadziłem dalsze badania i mam kolejne wnioski.

Na łączu neo-Orange (FTTH) update aplikacji w AppStore wybierał taki serwer akamai, do którego dojście na obu łączach (Orange, Awacom) prowadzi przez wezły telia.net oznaczone jako EU.

Połączenie jest megapowolne i wręcz uniemożliwia normalne korzystanie ze sprzętu Apple.

 

Tutaj link z raportem strat na węzłach telia

Czyli po prostu Orange korzysta z węzłów wymiany danych miernego dostawcy.

Jak widać trzeba mieć dużo szczęścia żeby trafić na dobrze działający węzeł telia.net..

 

Dla porównania na łączu Awacom, update AppStore wybierał serwer akamai, do którego dojście prowadzi zawsze przez największy polski węzeł wymiany danych plix.pl

W tym przypadku ruch przepływa bezpośrednio z Polski do USA, krótką drogą z małymi pingami. Bez problemów z dużą prędkością.

 

Dołączam screeny z traceroutów obrazujących problem.

 

telia-plix.png


  • zubel i m-graficzny lubią to

#21 m-graficzny

m-graficzny
  • 471 postów

Napisano 07 listopada 2015 - 21:05

Genialnie! Dzięki, że się za to zabrałeś. Teraz trzeba to upublicznić dla Orange.

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#22 xHDPit

xHDPit
  • 43 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 07 listopada 2015 - 21:21

Jeszcze dziś uderzam z tematem na Forum Orange - internet stacjonarny

Proponuję zasiać też ziarno na ich społecznościówkach: FB i g+



#23 m-graficzny

m-graficzny
  • 471 postów

Napisano 07 listopada 2015 - 21:27

Poszło na Tweetera pod ich wiadomość, którą załączyłem powiżej. Ja mogę jedynie kierować do Twojej wypowiedzi. Ja jestem za cienki w temacie sieci.

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#24 iUżytkownik

iUżytkownik
  • 754 postów
  • SkądPolska

Napisano 08 listopada 2015 - 12:49

Nie wiem jak Apple może tak długo nie naprawić tego problemu. Od ponad miesiąca (może 2) prędkość pobierania jest bardzo niska. Ostatnio jest trochę lepiej, ale i tak korzystanie z zasobów App Store jest mało komfortowe. Koszmar.


"The only man who never makes mistakes is the man who never does anything" - Theodore Roosevelt

#25 m-graficzny

m-graficzny
  • 471 postów

Napisano 08 listopada 2015 - 12:59

Nie wiem jak Apple może tak długo nie naprawić tego problemu. Od ponad miesiąca (może 2) prędkość pobierania jest bardzo niska. Ostatnio jest trochę lepiej, ale i tak korzystanie z zasobów App Store jest mało komfortowe. Koszmar.


To nie wina Apple. U nich wszystko jest w porządku.

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych