Niestety, mylisz si臋. 呕aden du偶y sklep typu Euro, x-com, saturn, mm nie wy艣le Ci sprz臋tu ze zwrotu. Nikt tam na zapleczu nie siedzi i nie foliuje iphon贸w czy jakiegokolwiek innego sprz臋tu. Sprz臋t odes艂any przez klienta wraca do dystrybutora. Teraz pomy艣l: zamawiasz przez net iphone, przychodzi, u偶ywasz go kilka dni i stwierdzasz 偶e Ci nie pasuje. Odsy艂asz bo masz takie prawo. My艣lisz 偶e oni go czyszcz膮, pakuj膮 do pude艂ka, foliuj膮 i wysy艂aj膮 nast臋pnemu klientowi? Pami臋taj 偶e taki iphone jest ju偶 aktywowany, gwarancja leci, klient od razu to spostrze偶e. Spotka艂e艣 si臋 z tak膮 praktyk膮? A to jeszcze nic - taki imac na przyk艂ad ma zaplombowane pude艂ko, nie da si臋 takiej plomby za艂o偶y膰 powt贸rnie. Wi臋c jakby go mieli zapakowa膰?
Powtarzam: o ile w sklepie stacjonarnym mo偶esz zakupi膰, zazwyczaj po odpowiedniej zni偶ce, towar powystawowy, tak wysy艂kowo nie wolno im takich produkt贸w sprzedawa膰. Ka偶dy produkt musi by膰 nowy, oryginalnie zapakowany, nie mo偶e by膰 naruszona 偶adna plomba czy folia. Na dokumencie dostawy masz napisane z kt贸rego magazynu, kt贸ry pracownik wyda艂 towar, nawet ochrona si臋 musi podpisa膰. I odpowiadaj膮 za to osobi艣cie. Gdyby艣 przy kurierze stwierdzi艂 艣lady otwierania nowego sprz臋tu, brak folii czy plomby, i sporz膮dzi艂 odpowiedni膮 notatk臋, tacy pracownicy odpowiadaliby osobi艣cie, maj膮 podpisan膮 jak zreszt膮 ka偶dy magazynier w normalnej firmie odpowiedzialno艣膰 materia艂ow膮.
A czy ja pisa艂em, 偶e markety wciskaj膮 zwroty wysy艂kowo ? Z tym co napisa艂e艣 og贸lnie zgadzam si臋 (og贸lnie, bo tak jak piszesz - to wygl膮da standard korporacyjny, ale w szczeg贸艂ach bywaj膮 jeszcze magazyny umownie nazwijmy je: A i B . W przypadku elektroniki tu Sanepid (jak w przypadku np. mi臋sa) nie 艣ciga za od艣wie偶anie produktu. Akurat w przypadku wskazanych przez Ciebie (patrz p. b ) ) to o ile zakup przez internet nie jest rezerwacj膮 z odbiorem osobistym to zwroty upycha si臋 podobno g艂贸wnie stacjonarnie, albo ... przez inn膮 "mark臋" prowadzon膮 przez tego samego w艂a艣ciciela.
Sprawdzanie daty aktywacji iPhone ? - oczywi艣cie 偶e mo偶na, ale ilu Klient贸w kupuj膮cych iP w zafoliowanym pude艂ku sprawdza dat臋 pierwszej aktywacji ? - o tym 偶e jest co艣 nie tak dowiaduj膮 si臋 przy pr贸bie reklamacji po parunastu miesi膮cach.
Sp贸jrz na sprzedawc贸w i us艂ugodawc贸w - dobry sklep, serwis mo偶na pozna膰 m.in. po tym, 偶e nie 艣ciemnia. Przyk艂ad: wielu sprzedawc贸w/serwis贸w (nie tylko na znanym portalu aukcyjnym) oferuje tzw. "nowe oryginalne baterie", "nowe oryginalne ekrany" np. do iPhone nie informuj膮c, 偶e jest to "oryginalny noname". S膮 jednak porz膮dne (r贸wnie偶 na tym forum) serwisy kt贸rzy potrafi膮 uczciwie powiedzie膰, 偶e to co oferuj膮 to (dobre) zamienniki. A ile os贸b zosta艂o "wprowadzonych w b艂膮d", zaczynaj膮c swoje posty od "Kupi艂em oryginaln膮 bateri臋 do swojego iP ..."
Wiem 偶e troch臋 odgrzewany kotlet i pewnie wi臋kszo艣膰 to widzia艂a, poza tym (moim zdaniem) fatalny styl artyku艂u, ale (znaleziony na szybko) opisuje jakie艣 tam fakty: http://www.pcworld.p...na.aparatu.html .
U偶ytkownik bee3 edytowa艂 ten post 31 pa藕dziernika 2015 - 21:24