Skocz do zawarto艣ci

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj si臋 aby uzyska膰 pe艂ny dost臋p do forum.

Zdj臋cie
- - - - -

Iphone RTV EURO AGD zwrot


  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
27 odpowiedzi w tym temacie

#26 bee3

bee3
  • 3聽841 post贸w

Napisano 31 pa藕dziernika 2015 - 19:40

A to tak z w艂asnego do艣wiadczenia piszesz? Jakie艣 dane posiadasz na ten temat? Czy to po prostu Twoja radosna internetowa tw贸rczo艣膰?

Czy to co napisa艂em jest radosne ? - raczej smutna rzeczywisto艣膰.
To co napisa艂em to troch臋 statystyki (oficjalnej odno艣nie zwrot贸w), troch臋 rozm贸w ze sprzedawcami (zw艂aszcza du偶ych market贸w ale te偶 mniejszych, ale og贸lnopolskich sieci )-  jak maj膮 gorszy dzie艅, albo jak centrala na odcisk naci艣nie - to potrafi膮 ciekawe rzeczy opowiada膰, ale te偶 do艣wiadczenia Klient贸w przedstawiane na r贸偶nych grupach dyskusyjnych.O tym, 偶e s膮 zwroty (r贸偶nego sprz臋tu i z r贸偶nych powod贸w) - chyba nikt nie zaprzeczy. Jako艣 nie s艂ycha膰, 偶eby zwracane komputery / smartfony / tablety / telewizory / etc. by艂y (o ile tylko '艣lady zwrotu' da si臋 ukry膰) sprzedawane za p贸艂 ceny lub przekazywane w akcji charytatywnej dla potrzebuj膮cych. 
Ja kupuj臋 tylko w AOS przynajmniej tam nikt foliuje zwrotu w kolorowe pude艂ko (zwrot jest odnawiany i oznaczany jako 'odnowiony'). Nie toleruj臋 kombinowania jak w niekt贸rych sklepach,
PRZYK艁AD: np. iPhone 6  128GB - powystawowy (podobne przypadki widzia艂em z wersjami 64GB, a tak偶e z iPad-ami 64/128GB).. Tutaj dociekliwemu Klientowi nasuwa艂oby si臋 pytanie: kto rozs膮dny na wystawie trzyma艂 wersj臋 128GB  ?  Oczywi艣cie trudno jednoznacznie tak膮 ofert臋 oceni膰 czy to zwrot posprzeda偶ny, czy kierownik sklepu u偶ywa艂 i pozbywa si臋, etc. , ale uczciwo艣膰 handlowa nakazywa艂aby w takim przypadku napisa膰 co innego ni偶 'powystawowy'. 


Pomog艂em ?   -  Lubi臋 to 


#27 kris2k

kris2k
  • 321 post贸w

Napisano 31 pa藕dziernika 2015 - 19:55

Niestety, mylisz si臋. 呕aden du偶y sklep typu Euro, x-com, saturn, mm nie wy艣le Ci sprz臋tu ze zwrotu. Nikt tam na zapleczu nie siedzi i nie foliuje iphon贸w czy jakiegokolwiek innego sprz臋tu. Sprz臋t odes艂any przez klienta wraca do dystrybutora. Teraz pomy艣l: zamawiasz przez net iphone, przychodzi, u偶ywasz go kilka dni i stwierdzasz 偶e Ci nie pasuje. Odsy艂asz bo masz takie prawo. My艣lisz 偶e oni go czyszcz膮, pakuj膮 do pude艂ka, foliuj膮 i wysy艂aj膮 nast臋pnemu klientowi? Pami臋taj 偶e taki iphone jest ju偶 aktywowany, gwarancja leci, klient od razu to spostrze偶e. Spotka艂e艣 si臋 z tak膮 praktyk膮? A to jeszcze nic - taki imac na przyk艂ad ma zaplombowane pude艂ko, nie da si臋 takiej plomby za艂o偶y膰 powt贸rnie. Wi臋c jakby go mieli zapakowa膰?

Powtarzam: o ile w sklepie stacjonarnym mo偶esz zakupi膰, zazwyczaj po odpowiedniej zni偶ce, towar powystawowy, tak wysy艂kowo nie wolno im takich produkt贸w sprzedawa膰. Ka偶dy produkt musi by膰 nowy, oryginalnie zapakowany, nie mo偶e by膰 naruszona 偶adna plomba czy folia. Na dokumencie dostawy masz napisane z kt贸rego magazynu, kt贸ry pracownik wyda艂 towar, nawet ochrona si臋 musi podpisa膰. I odpowiadaj膮 za to osobi艣cie. Gdyby艣 przy kurierze stwierdzi艂 艣lady otwierania nowego sprz臋tu, brak folii czy plomby, i sporz膮dzi艂 odpowiedni膮 notatk臋, tacy pracownicy odpowiadaliby osobi艣cie, maj膮 podpisan膮 jak zreszt膮 ka偶dy magazynier w normalnej firmie odpowiedzialno艣膰 materia艂ow膮.


iMac 21,5 i5 2,7 quad, 8GB RAM, 1TB HDD, Intel Iris Pro ; iPad4 64GB Wi-Fi + Cellular ; iPhone 4 8GB/ iPhone 4S 8GB ; iPod Nano 8GB


#28 bee3

bee3
  • 3聽841 post贸w

Napisano 31 pa藕dziernika 2015 - 21:23

Niestety, mylisz si臋. 呕aden du偶y sklep typu Euro, x-com, saturn, mm nie wy艣le Ci sprz臋tu ze zwrotu. Nikt tam na zapleczu nie siedzi i nie foliuje iphon贸w czy jakiegokolwiek innego sprz臋tu. Sprz臋t odes艂any przez klienta wraca do dystrybutora. Teraz pomy艣l: zamawiasz przez net iphone, przychodzi, u偶ywasz go kilka dni i stwierdzasz 偶e Ci nie pasuje. Odsy艂asz bo masz takie prawo. My艣lisz 偶e oni go czyszcz膮, pakuj膮 do pude艂ka, foliuj膮 i wysy艂aj膮 nast臋pnemu klientowi? Pami臋taj 偶e taki iphone jest ju偶 aktywowany, gwarancja leci, klient od razu to spostrze偶e. Spotka艂e艣 si臋 z tak膮 praktyk膮? A to jeszcze nic - taki imac na przyk艂ad ma zaplombowane pude艂ko, nie da si臋 takiej plomby za艂o偶y膰 powt贸rnie. Wi臋c jakby go mieli zapakowa膰?

Powtarzam: o ile w sklepie stacjonarnym mo偶esz zakupi膰, zazwyczaj po odpowiedniej zni偶ce, towar powystawowy, tak wysy艂kowo nie wolno im takich produkt贸w sprzedawa膰. Ka偶dy produkt musi by膰 nowy, oryginalnie zapakowany, nie mo偶e by膰 naruszona 偶adna plomba czy folia. Na dokumencie dostawy masz napisane z kt贸rego magazynu, kt贸ry pracownik wyda艂 towar, nawet ochrona si臋 musi podpisa膰. I odpowiadaj膮 za to osobi艣cie. Gdyby艣 przy kurierze stwierdzi艂 艣lady otwierania nowego sprz臋tu, brak folii czy plomby, i sporz膮dzi艂 odpowiedni膮 notatk臋, tacy pracownicy odpowiadaliby osobi艣cie, maj膮 podpisan膮 jak zreszt膮 ka偶dy magazynier w normalnej firmie odpowiedzialno艣膰 materia艂ow膮.

A czy ja pisa艂em, 偶e markety wciskaj膮 zwroty wysy艂kowo ? Z tym co napisa艂e艣 og贸lnie zgadzam si臋 (og贸lnie, bo tak jak piszesz - to wygl膮da standard korporacyjny, ale w szczeg贸艂ach bywaj膮 jeszcze magazyny umownie nazwijmy je: A i B . W przypadku elektroniki tu Sanepid (jak w przypadku np. mi臋sa) nie 艣ciga za od艣wie偶anie produktu. Akurat w przypadku wskazanych przez Ciebie (patrz p. b ) ) to o ile zakup przez internet nie jest rezerwacj膮 z odbiorem osobistym to zwroty upycha si臋 podobno g艂贸wnie stacjonarnie, albo ... przez inn膮 "mark臋" prowadzon膮 przez tego samego w艂a艣ciciela.

Sprawdzanie daty aktywacji iPhone ? - oczywi艣cie 偶e mo偶na, ale ilu Klient贸w kupuj膮cych iP w zafoliowanym pude艂ku sprawdza dat臋 pierwszej aktywacji ? - o tym 偶e jest co艣 nie tak dowiaduj膮 si臋 przy pr贸bie reklamacji po parunastu miesi膮cach.

Sp贸jrz na sprzedawc贸w i us艂ugodawc贸w - dobry sklep, serwis mo偶na pozna膰 m.in. po tym, 偶e nie 艣ciemnia. Przyk艂ad: wielu sprzedawc贸w/serwis贸w (nie tylko na znanym portalu aukcyjnym) oferuje tzw. "nowe oryginalne baterie", "nowe oryginalne ekrany" np. do iPhone nie informuj膮c, 偶e jest to "oryginalny noname".  S膮 jednak porz膮dne (r贸wnie偶 na tym forum) serwisy kt贸rzy potrafi膮 uczciwie powiedzie膰, 偶e to co oferuj膮 to (dobre) zamienniki. A ile os贸b zosta艂o "wprowadzonych w b艂膮d", zaczynaj膮c swoje posty od "Kupi艂em oryginaln膮 bateri臋 do swojego iP ..."

Wiem 偶e troch臋 odgrzewany kotlet i pewnie wi臋kszo艣膰 to widzia艂a, poza tym (moim zdaniem) fatalny styl artyku艂u, ale (znaleziony na szybko) opisuje jakie艣 tam fakty: http://www.pcworld.p...na.aparatu.html .


U偶ytkownik bee3 edytowa艂 ten post 31 pa藕dziernika 2015 - 21:24

Pomog艂em ?   -  Lubi臋 to 





U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 0

0 u偶ytkownik贸w, 0 go艣ci, 0 anonimowych