Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone z MediaMarkt - aktywacja/gwarancja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 cezdeville

cezdeville
  • 207 postów

Napisano 28 maja 2015 - 10:42

Witam,

 

niestety awaria zakupionego w zeszłym roku telefonu (iPhone 4s) zmusiła mnie do przyjrzenia się kwestii gwarancji i wychodzą mi z tego jakieś jaja!
 

Telefon był zakupiony w Media Markt w zeszłym roku, we wrześniu 2014. Po wpisaniu numeru seryjnego na selfsolve.apple.com wyskoczyła informacja, że owszem, kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej, ale tylko do 29 czerwca 2015!
 

Dalej robi się lepiej – ignorując na razie niezgodność dat – postanowiłem zamówić serwis door-to-door w Cortlandzie, gdzie trzeba podać numer seryjny urządzenia. Po wypisaniu tego ostatniego wyskoczył komunikat, że telefon ma aktywną usługę Find My iPhone, którą pierw trzeba wyłączyć. Usługa została wyłączona (przyszedł mail z potwierdzeniem, telefonu nie ma na liście urządzeń), lecz komunikat o blokadzie pojawia się nadal...

Po wykonaniu telefonu do Cortlandu zostałem przekierowany do Apple Care, gdzie dowiedziałem się, że telefon jest przypisany do jeszcze jednego konta – nie mojego! Miły Pan podał mi fragmenty adresu mailowego użytego do rejestracji telefonu i na tej podstawie wykluczam na 100%, że jest to moje konto. Oczywiście w tej sytuacji nie mogą wyłączyć mi Find My iPhone od ręki, zrobią to tylko na podstawie przesłanego dowodu zakupu (ok czterech dni)...

 

Podsumowując: kupiłem w Media Markt telefon jako nowy, a dostałem urządzenie aktywowane parę miesięcy wcześniej i przypisane do jakiegoś konta iCloud. Zastanawiam się co zrobić w związku z powyższym: awanturować się w markecie i żądać wyjaśnienia sprawy? Próbować załatwiać to przez Cortland, po udowodnieniu, że jestem właścicielem i zdjęciu blokady Find My iPhone? Niestety zależy mi na czasie, w związku z tym że planuję wyjazd za dwa tygodnie i dobrze byłoby mieć telefon...

 

Macie może jakieś sugestie, rady?



#2 effe

effe
  • 6 545 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 maja 2015 - 10:50

Takie są własnie sklepu mediamarkt i saturn. Przyjmują zwroty i później handlują używanym sprzętem. Omijam te sklepy szerokim łukiem. Już lepiej kupować w RTV euro agd, gdzie zwrotów nie przyjmują i dobrze!

 

Idź do marketu i reklamuj powołując się na niezgodność towaru z umową!


iPhone 12 mini 


#3 MC_

MC_
  • 6 828 postów

Napisano 28 maja 2015 - 10:51

Tyle, że koledze zależy na czasie. W ciągu 2 tygodni raczej sprawy nie załatwi.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#4 gr@nd

gr@nd
  • 257 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 28 maja 2015 - 16:58

W 2 tygodnie nie, ale gra jest warta świeczki. Dobrze byłoby gdybyś informacje z Apple Care miał na piśmie a jeszcze lepiej gdyby podali Ci datę aktywacji + Twój paragon zakupu i mają pozamiatane.
  • marooo lubi to

#5 Danioo

Danioo
  • 1 057 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 28 maja 2015 - 18:38

Jeżeli pudełko nie było oryginalnie zafoliowane, a na pewno nie było to kupiłeś zwykłą używkę ze zwrotu, której ktoś nawet nie potrafił albo specjalnie nie chciał wyczyścić. Reklamuj w MM postrasz ich odwołaniem się do rzecznika praw konsumenta i od razu zażądaj rozmowy z kierownikiem sklepu, w którym kupiłeś. Zrób dodatkowo screena z Apple Self Solve, poproś Cortland o wydruk odnośnie aktywacji, dołącz paragon i idź rozmawiać. Myślę, że uda ci się coś wywalczyć.


Użytkownik Danioo edytował ten post 28 maja 2015 - 18:39

iMac 21,5 Mid 2014 (1,4GHz,8GB,500GB) + 128GB SSD USB | MacBook Air 11 Early 2014 (1,4Ghz,4GB,256GB)

Samsung Galaxy S8 Arctic Silver / iPhone 7 Matte Black 32GB 


#6 cezdeville

cezdeville
  • 207 postów

Napisano 28 maja 2015 - 20:20

Dzięki za odpowiedzi i sugestie, rozpracowuję temat. Tymczasem wyszła kolejna dziwna sprawa. W celu skontaktowania się z supportem Apple Care zalogowałem się na stronie i okazało się, że Apple podaje inne daty okresu gwarancyjnego, jak jestem zalogowany(wtedy jest prawidłowy) i jak nie jestem o.0
(sprawdzane na: https://selfsolve.ap...rantyDynamic.do po numerze seryjnym)

No nic, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Niemniej wszystko zaczęło się od tego:

Spotkał się już ktoś z takim zjawiskiem??

#7 NoMercy

NoMercy
  • 143 postów
  • Skąd3M

Napisano 28 maja 2015 - 20:34

Przecież data aktywacji telefonu jest wcześniejsza od daty zakupu. Rozmawiaj z kierownikiem działu RTV w MM, a jak nie to do rzecznika praw konsumenta.



#8 cezdeville

cezdeville
  • 207 postów

Napisano 29 maja 2015 - 16:36

No i niestety, a może właśnie na szczęście, muszę posypać głowę popiołem i przeprosić wszystkich za zadymę z Media Markt na czele.

Po paru telefonach do Cortlandu i do Apple Care udało się ustalić przyczynę zamieszania: zrobiłem literówkę zapisując numer seryjny telefonu i w efekcie wszędzie wklejałem błędny... :(
Teraz sprawa jest już na dobrej drodze, a ja idę do konta, posypując głowę popiołem... Mea culpa, mea culpa...

 

Ps. dobrze, że jeszcze nie wyskoczyłem z zadymą do MM... :P

 

Temat do zamknięcia!


Użytkownik cezdeville edytował ten post 29 maja 2015 - 16:36





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych