Witam,
niestety awaria zakupionego w zeszłym roku telefonu (iPhone 4s) zmusiła mnie do przyjrzenia się kwestii gwarancji i wychodzą mi z tego jakieś jaja!
Telefon był zakupiony w Media Markt w zeszłym roku, we wrześniu 2014. Po wpisaniu numeru seryjnego na selfsolve.apple.com wyskoczyła informacja, że owszem, kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej, ale tylko do 29 czerwca 2015!
Dalej robi się lepiej – ignorując na razie niezgodność dat – postanowiłem zamówić serwis door-to-door w Cortlandzie, gdzie trzeba podać numer seryjny urządzenia. Po wypisaniu tego ostatniego wyskoczył komunikat, że telefon ma aktywną usługę Find My iPhone, którą pierw trzeba wyłączyć. Usługa została wyłączona (przyszedł mail z potwierdzeniem, telefonu nie ma na liście urządzeń), lecz komunikat o blokadzie pojawia się nadal...
Po wykonaniu telefonu do Cortlandu zostałem przekierowany do Apple Care, gdzie dowiedziałem się, że telefon jest przypisany do jeszcze jednego konta – nie mojego! Miły Pan podał mi fragmenty adresu mailowego użytego do rejestracji telefonu i na tej podstawie wykluczam na 100%, że jest to moje konto. Oczywiście w tej sytuacji nie mogą wyłączyć mi Find My iPhone od ręki, zrobią to tylko na podstawie przesłanego dowodu zakupu (ok czterech dni)...
Podsumowując: kupiłem w Media Markt telefon jako nowy, a dostałem urządzenie aktywowane parę miesięcy wcześniej i przypisane do jakiegoś konta iCloud. Zastanawiam się co zrobić w związku z powyższym: awanturować się w markecie i żądać wyjaśnienia sprawy? Próbować załatwiać to przez Cortland, po udowodnieniu, że jestem właścicielem i zdjęciu blokady Find My iPhone? Niestety zależy mi na czasie, w związku z tym że planuję wyjazd za dwa tygodnie i dobrze byłoby mieć telefon...
Macie może jakieś sugestie, rady?