
WD
#26
Posted 10 October 2014 - 12:35
#27
Posted 10 October 2014 - 12:58
#28
Posted 10 October 2014 - 13:13
Przyczynę tego, że od czasu do czasu nie chce archiwizować udało mi się namierzyć. Po wygaśnięciu dzierżawy WD dostaje od routera nowy IP i wtedy jest zgrzyt w OSX - trzeba od nowa wskazać dysk archiwizacyjny. Problem rozwiązałem na sztywno w konfiguracji routera przypisując IP do MACa dysku.
A mógłbyś "łopatologicznie",laikowi wytłumaczyć jak to zrobić?
Wcześniej od czasu do czasu miałem coś takiego "nie można zarchiwizować ,dysk archiwizacyjny jest już używany", tu na forum dostałem instrukcję jak to zarobić tzn, trzeba było w dysk zresetować przez panel na stronie.Wcześnie stawało się tak sporadycznie,ale ostatnio stawało się tak coraz częściej ,nawet codziennie.
#29
Posted 10 October 2014 - 13:44
#30
Posted 10 October 2014 - 13:48
To u Ciebie przyczyna musi być inna, czas dzierżawy adresu IP bywa różny ale na pewno nie zmienia się to codziennie. Szukaj w ustawieniach routera opcji powiązania adresu MAC karty sieciowej z IP (to może być w różnych miejscach zależnie od modelu routera. Może też nie być takiej opcji - wtedy wyłączasz serwer DHCP w routerze i ustawiasz wszystkie adresy w sieci ręcznie.
Dzięki ale niestety nie jest to zbyt "łopatologicznie: dla laika...po pierwsze gdzie szukać ustawień routera?
#31
Posted 10 October 2014 - 14:00
Dzięki ale niestety nie jest to zbyt "łopatologicznie: dla laika...po pierwsze gdzie szukać ustawień routera?
Hmmm, no tak... zacznijmy od tego jaki masz router? Jeśli Airport Express/Extreme to raczej nie pomogę (nie miałem), jeśli coś innego to najlepiej sprawdzić w ustawieniach sieci na maczku jaki masz adres routera (preferencje systemowe/Sieć), spisujesz adres routera i w pisujesz w Safari. Jak zapyta o hasło to już musisz sięgnąć do dokumentacji (domyślnie jest albo puste albo admin/admin). Dalej to już musisz grzebać w tych ustawieniach. Spisz sobie jeszcze swój adres IP (znów w Preferencje systemowe/Sieć) i adres MAC (Preferencje systemowe/Sieć/Zaawansowane, zakładka Sprzęt). Jak znajdziesz w konfiguracji routera tablicę MAC<->IP to będziesz już wiedział co tam wpisać.
Bardziej łopatologicznie się raczej nie da.

#32
Posted 10 October 2014 - 15:46
#33
Posted 10 October 2014 - 15:58
Oooo! o to mi chodziło,niestety nie mogę się dostać, żadne hasło nie działa...login to chyba faktycznie admin bo od razy takie wpisane było ,ale hasło nie działa ani jego brak.
Jeśli nie działa hasło admin to może sprawdź w google jakie jest domyślne dla Twojego modelu routera. A jeśli nie to zapytaj tego kto Ci ten router konfigurował (pewnie zmienił na jakieś trudniejsze do zgadnięcia).
#34
Posted 12 October 2014 - 18:16
#35
Posted 12 October 2014 - 18:23
#36
Posted 12 October 2014 - 18:58
#37
Posted 12 October 2014 - 19:05
#38
Posted 12 October 2014 - 19:18
#39
Posted 12 October 2014 - 19:40
#40
Posted 12 October 2014 - 19:43
#41
Posted 12 October 2014 - 20:20
#42
Posted 12 October 2014 - 21:02
#43
Posted 12 October 2014 - 21:15
#44
Posted 12 October 2014 - 21:34


#45
Posted 19 October 2014 - 18:38
#46
Posted 19 October 2014 - 20:13
#47
Posted 19 October 2014 - 20:42
dysk mam nadzieję że nie,ma go dopiero od lipca...brak zasilania? a czy to się może objawić? bo mogło się zdarzyć że usypiałem ,a nawet wyłączałem kopa podczas archiwizacji.Kabel oryginał,jedynie router faktycznie cienki ,stary . NIe mam pojęcia jak to sprawdzić, bo jak już działa to działa,ale co jakiś czas ro właśnie taki numer.A praktycznie codziennie woła że dysk jest już używany i muszę uruchamiać ponownie z poziomu panelu sterującego.Nie wiem gdzie u Ciebie może być problem - mam MyCloud chyba z pół roku i crash archiwum miałem raz - podejrzewam pad zasilania podczas archiwizacji. Poza tym stabilne jak skała. Może problem leży gdzie indziej (router, switch, kable)? Albo dysk w WD zdycha...
#48
Posted 19 October 2014 - 21:02
#49
Posted 20 October 2014 - 07:41
#50
Posted 20 October 2014 - 19:21
Zmieniłem kabel, to samo...zaczyna archiwizować ,oblicza że ma do zarchiwizowania ok.1.3GB ,rusza i przy ok. 100 MB d..a ,ten sam tekst że nie może i że to może chwilowe i spróbować później. Co mogę jeszcze spróbować nim zacznę wszystko od nowa?Czyli teraz już nie ma co próbować ,mam usunąć kopię i robić od nowa archiwizację czy jak? nie wiem czy dobrze rozumuję ale jeśli tak samo się dzieje jak mam podłączony bezpośrednio do kompa przez ethernet to znaczy że to raczej nie router? czyli ewe. do sprawdzenia kabel, a jeśli nie to raczej dysk? a co znaczy że mogę normalnie go widzieć w sieci np. wrzucać na wolne miejsce poza TM jakieś pliki?
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users