Macbook Pro 13 Retina late - problemy
#1
Napisano 01 kwietnia 2014 - 01:34
Od listopada 2013 posiadam Macbooka Pro 13 Retina late (128GB SSD, 4GB ramu, i5 2.4). Niestety pojawiły się "małe" problemy. Po przeczytaniu http://myapple.pl/ko...ozwiazania.html stwierdziłem, że powinienem coś z tym zrobić. Problemy jakie się pojawiły to :
1. (z tego linku) - komputer przestaje reagować na klawiaturę, myszkę/touchpad - zdarzyło się to już pewnie ponad 10 razy, wtedy działa tylko przycisk wyłączenia; kilka razy po prostu zamykałem macbooka z myślą, że jak go otworze to będzie działać (niestety tak nie było)- wtedy jest tylko black screen i nic już nie reaguje, tylko długie przytrzymanie POWER. Po ponownym włączeniu wszystko znów działa jak powinno. Działo się to podczas normalnego użytkowania komputera, czyli po oglądnięciu filmiku na youtube, pisaniu w excelu, itp. (nagrałem tą sytuację, ale chyba każdy wie o co chodzi)
2. (też z linku) - różnego rodzaje regularne wzorki na ekranie (np. pionowe lub poziome paski -Bardzo denerwująca rzecz, a mianowicie: Macbooki mają to do siebie, że jak je zamkniemy w trakcie pracy to po wznowieniu możemy szybko kontynuować to co zaczęliśmy wcześniej robić. I tutaj nic się nie dzieje jednak wyczuwam problem z kartą graficzną (Intel Iris 1024MB). Nie zawsze, ale często, gdy mój macbook jest dłużej uśpiony i go otwieram pojawiają się na dosłownie sekundę (raz mignięcie, a innym razem całą sekundę) "krzaki" - poziome paski. Chciałbym zrobić zdjęcie telefonem, ale nie jestem w stanie tego uchwycić. Jest to bardzo irytujące; to nie jest tani sprzęt, a dzieją się takie rzeczy.
3. "Problemy z Wi-Fi (zrywanie połączenia, długie nawiązywanie połączenia)" - u mnie niekiedy długie nawiązywanie połączenia, czasami przez kilka minut nie pokazuje mi żadnych dostępnych sieci, a w mieszkaniu powinno wykrywać ponad 20.
Diagnostyka komputera nie wykrywa żadnych błędów (ADP000)
SMC, PRAM były robione.
Moje pytanie brzmi: Co robić?
Pozdrawiam
Filip
#2
Napisano 01 kwietnia 2014 - 08:20
#3
Napisano 02 kwietnia 2014 - 16:03
#4
Napisano 02 kwietnia 2014 - 16:41
#5
Napisano 03 kwietnia 2014 - 11:24
Postaraj zrobić się zdjęcie objawu lub zrzut ekranu, tylko na zrzucie ekranu błędy mogą nie zostać uchwycone, wszystko zależy od usterki. Jeżeli masz gwarancje, na Twoim miejscu bez zastanowienia udałbym się do autoryzowanego...
Macbook a1398 MID 2015, A1502 Early 2015
Serwis sprzętu komputerowego Apple w Trójmieście - Mekintosz
kontakt: 535-70-60-70, (58) 341-41-45
ul. Balcerskiego 14D 80-299 Gdańsk
#6
Napisano 03 kwietnia 2014 - 22:11
#7
Napisano 04 kwietnia 2014 - 07:49
Nie ma co gdybać, zanieś, opisz wszystko dokładnie. Najlepiej będzie jak dołączysz zdjęcia objawu z problemem graficznym. Jak już będziesz w iSpocie weź ze sobą macbooka white, niech sprawdzą czy problem nie leży przypadkiem w komputerze;) Innego zasilacza nie przyjmą.
Macbook a1398 MID 2015, A1502 Early 2015
Serwis sprzętu komputerowego Apple w Trójmieście - Mekintosz
kontakt: 535-70-60-70, (58) 341-41-45
ul. Balcerskiego 14D 80-299 Gdańsk
#8
Napisano 04 kwietnia 2014 - 13:29
#9
Napisano 04 kwietnia 2014 - 14:34
#10
Napisano 05 kwietnia 2014 - 07:03
[ATTACH=CONFIG]21017[/ATTACH] U mnie to samo- komputer kupiony w styczniu, miesiąc temu po raz pierwszy pojawił się błąd. Dzisiaj ponownie- przywieszka podczas normalnej pracy, nic nie można zrobić, touch pad przestał działać, klawiatura oraz Magic Mouse przez BT. Jedyne rozwiązanie- długie przytrzymanie przycisku ON/OFF. Po restarcie- pojawił się ten ekran o komunikacie błędu.
Na komputerze jedynie Office 2011 zainstalowany. Reszta stock'owa. Dysk w większości wolny. Jeżeli problem zacznie się powtarzać będę musiał się skontaktować z serwisem. Obawiam się jednak jak mój przedmówca- że komputer pozostanie u nich na 2 tygodnie, a błąd z racji jego sporadyczności, po prostu im się nie pojawi.
Co na to diagnostyka sprzętu? http://myapple.pl/ko...ozwiazania.html
#11
Napisano 05 kwietnia 2014 - 08:13
Mam 2 retiny z 2012 i late 2013-na żadnej nie mam takich problemów z rysowaniem jak pisze dziki.
Jeśli ty nie jesteś chory tzn, że choroba nie istnieje?
Tak samo pisano w tematach o pękających macbookach, czy dotyczących plam w iMakach.
#12
Napisano 05 kwietnia 2014 - 09:38
Co na to diagnostyka sprzętu? http://myapple.pl/ko...ozwiazania.html
Diagnostyka pokazuje, że dysk "wydaje się być w porządku", brak jakichkolwiek błędów do naprawiania..
#13
Napisano 05 kwietnia 2014 - 09:53
Diagnostyka pokazuje, że dysk "wydaje się być w porządku", brak jakichkolwiek błędów do naprawiania..
Wiele razy narzędzia dyskowe pokazywały mi komunikat dysk "wydaje się być w porządku". Po analizie specjalistycznym oprogramowaniem wykazywało 20 uszkodzonych sektorów.
Dlatego ja bym się tym komunikatem nie kierował.
#14
Napisano 05 kwietnia 2014 - 09:59
Test wyszedł pomyślnie, jak widać powyżej. Ja bym obstawiał jednak softwarowy problem,
dziwne by było, że nagle ludziom po wgraniu Mavericks'a na działających sprzętach, hardware się zepsuł.
Dziwne też by było, żeby nowy sprzęt był od razu wadliwy... Na chwilę obecną notuję częstotliwość występowania problemu,
jak zacznie się zwiększać to oddam do serwisu. Nie mam żadnych urządzeń USB/BT podłączonych do Mac'a (poza Magic Mouse).
Nic nie powoduje większego obciążenia sprzętu. Czytałem na forach, że ludzie mają te problemy, ale jest to związane z 'gryzieniem' się Mavericks'a np z GOOGLE Chrome, użytkownicy Apple MacBook Air z 2012 też mieli takie zawieszki, które rzekomo Apple miało usunąć w poprawkach 10.9.2
Czekam z niecierpliwością na 10.9.3, i na listę poprawek i ...efekty.
- - - Połączono posty - - -
Wiele razy narzędzia dyskowe pokazywały mi komunikat dysk "wydaje się być w porządku". Po analizie specjalistycznym oprogramowaniem wykazywało 20 uszkodzonych sektorów.
Dlatego ja bym się tym komunikatem nie kierował.
co uważasz za narzędzie specjalistyczne? podpowiedz proszę:grin:
#15
Napisano 05 kwietnia 2014 - 10:07
...
co uważasz za narzędzie specjalistyczne? podpowiedz proszę:grin:
Do dysków np Smart Utility.
#16
Napisano 05 kwietnia 2014 - 10:13
płatne? jest w App Store? :)z góry dziękiDo dysków np Smart Utility.
- - - Połączono posty - - -
Ściągnąłem testową wersję 30 dniową za free- widzę, że nie ma narzędzia diagnostycznego- tzn nie mogę od razu przeprowadzić skanu, tylko monituje co się na bieżąco dzieje z dyskiem? Potem będę mógł wyciągnąć wnioski?
#17
Napisano 05 kwietnia 2014 - 10:30
płatne? jest w App Store? :)z góry dzięki
- - - Połączono posty - - -
Ściągnąłem testową wersję 30 dniową za free- widzę, że nie ma narzędzia diagnostycznego- tzn nie mogę od razu przeprowadzić skanu, tylko monituje co się na bieżąco dzieje z dyskiem? Potem będę mógł wyciągnąć wnioski?
Narzędzie jest płatne, ale jednorazowy test możesz sobie wykonać.
Załączam test mojego dysku w Narzędziach dyskowych Apple i dla porównania Smart Utility
[ATTACH=CONFIG]21022[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21023[/ATTACH]
Dysk nie działa regularnie co jakiś czas i wiem, że muszę go wymienić.
Ale Narzędziom Dyskowym cały czas "dysk wydaje się być w porządku".
To samo miałem z kilkoma innymi dyskami w MacBookach i Air'ach.
#18
Napisano 05 kwietnia 2014 - 10:35
Narzędzie jest płatne, ale jednorazowy test możesz sobie wykonać.
Załączam test mojego dysku w Narzędziach dyskowych Apple i dla porównania Smart Utility
[ATTACH=CONFIG]21022[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21023[/ATTACH]
Dysk nie działa regularnie co jakiś czas i wiem, że muszę go wymienić.
Ale Narzędziom Dyskowym cały czas "dysk wydaje się być w porządku".
To samo miałem z kilkoma innymi dyskami w MacBookach i Air'ach.
[ATTACH=CONFIG]21024[/ATTACH]
wygląda na to, że u mnie jest w porządku nawet w smart utility
#19
Napisano 07 kwietnia 2014 - 10:26
#20
Napisano 07 kwietnia 2014 - 12:34
Do serwisu komputer zaniosę jutro i zainteresowanych będę informował jak się ma sprawa.
Pozdrawiam
Filip
Ja jestem bardzo ciekawy jak do tematu podejdą- mam nadzieję, że wymienią Tobie na nowego Maca, bo jeżeli mają go zmacać i rysować przez tydzień- dwa, i stwierdzić ,że nic nie jest źle z nim, to wolę mieć go u siebie w domu z tymi wadami :/ Dawaj znać i powodzenia!!
#21
Napisano 10 kwietnia 2014 - 22:05
#22
Napisano 10 kwietnia 2014 - 23:34
#23
Napisano 11 kwietnia 2014 - 12:47
[ATTACH=CONFIG]21095[/ATTACH]
a tak powinno to wyglądać
[ATTACH=CONFIG]21096[/ATTACH]
- - - Połączono posty - - -
Udało mi się wreszcie. Uśpiłem komputer jak był otwarty i proszę bardzo: (już się to dzieje za każdym razem kiedy mam włączone jakieś programy, a komputer zostanie uśpiony na więcej niż minutę)
[ATTACH=CONFIG]21097[/ATTACH]
, a tak powinno wyglądąć
[ATTACH=CONFIG]21098[/ATTACH]
#24
Napisano 11 kwietnia 2014 - 13:50
#25
Napisano 12 kwietnia 2014 - 17:11
No i ze zdjęć wiadomo, że nie jest to wina taśmy matrycy Zadzwoń najpierw na infolinie Apple, wyślij tam zdjęcia, opisz problem. Myślę, że podejście będzie trochę inne w takim przypadku.
Macbook a1398 MID 2015, A1502 Early 2015
Serwis sprzętu komputerowego Apple w Trójmieście - Mekintosz
kontakt: 535-70-60-70, (58) 341-41-45
ul. Balcerskiego 14D 80-299 Gdańsk
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych