Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Jak zagrać chwyt na gitarze przy pomocy GarageBand


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Doc

Doc
  • 308 postów
  • SkądLublin

Napisano 02 listopada 2007 - 20:26

Musze zagrać chwyt, wklepac do GarageBand chwyt Em B7. Jak mogę to wprowadzić. Nie mam możliwości wprowadzenia przy pomocy tradycyjnej gitary. Może ktoś pomoże?

#2 Andrzej

Andrzej
  • 1 975 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 listopada 2007 - 21:03

Nie bardzo się znam na tych tablaturach gitarowych, ale jak powiesz jak ten akord wygląda, to podam ci nazwy nut do wklepania na piano roll w GB :) Przejrzałem wszystkie kombinacje akordów w tym widgecie GuitarChords ale czegoś takiego tam nie ma. Czy to ma być jakaś kombinacja e-moll z septymowym B (H-dur) ? Może jakiś obrazek, albo screen z tego widgeta?

#3 Doc

Doc
  • 308 postów
  • SkądLublin

Napisano 02 listopada 2007 - 21:54

:D Nie mam pojęcia o czym mówisz. Chodzi o chwyt z piosenki Big Black Horse And A Cherry Tree. Znalazłem w necie coś takiego, myślałem że to wystarczy :D

#4 Andrzej

Andrzej
  • 1 975 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 listopada 2007 - 21:56

Ale wiesz, jak ten akord się gra? To narysuj chociaż... ;)

#5 Doc

Doc
  • 308 postów
  • SkądLublin

Napisano 02 listopada 2007 - 22:02

Może tak :D
http://dokumenty.chr...d.php?akord=Em7
Dołączona grafika

#6 Andrzej

Andrzej
  • 1 975 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 listopada 2007 - 22:18

No, to chyba chodzi o ten w linku? To normalny Em7 (jedna z form), bo ten obrazek pod linkiem to forma Dm :)
Czyli jeżeli taki Em7 to w GB dajesz dźwięki : E2, B2 (po polsku H2), E1, G1, D3, E3 :)
Chcesz zapis nutowy?

---- Dodano 02-11-2007 o godzinie 22:24 ----
A co tam, dam od razu :)
Dołączona grafika
  • Doc lubi to

#7 Doc

Doc
  • 308 postów
  • SkądLublin

Napisano 02 listopada 2007 - 22:41

Zupełnie nie znam sie na graniu i jakies pauzy mine dodaje i hasze nie wiem. :D Jutro nad tym już posiedze ale i tak dzięki za pomoc.

#8 voitek

voitek
  • 925 postów

Napisano 03 listopada 2007 - 01:23

Musze zagrać chwyt, wklepac do GarageBand chwyt Em B7. Jak mogę to wprowadzić. Nie mam możliwości wprowadzenia przy pomocy tradycyjnej gitary. Może ktoś pomoże?


Heh, akord Em B7? :) Chyba jednak są to dwa akordy, e-moll oraz h-dur septymowy.

#9 grzegor

grzegor
  • 1 125 postów
  • SkądKRK

Napisano 03 listopada 2007 - 05:23

Musze zagrać chwyt, wklepac do GarageBand chwyt Em B7. Jak mogę to wprowadzić. Nie mam możliwości wprowadzenia przy pomocy tradycyjnej gitary. Może ktoś pomoże?


Na muzyce to ja się zupełnie nie znam ale trochę na gitarce pograłem więc jak dla mnie tak zapisane to są dwa chwyty: e-moll (to chyba znasz) i B7 czyli to: Dołączona grafika

#10 Duckling

Duckling
  • 490 postów
  • SkądWrocław / Nysa / Czarna Góra

Napisano 03 listopada 2007 - 10:48

B7 - dur to A7# złap chwyt A-dur (0-0-2-2-2-0) i przesuń do z barre o jeden próg, czyli do 1-1-3-3-3-1. I jako, że ma to być septyma cofnij palec o jeden próg na strunie G, czyli B7 to 1-1-3-2-3-1. Jeśli przesunąłbyś o jeszcze jeden próg cały chwyt, otrzymasz chwyt H7 - dur. B = H tylko w nazewnictwie strun, w dzwiękach H nie równa się B, a H z bemolem. e moll - to chwyt (0-2-2-0-0-0). Pamiętaj, że te zapisy odnoszą się*do tonacji C-dur.

#11 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 03 listopada 2007 - 11:47

kup sobie kabel griffina do gitary elektrycznej podłącz pod kompa i wciśnij nagrywanie.
http://www.cortland....itar_Cable.html
lub jakiś jego odpowiednik.
Będziesz sobie grał jak lubisz na gitarce a resztę dorobisz w programie.
Jak pomogłem kliknij...

#12 Duckling

Duckling
  • 490 postów
  • SkądWrocław / Nysa / Czarna Góra

Napisano 03 listopada 2007 - 11:55

A może zamiast wydawać 80 zeta na kabel, warto wydać 5-10 zł. na przejściówke Jack - miniJack. Bo mniemam, że jeśli Andrzej ma gitarę elektryczną to ma i kabel. A tak notabenne ta cena jest chora ok. 100 zł*kosztują kable PlanetWaves ze złotymi końcówkami i fantastycznymi parametrami ;)

#13 voitek

voitek
  • 925 postów

Napisano 03 listopada 2007 - 13:36

B7 - dur to A7# złap chwyt A-dur (0-0-2-2-2-0) i przesuń do z barre o jeden próg, czyli do 1-1-3-3-3-1. I jako, że ma to być septyma cofnij palec o jeden próg na strunie G, czyli B7 to 1-1-3-2-3-1. Jeśli przesunąłbyś o jeszcze jeden próg cały chwyt, otrzymasz chwyt H7 - dur.
B = H tylko w nazewnictwie strun, w dzwiękach H nie równa się B, a H z bemolem.


Zależy skąd jest oznaczenie. W terminologii polskiej H to angielskie B, a polskie B to angielskie B-minor. Fakt, że e-moll jest zapisany jako Em wnioskuję, że jednak mamy do czynienia z oznaczeniem angielskim (międzynarodowym). B7 to jest akord H-dur septymowy z septymą małą, bo z wielką byłoby Bmaj7 (a właśnie ten akord podałeś jako chwyt -- cofnąć palec na strunie G trzeba o dwa progi, żeby zmniejszyć septymę). Za tym, że jest to jednak H przemawia też fakt, że e-moll i H-dur są z tej samej gamy. B-dur (septymowy) byłoby dosyć rzadkim następstwem.

#14 Duckling

Duckling
  • 490 postów
  • SkądWrocław / Nysa / Czarna Góra

Napisano 03 listopada 2007 - 15:13

Zależy skąd jest oznaczenie. W terminologii polskiej H to angielskie B, a polskie B to angielskie B-minor. Fakt, że e-moll jest zapisany jako Em wnioskuję, że jednak mamy do czynienia z oznaczeniem angielskim (międzynarodowym). B7 to jest akord H-dur septymowy z septymą małą, bo z wielką byłoby Bmaj7 (a właśnie ten akord podałeś jako chwyt -- cofnąć palec na strunie G trzeba o dwa progi, żeby zmniejszyć septymę). Za tym, że jest to jednak H przemawia też fakt, że e-moll i H-dur są z tej samej gamy. B-dur (septymowy) byłoby dosyć rzadkim następstwem.


Oczywiście również masz rację, jednak nie wiemy, który zapis jest wymagany. Równie dobrze mogą to być różne transkrypcje, bądź też autor tego dzieła, mógł równie łatwo popełnić tego małego chochlika w swoim zapisie. Hmmm i możemy teoretyzować... mogą to być po prostu dwa chwyty występujące w dwóch różnych piosenkach... nie widzimy winogronek, więc cieżko ocenić... dokładnie, jak napisałeś, zależy skąd jest oznaczenie :)

#15 Andrzej

Andrzej
  • 1 975 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 listopada 2007 - 16:18

.... Bo mniemam, że jeśli Andrzej ma gitarę elektryczną to ma i kabel....

Ciekawe skąd to wywnioskowałeś? W życiu nie miałem elektrycznej... To w końcu temat Doc'a, nie mój ;)

... W terminologii polskiej H to angielskie B, a polskie B to angielskie B-minor. ....

Niedokładnie. Angielskie B-minor to polskie H-moll (moll = minor), natomiast polskie B to angielskie B-flat (czyli B z bemolem)

@Doc - to nie hasze, tylko krzyżyki (po angielsku sharp) podwyższające dźwięk o pół tonu, natomiast bemole (ang. flat - wyglądają jak zaostrzone "b") obniżają o pół tonu

@Grzegor - to na pewno gitara była? Bo jak dla mnie to cztery struny to raczej ma mandolina... :)

#16 voitek

voitek
  • 925 postów

Napisano 03 listopada 2007 - 16:27

Niedokładnie. Angielskie B-minor to polskie H-moll (moll = minor), natomiast polskie B to angielskie B-flat (czyli B z bemolem)


Oczywiście masz rację, pomyłka z rozpędu.

---- Dodano 03-11-2007 o godzinie 18:31 ----

@Grzegor - to na pewno gitara była? Bo jak dla mnie to cztery struny to raczej ma mandolina... :)


No przecież jest 6 tylko palce są wzdłuż w ekwilibrystycznym ustawieniu między strunami :):)

#17 cezex

cezex
  • 305 postów

Napisano 03 listopada 2007 - 21:25

Litości, Duckling, co Ty wypisujesz! Muszę wyprostować bo nie mogę tego tak zostawić. 1. W Polsce używamy zapisu/notacji typu "włoskiego", w którym dźwięk pół tonu niższy od C nazywamy H a H bemolem nazywamy B. Anglosaski system różni się tym, że nasze H u nich nazywa się B a nasze B nazywają B z bemolem. To dotyczy wszystkich instumentów. 2. Septyma to septyma nie zależy od tonacji, jest konkretnym interwałem a nie stopniem tonacji. W C7 to jest B (nasze). 3. W Twoim opisie akordu B7 powinno być 1-1-3-1-3-1. Ale można też 1-1-3-3-3-4 albo 6-8-6-7-6-6 albo 6-8-8-7-9-6 i tak dalej... Doc: pamiętaj, że tabulatury znalezione w sieci zazwyczaj są w systemie anglosaskim. To chyba wszystko.

#18 voitek

voitek
  • 925 postów

Napisano 03 listopada 2007 - 22:03

Litości, Duckling, co Ty wypisujesz! Muszę wyprostować bo nie mogę tego tak zostawić.
1. W Polsce używamy zapisu/notacji typu "włoskiego", w którym dźwięk pół tonu niższy od C nazywamy H a H bemolem nazywamy B. Anglosaski system różni się tym, że nasze H u nich nazywa się B a nasze B nazywają B z bemolem. To dotyczy wszystkich instumentów.

To już przecież ustaliliśmy z Andrzejem w poprzednich postach.

2. Septyma to septyma nie zależy od tonacji, jest konkretnym interwałem a nie stopniem tonacji. W C7 to jest B (nasze).

No nie tak jednoznacznie z tą septymą, bo są septymy wielkie i septymy małe i to robi dużą różnicę. Aczkolwiek rzeczywiście w C7 jest to B (czyli Hes).

3. W Twoim opisie akordu B7 powinno być 1-1-3-1-3-1. Ale można też 1-1-3-3-3-4 albo 6-8-6-7-6-6 albo 6-8-8-7-9-6 i tak dalej...

Można też jeszcze inaczej, przestrajając struny. Ale jak mówiłem, chodzi o polskie H-dur septymowe z septymą małą, czyli np. 2-2-4-2-4-2...

#19 Duckling

Duckling
  • 490 postów
  • SkądWrocław / Nysa / Czarna Góra

Napisano 03 listopada 2007 - 22:08

Litości, Duckling, co Ty wypisujesz! Muszę wyprostować bo nie mogę tego tak zostawić.
1. W Polsce używamy zapisu/notacji typu "włoskiego", w którym dźwięk pół tonu niższy od C nazywamy H a H bemolem nazywamy B. Anglosaski system różni się tym, że nasze H u nich nazywa się B a nasze B nazywają B z bemolem. To dotyczy wszystkich instumentów.


Hmmmm a nie pomylili Ci sie czasem userzy ?? Bo ja sobie nie przypominam, żebym się o typie notacji wypowiadał...

#20 cezex

cezex
  • 305 postów

Napisano 04 listopada 2007 - 01:05

Uwielbiam takie dyskusje, uwielbiam.
Duckling: nie wypowiadałeś się o "typie toancji". Napisałeś:
"B = H tylko w nazewnictwie strun, w dzwiękach H nie równa się B, a H z bemolem."
co jest bzdurą. Co to ma wspólnego ze strunami?
Napisałeś też:
"Pamiętaj, że te zapisy odnoszą się*do tonacji C-dur."
A w innych tonacjach? Bzdura. Prawdopodobnie mylisz tonację ze skalą ale myślę, że Cię Cie przeceniam i po prostu mało wiesz.

---- Dodano 04-11-2007 o godzinie 02:23 ----
voitek:
1. 7 to septyma i koniec. NIe mała i nie nie wielka, bo te po porostu są inaczej oznaczane.
2. "Można też jeszcze inaczej, przestrajając struny. Ale jak mówiłem, chodzi o polskie H-dur septymowe z septymą małą, czyli np. 2-2-4-2-4-2..."
Tu też nie masz racji bo w "Fis-H-Fis-A-Dis-Fis" H jest Toniką a A jest zwykłą, ordynarną septymą, nie małą i nie wielką.
Jasne, można przestroić tak, żeby nie dotykać progów, można mieć więcej gitar, np. Gitara 1 C-dur, Gitara 2 Cis-dur i tak dalej.... Można.

#21 voitek

voitek
  • 925 postów

Napisano 04 listopada 2007 - 09:20

Uwielbiam takie dyskusje, uwielbiam.
voitek:
1. 7 to septyma i koniec. NIe mała i nie nie wielka, bo te po porostu są inaczej oznaczane.
2. "Można też jeszcze inaczej, przestrajając struny. Ale jak mówiłem, chodzi o polskie H-dur septymowe z septymą małą, czyli np. 2-2-4-2-4-2..."
Tu też nie masz racji bo w "Fis-H-Fis-A-Dis-Fis" H jest Toniką a A jest zwykłą, ordynarną septymą, nie małą i nie wielką.


Zwykła ordynarna septyma?? :) Zwykłe, ordynarne... przepraszam... czyste to mogą być tylko prymy, kwinty i oktawy z dokładnością do oktawy. A septyma jest mała albo wielka. 7 to septyma mała. Są one inaczej oznaczane a i owszem. W tym akordzie A to też jest septyma mała względem toniki -- policz sobie na palcach ile tam jest półtonów.
Jakbyś chciał uzupełnić informację o interwałach to proszę:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Septyma
Pozdr.

#22 Andrzej

Andrzej
  • 1 975 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 listopada 2007 - 13:30

jak już tak się wgłębiać w teorię muzyki, to można wspomnieć, że prymy, kwinty i oktawy też nie muszą być czyste - mogą być też zwiększone i zmniejszone - kwestia tonacyjnego nazewnictwa składników interwałowych i ich enharmonicznej zamiany. Np c-f to kwinta czysta, a c-fis zwiększona - chociaż brzmi tak samo jak c-ges - seksta mała ;)

#23 voitek

voitek
  • 925 postów

Napisano 04 listopada 2007 - 17:59

Andrzeju, oczywiście tak, ale napisałem, że mogą, a nie muszą. Zwiększać i zmniejszać można w końcu wszystko, i to nie o jeden półton, ale i o cztery. Różnica jest taka, że kwinta może być czysta, a septyma nie, choćby się zes... Chociaż może właśnie wtedy byłaby, jak pisze Cezex, ordynarna. :)

#24 Doc

Doc
  • 308 postów
  • SkądLublin

Napisano 04 listopada 2007 - 18:44

Nie mam gitary chce spróbować czy w GB słychac jeden dzwiek tak jak jest w utworze i tyle :D Ale i tak dzięki!

#25 Andrzej

Andrzej
  • 1 975 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 listopada 2007 - 20:43

Można bez gitary, wklikując kreseczki bezpośrednio w "piano roll" wg tych literek które podawaliśmy: e2,g2,h2 itd. Po lewej stronie jest klawiaturka z oznaczonymi oktawami - c2, c3, c4 itd. Tylko kwestia, żebyś wiedział jak się nazywają te klawisze pomiędzy... :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych