
Jak zagrać chwyt na gitarze przy pomocy GarageBand
#1
Posted 02 November 2007 - 20:26
#2
Posted 02 November 2007 - 21:03

#3
Posted 02 November 2007 - 21:54


#4
Posted 02 November 2007 - 21:56

#6
Posted 02 November 2007 - 22:18

Czyli jeżeli taki Em7 to w GB dajesz dźwięki : E2, B2 (po polsku H2), E1, G1, D3, E3

Chcesz zapis nutowy?
---- Dodano 02-11-2007 o godzinie 22:24 ----
A co tam, dam od razu


- Doc likes this
#7
Posted 02 November 2007 - 22:41

#8
Posted 03 November 2007 - 01:23
Musze zagrać chwyt, wklepac do GarageBand chwyt Em B7. Jak mogę to wprowadzić. Nie mam możliwości wprowadzenia przy pomocy tradycyjnej gitary. Może ktoś pomoże?
Heh, akord Em B7?

#9
Posted 03 November 2007 - 05:23
Musze zagrać chwyt, wklepac do GarageBand chwyt Em B7. Jak mogę to wprowadzić. Nie mam możliwości wprowadzenia przy pomocy tradycyjnej gitary. Może ktoś pomoże?
Na muzyce to ja się zupełnie nie znam ale trochę na gitarce pograłem więc jak dla mnie tak zapisane to są dwa chwyty: e-moll (to chyba znasz) i B7 czyli to:

#10
Posted 03 November 2007 - 10:48
#11
Posted 03 November 2007 - 11:47
http://www.cortland....itar_Cable.html
lub jakiś jego odpowiednik.
Będziesz sobie grał jak lubisz na gitarce a resztę dorobisz w programie.
Jak pomogłem kliknij...
#12
Posted 03 November 2007 - 11:55

#13
Posted 03 November 2007 - 13:36
B7 - dur to A7# złap chwyt A-dur (0-0-2-2-2-0) i przesuń do z barre o jeden próg, czyli do 1-1-3-3-3-1. I jako, że ma to być septyma cofnij palec o jeden próg na strunie G, czyli B7 to 1-1-3-2-3-1. Jeśli przesunąłbyś o jeszcze jeden próg cały chwyt, otrzymasz chwyt H7 - dur.
B = H tylko w nazewnictwie strun, w dzwiękach H nie równa się B, a H z bemolem.
Zależy skąd jest oznaczenie. W terminologii polskiej H to angielskie B, a polskie B to angielskie B-minor. Fakt, że e-moll jest zapisany jako Em wnioskuję, że jednak mamy do czynienia z oznaczeniem angielskim (międzynarodowym). B7 to jest akord H-dur septymowy z septymą małą, bo z wielką byłoby Bmaj7 (a właśnie ten akord podałeś jako chwyt -- cofnąć palec na strunie G trzeba o dwa progi, żeby zmniejszyć septymę). Za tym, że jest to jednak H przemawia też fakt, że e-moll i H-dur są z tej samej gamy. B-dur (septymowy) byłoby dosyć rzadkim następstwem.
#14
Posted 03 November 2007 - 15:13
Zależy skąd jest oznaczenie. W terminologii polskiej H to angielskie B, a polskie B to angielskie B-minor. Fakt, że e-moll jest zapisany jako Em wnioskuję, że jednak mamy do czynienia z oznaczeniem angielskim (międzynarodowym). B7 to jest akord H-dur septymowy z septymą małą, bo z wielką byłoby Bmaj7 (a właśnie ten akord podałeś jako chwyt -- cofnąć palec na strunie G trzeba o dwa progi, żeby zmniejszyć septymę). Za tym, że jest to jednak H przemawia też fakt, że e-moll i H-dur są z tej samej gamy. B-dur (septymowy) byłoby dosyć rzadkim następstwem.
Oczywiście również masz rację, jednak nie wiemy, który zapis jest wymagany. Równie dobrze mogą to być różne transkrypcje, bądź też autor tego dzieła, mógł równie łatwo popełnić tego małego chochlika w swoim zapisie. Hmmm i możemy teoretyzować... mogą to być po prostu dwa chwyty występujące w dwóch różnych piosenkach... nie widzimy winogronek, więc cieżko ocenić... dokładnie, jak napisałeś, zależy skąd jest oznaczenie

#15
Posted 03 November 2007 - 16:18
Ciekawe skąd to wywnioskowałeś? W życiu nie miałem elektrycznej... To w końcu temat Doc'a, nie mój.... Bo mniemam, że jeśli Andrzej ma gitarę elektryczną to ma i kabel....

Niedokładnie. Angielskie B-minor to polskie H-moll (moll = minor), natomiast polskie B to angielskie B-flat (czyli B z bemolem)... W terminologii polskiej H to angielskie B, a polskie B to angielskie B-minor. ....
@Doc - to nie hasze, tylko krzyżyki (po angielsku sharp) podwyższające dźwięk o pół tonu, natomiast bemole (ang. flat - wyglądają jak zaostrzone "b") obniżają o pół tonu
@Grzegor - to na pewno gitara była? Bo jak dla mnie to cztery struny to raczej ma mandolina...

#16
Posted 03 November 2007 - 16:27
Niedokładnie. Angielskie B-minor to polskie H-moll (moll = minor), natomiast polskie B to angielskie B-flat (czyli B z bemolem)
Oczywiście masz rację, pomyłka z rozpędu.
---- Dodano 03-11-2007 o godzinie 18:31 ----
@Grzegor - to na pewno gitara była? Bo jak dla mnie to cztery struny to raczej ma mandolina...
No przecież jest 6 tylko palce są wzdłuż w ekwilibrystycznym ustawieniu między strunami

#17
Posted 03 November 2007 - 21:25
#18
Posted 03 November 2007 - 22:03
To już przecież ustaliliśmy z Andrzejem w poprzednich postach.Litości, Duckling, co Ty wypisujesz! Muszę wyprostować bo nie mogę tego tak zostawić.
1. W Polsce używamy zapisu/notacji typu "włoskiego", w którym dźwięk pół tonu niższy od C nazywamy H a H bemolem nazywamy B. Anglosaski system różni się tym, że nasze H u nich nazywa się B a nasze B nazywają B z bemolem. To dotyczy wszystkich instumentów.
No nie tak jednoznacznie z tą septymą, bo są septymy wielkie i septymy małe i to robi dużą różnicę. Aczkolwiek rzeczywiście w C7 jest to B (czyli Hes).2. Septyma to septyma nie zależy od tonacji, jest konkretnym interwałem a nie stopniem tonacji. W C7 to jest B (nasze).
Można też jeszcze inaczej, przestrajając struny. Ale jak mówiłem, chodzi o polskie H-dur septymowe z septymą małą, czyli np. 2-2-4-2-4-2...3. W Twoim opisie akordu B7 powinno być 1-1-3-1-3-1. Ale można też 1-1-3-3-3-4 albo 6-8-6-7-6-6 albo 6-8-8-7-9-6 i tak dalej...
#19
Posted 03 November 2007 - 22:08
Litości, Duckling, co Ty wypisujesz! Muszę wyprostować bo nie mogę tego tak zostawić.
1. W Polsce używamy zapisu/notacji typu "włoskiego", w którym dźwięk pół tonu niższy od C nazywamy H a H bemolem nazywamy B. Anglosaski system różni się tym, że nasze H u nich nazywa się B a nasze B nazywają B z bemolem. To dotyczy wszystkich instumentów.
Hmmmm a nie pomylili Ci sie czasem userzy ?? Bo ja sobie nie przypominam, żebym się o typie notacji wypowiadał...
#20
Posted 04 November 2007 - 01:05
Duckling: nie wypowiadałeś się o "typie toancji". Napisałeś:
"B = H tylko w nazewnictwie strun, w dzwiękach H nie równa się B, a H z bemolem."
co jest bzdurą. Co to ma wspólnego ze strunami?
Napisałeś też:
"Pamiętaj, że te zapisy odnoszą się*do tonacji C-dur."
A w innych tonacjach? Bzdura. Prawdopodobnie mylisz tonację ze skalą ale myślę, że Cię Cie przeceniam i po prostu mało wiesz.
---- Dodano 04-11-2007 o godzinie 02:23 ----
voitek:
1. 7 to septyma i koniec. NIe mała i nie nie wielka, bo te po porostu są inaczej oznaczane.
2. "Można też jeszcze inaczej, przestrajając struny. Ale jak mówiłem, chodzi o polskie H-dur septymowe z septymą małą, czyli np. 2-2-4-2-4-2..."
Tu też nie masz racji bo w "Fis-H-Fis-A-Dis-Fis" H jest Toniką a A jest zwykłą, ordynarną septymą, nie małą i nie wielką.
Jasne, można przestroić tak, żeby nie dotykać progów, można mieć więcej gitar, np. Gitara 1 C-dur, Gitara 2 Cis-dur i tak dalej.... Można.
#21
Posted 04 November 2007 - 09:20
Uwielbiam takie dyskusje, uwielbiam.
voitek:
1. 7 to septyma i koniec. NIe mała i nie nie wielka, bo te po porostu są inaczej oznaczane.
2. "Można też jeszcze inaczej, przestrajając struny. Ale jak mówiłem, chodzi o polskie H-dur septymowe z septymą małą, czyli np. 2-2-4-2-4-2..."
Tu też nie masz racji bo w "Fis-H-Fis-A-Dis-Fis" H jest Toniką a A jest zwykłą, ordynarną septymą, nie małą i nie wielką.
Zwykła ordynarna septyma??

Jakbyś chciał uzupełnić informację o interwałach to proszę:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Septyma
Pozdr.
#22
Posted 04 November 2007 - 13:30

#23
Posted 04 November 2007 - 17:59

#24
Posted 04 November 2007 - 18:44

#25
Posted 04 November 2007 - 20:43

1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users