Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Uszkodzony nowy iPad Air


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#26 Hubson83

Hubson83

  • 903 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 04 December 2013 - 15:58

Jak będziecie liczyć na cuda, to każdy sklep będzie robił to co mu się podoba. Są przepisy i prawa konsumenta, jesteśmy w Unii Europejskiej więc sklep Euro również te przepisy obejmują. To nie kurier wysyła sprzęt, tylko sklep i to ze sklepem klient zawiera umowę sprzedaży. Sprawdzanie przy kurierze jest kolejnym świetnym obejściem prawa przez sklepy. Każdy produkt kupiony przez internet w świetle obowiązującego prawa można wypróbować (próbowanie wiąże się z rozpakowaniem i śladami używania sprzętu) i zwrócić w ciągu 10 dni od otrzymania towaru. Nie twórzcie nowych przepisów konsumenckich. Na tej samej podstawie towar wymienia lub zwraca Apple czy obecnie każdy kto sprzedaje np. na Allegro (firmy). Radzę zapytać prawnika lub Rzecznika Praw Konsumenta a nie mówić co mi się wydaje. Ja osobiście radzę koledze się kłócić i nie odpuszczać, jestem przekonany że jak przyciśnie i odpowiednio uargumentuje swoje zdanie, to sklep pójdzie mu na rękę bo nie będzie miał wyjścia.

- - - Połączono posty - - -

To oni mu zadadzą pytanie, a jak pan udowodni, że on taki był po wyjęciu z pudełka, a nie upuścił go pan podczas użytkowania?Na 100 iPadów zafoliowanych w pudełkach co jest bardziej prawdopodobne? Że cały, czy uszkodzony?

Właśnie dlatego on ma przewagę, bo to nie sklep jest klientem tylko on w tym wypadku.

#27 miron23

miron23
  • 6 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 04 December 2013 - 18:31

Hej dzięki za zainteresowanie tematem napisałem im maila o takiej treści dam wam znać co odpiszą, nie liczę na wiele bo Rzeczywiscie wyglada to słabo, ale zobaczymy.
Panstwa rozwiazanie sprawy nie satysfakcjonuje mnie jest to jak najbardziej wada ukryta za ktora odpowiedzialnosc ponosi sprzedawca towar zostal zakupipny przez internet i nie mialem mozliwosci ogladnac go przed zakupem, kolejna sprawa jak kazde urzadzenie apple pudelko jest opakowane folia wiec nie ma mozliwosci poogladania go przed zakupem. Nie jest to moje pierwsze urzadzenie tego producenta i kiedys juz mialem podobny problem ale zostal zalatwiony bez jakiegokolwiek problemu, mianwicie dostalem nowy sprzet bez zbednych maili, ja panstwu napisalem jak wyglada sytuacja a Panstwo za sprzet warty 2 tys zl proponujecie rekompensate w wysokosci 50 zl na dodatkowe zakupy. Raz jeszcze informuje ze jest to wada wystepujaca od samego poczatku na co mam swiadkow. Prosze o informacje w jaki polubowny sposob chca panstwo rozwiazac ta sprawe a za bony rabatowe na zakupy uprzejmie dziekuje.

Wysłane z iPhone'a

- - - Połączono posty - - -

Ktoś już na forum wrzucał zdjęcia nowego, ledwo wyjętego z pudełka iPada Air, z identycznymi uszkodzeniami, czyli coś musi być na rzeczy.

O, i kolejny przypadek: [url][/url]

Nie daj sobie wcisnąć tego g***a.

Nomen omen Ciekawe jakie stanowisko w tej sprawie zajmuje Apple, bo moje uszkodzenia są identyczne jak na filmiku który załączył kolega. Ale to Polska nie Stany niestety i u nas trzeba o wszystko walczyć. Bo ważne żeby sprzedać a pózniej drogi kliencie Ciesz się tym co masz.

#28 Hubson83

Hubson83

  • 903 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 04 December 2013 - 18:47

OK, daj znać co z tego wyszło bo sam jestem ciekaw.

#29 BartiX

BartiX
  • 30 posts
  • SkądSieradz, Poland

Posted 06 December 2013 - 01:08

Myślę ze jest duża szansa na wymianę, ale tak delikatny sprzęt zawsze pobieżnie sprawdza się przy kurierze (teraz to wiesz). Na co dzień mam do czynienie ze sprzedażą online ( monitory LCD,IPS, etc) nie raz miałem podobne sytuacje np pęknięta matryca - w takim przypadku ewidentnego uszkodzenia zawsze żądam protokołu szkodowego ( przesyłki zawsze są ubezpieczone)i wtedy dopiero wymieniam na nową sztukę ale w momencie gdy np są martwe piksele, wady matrycy sprzęt wymieniam od ręki ( później de facto sam to serwisuje w systemie DOA). W tym konkretnym przypadku powinni wymienić towar i serwisować go (sami zareklamować DOA) u jednego z dystrybutorów od którego pewnie kupowali. Co do używania i "wypróbowania" sprzętu przez 10 dni to nie zgodzę się - sprzęt można rozpakować obejrzeć i tyle - testowanie używanie i zwracanie nie jest dopuszczalne ( ciekawe kto później kupi takie urządzenie lub nie daj boże samemu trafi się na taki "przetestowany model" , a obecne marże nie pozwalają na super obniżki sprzętu na którym zarabia się 5-10%. Wyobraźmy sobie test "pralki, lodówki, czy ekspresu do kawy" a o innych intymnych depilatorach :) nie wspomnę ) to tak na marginesie. W tym przypadku z mojego 13 letniego doświadczenia - tak masz prawo do wymiany (wada ukryta) - a napisz jeszcze jak przesyłka była zabezpieczona (karton folipak) bo i tu możesz powoływać się na kiepskie opakowanie - (to nie ważne ze kartonik był zafoliowany). Radzę też jak najszybciej udać się do rzecznika federacji konsumentów w Twoim mieście i prosić o pomoc - skutkuje .

#30 MC_

MC_
  • 6937 posts

Posted 06 December 2013 - 08:09

No to bys przegral w sadzie jesli chodzi o brak uzywania.

#31 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 06 December 2013 - 09:47

Co do używania i "wypróbowania" sprzętu przez 10 dni to nie zgodzę się - sprzęt można rozpakować obejrzeć i tyle - testowanie używanie i zwracanie nie jest dopuszczalne


Chciałbyś... A później się sklepy dziwią, że UOKiK wlepia wiolosettysięcznie kary...

( ciekawe kto później kupi takie urządzenie lub nie daj boże samemu trafi się na taki "przetestowany model" , a obecne marże nie pozwalają na super obniżki sprzętu na którym zarabia się 5-10%.


Ale to już jest problem sprzedawcy i jego zmartwienie. Ryzyko sprzedaży na odległość.

Wyobraźmy sobie test "pralki, lodówki, czy ekspresu do kawy" a o innych intymnych depilatorach :) nie wspomnę ) to tak na marginesie.


Wyobraź sobie, że nie tylko mogę tego używać, ale nie możesz mi nic zrobić jak będą widoczne ślady tego użytkowania. Czyli w w Twoim przypadku paluchy na wyświetlaczach, czy nawet jakieś mikroryski wynikające z normalnego użytkowania paneli. Zdziwiony?

Na przyszłość warto znać ustawę oraz wyroki sądów, tym bardziej będąc sprzedawcą, bo w przyszłości brak znajomości prawa się może zemścić pod postacią świadomego i zawziętego klienta, który będzie walczył o swoje prawa.

#32 BartiX

BartiX
  • 30 posts
  • SkądSieradz, Poland

Posted 06 December 2013 - 12:13

To odpowiem w ten sposób firma istnieje blisko 22 lata sprzedażą online zajmuje się od lat 5, blisko 10.000 transakcji (ze średnią zwrotu 4-5%) - 8 negatywnych opinii na znanym portalu aukcyjnym :). Przegrane sprawy w sądzie 0 kary UOKiK - 0. - sprawy załatwiane przez federację konsumentów 3 może 4. Wiesz prawa a jego realne zastosowanie w życiu to inna sprawa - w domu żyje na co dzień z karnista (żona) - i litera prawa i jego interpretacja to dwie różne sprawy ( np można wprowadzić regulamin sprzedaży na który kupujący zgadza się w momencie zawarcia umowy kupna sprzedaży - zerknij na na regulamin takiego potentat jak x -kom)Nieważne bo nie o tym ten temat - mam nadzieje ze koledze wymienią iPadai dołączy do grono szczęśliwych użytkowników. (OleYek myślę ze firmę prowadzi się po to żeby zarobić i żyć - a sprzedaż na odległość jest takie a nie inna i obie strony jeśli są ludzkie i mają uczciwe zamiary zawsze się dogadają. Wilk syty i owca cała :) Pozdrawiam

#33 miron23

miron23
  • 6 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 06 December 2013 - 12:16

Witam, powiem wam ze jednak warto próbować oto mail który dzisiaj otrzymałem " Szanowny Kliencie, rozumiem i przyjmuję Pańską argumentację - proszę o podanie adresu odbioru produktu, a ja umówię kuriera na kolejny dzień roboczy w godzinach 9-17; dokonamy wymiany towaru na wolny od wad. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam :)

#34 BartiX

BartiX
  • 30 posts
  • SkądSieradz, Poland

Posted 06 December 2013 - 12:18

I o to chodzi super ! Nie zapomnij tylko sprawdzić przesyłki przy kurierze :)

#35 miron23

miron23
  • 6 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 06 December 2013 - 12:24

I o to chodzi super ! Nie zapomnij tylko sprawdzić przesyłki przy kurierze :)


Tym razem zrobię to z należytą precyzja kurierowi zrobię kawę a ja będę oglądał sprzęt centymetr po centymetrem :wink:

#36 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 06 December 2013 - 12:52

OleYek myślę ze firmę prowadzi się po to żeby zarobić i żyć - a sprzedaż na odległość jest takie a nie inna i obie strony jeśli są ludzkie i mają uczciwe zamiary zawsze się dogadają. Wilk syty i owca cała :)


Oczywiście masz rację, kluczowe w tym przypadku "obie strony ludzie", często jednak rzeczywistość jest inna i sprzedawcy robią wszystko, żeby utrudnić zwrot, bądź od niego odwieść. A regulamin regulaminem, ale po pierwsze jest coś takiego jak rejestr klauzul niedozwolonych a po drugie prawo jest zawsze nadrzędne względem regulaminu. To tyle w ramach OT :)

#37 MC_

MC_
  • 6937 posts

Posted 06 December 2013 - 13:26

Wracając do tematu - pozostaje się cieszyć, że sklep zachował się przyzwoicie.

#38 Hubson83

Hubson83

  • 903 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 06 December 2013 - 16:46

I tak ma być! :)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users