Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Serwisowanie iPhone5 (uszkodzenie ekranu) - kilka pytań


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szemot

Szemot
  • 1 545 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 listopada 2013 - 19:13

Pech chciał, że mój dopieszczony 11sto miesięczny iPhone5 przeleciał kilka metrów upadając płasko na ekran rozwalając go w drobne kawałki. Wszystko inne działa, obudowa nienaruszona. Przeszedłem się do iSpotu gdyż mam obok. Chciałem wiedzieć ile operacja mojego maleństwa będzie kosztowała. Nie wiedzieli za bardzo więc stwierdzili, że 1000-2000 i potrwa to ok 2 tygodni i wymienią mi na nowy (czyli założę się, że i tak jest to wersja refubrished). Coś tu nie tak z ceną i czasem. Poszedłem do Cortland i konkretnie powiedzieli, że to 1250zł i 3-4 dni robocze. Także twierdzą, że dostanę nowy. Teraz kilka pytań 1. Czy udając się bezpośrednio do serwisu jest szansa na niższy koszt naprawy? Mam skomplikowany tam dojazd i trochę szkoda czasu jeśli miałoby się okazać, że nic niżej nie zejdą. Nie wiem po prostu czy dystrybutor jak Cortland, który nie serwisuje bierze jakąs prowizję. 2. Dziwi mnie też, że skoro iPhone jest rozkręcalny to nie chcą mi go naprawić tylko wymieniać na nowy. Zapewne płacę także za to, że jest obudowa nowa. Nie ukrywam, że wolałbym naprawę bo serio dbałem o sprzęt i obudowa wygląda jak po miesiącu użytkowania u innych osób. A nawet upadek jej nie popsuł. Jest możliwość zażądania aby dokonano jedynie naprawy? Powiedziano mi, że nie ale to co mówią a to jakie jest prawo często jest rozbieżne i jeśli mam takie prawo to chętnie chciałbym je wyperswadować. 3. Ciągle twierdzą, że dostaję nowy sprzęt ale także twierdzą, że mam na niego 3 miesiące gwarancji. I teraz zaczyna się moje zakłopotanie. Apple daje 1 rok gwarancji ale wg prawa konsumenckiego w UE mam prawo do 2 letniej gwarancji. Obecny iPhone5 ma 11 miesięcy. Czy oznacza to w końcu, że mam jeszcze miesiąc gwarancji czy Unia nakazuje Applowi dawać mi 2 lata więc mam jeszcze 13 miesięcy? Jeśli jednak 13 miesięcy to jak się to ma do nowego sprzętu który dostanę z 3 miesięczną gwarancją. Nie ukrywam, że mieszam się trochę przy tych rodzajach gwarancji i w końcu co mi przysługuje a co nie. 4. Niektórzy użytkownicy narzekali na żółcenie ekranu. Albo całego albo miejscowo. Zawsze się tego obawiałem ale na szczęście w dortychczasowych sprzętach tego problemu nie zaznałem. Czy jakby się okazało, że dostaję sprzęt, który ma ten problem to podlega to wymianie? 5. Myślicie, że istnieje możliwość (skoro mi wymieniają) dopłacenia np do 5S? Z góry dzięki za odpowiedź

#2 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 24 listopada 2013 - 21:15

1. Nie 2. Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta i albo się zgadzasz z jej warunkami albo możesz sobie w zxaciszu domowym samemu wymienić. 3. patrz punkt 2gi i poczytaj co to jest gwarancja a co to "niezgodność towaru z umową" bo mylisz oba pojęcia. Z uszkodzeniem z winy użytkownika a takim jest ewidentnie stłuczenie ekranu nie masz szans na żadną naprawę, poza płatną według cennika jaki posiadają. 4. W iPhone ten problem nie występuje. Albo masz ekran bardziej (zimny) niebieski, albo bardziej ciepły (żółty). Ani jedno ani drugie nie jest wadą. 5. Nie

#3 Szemot

Szemot
  • 1 545 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 listopada 2013 - 12:47

OK, wielkie dzięki. Chociaż co do punktu 3 to chyba nie do końca tak. Jeśli zgadzam się z warunkami umowy, która mimo wszystko jest wbrew obowiązującym przepisom krajowym to ważniejsze są przepisy krajowe. Dlatego mimo, że każdy się zgadza na warunki sklepów internetowych to jak pokazują badania 60% regulaminów sklepów jest sprzecznych z prawem które obowiązuje jako ważniejsze. Jeżeli UE wymaga na Polsce stosowania minimum 2letniej gwarancji to zapewne idąc do sądu wygrałbym ale nie na tym życie polega żeby się sądzić z każdym. W regulaminie banku też masz zapis, że w dowolnym momencie i bez obowiązku informowania o tym klienta i bez możliwości rezygnacji z tego tytułu mogą sobie zmieniać tabelę opłat i prowizji. Co wg obowiązującego prawa jest nielegalne bo muszą mnie o tym poinformować listem poleconym i przysługuje mi w ciągu 14 dni bezkosztowe odstąpienie od umowy. W takim wypadku jestem przegranym przed bankiem ale wygranym przed sądem bo regulamin jest niezgodny z obowiązującym prawem. Poza tym też z tego co słyszałem od użytkowników tu na forum i w komentarzach to, że Apple ma roczną gwarancję ale na terenie UE jest dwuletnia (bo inaczej nie mogliby niby sprzedawać w ogóle). Oczywiście użytkownicy się mogą mylić ale słyszałem to samo wielokrotnie, dlatego zastanawiało mnie, że coś w tym może jest. Nie chodziło mi także o wymianę gwarancyjną. Wiem, że w moim przypadku MUSZE zapłacić i nie ma innej opcji. Co do gwarancji trzymiesięcznej jaką dają to chodziło mi raczej na przyszłość. Miałem tak w przeszłości z iPodTouch, że po 3 miesiącach wymienili mi na "nowy" (refub) z trzymiesięczną gwarancją. Wtedy jestem konkretnie stratny na 6 miesięcy i chyba coś tu nie jest tak.

#4 lubieherbate

lubieherbate
  • 399 postów

Napisano 25 listopada 2013 - 13:20

W nieautoryzowanym serwisie wymienią Ci wyświetlacz za parę stówek - fakt, nie będzie oryginalny, ale dobre zamienniki nie ustępują oryginalnym. Pół roku temu wymieniałem ekran w 4S mojej dziewczyny - jakość, czułość na dotyk itd... były naprawdę rewelacyjne, nie do odróżnienia. Skoro obudowa jest cała i wszystko działa jak należy, to będzie to najrozsądniejsza opcja. Jeśli masz smykałkę do takich rzeczy, to wymienisz też sam i wyjdzie jeszcze taniej ;)

#5 Szemot

Szemot
  • 1 545 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 listopada 2013 - 18:10

Zastanawiałem się nad wymianą samemu. Musiałbym tylko śrubokręty odpowiednie kupić. Z drugiej strony na Allegro znalazłem jednąz tańszych aukcji bo za 550zł i od razu z wymianą w mojej obecności. Koleś pisze, że zajmuje siętylko i wyłącznie sprzętem Apple. Tylko swoją drogą nie wiedziałem, że są oryginalne ekrany i zamienniki. Myślałem, że tylko z bateriami tak jest. NIe ukrywam, że boję się trochę mieć zamiennik bo robięto w ciemno. Czasem faktycznie się nie odróżni a czasem wychodzi kaszana bez możliwości zwrotu pieniędzy. Boję się trochę tego ryzyka

#6 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 25 listopada 2013 - 20:21

OK, wielkie dzięki. Chociaż co do punktu 3 to chyba nie do końca tak. Jeśli zgadzam się z warunkami umowy, która mimo wszystko jest wbrew obowiązującym przepisom krajowym to ważniejsze są przepisy krajowe. Dlatego mimo, że każdy się zgadza na warunki sklepów internetowych to jak pokazują badania 60% regulaminów sklepów jest sprzecznych z prawem które obowiązuje jako ważniejsze. Jeżeli UE wymaga na Polsce stosowania minimum 2letniej gwarancji to zapewne idąc do sądu wygrałbym ale nie na tym życie polega żeby się sądzić z każdym. [...] słyszałem od użytkowników tu na forum i w komentarzach to, że Apple ma roczną gwarancję ale na terenie UE jest dwuletnia (bo inaczej nie mogliby niby sprzedawać w ogóle). Oczywiście użytkownicy się mogą mylić ale słyszałem to samo wielokrotnie, dlatego zastanawiało mnie, że coś w tym może jest.


Mylisz pojęcia! Gwarancja jest DOBROWOLNYM świadczeniem producenta i może trwać nawet jeden dzień, to producent dyktuje warunki. Po raz kolejny mówię, że mylisz gwarancję z "niezgodnością towaru z umową", która jest prawnie regulowana wymagana przez UE i trwa 2 lata.

Co do gwarancji trzymiesięcznej jaką dają to chodziło mi raczej na przyszłość. Miałem tak w przeszłości z iPodTouch, że po 3 miesiącach wymienili mi na "nowy" (refub) z trzymiesięczną gwarancją. Wtedy jestem konkretnie stratny na 6 miesięcy i chyba coś tu nie jest tak.


Znów się mylisz. Refurby mają przepisywaną gwarancję z oryginalnego urządzenia. jeżeli oddajesz do naprawy 2 miesięczne urządzenie, to po powrocie refurb będzie miał 10 miesięcy gwarancji. Jak oddasz urządzenie, które ma mniej niż 3 miesiące do końca gwarancji, to zostanie ona przedłużona do 90 dni.

#7 Szemot

Szemot
  • 1 545 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 listopada 2013 - 22:29

Ok, co do pierwszego to może trochęfaktycznie douczę się w necie. Co do drugiego to w serwisie powiedziano mi po wymianie 3 miesiecznego iPodTouch3gen ( za na 100% 12 miesięczną gwarancją), że mam od teraz nową 3 miesięczną. Może sie nie znali, nie wiem. Ale tak mi powiedzieli i na pewno miał 3 miesiące gdy go oddałem do serwisu.

#8 Sony156

Sony156
  • 388 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 26 listopada 2013 - 03:22

Wyświetlacze do iPhone 5 na allegro są ściągane z serwisów typu alibaba, aliexpress..
Sam ostatnio zamawiałem z ali.
Aktualnie koszt wyświetlacza na aliexpress to około 60dolców z darmową wysyłka.
Paczka dochodzi w około 10dni.
Ja bym nie dał zarobić naprawiaczom. :P

High Quality Test 1 BY 1 For iphone 5 5G lcd Touch Screen Digitizer Assembly For Iphone 5 5g lcd Black&White color Free Shipping-in Mobile Phone LCDs from Phones & Telecommunications on Aliexpress.com

#9 demandred

demandred
  • 305 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 26 listopada 2013 - 12:37

Wyświetlacze do iPhone 5 na allegro są ściągane z serwisów typu alibaba, aliexpress..
Sam ostatnio zamawiałem z ali.
Aktualnie koszt wyświetlacza na aliexpress to około 60dolców z darmową wysyłka.
Paczka dochodzi w około 10dni.
Ja bym nie dał zarobić naprawiaczom. :P

High Quality Test 1 BY 1 For iphone 5 5G lcd Touch Screen Digitizer Assembly For Iphone 5 5g lcd Black&White color Free Shipping-in Mobile Phone LCDs from Phones & Telecommunications on Aliexpress.com


A jaka jest jakosc tego wyswietlacza? Sam mam iP5 z uszkodzona szybka (lcd dziala, dotyk tez), dlatego albo zaplace 200 zl za wymiane szybki z utwardzaniem uv, albo kupie wyswietlacz. Moge dostac za 300 zl (na Allegro widzialem 450-550), ale moze bym wzial te co pokazales jesli nie odbiegaja jakoscia od oryginalu.

#10 Sony156

Sony156
  • 388 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 26 listopada 2013 - 15:22

Nie zauważyłem różnicy, a jestem mocno wyczulony.. Na allegro sprowadzają wyświetlacze właśnie z aliexpress, alibaby. Piszą, że to są oryginały bo nie zobaczysz różnicy między oryginałem, a podróbką.

#11 Szemot

Szemot
  • 1 545 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 listopada 2013 - 18:13

@Sony156 W sumie warte rozważenia. 300zł to nie 1250 w Cortlandzie ;-) Jest tylko jedna rzecz któązauwazyłem po upadku i nie rozumiem braku jej działania. Mianowicie aparat nie ustawia ostrości. Jest ustawiona na sztywno na 10cm. I nie rozumiem o co chodzi. Przecież ostrość nie jest tu optycznie dostrajana jak w lustrzankach tylko cyfrowe algorytmy. Więc co upadek może mieć do braku działania. @demandred A to da się wymienić samą szybkę bez wyświetlacza? Bo ja własnie mam rozwaloną szybę a reszta działa dobrze. Poza tym już po rozkręceniu to jest łatwe w wymianie? Bo to chyba jakoś musi być klejone a sam wyświetlacz pewnie trzeba po odklejeniu potłuczonego szkłą jeszcze jakoś wyczyścić

#12 Sony156

Sony156
  • 388 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 26 listopada 2013 - 18:24

Przy obecnej cenie wyświetlacza (Z ali) nie opłaca się wymieniać samej szyby. Odklejanie szyby od wyświetlacza jest trudne, często wyświetlacz ulega uszkodzeniu lub robią się plamy. Na dodatek musiałbyś mieć klej UV aby przykleić z powrotem nową szybkę do LCD. Poza tym pewnie jakiś syf się dostanie między szkło a LCD i to takie oszczędzanie..

#13 Szemot

Szemot
  • 1 545 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 listopada 2013 - 21:30

No spoko dzięki. A o co może chodzićz tym aparatem? Nie ukrywam, że robiębardzo dużo zdjęc więc nie mogę sobie tego odpuścić.

#14 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 26 listopada 2013 - 21:46

@Sony156
W sumie warte rozważenia. 300zł to nie 1250 w Cortlandzie ;-)


Za te 1250 zachowujesz gwarancje.

Jest tylko jedna rzecz któą zauwazyłem po upadku i nie rozumiem braku jej działania. Mianowicie aparat nie ustawia ostrości. Jest ustawiona na sztywno na 10cm. I nie rozumiem o co chodzi. Przecież ostrość nie jest tu optycznie dostrajana jak w lustrzankach tylko cyfrowe algorytmy. Więc co upadek może mieć do braku działania.


Może dużo, przecież masz Auto Focus, który jest mechaniczny, nie wiem skąd wziąłeś te algorytmy, ale widocznie soczewka się uszkodziła przy upadku i zablokowała. Aparat zapewne też do wymiany.

#15 Szemot

Szemot
  • 1 545 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 listopada 2013 - 22:23

Kurde no.... To może nie zauważą uszkodzonego aparatu i nie policzą za niego :P

#16 Edgar_95

Edgar_95
  • 31 postów

Napisano 26 listopada 2013 - 22:38

Kilka dni temu oddalem do serwisu swojego iP5 ze zbitym ekranem. Dzisiaj otrzymalem telefon po wymianie szyby....z żółtymi plamami. Pan w serwisie powiedział, że wymienią caly LCD i mam sie zglosic w piatek. O tych plamach slyszalem wczesniej, a oni zarzekali sie ze nic takiego nie bedzie mialo miejsca. Troche zabawna sytuacja, ale mam nadzieje ze w piatek dostane telefon z idealnym ekranem.

#17 Martin204

Martin204
  • 3 postów

Napisano 01 grudnia 2013 - 19:54

Kilka dni temu oddalem do serwisu swojego iP5 ze zbitym ekranem. Dzisiaj otrzymalem telefon po wymianie szyby....z żółtymi plamami. Pan w serwisie powiedział, że wymienią caly LCD i mam sie zglosic w piatek. O tych plamach slyszalem wczesniej, a oni zarzekali sie ze nic takiego nie bedzie mialo miejsca. Troche zabawna sytuacja, ale mam nadzieje ze w piatek dostane telefon z idealnym ekranem.

A ile tak z ciekawości zapłaciłeś za wymianę ?

#18 qtylovsky

qtylovsky
  • 823 postów
  • Skądwołomin

Napisano 19 grudnia 2013 - 19:17

Kurde no.... To może nie zauważą uszkodzonego aparatu i nie policzą za niego :P


nie wazne co jest zepsute, zawsze placisz tyle samo za autoryzowana naprawe. Jesli sam wymienisz wyswietlacz, albo zrobisz to z nieoryginalnych czesci ( wszystkie na allegro są nieoryginalne) to gwarancja Ci przepada na caly telefon. i juz nigdy nie bedziesz mogl go naprawic w autoryzowany sposob.

#19 Edgar_95

Edgar_95
  • 31 postów

Napisano 19 grudnia 2013 - 20:21

Za wymianę (samej szybki) zapłaciłem 290 złotych.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych