
Reklamacja iSpot/gwarancja Apple
#1
Napisano 20 listopada 2013 - 17:00
#2
Napisano 20 listopada 2013 - 18:37
#3
Napisano 20 listopada 2013 - 19:16
no co tu mówić jak na firmę to rękojmia nie przysługuje
Przysługuje, o ile nie została wyłączona wolą stron.
#4
Napisano 20 listopada 2013 - 21:49
W dużym skrócie sprawa wygląda tak:
1. Jeżeli wymiana uszkodzonej rzeczy została dokonana w ramach rękojmi, to nie skutkuje to rozpoczęciem nowego biegu rękojmi, który zaczynałby się z chwilą wydania nowej rzeczy (wolnej od wad). Wynika to z faktu, iż rękojmia jest skutkiem transakcji sprzedaży - a termin rękojmi zaczyna się z chwilą sprzedaży.
2. Jeżeli jednak "rzecz wymieniana na nową w ramach rękojmi należy do kategorii rzeczy objętych gwarancją, a rzecz wadliwa miała gwarancję, to wymiana "rękojmijna" powoduje, że rzecz, na którą zamieniono wadliwą, też otrzymuje nową gwarancję. Ale to nie ma nic wspólnego z terminem rękojmi, lecz dotyczy gwarancji." (cytat z ww. artykułu prof. Ewy Łętowskiej).
Inaczej mówiąc na wymienionego iPada masz nową gwarancję liczoną od daty wydania Ci urządzenia. Prowadząc interesy w Polsce Apple musi respektować polskie prawo, w tym kodeks cywilny (w tym przepis art. 581).
#5
Napisano 21 listopada 2013 - 18:01
Okazuje się, że sprawa nie jest prosta. Wszystko wynika z powszechnego mylenia uprawnień wynikających z rękojmi i gwarancji. Swego czasu (15 września 1998r) Rzeczpospolita opublikowała artykuł prof. Ewy Łętowskiej na ten temat ("Uporczywe błędy praktyki"). Jest dostępny w archiwum Rzeczpospolitej tutaj: [url=http://archiwum.rp.pl/artykul/193155-Uporczywe-bledy-praktyki.html]Uporczywe błędy praktyki - Archiwum Rzeczpospolitej[/url]
W dużym skrócie sprawa wygląda tak:
1. Jeżeli wymiana uszkodzonej rzeczy została dokonana w ramach rękojmi, to nie skutkuje to rozpoczęciem nowego biegu rękojmi, który zaczynałby się z chwilą wydania nowej rzeczy (wolnej od wad). Wynika to z faktu, iż rękojmia jest skutkiem transakcji sprzedaży - a termin rękojmi zaczyna się z chwilą sprzedaży.
2. Jeżeli jednak "rzecz wymieniana na nową w ramach rękojmi należy do kategorii rzeczy objętych gwarancją, a rzecz wadliwa miała gwarancję, to wymiana "rękojmijna" powoduje, że rzecz, na którą zamieniono wadliwą, też otrzymuje nową gwarancję. Ale to nie ma nic wspólnego z terminem rękojmi, lecz dotyczy gwarancji." (cytat z ww. artykułu prof. Ewy Łętowskiej).
Inaczej mówiąc na wymienionego iPada masz nową gwarancję liczoną od daty wydania Ci urządzenia. Prowadząc interesy w Polsce Apple musi respektować polskie prawo, w tym kodeks cywilny (w tym przepis art. 581).
Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Problem polega właśnie na tym, że Apple nie respektuje polskiego prawa i daje mi 90 dni gwarancji rozruchowej. Chyba bez sprawy w sądzie się nie obejdzie.
- - - Połączono posty - - -
no co tu mówić jak na firmę to rękojmia nie przysługuje\.
W tym przypadku rękojmia nie została wyłączona. Poza tym na firmę obowiązuje K.C. (w skrócie: rękojmia 12 mies + gwarancja producenta), w sprzedaży konsumenckiej obowiązuje Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wykluczająca K.C.(w skrócie: niezgodność z umową -24 mies i gwarancja producenta). Zachęcam do tej pasjonującej lektury.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych