Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 5s wymiana na nowy


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
46 odpowiedzi w tym temacie

#26 036f6c57bf

036f6c57bf
  • 1 336 postów
  • Płeć:

Napisano 04 grudnia 2013 - 15:47

Narzeczona zdecydowała się mi kupić iPhone'a 5S w punkcie GSM. Sprawa wygląda tak, że facet skupuje telefony z T-Mobile i Play (faktura i zafoliowany telefon). Twierdzi też, że ma znajomości w tych salonach i z oddawaniem sprzętu na gwarancji nie ma problemu. Jak to później jest z takim telefonem oddawanym na gwarancji? Nie ma problemów?

#27 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 grudnia 2013 - 20:12

Na gwarancji oddajesz gwarantowi (Apple) a nie sprzedawcy. Salon nie ma nic do tego. Wysyłasz do regenersis i po sprawie.

#28 036f6c57bf

036f6c57bf
  • 1 336 postów
  • Płeć:

Napisano 05 grudnia 2013 - 07:14

Facet który skupuje iPhone'y powiedział, że jak coś będzie nie tak to mam do niego przynieść, a on już się tym zajmie. Czyli pójdzie do znajomych np z Play, zaniesie i zrobią tak aby było dobrze. Z tego co pamiętam to on skupuje bezpośredni od salonów typu Play, T-Mobile jak mają za dużo sztuk na stanie. Jak to jest do końca nie wiem. Z resztą jak mi nie będzie pasować mogę nie wziąć i tyle :) o jeśli przykładowo walnie mi 5S to idę do salonu sieci z której jest faktura, mówię o co chodzi, a oni wysyłają bez żadnych problemów i czekam na odp serwisu? Na niezgodność towaru z umową mogę się powołać czy nie?

#29 MC_

MC_
  • 6 916 postów

Napisano 05 grudnia 2013 - 08:16

A zawarłeś z siecią jakąś umowę?

#30 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 05 grudnia 2013 - 10:16

o jeśli przykładowo walnie mi 5S to idę do salonu sieci z której jest faktura, mówię o co chodzi, a oni wysyłają bez żadnych problemów i czekam na odp serwisu?


Wysyłasz sam do serwisu, bo salon odpowie osobie na fakturze a nie Tobie. Byłem świadkiem takich przypadków.

Na niezgodność towaru z umową mogę się powołać czy nie?


Jeżeli widniejesz na fakturze zakupu wystawionej przez salon to tak, w innym przypadku nie.

#31 036f6c57bf

036f6c57bf
  • 1 336 postów
  • Płeć:

Napisano 05 grudnia 2013 - 13:55

Warto w takim razie bawić się w kupno 5S w punkcie GSM, a później jak coś mieć problemy? Czy iść do iSpot'u i kupić za tą samą cenę 5?

#32 MarKoBerlin

MarKoBerlin
  • 332 postów
  • SkądWarszawa/Berlin

Napisano 06 grudnia 2013 - 02:32

http://imagazine.pl/2013/12/05/gwarancja-applecare-i-kontrowersje/#more-41623

Witam,
Powyżej macie link do artykułu w sprawie gwarancji Apple

"W ostatnich latach Apple musiało zmierzyć się z zarzutami nierzetelnego informowania o swoim programie AppleCare. Komisja Europejska, urzędy ochrony konsumentów w kilku europejskich krajach, a także niektóre organizacje konsumenckie były zdania, że Apple wprowadza swoich klientów w błąd, wywołując wrażenie, że przysługuje im wyłącznie roczna ochrona gwarancyjna. A wszystko po to, aby nakłonić ich do kupowania AppleCare.

Zarzuty wobec Apple

Oskarżenia pojawiły się we Włoszech, Portugalii, Luksemburgu, Belgii i Niemczech. Według nich Apple niedostatecznie wyraźnie informowała swoich klientów na terenie Unii Europejskiej o przysługującej im dwuletniej ochronie na wypadek wad zakupionych urządzeń. A wszystko po to, aby sprzedawać im swoje usługi serwisowe w ramach dwu lub trzyletniego programu o nazwie „AppleCare Protection Plan”. W konsekwencji w niektórych krajach wszczęte zostały postępowania przeciwko Apple. ..."

#33 036f6c57bf

036f6c57bf
  • 1 336 postów
  • Płeć:

Napisano 06 grudnia 2013 - 07:29

Jak mam brać iPhone'a to gdzie lepiej, Cortland czy iSpot?

#34 juscik

juscik
  • 66 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 grudnia 2013 - 10:02

Jak mam brać iPhone'a to gdzie lepiej, Cortland czy iSpot?


AOS najlepiej, kup sobie moze co innego a nie iphone'a bo za bardzo to wszystko przeżywasz, a to staję się niebezpieczne :)

#35 cubasz

cubasz
  • 1 636 postów
  • SkądSzczotkolm - Wawa

Napisano 06 grudnia 2013 - 11:34

Idąc Twoim tokiem myślenia nie mam gwarancji... A normnie jest idąc do punktu z faktura jako dowód zakupu. Tak samo miałem z iphpne 4 kupiłem od kogoś kto wziął z T mobile i w 10 miesiącu oddałem i dostałem nowy telefon.


Gwarancje masz od Apple rok od chwili zakupu. JA bym Ci radził załatwić tę wymianę w Apple Store najbliżej Ciebie np w Berlinie. Wymiana od ręki. Nie licz, że dostaniesz nowy egzemplarz w tej sytuacji, obawiam się, że zawsze będzie to refurb co wcale nie znaczy, że będzie gorszy niż nowy. Mam doświadczenie z refurbami - niestety zdarza się, że też się psują ale są od ręki wymieniane wtedy. Co prawda przy dużej odległości od Apple Store to troche nieporęczne ale z drugiej strony masz telefon od ręki bez pytań (pytanie jest konkretnie jedno - o apple id :-) )
Najpierw jednak trzeba tam się dodzwonić i dowiedzić czy mają Twój model *na stanie*.

#36 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 06 grudnia 2013 - 11:39

Dlaczego tak mało osób korzysta z ustawy konsumenckiej? Daje ona większe możliwości niż sama gwarancja, która jak wiemy, określana jest przez producenta.

#37 cubasz

cubasz
  • 1 636 postów
  • SkądSzczotkolm - Wawa

Napisano 06 grudnia 2013 - 11:46

Dlaczego tak mało osób korzysta z ustawy konsumenckiej? Daje ona większe możliwości niż sama gwarancja, która jak wiemy, określana jest przez producenta.


Kolega kupił prywatnie z drugiej ręki.

#38 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 06 grudnia 2013 - 12:55

http://imagazine.pl/2013/12/05/gwarancja-applecare-i-kontrowersje/#more-41623
Witam,
Powyżej macie link do artykułu w sprawie gwarancji Apple


Trudno poważnie potraktować artykuł, który myli pojęcia gwarancja i niezgodność towaru z umową, oba nazywając mylnie gwarancją.

- - - Połączono posty - - -

Dlaczego tak mało osób korzysta z ustawy konsumenckiej? Daje ona większe możliwości niż sama gwarancja, która jak wiemy, określana jest przez producenta.


Oczywiście, że daje większe możliwości, ale przez pierwsze 6 miesięcy, później praktycznie jest ciężko cokolwiek wywalczyć.

#39 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 06 grudnia 2013 - 13:11

@OleYek Zawsze lepiej niż gwarancja Apple. Po wymianie otrzymujesz kolejne sześć miesięcy na działania :)

#40 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 06 grudnia 2013 - 13:54

@OleYek
Zawsze lepiej niż gwarancja Apple. Po wymianie otrzymujesz kolejne sześć miesięcy na działania :)


Tylko najczęściej sprzęt siada po upływie tych 6ciu miesięcy...

#41 036f6c57bf

036f6c57bf
  • 1 336 postów
  • Płeć:

Napisano 06 grudnia 2013 - 13:58

Czyli jak kupię w iSpot, Cortland czy też z punktu GSM to i tak dostanę refurba?

#42 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 06 grudnia 2013 - 14:02

W przypadku grzechocącego przycisku można się wstrzymać i wysłać urządzenie właśnie w tym terminie. Są też usterki, których nie są w stanie wychwycić, jak np. gubienie zasięgu czy echo w czasie rozmów (sprawdzone przez znajomych w odniesieniu do Regenersis). Trafnie to napisałeś, dlatego uważam, że refurby powinny posiadać roczną gwarancję, zamiast trzymiesięcznej (wysyłka przed upływem gwarancji). Są kraje, w których gwarancja na sprzęt Apple wynosi 2 lata. Szkoda, że nie w Polsce.

#43 cubasz

cubasz
  • 1 636 postów
  • SkądSzczotkolm - Wawa

Napisano 06 grudnia 2013 - 14:04

Czyli jak kupię w iSpot, Cortland czy też z punktu GSM to i tak dostanę refurba?


Czy chodzi Ci o to, że jak kupisz nowy iPhone, który się sam z siebie popsuje i pójdziesz go wymienić to czy dostaniesz inny naprawiony?
Z opisów wiem, że może być różnie - naprawią Twój, dadzą Ci inny naprawiony - nie słyszałem, żeby ktoś dostał nowy zafoliowany w sytuacji wady fabrycznej.
Dodatkowo zdaje się, że trzeba oddać z pudełkiem i czekać tydzień - dwa. W Apple Store nie trzeba pudełka, wymiana od ręki. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości będzie tak i w Polsce.

Aha, gwarancja po wymianie w AS jest 90 dni.

#44 036f6c57bf

036f6c57bf
  • 1 336 postów
  • Płeć:

Napisano 06 grudnia 2013 - 14:10

To dlaczego w Cortland powiedzieli mi, że jest przygotowana pula nowych telefonów na wymianę jak mojego nie da się naprawić?

#45 cubasz

cubasz
  • 1 636 postów
  • SkądSzczotkolm - Wawa

Napisano 06 grudnia 2013 - 17:30

To dlaczego w Cortland powiedzieli mi, że jest przygotowana pula nowych telefonów na wymianę jak mojego nie da się naprawić?


Bo chcą, żebyś kupił.

#46 036f6c57bf

036f6c57bf
  • 1 336 postów
  • Płeć:

Napisano 06 grudnia 2013 - 17:47

Przedstawię sprawę jasno, a mianowicie narzeczona zastanawiała się nad kupnem 5S u faceta który ma zafoliowane sztuki za 2500 zł. Nowy sprzęt, wszystko fajnie i cenowo też. Jednak jak się później dowiedzieliśmy, iPhone nawet otworzony przy nim ląduje w serwisie jakby coś było nie tak. Zasada z telefonem miała być taka, nie działa coś to idę do tego faceta z telefonem i fakturą, mówię o co chodzi, a on zajmuje się resztą. Czyli idzie do salonu sieci w której go ktoś brał i załatwia resztę. Później telefon odbiera i dzwoni do mnie, że ja mogę go odebrać. Nic nie odpakowuje, to już należy do mnie. Szczerze to boje się, że zakupiona sztuka zacznie szwankować i dostanę nieszczęsny refurb od Regenersis :( Po przedstawieniu sprawy jasno narzeczonej jak to wygląda powiedziała, że woli iść do iSpot'u czy Cortland'u i tam kupić. W sprzedawca z iSpotu' powiedział, że jak będzie coś nie tak w przeciągu 5 dni to wymieniają od ręki na nowy zafoliowany model jeśli jest na stanie. Jeśli nie mają to czekam na sprowadzenie z głównego magazynu. W innym tym samym sklepie powiedział mi facet, że jak kupie 5C czy 5S to przy oddawaniu na serwis dostaje nowy. Nie wiem ile jest w tym prawdy ponieważ pierwszy raz będę miał produkt tej firmy. Będę wdzięczny jeśli ktoś od A do Z powie mi jak to na prawdę jest. Chodzi tu o zakup z punktu GSM i reseller. Czy jednak opłaca się kupić 5S z drugiej ręki, a może iść do iSpot'u czy też Cortland'u i za tą cenę mieć 5?

#47 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 06 grudnia 2013 - 17:56

Może zacznij tropchę być samodzielny, bo przejąłeś wątek swoim zastanawianiem się nad zakupem. Użyj wyszukiwarki, poczytaj istniejące wątki, bądź samodzielny, Wszystko jest na forum, a ponieważ ten wątek zszedł daleko od swojego pierwotnego nurtu to zamykam a Tobię polecam lekturę: http://myapple.pl/ja...-resellera.html jak i całego działu w którym się ten wątek znajduje, bo to jest właściwe miejsce na Twoje pytania, i wszystkie odpowiedzi tam są.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych