Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 5s wymiana na nowy


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
46 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomciopaluch123

tomciopaluch123
  • 988 postów
  • SkądEarth

Napisano 18 listopada 2013 - 12:53

Mam takie pytanie, czy ktoś z posiadaczy iphone 5s wymienił swój telefon na nowy bo coś było nie do końca ok ? . U mnie pod szybka jest mała smuga i denerwuje i myśle, czy nie oddać do T mobile na gwarancje. Moje pytanie jest takie, czy długo sie czeka o ile ktoś już wymieniał, i czy teraz póki telefon jest na rynku chwilkę , jest szansa nie na rebufa, tylko na całkiem nowy z nowym pudełkiem ?

#2 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 18 listopada 2013 - 13:34

Oczywiście możesz oddać takie urządzenie do T-Mobile. Jeśli zależy Tobie na czasie oddaj na gwarancję - procedura powinna trwać mniej więcej tydzień czasu. Regenersis wyśle do Ciebie odświeżony aparat - to nie Apple Store ;) Na Twoim miejscu oddałbym telefon z tytułu niezgodności towaru z umową, z żądaniem wymiany na NOWY egzemplarz (w ciągu pierwszych sześciu miesięcy to sprzedawca musi udowodnić, że wada istniała w dniu zakupu). Znając paskudnie i niechlujnie funkcjonujący serwis, prześlą do Ciebie refurba. Wtedy nie odbierasz urządzenia, prosisz o wymianę na nowe. Jeśli za drugim razem będzie tak samo, pozostaje pismo do T-Mobile oraz Rzecznik Praw Konsumenta. Przechodziłem przez podobną męczarnię, dlatego wybrałem zakup iPhone 5S na wolnym rynku bądź w Apple Store - masz dwa tygodnie na stwierdzenie, czy odpowiada Tobie telefon, jeśli nie, wymiana na nowy lub zwrot gotówki. Zdarzają się też wymiany po upływie okresu gwarancji. Widzę, że ludzie lubią przepłacać za słuchawki w TM, ale nic mi do tego. Od jak dawna posiadasz aparat? Sprawa jest do wygrania, powodzenia!

#3 tomciopaluch123

tomciopaluch123
  • 988 postów
  • SkądEarth

Napisano 18 listopada 2013 - 13:46

Telefon kupiłem nowy zafoliowany na Allegro. Faktura z 25 października. Aktywowalem go 5 listopada. Nie przeplacialem ;p dałem za niego 2900zl. A co do wymiany na nowy, boje sie rebufa... Ale chyba zaryzykuje

#4 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 18 listopada 2013 - 13:48

Czegoś nie rozumiem - w takim razie telefon pochodzi od kanału T-Mobile, tak? W sumie możesz trafić dosłownie na wszystko. Mój znajomy miał pecha - tuż przed końcem gwarancji oddał iPhone 4S do Regenersis, oczywiście otrzymał refurba z 3-miesięczną gwarancją. Po tym okresie zaczęły się cuda z urządzeniem, siadł aparat i kilka innych rzeczy. Odwołał się, ale nic nie wyszło. Dlatego uważam, że taki okres jest stanowczo za krótki, na praktycznie nową słuchawkę. A co do niezgodności towaru z umową - zawsze trzeba zaznaczać opcję wymiany na NOWY, odradzam naprawę. Regenersis traktuje refurba jako część użytą do naprawy ;/

#5 tomciopaluch123

tomciopaluch123
  • 988 postów
  • SkądEarth

Napisano 18 listopada 2013 - 14:03

Ale jak oddam go i dostanę nowy, to gwarancje mam na 12 miesięcy od daty zakupu. W moim przypadku to 25 październik do 25 października 2014, i czy to ten, czy rebuf gwarancja sie nie wydłuża. Muszę to dobrze przemyśleć, czy oddać czy nie. Ale ta smuga strasznie denerwuje ...

#6 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 18 listopada 2013 - 14:10

Zgadza się, ale wtedy może być problem z niezgodnością towaru z umową bądź rękojmią. Gwarancja nie wydłuża się, racja. Na Twoim miejscu powalczyłbym o nowe urządzenie. Telefon zakupiony na osobę fizyczną czy firmę?

#7 tomciopaluch123

tomciopaluch123
  • 988 postów
  • SkądEarth

Napisano 18 listopada 2013 - 14:34

Jak wrócę do domu, zobaczę na fakturze, ale chyba na firmę. Jedyny plus jest taki, ze jak oddam z ta smuga tydzień przed końcem gwarancji to dostanę nowy sprzęt. Ale nie wiem czy rok z ta wada wytrzymam. Pójdę dzisiaj do T mobile, i sie dowiem czy można jakoś zaznaczyć opcje ze chce nowy z kartonem. A nie rebuf

#8 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 18 listopada 2013 - 14:46

W takim wypadku obowiązuje Ciebie roczna rękojmia, która nie ulega przedłużeniu po wymianie towaru na nowy. Ale próbuj, powodzenia ;)

#9 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 18 listopada 2013 - 14:59

Chciałem tylko zauważyć, że jeżeli pytający kupił telefon z drugiej ręki, to ani niezgodność, anie rękojmia nie obowiązują już. Rękojmia oraz niezgodność towaru z umową dotyczy tylko sprzedawcy i nabywcy, autor pytania nie jest nabywcą w świetle przepisów, bo to nie on kupił od T-Mobile i nie on widnieje na fakturze zakupu, w związku z tym nie jest stroną i nie może skorzystać z tych uprawnień, ponieważ one przy sprzedaży nie przechodzą na kolejnego nabywcę. Natomiast może skorzystać z rękojmi w stosunku od osoby od której go kupił.

#10 tomciopaluch123

tomciopaluch123
  • 988 postów
  • SkądEarth

Napisano 18 listopada 2013 - 15:08

Idąc Twoim tokiem myślenia nie mam gwarancji... A normnie jest idąc do punktu z faktura jako dowód zakupu. Tak samo miałem z iphpne 4 kupiłem od kogoś kto wziął z T mobile i w 10 miesiącu oddałem i dostałem nowy telefon.

#11 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 18 listopada 2013 - 15:15

Idąc Twoim tokiem myślenia nie mam gwarancji... A normnie jest idąc do punktu z faktura jako dowód zakupu. Tak samo miałem z iphpne 4 kupiłem od kogoś kto wziął z T mobile i w 10 miesiącu oddałem i dostałem nowy telefon.


Po pierwsze nie mój tok rozumowania, tylko ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, to jeżeli się tyczy niezgodności oraz kodeks cywilny jeżeli się tyczy rękojmi.

Po drugie o gwarancji nic nie pisałem, gwarancja nie jest regulowana prawnie a jest to wewnętrzne ustalenie producenta i to on decyduje o tym jak wygląda gwarancja i gwarancja dotyczy (w przeciwieństwie do rękojmi i niezgodności) fizycznie urządzenia a nie stron transakcji.

Polecam lekturę k.c. zanim następnym razem zaczniesz polemikę na ten temat.

#12 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 18 listopada 2013 - 15:17

Chciałem tylko zauważyć, że jeżeli pytający kupił telefon z drugiej ręki, to ani niezgodność, anie rękojmia nie obowiązują już. Rękojmia oraz niezgodność towaru z umową dotyczy tylko sprzedawcy i nabywcy, autor pytania nie jest nabywcą w świetle przepisów, bo to nie on kupił od T-Mobile i nie on widnieje na fakturze zakupu, w związku z tym nie jest stroną i nie może skorzystać z tych uprawnień, ponieważ one przy sprzedaży nie przechodzą na kolejnego nabywcę. Natomiast może skorzystać z rękojmi w stosunku od osoby od której go kupił.


Zgadza się, jednak zawsze może dogadać się z osobą, która zakupiła telefon od T-Mobile - będzie łatwiej. Już to przerabiałem :)

@tomciopaluch123
Masz gwarancję, wystarczy faktura od T-Mobile.

#13 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 18 listopada 2013 - 15:25

Zgadza się, jednak zawsze może dogadać się z osobą, która zakupiła telefon od T-Mobile - będzie łatwiej. Już to przerabiałem :)


Oczywiście, że można się dogadać, ale nie zawsze jest to możliwe, więc dobrze, żeby autor miał pojęcie, że jeżeli nie jest to zaprzyjaźniona firma, to poza gwarancją nic mu nie zostało.

#14 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 18 listopada 2013 - 16:00

W podobnej cenie miał telefon z Apple Store, wtedy nie byłoby żadnych problemów. Wręcz same korzyści :)

#15 scooter10

scooter10
  • 142 postów
  • SkądLublin

Napisano 18 listopada 2013 - 20:14

Kupiłem swojego iphona 5 z drugiej ręki, 2 tygodnie temu oddawałem go na gwarancję z tytułu niezgodności towaru z umową do orange i nie robili z tym żadnych problemów :)

#16 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 18 listopada 2013 - 20:24

Kupiłem swojego iphona 5 z drugiej ręki, 2 tygodnie temu oddawałem go na gwarancję z tytułu niezgodności towaru z umową do orange i nie robili z tym żadnych problemów :)


Jednym robią innym nie, wszystko zależy od tego jak salon jest wyedukowany. Mogą też nie robić bo i tak wysłali do Regenersis i dostaniesz refurba, więc ium wszystko jedno.

#17 MC_

MC_
  • 6 916 postów

Napisano 18 listopada 2013 - 20:27

Albo na fwarancje albo na niezgodnosc. Zdecyduj sie.

#18 scooter10

scooter10
  • 142 postów
  • SkądLublin

Napisano 18 listopada 2013 - 21:04

Oczywiście niezgodność, ale i tak nie ma innej opcji, bo w przypadku sprzedaży iphonów przez operatora, apple umywa ręce i nie daje żadnej gwarancji.

#19 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 18 listopada 2013 - 21:06

Oczywiście niezgodność, ale i tak nie ma innej opcji, bo w przypadku sprzedaży iphonów przez operatora, apple umywa ręce i nie daje żadnej gwarancji.


Ciekawe, a Regenersis za darmo w ramach wolontariatu naprawia?

#20 scooter10

scooter10
  • 142 postów
  • SkądLublin

Napisano 18 listopada 2013 - 21:08

Regenersis nie naprawia, tylko diagnozuje telefony. Poza tym Regenersis nie ma nic wspólnego z Apple.

#21 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 18 listopada 2013 - 21:11

Regenersis nie naprawia, tylko diagnozuje telefony.


I wymieniają na refurby w ramach wolontariatu? Nie łap za słówka tylko odpowiedz na pytanie.

- - - Połączono posty - - -

I jeszcze powiedz w takim razie czemu jednak strona Apple twierdzi, że mój telefon kupiony u Operatora jest objęty gwarancją Apple?

#22 scooter10

scooter10
  • 142 postów
  • SkądLublin

Napisano 18 listopada 2013 - 21:20

To dlaczego nie mogę oddać telefonu kupionego u operatora do autoryzowanego serwisu Apple? Jeśli Apple oferowałoby gwarancję to mógłbym to zrobić, prawda? Poza tym, do iPhone'a miałem dołączona informację, z której jasno wynikało, że Apple nie oferuje gwarancji na telefon i jedyna możliwość reklamacji jest u operatora poprzez niezgodność towaru z umową.

#23 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 18 listopada 2013 - 21:24

Czy telefony zakupione u operatora mogą być serwisowane tylko w Regenersis? Gdzieś o tym czytałem. Wydaje mi się, że tak wynika z umów spisanych pomiędzy TM/Orange/Play a Regenersis.

#24 scooter10

scooter10
  • 142 postów
  • SkądLublin

Napisano 18 listopada 2013 - 21:26

Tak, chyba że oddasz za granicą, to wtedy możesz oddać do apple store.

#25 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 18 listopada 2013 - 23:13

Tak, chyba że oddasz za granicą, to wtedy możesz oddać do apple store.


To się zdecyduj, jeżeli Apple nie daje gwarancji to jakim cudem wymienia w Apple Store. Sam się plączesz w tym co mówisz.

- - - Połączono posty - - -

To dlaczego nie mogę oddać telefonu kupionego u operatora do autoryzowanego serwisu Apple? Jeśli Apple oferowałoby gwarancję to mógłbym to zrobić, prawda?


A Regenersis to niby jaki jest serwis? Przecież oni mają autoryzację Apple. To do jakiego serwisu musisz oddać telefon wynika z tego, jak Apple sobie to ustali a jako gwarant może ustalić jak chce i tak ustalił. Ciekawe w takim razie w jaki sposób wymieniłem uszkodzony telefon z Orange w Apple Store w Barcelonie, jeżeli Apple nie dał na niego gwarancji.


Poza tym, do iPhone'a miałem dołączona informację, z której jasno wynikało, że Apple nie oferuje gwarancji na telefon i jedyna możliwość reklamacji jest u operatora poprzez niezgodność towaru z umową.


Pokaż proszę tę kartkę. I od jakiego operatora?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych