Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 2 głosy

Ładny mac na allegro - okazja! Czy na pewno?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1170 odpowiedzi w tym temacie

#951 Danioo

Danioo
  • 1 057 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 14 lutego 2017 - 14:54

Gwarancja nigdy nie jest przypisana do osoby. Gdyby tak było sprzedaż urządzeń używanych byłaby niemożliwa. Choć w sumie to w stylu Apple wiec może się skuszą ;) Data zakupu powinna być wysyłana do Apple z automatu. Czasami jednak trzeba ją potwierdzać albo korygować dowodem zakupu. Różnica między Mac a iOS jest taka ze u większości gwarancja startuje wraz z aktywacja telefonu bądź tabletu. Prawda jest jednak taka ze Apple wyraźnie na swojej stronie ma info o dacie zakupu. Oczywiście dla użytkownika lepiej jeśli padnie na aktywacji ale nie należy się dziwić kiedy okaże się że nierozpakowany a kupiony jakiś czas temu sprzęt ma rozpoczęty okres gwarancyjny.

Jeżeli jest zgłoszenie serwisowe to MacBook jest przypisywany do właściciela. Sam tak miałem. Nie ma to żadnego znaczenia przy odsprzedaży. Apple przypisuję tylko, aby móc kontaktować się w sprawie bieżących zgłoszeń i akcji serwisowych. Przy okazji wpisywana jest data zakupu sprzętu.


iMac 21,5 Mid 2014 (1,4GHz,8GB,500GB) + 128GB SSD USB | MacBook Air 11 Early 2014 (1,4Ghz,4GB,256GB)

Samsung Galaxy S8 Arctic Silver / iPhone 7 Matte Black 32GB 


#952 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 14 lutego 2017 - 15:30

Data zakupu powinna być wysyłana z automatu. Czasem nie zostaje wpisana a czasem zostaje z jakiegoś powodu wpisana zbyt wcześnie. Wtedy dowód zakupu służy jako weryfikacja i korekta. Słyszałem też gdzieś tu na forum ze Apple potrafi samo taka datę wpisac jeśli nie mamy dowodu ale jak to działa i czy w ogóle to nie wiem. Natomiast odnośnie przypisanaia do osoby. Napisałeś dwie różne rzeczy. Z pierwszego postu wynikałoby ze gwarancja działa tylko wtedy kiedy podamy swoje dane a ona zostanie do nich przypisana a to nieprawda. Oczywiście Apple zna nasze dane dzieki Apple id ale to co innego. Inna sprawa to konkretne zgłoszenie. Tak jak napisałeś. Ułatwia to wtedy kontakt.

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#953 Danioo

Danioo
  • 1 057 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 14 lutego 2017 - 22:01

Data zakupu powinna być wysyłana z automatu. Czasem nie zostaje wpisana a czasem zostaje z jakiegoś powodu wpisana zbyt wcześnie. Wtedy dowód zakupu służy jako weryfikacja i korekta. Słyszałem też gdzieś tu na forum ze Apple potrafi samo taka datę wpisac jeśli nie mamy dowodu ale jak to działa i czy w ogóle to nie wiem. Natomiast odnośnie przypisanaia do osoby. Napisałeś dwie różne rzeczy. Z pierwszego postu wynikałoby ze gwarancja działa tylko wtedy kiedy podamy swoje dane a ona zostanie do nich przypisana a to nieprawda. Oczywiście Apple zna nasze dane dzieki Apple id ale to co innego. Inna sprawa to konkretne zgłoszenie. Tak jak napisałeś. Ułatwia to wtedy kontakt.

Gwarancja działa w każdym wypadku. Sam się o to pytałem. Przypisanie jest obowiązkowe przy pierwszym zgłoszeniu. Służy tak jak napisałem do informowania o akcjach serwisowych itp. Wg. infolinii Apple Care w MacBook'ach nie jest wysyłana data aktywacji do systemu tak jak w przypadku iOS'a. Jeżeli nie posiada się paragonu/faktury to jest możliwe skorzystanie z gwarancji liczonej od daty produkcji (jeżeli jest to mniej niż 12 miesięcy).


Użytkownik Danioo edytował ten post 14 lutego 2017 - 22:02

iMac 21,5 Mid 2014 (1,4GHz,8GB,500GB) + 128GB SSD USB | MacBook Air 11 Early 2014 (1,4Ghz,4GB,256GB)

Samsung Galaxy S8 Arctic Silver / iPhone 7 Matte Black 32GB 


#954 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 14 lutego 2017 - 22:40

Chyba nie do końca rozumiem co masz na myśli. Chcesz powiedzieć ze jak nie masz paragonu i nie masz na jakiej podstawie wpisać daty to gwarancja liczy się wtedy tylko i wyłącznie od data produkcji? Jeśli tak to nie jest to prawda. Ja po zakupie u resellera mialem datę zakupu wpisana do systemu. Dodatkowo pisałem już o tym jak czasami zdarza się iż gwarancja startuje wcześniej bo ktoś wpisal urządzenie do systemu. A co do iOS a Mac. Była dyskusja na forum jak Apple liczy gwarancje na iOS a jak Mac. Pomimo tego ze u większości gwarancja takiego iPhone idzie od aktywacji to należy pamięta (i zawsze o tym mówię) ze na stronie Apple nie ma wzmianki o tym a jest wyłącznie o dacie sprzedaży. Tak w razie gdyby ktoś potem miał pretensje.

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#955 JohnB

JohnB
  • 4 postów

Napisano 23 lutego 2017 - 20:27

MacBook Pro 15-inch, Late 2011

2,2 GHz Intel Core i7

16 GB 1600 MHz DDR3

Grafika Radeon HD 6750M 512 MB + Intel 3000 512 MB

Dysk Kingston SV300S37A120G

 

Płyta główna na gwarancji. Bateria chyba do wymiany. 

 

Warto w to iść? Komputer potrzebny do pracy przy montażu wideo.



#956 madwawa

madwawa
  • 6 postów

Napisano 24 lutego 2017 - 08:46

Do montażu video niektóre programy wykorzystują CUDA czyli lepiej Nvidia
Do edycji video Full HD nie lepiej ekran .... też Full HD ? Chyba ze będziesz pracował dodatkowo na zewnętrznym monitorze.

#957 MiL

MiL
  • 1 453 postów
  • Płeć:

Napisano 24 lutego 2017 - 09:28

Mam takiego MacBooka i wydajny jest ale pod obciążeniem to piekarnik któremu wentylatory tak chodzą że mało nie odleci z biurka. Obudowa przy tym jest gorąca. Płyta na gwarancji czyli była wymieniana ale Apple wymienia na takie same więc ryzyko że znów padnie istnieje. Ja miałem wymienianą 2 razy.



#958 nikola0920

nikola0920
  • 13 postów

Napisano 24 lutego 2017 - 17:09

Co sądzicie o tym https://www.olx.pl/oferta/macbook-pro-13-3-procesor-i5-CID99-IDkxnSS.html#545b9381bd  cena wydaje mi się trochę niska patrząc jaki to model. Mam możliwość obejrzenia. Facet na każde pytanie odpisuje tylko że wszystko super działa itp a dziś dodał ponownie to ogłoszenie dodając więcej zdjęć a wczoraj omijał temat ich dosłania. Okazja czy złodziej...

 

 

Oraz co sądzicie o tych:

https://www.olx.pl/oferta/macbook-pro-CID99-IDkn9d4.html#b6bc240898

https://www.olx.pl/oferta/apple-macbook-pro-13-a1278-i5-8gb-ram-500gb-ladny-CID99-IDktPha.html#c84cf8f6d8

https://www.olx.pl/oferta/macbook-pro-13-pamiec4gb-ddr3-i5-2011-warszawa-CID99-IDk3Z10.html#d17b8e659f

Jednak w ich przypadku dojazd na miejsce nie wchodzi w grę niestety

 

Dzięki



#959 Slizu

Slizu
  • 23 postów

Napisano 03 marca 2017 - 22:24

Słuchajcie jak myślicie, czy ten Pro się nada? Mogę jakoś sprawdzić czy nie jest wadliwy.

Czy lepiej jest po prostu dołożyć półtora tysiąca i kupić nowy w sklepie?

https://www.olx.pl/o...1b33a6;promoted



#960 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 03 marca 2017 - 22:26

Słuchajcie jak myślicie, czy ten Pro się nada? Mogę jakoś sprawdzić czy nie jest wadliwy.

Czy lepiej jest po prostu dołożyć półtora tysiąca i kupić nowy w sklepie?

https://www.olx.pl/o...1b33a6;promoted

"Mogę sprawdzić..." to pytanie czy stwierdzenie? Jeśli pytanie to w sumie tylko osobiście możesz to zrobić. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#961 Slizu

Slizu
  • 23 postów

Napisano 03 marca 2017 - 22:48

Pytanie, pytanie - mój błąd. Jasne, ze mogę tam pojechać i go "podotykać" ale całe życie spędzone przy PC - więc mogę nawet nie wiedzieć, że ktoś go zalał wcześniej czy coś.

Zawsze jednak lepiej dmuchać na zimne.


Chodzi mi tez ogólnie czy ten sprzęt ma tendencję do psucia się czy raczej nie? Wiadomo, że elektronika i może cos paść, ale laptopy potrafią wytrzymywać sporo - mój stacjonarny sprzęt dopiero po 4 latach odmówił posłuszeństwa.



#962 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 03 marca 2017 - 23:11

Może się zdarzyć problem z powłoką antyrefleksyjną ale Apple nawet po gwarancji się tym zajmuje. Co do zalania czy innych wad to jeśli nie ma ewidentnych śladów niczego nie zauważysz. To jest niestety ryzyko kupowania używanego sprzętu. Tak naprawdę znajomość Mac niewiele tutaj pomoże. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#963 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 03 marca 2017 - 23:56

Pytanie, pytanie - mój błąd. Jasne, ze mogę tam pojechać i go "podotykać" ale całe życie spędzone przy PC - więc mogę nawet nie wiedzieć, że ktoś go zalał wcześniej czy coś.

Zawsze jednak lepiej dmuchać na zimne.

Możesz umówić się ze sprzedawcą na sprawdzenie komputera w serwisie autoryzowanym. To kosztuje ok. 100zł. , ale dowiesz się wszystkiego o aktualnym stanie kupowanego komputera.

Zaproponuj sprzedawcy, ze jeżeli wynik będzie zgodny z jego opisem to za sprawdzenie płacisz Ty, a jeżeli okaże się, że coś ukrył - to niech płaci on.

Jedyne ryzyko jest takie, że sprzedawca który coś ukrywa - nie zgodzi się prawdopodobnie na taki układ.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#964 MiL

MiL
  • 1 453 postów
  • Płeć:

Napisano 04 marca 2017 - 20:02

Nikt się na to nie zgodzi.

#965 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 04 marca 2017 - 23:31

Nikt się na to nie zgodzi.

Nie mierz wszystkich swoją miarą. Na szczęście są tacy co się zgadzają (paru moim znajomych tak kupowało używane Maki). Niestety wiele "atrakcyjnych" ofert odpada bo albo sprzedawca zaczyna kręcić na propozycję testów w serwisie, albo okazuje się, że w komputerze posiadającym jeszcze rozszerzoną gwarancję Apple są ślady popowodziowe i na bezpłatny serwis gwarancyjny nie ma już co liczyć.

 

Nie widzę powodów, żeby uczciwy sprzedawca nie przeceniający stanu sprzedawanego komputera miał się nie zgodzić na taki układ.

Nic nie ryzykuje, a podnosi swoją wiarygodność. I ma poważnego kupca bo przecież nikt nie będzie zlecał sprawdzenia komputera w serwisie na swój koszt jeżeli nie jest poważnie zainteresowany zakupem.
 

Jak sprzedawca ma coś do ukrycia, to lepiej dowiedzieć się o tym przed zakupem, bo wtedy jest jeszcze okazja do ominięcia oferty szerokim łukiem, albo przynajmniej wynegocjowania lepszej (odpowiadającej faktycznemu stanowi komputera, a nie wyidealizowanemu opisowi) ceny.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#966 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 04 marca 2017 - 23:56

To tak samo jak z samochodem. Sprzęt od Apple tani nie jest więc warto go sprawdzić. Fakt faktem że takie sprawdzanie generuje dodatkowe utrudnienia. Raz trzeba się spotkać i wspólnie pójść do serwisu. Podejrzewam że serwis tak od ręki też opinii może nie wydać. A jak już to zrobi to trzeba zapłacić a wtedy słabo jak kupiec się jednak wycofa.

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#967 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 marca 2017 - 00:41

Ja również uważam, że dobrym pomysłem jest oddanie takiego komputera do serwisu autoryzowanego do sprawdzenia. Jeśli sprzedający ma coś do ukrycia to nie zgodzi się i wtedy będzie wiadomo, że nie warto takiego sprzętu kupować. 

A odnośnie kosztu takiego sprawdzenia to w Krakowie na Lubicz działa teraz nowy serwis autoryzowany i tam diagnostyka jest darmowa, więc pewnie można też podejść i za darmo sprawdzić sprzęt przed zakupem.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#968 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 05 marca 2017 - 00:52

Pytanie czy takie oddanie na pełna weryfikacje można potraktować jako diagnostykę (domyślnie konkretnego problemu) i liczyć na bezpłatny serwis.

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#969 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 marca 2017 - 01:21

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli.

Ja to widzę tak, że sprzedający pewny swego sprzętu umawia się z ewentualnym kupującym na sprawdzenie komputera w serwisie autoryzowanym i ten serwis wydaje opinię o stanie sprawdzanego sprzętu. Jeśli nie ma żadnych zastrzeżeń to kupujący sprzęt kupuje, a jeśli serwis stwierdzi jakieś usterki albo na przykład zalanie to ewentualnie może wycenić koszt naprawy takiego komputera. To czy można liczyć na bezpłatny serwis może zależeć tylko od tego w jakim stanie jest komputer, jakie ewentualnie ma usterki i czy ma gwarancję w ramach której można je usunąć. Jeśli na przykład okaże się, że komputer był zalany to kupujący dowie się o tym i sam podejmie decyzję czy warto kupować taki sprzęt i brać na siebie ryzyko odpłatnej naprawy jeśli w przyszłości coś się zepsuje w wyniku tego zalania.


A tak na marginesie to mnie też się zdarzało, że przychodzili klienci z komputerami do sprawdzenia po zakupie i za darmo sprawdzaliśmy taki sprzęt. Dla technika, który ma doświadczenie z takimi komputerami wystarczy nawet odkręcenie dolnej klapy i już można stwierdzić czy komputer był zalany albo naprawiany.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#970 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 05 marca 2017 - 12:50

Zgadzam się że dla specjalisty to nic trudnego. Chodzi mi o to że idąc do serwisu zgłaszam konkretny problem i pod tym kątem wykonywana jest diagnostyka. Natomiast jeśli ktoś przyjdzie z chęcią ogólnego sprawdzenia to serwis może już nie chcieć wykonać tego za darmo ze względu na większą pracę.

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#971 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 05 marca 2017 - 18:57

Zgadzam się że dla specjalisty to nic trudnego. Chodzi mi o to że idąc do serwisu zgłaszam konkretny problem i pod tym kątem wykonywana jest diagnostyka. Natomiast jeśli ktoś przyjdzie z chęcią ogólnego sprawdzenia to serwis może już nie chcieć wykonać tego za darmo ze względu na większą pracę.

Wszystko prawdopodobnie zależy od zakresu sprawdzania. Tu mówimy o ogólnym sprawdzeniu stanu komputera przed zakupem.
Najważniejsze (moim zdaniem) w takim przypadku to sprawdzenie czy nie sypie błędami na standardowej diagnostyce Apple i czy nie ma śladów po zalaniu (szczególnie ważne jeżeli kupowany komputer ma być jeszcze objęty gwarancją Apple).
Uruchomienie standardowych AHT to dla serwisu autoryzowanego kilkanaście minut.

 

Fakt faktem że takie sprawdzanie generuje dodatkowe utrudnienia. Raz trzeba się spotkać i wspólnie pójść do serwisu. Podejrzewam że serwis tak od ręki też opinii może nie wydać. A jak już to zrobi to trzeba zapłacić a wtedy słabo jak kupiec się jednak wycofa.

Sprzedający na OLX jest z Łodzi ( slizu planował tam jechać ), a w Łodzi jest ASA. Problemem może być kolejka w serwisie (ale to też daje się umówić).
Zakładając uczciwość sprzedawcy - to kupujący płaci ew. koszty diagnostyki, więc dla uczciwego sprzedawcy nie jest to problem.

Alternatywnie można (choć odradzam), od razu założyć że sprzedawca jest nadzianym frajerem oddającym prawie nieużywany (trzymany pod kocem) sprzęt znacznie taniej niż jest wart - bo mu się znudził, a transakcję przeprowadzić "z ręki do ręki", po zmroku w nieoświetlonej bramie i bez świadków.

 

 

...

A odnośnie kosztu takiego sprawdzenia to w Krakowie na Lubicz działa teraz nowy serwis autoryzowany i tam diagnostyka jest darmowa, więc pewnie można też podejść i za darmo sprawdzić sprzęt przed zakupem.

Dobrze wiedzieć - mam też znajomych w Krakowie i okolicach.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#972 Slizu

Slizu
  • 23 postów

Napisano 07 marca 2017 - 18:46

https://www.olx.pl/o...99-IDkieTV.html

Kolejna bardzo ciekawa oferta, zasanawiam sie poważnie nad nią i zaproszeniem sprzedającego do serwisu iDream w Łodzi.

Kupowanie takiego maca używanego jest niebezpieczne? Można jakoś nadziać się jak po sprzęcie nie będzie organoleptycznie widać, że był np. zalany?

Podobno ktoś z Warszawy miał po niego jechać, ale jednak nie dotarł - więc nie wiem co jeszcze myśleć.



#973 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 07 marca 2017 - 20:44

https://www.olx.pl/o...99-IDkieTV.html

Kolejna bardzo ciekawa oferta, zasanawiam sie poważnie nad nią i zaproszeniem sprzedającego do serwisu iDream w Łodzi.

Kupowanie takiego maca używanego jest niebezpieczne? Można jakoś nadziać się jak po sprzęcie nie będzie organoleptycznie widać, że był np. zalany?

Podobno ktoś z Warszawy miał po niego jechać, ale jednak nie dotarł - więc nie wiem co jeszcze myśleć.

Już pytałeś jakie są zagrożenia podczas kupna używanego Maca. Jakie to znaczenie czy to ten czy inny.

P.S. Lubię te dopiski że sprzęt używany przez kobietę. Nie wiadomo czy to dobrze czy źle ;)


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#974 Slizu

Slizu
  • 23 postów

Napisano 08 marca 2017 - 11:27

Dowiedziałem się, żę sprzęt jest z drugiej ręki, czyli właściciel już od kogoś wcześniej go kupił no i dlatego nie ma pudełka.

Ale aktualny posiadacz sprzętu zgodził się, na sprawdzenie go w salonie Apple na moich zasadach. 

Dwa pytania teraz do was: co o tym myślicie? Chyba nie ma nic do ukrycia skoro się zgodził. A drugie to, jakie akcesoria ma taki macbook? Oprócz oryginalnego zasilacza oczywiście.


No i jeszcze cały czas z tyłu głowy mam gdzieś dołożenie tych 2.000zł i kupienie nowego Pro w mediamarkt na raty - wtedy problem z głowy.



#975 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 08 marca 2017 - 11:28

Nic więcej nie ma w pudełku. Takie informacje są na stronie Apple.

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods





Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych