Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 5S - Pierwsze wrażenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2007 odpowiedzi w tym temacie

#1101 Gość_oneghost_*

Gość_oneghost_*

Napisano 21 grudnia 2013 - 17:19

Panowie co drugi post w tym wątku to post nie na temat tylko śmieszne spory między dwoma użytkownikami, którzy mają do siebie jakieś ale. Proponuję jednak pozostawić takie dyskusje na priv, albo w ogóle wyluzować, bo jak inni czytają forum, to nie koniecznie chcą śledzić wasze kłótnie jak w jakiejś telenoweli. Ja przynajmniej uważam to za głupie. Rozumiem, że każdy kto zauważy jakiś błąd wypowiedzi czuje wewnętrzną potrzebę publicznej krytyki jej autora, a osoba skrytykowana nie może zostać oczerniona bez odpowiedzi, ale zrozumcie, że to wygląda po prostu śmiesznie, nawet jak macie racje, a ciągniecie te rozmowy w nieskończoność. Tu wróćmy do rozmów o grzechoczących przyciskach i kolorach białego na ekranie, bo niektórzy narzekają, że ileż można o tym pisać, ale przynajmniej to jest zgodne z tematem wątku. Ja ze swojej strony chciałem powiedzieć jeszcze, że wiem, że to też jest offtop, ale mam nadzieję, że jeden z ostatnich. Prosiłbym też, jeśli ktoś się ze mną nie zgadza i chce mi powiedzieć jaki jestem głupi itd., proszę napisać mi priv, a nie zaśmiecać temat. Dodatkowo zwracam uwagę tych normalnych użytkowników na przycisk z napisem "Raport", którego chyba zacznę sam za chwilę używać, chociaż tego nigdy nie robiłem.

#1102 Hawken12

Hawken12
  • 250 postów
  • SkądGorzów Wlkp. Polska

Napisano 21 grudnia 2013 - 17:21

Tak patrzę na te 5S-ki (a dokładniej patrzyłem bo godzinkę temu musiałem oddać) i mi się wydaję że brak luzu sleep/wake to jest wada fabryczna. Na 5 sztuk tylko jedna nie grzechotała.

#1103 Posek

Posek
  • 30 postów

Napisano 21 grudnia 2013 - 17:52

Zgadzam się z Tobą w wielu zdaniach oneghost . Ja jednak nie będę wracał do wątku latania przycisku Power. Zadałem konkretne pytanie dotyczące umowy konsumenckiej, a wymiany "naszych S piątek " (luknij na post z godz. 16:20). Chciałem uzyskać konkretną odpowiedź bez zbędnych wyróżników typu "Zastanów się , co piszesz","Jaja sobie robisz ?" itp.
Prócz tego w kolejnym wątku autor zadał na końcu pytanie, a ja uznałem że niegrzecznie by było nie odpowiedzieć na nie :)
Chciałbym również pogłębić swoją wiedzę temacie omawianym, lub skorygować swoje ewentualnie błędne myślenie. Nie jestem wszechwiedzący i mam prawo nie wiedzieć wszystkiego. Ale jeśli czytam juz nie pierwszy post, w którym ktoś twardo podaje argumentację związaną z wymianą słuchawki na nową zgodnie z ustawą konsumencką, chciałbym dowiedzieć się jakie ma prawne argumenty i nic poza tym. Mam nadzieję, że nie ma takich , którzy obrażali tu na forum kogokolwiek słowami głupi, itp.
Inną sprawą jest to, że dla jednych głupie i nudne jest ciągnięcie wątku o grzechoczącym przycisku Power, a dla innych(np. dla Ciebie) wymiana zdań(nie zawsze na temat, z czym muszę sie z Tobą zgodzić) między forumowiczami. Czyż nie mam racji? :D

- - - Połączono posty - - -

Tak patrzę na te 5S-ki (a dokładniej patrzyłem bo godzinkę temu musiałem oddać) i mi się wydaję że brak luzu sleep/wake to jest wada fabryczna. Na 5 sztuk tylko jedna nie grzechotała.


Jestem w stanie się z Tobą zgodzić Hawken12 :D

#1104 musso

musso
  • 6 postów

Napisano 21 grudnia 2013 - 18:56

Dziesiątki postów na temat przycisku i nic z tego nie wynika. Niech ktoś przytoczy normę Apple z tolerancją pasowania luzu i dopiero proszę dyskutować. Wadą nie jest luz w średnicy przycisku, a luz docisku do obudowy spowodowany wadliwym montażem modułu identyfikacji. Luz średnicy musi być, aby zapobiec zatarciom. Jak Apple odpowie, że tak musi być, to co wtedy.

#1105 Posek

Posek
  • 30 postów

Napisano 21 grudnia 2013 - 19:10

Dziesiątki postów na temat przycisku i nic z tego nie wynika. Niech ktoś przytoczy normę Apple z tolerancją pasowania luzu i dopiero proszę dyskutować. Wadą nie jest luz w średnicy przycisku, a luz docisku do obudowy spowodowany wadliwym montażem modułu identyfikacji. Luz średnicy musi być, aby zapobiec zatarciom. Jak Apple odpowie, że tak musi być, to co wtedy.


Bravo, wreszcie rozsądny dla mnie głos w temacie. Chciałem zapytać, czy kolega pisząc o module identyfikacji ma na myśli przycisk Power, gdyż o nim jest ta niekończąca sie dyskusja?

- - - Połączono posty - - -

Jak Apple odpowie, że tak musi być, to co wtedy.

Daj spokój, rozwali to wówczas całą koncepcję chcącym reklamować zgodnie z ustawą....;)

#1106 musso

musso
  • 6 postów

Napisano 21 grudnia 2013 - 19:15

Nie czytałem dokładnie ,ale o jaki przycisk by nie chodziło to jest to błąd montażu który w żaden sposób nie dyskredytuje telefonu. To jest tak jak w autach z zużyciem oleju, norma 1 litr na 1000 km., tak mają wszystkie mi znane marki.

#1107 Posek

Posek
  • 30 postów

Napisano 21 grudnia 2013 - 19:31

Rozumiem. Moim zdaniem moduł, o którym piszesz dotyczy przycisku Home i funkcji z nim związanej Touch ID i tu luz objawiający się grzechotaniem podczas potrząsania faktycznie może być wadą, dlatego nie zgodzę się z Tobą. Inaczej jednak (według mnie) ma się sprawa z przyciskiem Power. To nie jest żaden błąd montażu, a cecha Iphona(bo jak inaczej napisać, jeśli na 5 słuchawek tylko jedna tego nie ma). Przejrzyj moje poprzednie posty, a być może podzielisz moje zdanie :)

#1108 musso

musso
  • 6 postów

Napisano 21 grudnia 2013 - 19:45

ile słuchawek ma len luz, np. z 1 000 000. i z jakiej serii produkcyjnej, zmiany montażowej itp. Na forum był link do filmiku z wymiany przedniego ekranu. Przejrzyj go, a będziesz oświecony.

#1109 Posek

Posek
  • 30 postów

Napisano 21 grudnia 2013 - 19:53

I tu jest pies pogrzebany. Jak poczytasz to szanowne forum i ten wątek to zauważysz, iż luz przycisku Power dotyczy znacznej większości słuchawek(które znajdują się w naszym posiadaniu) produkowanych od początku, do tego momentu. Sam posiadam słuchawkę z polskiej dystrybucji. Moi współpracownicy dostali partię z UK i jest identycznie. Jednak luz przeszkadza jak się okazuje nie każdemu. Co do oświecenia. Zostawmy ten stan buddzie. Ja wolę rzetelne informacje ;)

#1110 Igito

Igito
  • 43 postów
  • SkądAleksandrów Łódzki

Napisano 21 grudnia 2013 - 23:46

Jeśli jesteśmy już przy temacie reklamacji.. Jeśli po miesiącu uznałem, że latający przycisk i małe ziarenko ala piasku na flashu obok aparatu mnie irytuje, mogę zgłosić telefon do wymiany i dostać nowy egzemplarz?

#1111 dredg

dredg
  • 2 452 postów
  • SkądVendin les Béthune

Napisano 21 grudnia 2013 - 23:52

Nowy juz raczej nie

#1112 sereksztum

sereksztum
  • 335 postów

Napisano 22 grudnia 2013 - 00:22

Nie, nie możesz. Telefon Ci działa. Dzwoni, sms wysyła, zdjęcia robi, wifi działa, video działa, bad pixeli nie masz... małe ziarenko piasku?! Jak takie coś może być powodem do wysyłania na gwarancje lol ? myślę, że większe jest prawdopodobieństwo, że masz zwidy... plus nie wierzę, że wpływa to jakkolwiek na działanie diody aparatu ... Przycisk też Ci działa. Masz w 100% działający, sprawny telefon. Nie, nie możesz wysłać go na gwarancję i dostać nowego, bo masz taki kaprys. Latający przycisk... o tym już się naczytałem 50 stron - nie skomentuję

#1113 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 22 grudnia 2013 - 01:09

I tu jest pies pogrzebany. Jak poczytasz to szanowne forum i ten wątek to zauważysz, iż luz przycisku Power dotyczy znacznej większości słuchawek(które znajdują się w naszym posiadaniu) produkowanych od początku, do tego momentu. Sam posiadam słuchawkę z polskiej dystrybucji. Moi współpracownicy dostali partię z UK i jest identycznie. Jednak luz przeszkadza jak się okazuje nie każdemu.
Co do oświecenia. Zostawmy ten stan buddzie. Ja wolę rzetelne informacje ;)


Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym Rzecznikiem Praw Konsumenta i okazuje się, że sprawa jest do wygrania. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy to SPRZEDAWCA musi udowodnić, że wada istniała w dniu zakupu. Zapytasz pewnie, czy to wada - według Rzecznika Praw Konsumenta jak najbardziej. Z tego co mówił, wszystkie elementy muszą być spasowane i nie "latać" - dowodem może być filmik z takiego urządzenia (z grzechotaniem w tle).

Nie może być tak, że u kolegi wszystko jest dokręcone, a u innych z luzem. Dam znać w okolicach maja ;)

@sereksztum
Musisz ograniczać innych? Jak najbardziej ma prawo do wysłania na rękojmię, bądź niezgodność towaru z umową (w zależności od warunków zakupu). Lepiej, może otrzymać nowe, zafoliowane urządzenie. Opieram się na ustawie oraz własnych doświadczeniach z różnego typu sprzętem.

I powtórzę to po raz kolejny - osobiście przeszkadzają mi latające przyciski i nie widzę w tym nic dziwnego. To nie tani plastik za 500 zł. Co poradzę, że Apple ma problemy z kontrolą jakości? Potrafili wyprodukować bubel, to co pół roku będę miał prawo do wymiany na nowy egzemplarz. Aż do skutku.

#1114 sereksztum

sereksztum
  • 335 postów

Napisano 22 grudnia 2013 - 01:53

ja rozumiem, że kogoś może denerwować latający przycisk... ale to nie jest latanie.. to nawet nie jest stukanie, to jest po prostu nieznaczny luz... nie wpływający w najmniejszym stopniu na pracę urządzenia. Po prostu jest.... przyzwyczailiście się do tego, ze w 4/4S oraz 5 nie było i teraz wielkie halo, że jest odstępstwo od normy... Jak dla mnie... telefon działa - nie wymienia się go "na gwarancji"

#1115 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 22 grudnia 2013 - 02:10

Jasne, o filmach już nie wspominając? A fakt, zapomniałem, główną funkcją telefonu jest dzwonienie i wysyłanie smsów ;)

#1116 Stanley Marsh

Stanley Marsh
  • 1 355 postów
  • SkądSouth Park, CO

Napisano 22 grudnia 2013 - 08:22

Ja mam egzemplarz z delikatnie "latającym" guzikiem. Za to -cała reszta idealna, a bateria trzyma 3 dni. Nie będę ryzykował że trafi mi się jakaś padaka z wymiany. Filmów z jazdy na rowerze po kocich łbach nie mam zamiaru robić. iP zostaje u mnie. Nawet przez sekundę nie myślałem o wymianie.

#1117 Posek

Posek
  • 30 postów

Napisano 22 grudnia 2013 - 10:02

Sarekszturm, ja bym próbował na Twoim miejscu. Nie z takimi pierdołami ludzie piszą, oddają i wymieniają towar na inny. Jednak w Twoim wypadku powołałbym się na wyświechtany już argument z luzami w "Powerze". Podobno Apple to ciagle łyka i bez problemu wymienia telefony. Co do luzów w 4/4S to mylisz się. Luzy były tak samo. Miałem obie słuchawki o czym pisałem ileś postów wcześniej. Jest to cecha iphonów od modelu 4. @Danio02. Mylisz się Ty, lub rzecznik który nie do końca zna sprawę i znając życie, z doświadczenia zinterpretował, iż wszystkie elementy sprzętu technicznego powinny być spasowane i nie latać( i jest to poniekąd słuszne). Zapomniał jednak dodać, iż tego w większości wymaga poprawna praca urządzeń techniczno-użytkowych i bez tej cechy urządzenia te nie są w stanie poprawnie pracować. Czyli, dla przykładu, jeśli mamy latający obiektyw w aparacie fotograficznym, to będzie to ewidentnie wada produktu(zgodnie z argumentacją, którą podałem wyżej). Gdy pokrętło w telewizorze będzie luźne i będzie latać- ewidentne będzie to wada. Jednak ważna jest umiejetność rozgraniczenia czym jest luz np. w przycisku Power i że wynika to z cech konstrukcyjnych słuchawki a czym jest luz traktowany jako wada ktora dyskwalifikuje urządzenie z jego używania. Myśle ze luz, dotyczący np soczewki aparatu naszego Iphona śmiało można by podciągnąć pod wadę pod warunkiem iż podczas kręcenia kamerą obraz latałby na wszystkie strony, więc na logikę ta część z funkcjno- użytkowych funkcji powinna być pozbawiona luzów. To są słowa rzecznika praw konsumenta z mojego miasta, które tylko potwierdzają moją opinie w temacie. Jeśli zakupione urządzenie konstrukcyjnie odbiega od tego, jak powinno wygląć, mamy pełne prawo, aby reklamować produkt. Czy luźny przycisk Power jest niezgodny z tym, co podaje producent w swojej specyfikacji lub jest on niezgodny z cechami konstrukcyjnymi urządzenia Apple? Radzę zasięgnąć wiedzy u samego producenta, a dopiero pisać wnioski ;)

#1118 l.gajewski

l.gajewski
  • 801 postów

Napisano 22 grudnia 2013 - 10:04

ja rozumiem, że kogoś może denerwować latający przycisk... ale to nie jest latanie.. to nawet nie jest stukanie, to jest po prostu nieznaczny luz... nie wpływający w najmniejszym stopniu na pracę urządzenia. Po prostu jest.... przyzwyczailiście się do tego, ze w 4/4S oraz 5 nie było i teraz wielkie halo, że jest odstępstwo od normy...
Jak dla mnie... telefon działa - nie wymienia się go "na gwarancji"



W AOS mówią, że tak nie powinno być, więc niekoniecznie masz rację ja czekam na trzecią sztukę teraz i nie robię tego bo jestem zgryźliwym tetrykiem. Paprochy w soczewce są uznawane przez Apple. Reklamowałem tak iP4s po 6mc i dostałem nowy telefon z pełnym pudełkiem. Oficjalnie nie masz możliwości dostać się do wnętrza telefonu, więc nieszczelność tak drastyczna, że dostaje się na soczewkę aparatu brud nie jest Twoją winą a wadą sprzętu. Tym bardziej dotyczy to 5 i 5s, gdzie specjalnie soczewka aparatu jest szafirowa nawet, aby nie pogarszała się z czasem jakość fotografii.

#1119 Posek

Posek
  • 30 postów

Napisano 22 grudnia 2013 - 10:12

Słuchajcie, postaram się w miarę możliwości czasowych o jakieś oficjalne stanowisko na piśmie w temacie luzu przycisku Power. Jednym mówią ze jest to ok, innym ze tak być niepowinno. Jak będę cosik miał , to wrzucę Wam tu.

#1120 Dalvikir

Dalvikir
  • 168 postów
  • SkądPL

Napisano 22 grudnia 2013 - 11:00

Słuchajcie, postaram się w miarę możliwości czasowych o jakieś oficjalne stanowisko na piśmie w temacie luzu przycisku Power. Jednym mówią ze jest to ok, innym ze tak być niepowinno. Jak będę cosik miał , to wrzucę Wam tu.


Że też Ci się chcę, chyba większych problemów w życiu nie masz, co do rzecznika to zapewne Twój rzecznik co najwyżej może mieć znajomości w swoich kręgach i ewentualnie w tym czym się uprzednio zajmował i do póki nie będzie oficjalnej przesłanki ze strony Apple to żaden Rzecznik Praw Konsumenta czy nawet AOS mogą sobie swoje treści w dupe wsadzić. Ja miałem luźny Power w iPhone 4S a teraz mam w 5S i nie zastanawiam się już więcej nad tym tematem bo nic nie zmienie. P.S Gwarantuje Ci że 5S tak ma i będzie tak miał, jedynym wyjściem aby to zmienić jest zakup innego telefonu, ja nie zmienie bo mi to lata, podobnie jak mój Power :)
Wesołych :)

#1121 Posek

Posek
  • 30 postów

Napisano 22 grudnia 2013 - 11:33

Całe szczęście, że większych problemów w życiu nie mam czego i Tobie życzę.Co do 5S to nie mi gwarantuj a tym, którym to przeszkadza. Ja rownież uważam że 5S tak ma i mieć będzie i kto wie, czy nie kolejna wersja Iphona, jednak z czystej ciekawości postaram się dowowiedzieć u źrodła jak sprawa wyglada. A co do rzecznika, to nie ja zauważ powolywalem się na niego jeśli chodzi o produkt Apple( zacytowałem jedynie luźną wymianę zdań dotyczącą ogółu produktów użytkowych), więc nie do mnie te słowa .... PS. Co do przycisku Power, to mam tak również i mi to również....:)

#1122 Lysy7530

Lysy7530
  • 2 postów

Napisano 22 grudnia 2013 - 13:52

Touch ID Witam, chciałbym się dowiedzieć bo nigdzie nie widziałem takiego problemu, bo co do stukających przycisków to u mnie również występuje ten problem, ale mam jeszcze jeden otóż przycisk Touch ID przy naciskaniu tak dziwnie strzela, w sensie słychać gdy go naciskam;/ I teraz pytanie czy może ktoś już miał taki problem a może u was wszystkich słychać taki odgłos?

#1123 kerbok

kerbok
  • 1 postów

Napisano 22 grudnia 2013 - 14:13

Ja również zamawiałem iPhone 5s 32GB przez AOS i niestety byłem zmuszony odesłać dwie kolejne sztuki. W pierwszym iPhonie występowały spore luzy w przyciskach głośności oraz latający przycisk power. Druga sztuka była troszkę lepiej spasowana, ale luzy wciąż występowały. Po kilku dniach użytkowania pojawiły się dodatkowo dziwne dźwięki wydobywające się z przycisku home - jakby coś strzelało, chrupało. Nie był to ten zwykły głośniejszy dźwięk przycisku home jaki występuje w każdym 5S, wydawało się jakby pod przyciskiem był jakiś dodatkowy obcy element powodujący taki odgłos. Zdecydowałem, że jak dla mnie to zbyt wiele i wróciłem do mojej wysłużonej czwórki, odsyłając 5S do AOS. Jednak sam telefon pomijając problemy z jakością jest genialny i po świętach zdecydowanie zrobię jeszcze jedno podejście z nadzieją, że kontrola jakości w Foxconnie zostanie choć odrobinę podwyższona.

#1124 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 22 grudnia 2013 - 14:51

Sarekszturm, ja bym próbował na Twoim miejscu. Nie z takimi pierdołami ludzie piszą, oddają i wymieniają towar na inny. Jednak w Twoim wypadku powołałbym się na wyświechtany już argument z luzami w "Powerze". Podobno Apple to ciagle łyka i bez problemu wymienia telefony.
Co do luzów w 4/4S to mylisz się. Luzy były tak samo. Miałem obie słuchawki o czym pisałem ileś postów wcześniej. Jest to cecha iphonów od modelu 4.
@Danio02. Mylisz się Ty, lub rzecznik który nie do końca zna sprawę i znając życie, z doświadczenia zinterpretował, iż wszystkie elementy sprzętu technicznego powinny być spasowane i nie latać( i jest to poniekąd słuszne). Zapomniał jednak dodać, iż tego w większości wymaga poprawna praca urządzeń techniczno-użytkowych i bez tej cechy urządzenia te nie są w stanie poprawnie pracować. Czyli, dla przykładu, jeśli mamy latający obiektyw w aparacie fotograficznym, to będzie to ewidentnie wada produktu(zgodnie z argumentacją, którą podałem wyżej). Gdy pokrętło w telewizorze będzie luźne i będzie latać- ewidentne będzie to wada. Jednak ważna jest umiejetność rozgraniczenia czym jest luz np. w przycisku Power i że wynika to z cech konstrukcyjnych słuchawki a czym jest luz traktowany jako wada ktora dyskwalifikuje urządzenie z jego używania. Myśle ze luz, dotyczący np soczewki aparatu naszego Iphona śmiało można by podciągnąć pod wadę pod warunkiem iż podczas kręcenia kamerą obraz latałby na wszystkie strony, więc na logikę ta część z funkcjno- użytkowych funkcji powinna być pozbawiona luzów.
To są słowa rzecznika praw konsumenta z mojego miasta, które tylko potwierdzają moją opinie w temacie. Jeśli zakupione urządzenie konstrukcyjnie odbiega od tego, jak powinno wygląć, mamy pełne prawo, aby reklamować produkt. Czy luźny przycisk Power jest niezgodny z tym, co podaje producent w swojej specyfikacji lub jest on niezgodny z cechami konstrukcyjnymi urządzenia Apple? Radzę zasięgnąć wiedzy u samego producenta, a dopiero pisać wnioski ;)


Zaprzyjaźniony Rzecznik Praw Konsumenta doskonale zna temat, ponieważ od kilku dni posiada iPhone 5S w wersji 32GB. Stukot na filmikach nie jest czymś normalnym, wybacz. Tak jak piszą koledzy, AOS traktuje to jako wadę - taką informację dostałem również na e-maila. Za pół roku powołam się na te nowinki ;)

Gdyby wszystkie 5S posiadały luzy, nie byłoby tematu.

#1125 Posek

Posek
  • 30 postów

Napisano 22 grudnia 2013 - 16:26

Zaprzyjaźniony Rzecznik Praw Konsumenta doskonale zna temat, ponieważ od kilku dni posiada iPhone 5S w wersji 32GB. Stukot na filmikach nie jest czymś normalnym, wybacz. Tak jak piszą koledzy, AOS traktuje to jako wadę - taką informację dostałem również na e-maila. Za pół roku powołam się na te nowinki ;)

Gdyby wszystkie 5S posiadały luzy, nie byłoby tematu.


Bardzo proszę, pokaż nam tego @ :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych