jestem początkujący jeśli chodzi o produkcję z pomocą komputera, dlatego też proszę o wyrozumiałość. Za kilka tygodni przyjdzie mi robić ważny projekt, dlatego chciałbym odpowiednio się przygotować, potrzebuję Waszej pomocy w wyjaśnieniu pewnych kwestii i zmontowaniu mini-studia kompozytorskiego.
Chciałbym robić nagrania na bibliotekach sampli podłączonych do programu Kontakt. Dużo oczytywałem się w tym temacie i wielokrotnie spotkałem się z opinią, że istnieją problemy z opóźnieniami w nagraniach, i rzeczywiście - jednak, czytałem, że spowodowane są one tym, jaką drogę musi pokonać sygnał z klawiatury sterującej do komputera, a później na wyjście (głośniki).
Ostatnio spróbowałem nagrać coś, ale za pomocą klawiatury Macbooka (a nie podłączonej klawiatury MIDI)! i okazało sie, że opóźnienia uniemożliwiały nagrywanie tylko piana, a co dopiero dogranie drugiej ścieżki. Dlaczego tak się dzieje, skoro sygnał był w komputerze od razu?
Posiadam Macbook Pro i7 Quad Core, 4GB Ram, dodam, że chcę zakupić jakieś lepsze oprogramowanie DAW, ale teraz próbowałem nagrać te próbki w Audacity.
Czytałem, że w przypadku Windowsa o latencji decydują sterowniki ASIO. Jak jest w przypadku Mac? Gdzie można doczytać jak się sprawy mają w tym przypadku? Czy są dostępne jakieś sterowniki? Jak sprawić, by zniwelować te opóźnienia? W ustawieniach programu Kontakt było napisane, że opoźnienie wynosi 12,5 milisekundy, ale to chyba niemożliwe, bo jest bardzo odczuwalne - w ustawieniach audacity pokazywało 100 milisekund, przestawiłem na mniej, ale nic to nie dało, dalej wszystko było opóźnione.
I jak wygląda sprawa z interfejsem audio - czytałem na forum, ale nie do końca jestem pewny - jest on potrzebny właśnie do tego, by zniwelować problemy z latencją? Lepiej wybrać interfejs fireware, czy usb? Fireware jest szybszy, prawda?
Dodam, że nie potrzebne mi dużo wejść, chcę tylko, żeby można było połączyć klawiaturę sterującą (ewentualnie 2), nie będzie nagrań z mikrofonów itp.