

Hot pixel po okresie 14 dni od kupna - co robić?
#1
Napisano 08 sierpnia 2012 - 21:36

#2
Napisano 08 sierpnia 2012 - 21:46
#3
Napisano 09 sierpnia 2012 - 08:33
#4
Napisano 09 sierpnia 2012 - 08:46

#5
Napisano 09 sierpnia 2012 - 08:55
Kupione na osobe fizyczną z apple online store. Kupione miesiąc temu. Zastanawiam się właśnie czy istnieje opcja wymiany na nowy po dowolnym okresie w związku z tym pikselem. Dajmy na to zglosze ten piksel jak bede chcial telefon sprzedac i dostane nowy telefon, który sprzedam jako nowy a nie używany
da rade tak?
Nie tak nie da, bo dostaniesz i tak refurba.
#6
Napisano 09 sierpnia 2012 - 08:58
#7
Napisano 09 sierpnia 2012 - 08:59
#8
Napisano 09 sierpnia 2012 - 09:13
#9
Napisano 09 sierpnia 2012 - 09:16
#10
Napisano 09 sierpnia 2012 - 09:27
Koledze chodzi chyba o to , że będzie używał telefonu z bad pixelem , a przed końcem gwarancji odda go i dostanie "nowego"refubrished i będzie mógł go sprzedać jako telefon w idealnym stanie.
Wiem o co koledze chodzi, ale to, że będzie wyglądał sam telefon ładnie nie będzie nowym a używanym i gwarancja będzie kilka mies. bądź nie będzie żadnej.
#11
Napisano 09 sierpnia 2012 - 09:37
#12
Napisano 09 sierpnia 2012 - 09:43
#13
Napisano 09 sierpnia 2012 - 09:59
#14
Napisano 09 sierpnia 2012 - 10:15
I to jest chore. Kupując nowy, wymiana powinna byc na nowy.
Wymieniałem na gwarancji kilka urządzeń innych producentów. Zawsze otrzymywałem produkt fabrycznie nowy, zafoliowany.
Kolejny "amejzing" Apple.
Zawsze mogą wrócić do naprawy w lokalnych serwisach, jak robi większość producentów. Chore jest podejście takich osób jak Ty, wszystko wszyscy chcieli by nowe a najlepiej, żeby przy wymianie po stopach jeszcze całować. Typowo polskie kombinatorstwo, na dzień przed utratą gwarancji wysyłam z wyimaginowanym problemem i domagam się nowego urządzenia "bo przecież mi się należy".
#15
Napisano 09 sierpnia 2012 - 10:29
#16
Napisano 09 sierpnia 2012 - 10:46
#17
Napisano 09 sierpnia 2012 - 10:50
#18
Napisano 09 sierpnia 2012 - 10:57
#19
Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:06
Dokładnie. Kupuje produkt nowy. Psuje się - ok, poproszę naprawę mojego egzemplarza, nie wymagam nowego. Naprawa nie opłaca się producentowi, poproszę produkt nowy, nie z serwisu "odnowiony". Zapłaciłem za nowy, wymagam nowego.
Logiczne.
Kłócisz się a sam nie rozumiesz, że refurb to jest właśnie NAPRAWIONY oddajesz DO NAPRAWY, chcesz nowy skorzystaj z ustawy, autor wyraźnie napisał, że za rok czy kiedy jak będzie chciał sprzedać to chce wyłudzić nowy, nie napisał, że chciałby oddać do naprawy już teraz, tylko jak będzie sprzedawał i oburzyłeś się, że nie dostanie nowego tylko naprawią mu... stąd moja ocena.
#20
Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:10
Kłócisz się a sam nie rozumiesz, że refurb to jest właśnie NAPRAWIONY oddajesz DO NAPRAWY, chcesz nowy skorzystaj z ustawy, autor wyraźnie napisał, że za rok czy kiedy jak będzie chciał sprzedać to chce wyłudzić nowy, nie napisał, że chciałby oddać do naprawy już teraz, tylko jak będzie sprzedawał i oburzyłeś się, że nie dostanie nowego tylko naprawią mu... stąd moja ocena.
Nie odpowiadałes autorowi tematu, tylko na mój post.
Oczywiscie, ze takie postępowanie o jakim pisze autor tematu jest z moralnego punktu widzenia płytkie.
Ale ja odniosłem się do realizacji gwarancji i prawa, które mówi , że jesli producent nie może zapewnic naprawy TWOJEGO egzemplarza, powninien dac Ci nowy, nie naprawiany po kims innym.
Z drugiej strony, jako osoba która korzysta z przysługujacego prawa gwarancyjnego, sam decydujesz kiedy oddać sprzęt do naprawy.
Tak więc od tej strony...też nie można się "przyczepić".
#21
Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:22
Nie odpowiadałes autorowi tematu, tylko na mój post.
Oczywiscie, ze takie postępowanie o jakim pisze autor tematu jest z moralnego punktu widzenia płytkie.
Ale ja odniosłem się do realizacji gwarancji i prawa, które mówi , że jesli producent nie może zapewnic naprawy TWOJEGO egzemplarza, powninien dac Ci nowy, nie naprawiany po kims innym.
Nie do końca jak mówisz, gwarancja jest DOBROWOLNYM świadczeniem producenta i producent może dowolne warunki ustalić, a użytkownik zgadzając się na skorzystanie z gwarancji akceptuje te warunki. W innym przypadku może skorzystać z "niezgodności towaru z umową" i dochodzić roszczeń od sprzedawcy. Wymiana na refurby jest absolutnie zgodna z prawem i producent nie ma żadnego obowiązku na wymianę na nowy. Do tego stwierdzenie "nowy" odnosi się do wolnego od wad a nie takiego z taśmy produkcyjnej. Jest to powszechna praktyka w świecie IT i mogę Ci z głowy wymienić kilkanaście firm, które tak robią. bo tak jest szybciej dla kupującego.
#22
Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:25

#23
Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:28
#24
Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:38
nie potrafi dac tyle co kilku innych na rynku producentów
Z tego co piszą kupujący zażółcone ipady czy z hot pixelem - wymieniają im na nówki sztuki.
Inni producenci wymieniają/naprawiają od 6 badpixeli/albo coś koło tego, w zasadzie sklepy, bo inni produceni nie mają swoich sklepów - ale jeśli minie więcej niż kilka dni - produkt leci do serwisu tak czy siak, wymiana na nowy jest dopiero po kilku nieudanych naprawach - a jest naprawiany z losowym skutkiem, czasem przychodzi w opłakanym stanie zewnętrznym i wtedy zostają bolesne przepychanki z serwisem...
Więc nie rozumiem narzekania na apple, zachowuje się całkiem przyzwoicie na tle innych
#25
Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:46
Zgadzam się z Tobą. Nigdzie nie napisałem , ze Apple łamie prawo.
Szkoda tylko, ze firma pokazująca co kwartał ile zarabia na klientach mld. nie potrafi dac tyle co kilku innych na rynku producentów
Oczywiście, tylko wszyscy zapominają o tym, że firmy nie istnieją po to, żeby nam dać coś za darmo, tylko po to, żeby doić z nas kasę, firmy działają po to, żeby zarobić - inaczej zajęły by się działalnością charytatywną. Apple zapewne zarabia tyle ile zarabia, właśnie dlatego, że robi tak jak robi.

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych