Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Hot pixel po okresie 14 dni od kupna - co robić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 lewi87

lewi87
  • 46 postów

Napisano 08 sierpnia 2012 - 21:36

Witam. Mam telefon od miesiąca I zauważyłem wczoraj hot piksel (biały na czarnym tle), którego za cholere nie mogę wyleczyć. Niby da się z tym żyć ale jeśli mogę to chętnie zamienie tel na nowy. Pytanie czy po uplywie 14 dni od kupna (AOS) przysługuje mi taka wymiana? Czy jedynie wymiana wyświetlacza? Czy w ogóle hot piksel jest podstawą dla apple do wymiany? Z drugiej strony szkoda mi troche oddawać tel bo mam ekran z cieplejszymi barwami a porównywałem go w ispocie do innych 4s(zimne barwy) i mój jest o wiele jaśniejszy! Proszę o "fachową" opinię i pomoc ;)

#2 cidik

cidik
  • 317 postów

Napisano 08 sierpnia 2012 - 21:46

Pytanie: 1. Gdzie kupiłem ? 2. Na firmę czy osobę prywatna ? 3. Oddaj na serwice, lub poczekaj aż ich bedzie wiecej.... 4. Jak masz ubezpieczenie to lepiej z gwarancji niech Ci to puszcza...

#3 mateuszns1

mateuszns1
  • 138 postów
  • SkądNowy Sącz/Kraków

Napisano 09 sierpnia 2012 - 08:33

oddaj na gwarancję. Ja miałem martwego piksela w iphone 4 kupionym w erze, oddałem na gwarancję i wymienili mi na nowy.

#4 lewi87

lewi87
  • 46 postów

Napisano 09 sierpnia 2012 - 08:46

Kupione na osobe fizyczną z apple online store. Kupione miesiąc temu. Zastanawiam się właśnie czy istnieje opcja wymiany na nowy po dowolnym okresie w związku z tym pikselem. Dajmy na to zglosze ten piksel jak bede chcial telefon sprzedac i dostane nowy telefon, który sprzedam jako nowy a nie używany :) da rade tak?

#5 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 sierpnia 2012 - 08:55

Kupione na osobe fizyczną z apple online store. Kupione miesiąc temu. Zastanawiam się właśnie czy istnieje opcja wymiany na nowy po dowolnym okresie w związku z tym pikselem. Dajmy na to zglosze ten piksel jak bede chcial telefon sprzedac i dostane nowy telefon, który sprzedam jako nowy a nie używany :) da rade tak?


Nie tak nie da, bo dostaniesz i tak refurba.

#6 dameon

dameon
  • 1 353 postów
  • SkądLublin

Napisano 09 sierpnia 2012 - 08:58

Da radę tak Z tym, że po wymianie gwarancyjnej dostaje się iPhone'a Refurbished

#7 lewi87

lewi87
  • 46 postów

Napisano 09 sierpnia 2012 - 08:59

No to ja już nie rozumiem jestem na okresie gwarancyjnym z gwarancją 0 pikseli i nie przysługuje mi wymiana tel na nowy? Jakieś bzdury chyba piszesz... Edit No dobra to ze to refubrished wiem tylko ja a tel wygląda jak nowy i idzie do żyda

#8 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 sierpnia 2012 - 09:13

Wygląda jak nowy, tyle, że gwarancja zostaje stara ... bo jest przepisywana z poprzedniego urządzenia, akcesoria zostają stare...

#9 indu

indu
  • 972 postów
  • Płeć:

Napisano 09 sierpnia 2012 - 09:16

Koledze chodzi chyba o to , że będzie używał telefonu z bad pixelem , a przed końcem gwarancji odda go i dostanie "nowego"refubrished i będzie mógł go sprzedać jako telefon w idealnym stanie.

#10 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 sierpnia 2012 - 09:27

Koledze chodzi chyba o to , że będzie używał telefonu z bad pixelem , a przed końcem gwarancji odda go i dostanie "nowego"refubrished i będzie mógł go sprzedać jako telefon w idealnym stanie.


Wiem o co koledze chodzi, ale to, że będzie wyglądał sam telefon ładnie nie będzie nowym a używanym i gwarancja będzie kilka mies. bądź nie będzie żadnej.

#11 lewi87

lewi87
  • 46 postów

Napisano 09 sierpnia 2012 - 09:37

Ale w związku ze stanem wizualnym telefonu, cene to nieco podwyższy. Zwłaszcza, że taki tel po wymianie jest ofoliowany? Czy się mylę?

#12 qtylovsky

qtylovsky
  • 823 postów
  • Skądwołomin

Napisano 09 sierpnia 2012 - 09:43

Taki telefon ma prowizoryczna folie, ale nie nosi zadnych sladow uzytkowania. Po za tym taki telefon ma gwarancje 90 dni, lub jesli stara gwarancja jest dluzsza to ma ta stara gwarancje.

#13 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 09 sierpnia 2012 - 09:59

I to jest chore. Kupując nowy, wymiana powinna byc na nowy. Wymieniałem na gwarancji kilka urządzeń innych producentów. Zawsze otrzymywałem produkt fabrycznie nowy, zafoliowany. Kolejny "amejzing" Apple.

#14 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 sierpnia 2012 - 10:15

I to jest chore. Kupując nowy, wymiana powinna byc na nowy.
Wymieniałem na gwarancji kilka urządzeń innych producentów. Zawsze otrzymywałem produkt fabrycznie nowy, zafoliowany.
Kolejny "amejzing" Apple.


Zawsze mogą wrócić do naprawy w lokalnych serwisach, jak robi większość producentów. Chore jest podejście takich osób jak Ty, wszystko wszyscy chcieli by nowe a najlepiej, żeby przy wymianie po stopach jeszcze całować. Typowo polskie kombinatorstwo, na dzień przed utratą gwarancji wysyłam z wyimaginowanym problemem i domagam się nowego urządzenia "bo przecież mi się należy".

#15 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 09 sierpnia 2012 - 10:29

Nie uwazasz, że troche poszedłeś z ocena drugiej osoby za daleko??? Nie znasz, nie oceniaj! Udowodnij mi, że gdziekolwiek lub kiedykolwiek dokonałem wymuszonej wymiany w okresie gwarancyjnym tylko dla faktu, by otrzymac nowy produkt?! Nie potrafisz tego zrobić? To m...a w k...ł i nie oceniaj innych. Stać mnie na zakup produktów, nawet klasy PREMIUM nie jak Apple bo to masówka dla, ale takich firm jak mn. Loewe, więc nie musze kombinować, a Ty własne doświadczenia nie przekładaj na inne osoby. Chore jest więc podejście takich ludzi jak Ty, nie znają, nie wiedzą z kim piszą...ale oceniają. Internet nie daje Ci zadnego prawa oceny innych ludzi. Zmień zawód, studia, aplikacja sędziowska i może wtedy...ale nadal pozostanie "real" bo w sieci...bedziesz nadal aż i jedynie "Kowalskim" bez prawa oceny i osądów.

#16 mateuszns1

mateuszns1
  • 138 postów
  • SkądNowy Sącz/Kraków

Napisano 09 sierpnia 2012 - 10:46

jaki wyimaginowany problem? koleś ma martwy piksel na ekranie więc jest to problem. płacisz za telefon 2 tysiące to ma grać w nim wszystko. Tak jak mówię mi w erze wymienili na nowy zafoliowany telefon bez żadnych problemów a też miałem tylko jeden martwy piksel. Naprawa jest dla nich nie opłacalna. Ja na Twoim miejscu bym się nie zastanawiał tylko oddał na gwarancję.

#17 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 09 sierpnia 2012 - 10:50

Dokładnie. Kupuje produkt nowy. Psuje się - ok, poproszę naprawę mojego egzemplarza, nie wymagam nowego. Naprawa nie opłaca się producentowi, poproszę produkt nowy, nie z serwisu "odnowiony". Zapłaciłem za nowy, wymagam nowego. Logiczne.

#18 effe

effe
  • 6 547 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 sierpnia 2012 - 10:57

To jest logiczne, podejście Apple w tej kwestii również wg mnie jest chore. Takie praktyki są wszędzie? Czy tylko w Polsce?

#19 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:06

Dokładnie. Kupuje produkt nowy. Psuje się - ok, poproszę naprawę mojego egzemplarza, nie wymagam nowego. Naprawa nie opłaca się producentowi, poproszę produkt nowy, nie z serwisu "odnowiony". Zapłaciłem za nowy, wymagam nowego.
Logiczne.


Kłócisz się a sam nie rozumiesz, że refurb to jest właśnie NAPRAWIONY oddajesz DO NAPRAWY, chcesz nowy skorzystaj z ustawy, autor wyraźnie napisał, że za rok czy kiedy jak będzie chciał sprzedać to chce wyłudzić nowy, nie napisał, że chciałby oddać do naprawy już teraz, tylko jak będzie sprzedawał i oburzyłeś się, że nie dostanie nowego tylko naprawią mu... stąd moja ocena.

#20 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:10

Kłócisz się a sam nie rozumiesz, że refurb to jest właśnie NAPRAWIONY oddajesz DO NAPRAWY, chcesz nowy skorzystaj z ustawy, autor wyraźnie napisał, że za rok czy kiedy jak będzie chciał sprzedać to chce wyłudzić nowy, nie napisał, że chciałby oddać do naprawy już teraz, tylko jak będzie sprzedawał i oburzyłeś się, że nie dostanie nowego tylko naprawią mu... stąd moja ocena.


Nie odpowiadałes autorowi tematu, tylko na mój post.
Oczywiscie, ze takie postępowanie o jakim pisze autor tematu jest z moralnego punktu widzenia płytkie.
Ale ja odniosłem się do realizacji gwarancji i prawa, które mówi , że jesli producent nie może zapewnic naprawy TWOJEGO egzemplarza, powninien dac Ci nowy, nie naprawiany po kims innym.

Z drugiej strony, jako osoba która korzysta z przysługujacego prawa gwarancyjnego, sam decydujesz kiedy oddać sprzęt do naprawy.
Tak więc od tej strony...też nie można się "przyczepić".

#21 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:22

Nie odpowiadałes autorowi tematu, tylko na mój post.
Oczywiscie, ze takie postępowanie o jakim pisze autor tematu jest z moralnego punktu widzenia płytkie.
Ale ja odniosłem się do realizacji gwarancji i prawa, które mówi , że jesli producent nie może zapewnic naprawy TWOJEGO egzemplarza, powninien dac Ci nowy, nie naprawiany po kims innym.


Nie do końca jak mówisz, gwarancja jest DOBROWOLNYM świadczeniem producenta i producent może dowolne warunki ustalić, a użytkownik zgadzając się na skorzystanie z gwarancji akceptuje te warunki. W innym przypadku może skorzystać z "niezgodności towaru z umową" i dochodzić roszczeń od sprzedawcy. Wymiana na refurby jest absolutnie zgodna z prawem i producent nie ma żadnego obowiązku na wymianę na nowy. Do tego stwierdzenie "nowy" odnosi się do wolnego od wad a nie takiego z taśmy produkcyjnej. Jest to powszechna praktyka w świecie IT i mogę Ci z głowy wymienić kilkanaście firm, które tak robią. bo tak jest szybciej dla kupującego.

#22 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:25

Zgadzam się z Tobą. Nigdzie nie napisałem , ze Apple łamie prawo. Szkoda tylko, ze firma pokazująca co kwartał ile zarabia na klientach mld. nie potrafi dac tyle co kilku innych na rynku producentów :)

#23 cinkibolek

cinkibolek
  • 402 postów

Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:28

OleYek obrońcą ucielesnionych i bidnych korporacji.

#24 dm76

dm76
  • 2 445 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:38

nie potrafi dac tyle co kilku innych na rynku producentów :)


Z tego co piszą kupujący zażółcone ipady czy z hot pixelem - wymieniają im na nówki sztuki.
Inni producenci wymieniają/naprawiają od 6 badpixeli/albo coś koło tego, w zasadzie sklepy, bo inni produceni nie mają swoich sklepów - ale jeśli minie więcej niż kilka dni - produkt leci do serwisu tak czy siak, wymiana na nowy jest dopiero po kilku nieudanych naprawach - a jest naprawiany z losowym skutkiem, czasem przychodzi w opłakanym stanie zewnętrznym i wtedy zostają bolesne przepychanki z serwisem...

Więc nie rozumiem narzekania na apple, zachowuje się całkiem przyzwoicie na tle innych

#25 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 sierpnia 2012 - 11:46

Zgadzam się z Tobą. Nigdzie nie napisałem , ze Apple łamie prawo.
Szkoda tylko, ze firma pokazująca co kwartał ile zarabia na klientach mld. nie potrafi dac tyle co kilku innych na rynku producentów :)


Oczywiście, tylko wszyscy zapominają o tym, że firmy nie istnieją po to, żeby nam dać coś za darmo, tylko po to, żeby doić z nas kasę, firmy działają po to, żeby zarobić - inaczej zajęły by się działalnością charytatywną. Apple zapewne zarabia tyle ile zarabia, właśnie dlatego, że robi tak jak robi. :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych