Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zbyt krótka gwarancja według Apple - czy zostałem oszukany?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 lewi87

lewi87
  • 46 postów

Napisano 11 czerwca 2012 - 08:51

Witam, kupiłęm nowy telefon ze znanego sklepu internetowego (nie allegro) i wszystko na cacy ale sprawdziłem gwarancje na stronie apple która mówi mi, że estimated expiration date to grudzień 2012 więc pół roku a nie rok! z ciekawości sprawdziłem na imeichecker informacje o telefonie i jest jak byk data zakupu grudzień 2011 ale aktywacja 6 czerwiec 2012 (wtedy kiedy telefon kupiłem bo faktycznie sie wtedy pierwszy raz aktywował). Co mam zrobić? nie chce skracać i tak już krótkiej gwarancji a sprzęt tani nie jest. Czy to wina sklepu czy raczej pomyłka apple? z kim się kontaktować? reklamować sprzęt? pozdrawiam.

#2 Mirko791

Mirko791
  • 4 558 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 11 czerwca 2012 - 08:58

Domyślam się, że iPhone który kupiłeś nie był zafoliowany w pudełku?

#3 lewi87

lewi87
  • 46 postów

Napisano 11 czerwca 2012 - 08:59

no wlaśnie był, pudełko też nie było "zwykłe" jak od refurbished normalny iphone cały ofoliowany z wszystkimi foliami na akcesoriach wyswietlaczu itp pudełko także folia.

#4 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 11 czerwca 2012 - 09:03

Było setki razy, wyślij applowie dowód zakupu i Ci poprawią w systemie, gdzie wysłać znajdziesz przy sprawdzaniu gwarancji tam jest link...

#5 literat

literat
  • 419 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 czerwca 2012 - 09:03

Wydaje mi się że nie masz się czym martwić bo podobne sytuacje są w Plusie. Oni telefon nawet rozpakowują aby wygrać logo i po zakupie w salonie okazuje się że np. Gwarancja wynosi nie rok, a 10 miesięcy wg.Apple . Plus ma taką wykładnię, że to ich zmartwienie. Widocznie ze sklepem od którego kupiłeś jest podobnie.

#6 Erykos

Erykos
  • 2 847 postów

Napisano 11 czerwca 2012 - 09:03

Zgłoś do nich ten przypadek.

#7 lewi87

lewi87
  • 46 postów

Napisano 11 czerwca 2012 - 09:05

do apple czy do sklepu?

#8 nie_z_krakowa

nie_z_krakowa
  • 230 postów

Napisano 11 czerwca 2012 - 09:24

do apple czy do sklepu?

A ważność gwarancji sprawdzasz w Apple czy w sklepie?

#9 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 11 czerwca 2012 - 09:35

Wydaje mi się że nie masz się czym martwić bo podobne sytuacje są w Plusie. Oni telefon nawet rozpakowują aby wygrać logo


Ciekawe rzeczy prawisz, a niby jak wgrywają to logo ? JB robią, żeby wgrać logo ? Już samo twierdzenie, że rozpakowują iPhone jest kuriozalne...

#10 lewi87

lewi87
  • 46 postów

Napisano 11 czerwca 2012 - 09:36

Niby w apple ale z drugiej strony to sklep dał w jakimśtam stopniu plamy i to on powinien to teraz załatwić zwłaszcza, że dysponują faksem i mogą wysłać fakture zakupu wystawioną na moje imie i nazwisko przy okazji potwierdzając autentyczność tego zakupu. Myslę, że powinienem być ograniczony w jakichkolwiek czynnościach naprawczych powstałych w skutek ich winy.

#11 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 11 czerwca 2012 - 10:18

Ale jaka jest wina sklepu, że Apple ma politykę taką a nie inną ? Sprzedali, sprzedali, wystawili dowód sprzedaży, wystawili. Jeżeli producent ma błędną datę w systemie, to wyślij im skan faktury mailem, zamiast tworzyć masę problemów. Sklep co najwyżej w ramach swojej dobrej woli może Ci pomóc, bo sklep nie jest gwarantem, tylko sprzedawcą i nie może odpowiadać za to, co znajduje się w systemie producenta.

#12 Mirko791

Mirko791
  • 4 558 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 11 czerwca 2012 - 10:23

Ciekawe rzeczy prawisz, a niby jak wgrywają to logo ? JB robią, żeby wgrać logo ? Już samo twierdzenie, że rozpakowują iPhone jest kuriozalne...


http://myapple.pl/ip...ey-na-boku.html

Niestety rozpakowują.

#13 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 11 czerwca 2012 - 10:38

Oczywiście, że plus organizuje na boku, ale sporo się z Plusa urządzeń przewinęło i NIGDY nie był rozpakowany, co więcej do oryginalnego zapakowania była zawsze dołączona polska ładowarka i to było dodatkowo jeszcze raz zafoliowane.

#14 Mirko791

Mirko791
  • 4 558 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 11 czerwca 2012 - 10:49

Oczywiście, że plus organizuje na boku, ale sporo się z Plusa urządzeń przewinęło i NIGDY nie był rozpakowany, co więcej do oryginalnego zapakowania była zawsze dołączona polska ładowarka i to było dodatkowo jeszcze raz zafoliowane.


Żeby podmienić ładowarki muszą najpierw rozpakować pudełko, które jest oryginalnie zafoliowane przez Apple, to jest chyba oczywiste.

#15 lewi87

lewi87
  • 46 postów

Napisano 11 czerwca 2012 - 11:11

Ok jestem po rozmowie telefonicznej z działem wsparcia apple polska. Pani mnie poinformowała, że telefon zarejestrowany był w grudniu zeszłego roku na inne dane w sieci vodafone w czechach i gwarancja według systemu kończy się w grudniu tego roku i nie wie dlaczego tak jest jak jest. Według niej kupiłem używany telefon i powinienem sie kontaktować ze sklepem w celu wyjaśnienia sprawy bo od nich żadnych roszczeń nie mogę się spodziewać ponieważ nie jest to telefon zakupiony bezpośrednio od apple-polska. Super. Zadzwoniłem do Electro.pl -uważajcie na nich... przekazałem dla konsultanta wszystkie informacje i czekam na odpowiedź. Jaja jak berety. Na dobrą sprawę powinni mi wysłać nowy telefon albo zwrócić pieniądze bo nie wiem jak mają zamiar tą sprawę rozwiązać ugodowo z apple polska... wyraźnie napisane było w ogłoszeniu że pochodzi z polskiej dystrybucji ma polską gwarancję na 12 miesięcy w apple polska... niezgodność towaru z umową?

#16 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 11 czerwca 2012 - 11:14

Żeby podmienić ładowarki muszą najpierw rozpakować pudełko, które jest oryginalnie zafoliowane przez Apple, to jest chyba oczywiste.


Przeczytałeś co napisałem? Nie podmieniają ładowarek tylko dodają drugą na zewnątrz bez otwierania pudełka. Stąd mam stado brytyjskich ładowarek, które były w oryginalnych nieotwartych opakowaniach, a polskie ładowarki były przyklejone na zewnątrz i dodatkowo wszystko zafoliowane drugą folią.

#17 Mirko791

Mirko791
  • 4 558 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 11 czerwca 2012 - 11:22

Przeczytałeś co napisałem? Nie podmieniają ładowarek tylko dodają drugą na zewnątrz bez otwierania pudełka. Stąd mam stado brytyjskich ładowarek, które były w oryginalnych nieotwartych opakowaniach, a polskie ładowarki były przyklejone na zewnątrz i dodatkowo wszystko zafoliowane drugą folią.


To przeczytaj w wątku, który podesłałem relacje ludzi wraz ze zdjęciami jak to naprawdę w Plusie wygląda.

#18 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 11 czerwca 2012 - 11:37

To przeczytaj w wątku, który podesłałem relacje ludzi wraz ze zdjęciami jak to naprawdę w Plusie wygląda.


Czytałem, i 3 osoby w sumie miały taki problem, ja na 20 urządzeniach które obsługiwałem w jednej firmie, brane w różnych okresach, czasach nie były nigdy aktywowane, miały dwie ładowarki - brytyjską w środku i polską na zewnątrz.

Wydaje mi się, że to, o czym piszą w tamtym wątku, może być nadgorliwością pracowników, bądź ktoś na magazynie wpadł na pomysł jak zarobić i wyjmuje ładowarki brytyjskie i całkiem możliwe, że trafiają one później na eBay ... W każdym bądź razie nie jest to regułą to o czym piszesz...

#19 lewi87

lewi87
  • 46 postów

Napisano 11 czerwca 2012 - 11:49

Fajnie, że rozpisaliście się na temat plusa i ładowarek ale mogę prosić o jakąś praktyczną radę? czego mogę się spodziewać od sklepu? Jeżeli wszystko o czym mówiła pani przez telefon jest prawdą to są 3 niezgodności towaru z opisem: - telefon z polskiej dystrybucji (dystrybucja czeska) - telefon fabrycznie nowy (wychodzi na to, że używany) - telefon z gwarancją 12 miesięcy apple polska (gwarancja 6 miesięcy) Nigdy nie miałem takiej sytuacji dlatego ciekaw jestem co mogę w tej sytuacji zrobić jeśli sklep mnie brzydko mówiąc "oleje".

#20 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 11 czerwca 2012 - 11:54

Fajnie, że rozpisaliście się na temat plusa i ładowarek ale mogę prosić o jakąś praktyczną radę? czego mogę się spodziewać od sklepu? Jeżeli wszystko o czym mówiła pani przez telefon jest prawdą to są 3 niezgodności towaru z opisem:
- telefon z polskiej dystrybucji (dystrybucja czeska)
- telefon fabrycznie nowy (wychodzi na to, że używany)
- telefon z gwarancją 12 miesięcy apple polska (gwarancja 6 miesięcy)
Nigdy nie miałem takiej sytuacji dlatego ciekaw jestem co mogę w tej sytuacji zrobić jeśli sklep mnie brzydko mówiąc "oleje".


Piszesz do nich pismo, powołujesz się na niezgodność towaru z umową i żądasz wymiany na nowy pozbawiony wad. Jeżeli zaś kupowałeś przez internet to masz 10 dni na zwrot...

#21 Mirko791

Mirko791
  • 4 558 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 11 czerwca 2012 - 11:55

Fajnie, że rozpisaliście się na temat plusa i ładowarek ale mogę prosić o jakąś praktyczną radę? czego mogę się spodziewać od sklepu? Jeżeli wszystko o czym mówiła pani przez telefon jest prawdą to są 3 niezgodności towaru z opisem:
- telefon z polskiej dystrybucji (dystrybucja czeska)
- telefon fabrycznie nowy (wychodzi na to, że używany)
- telefon z gwarancją 12 miesięcy apple polska (gwarancja 6 miesięcy)
Nigdy nie miałem takiej sytuacji dlatego ciekaw jestem co mogę w tej sytuacji zrobić jeśli sklep mnie brzydko mówiąc "oleje".


Telefon pewnie jest nowy, jednak został wynieniony w ramach gwarancji serwisowej, dlatego ma tylko połowę gwarancji, wygląda na to, że sklep wprowadził Cię w błąd. Kupowanie iPhone'a spoza oficjalnej dystrybucji (sklep, operator) niesie ryzyko takich właśnie problemów, bo nie masz pewności skąd pochodzi iPhone. Możliwe, że sprzedawca też nie wiedział tylko sam od kogoś go kupił, ale to już nie Twoja sprawa, dostałeś towar niezgodny z opisem.

#22 lewi87

lewi87
  • 46 postów

Napisano 11 czerwca 2012 - 12:02

a jak się ma sprawa jeśli telefon był wzięty na raty? ma to jakieś znaczenie? no i mamy dopiero 11 a telefon kupiony był 5. Jaka data się liczy w tym wypadku w tych 10 dniach? data wysłania pisma czy tego kiedy dotarło? czy trzeba to robic listownie czy można mailem? no i czy to obowiązuje także w zakupie na raty? bo nie oszukujmy się.. nie sądze aby coś załatwili z applem.. a gwarancji 6 miesięcznej to ja nie chce zwłaszcza że ani sprzęt ani naprawy tanie nie są. Póki co nikt jeszcze nie oddzwonił. Pewnie by zaproponowali wymiane na inny ale nie mają już na stanie. Ciekaw jestem co z tego wyniknie.. i czy powinienem czekać czy już zaczać działać.. chora sytuacjia..

#23 literat

literat
  • 419 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 czerwca 2012 - 12:13

Ciekawe rzeczy prawisz, a niby jak wgrywają to logo ? JB robią, żeby wgrać logo ? Już samo twierdzenie, że rozpakowują iPhone jest kuriozalne...


Oczywiście słowo LOGO to moja pomyłka. Chodziło mi o tapetę. Wydawało mi się, że wszyscy o tym wiedzą :(

Z Plusa kolega na firmę brał dwa iPhony 4S, obydwa przyszły otwarte i aktywowane i na obydwu została wgrana tapeta PlusGSM po czym obrazek został usunięty ze zdjęć czyli po zmianie tapety nie można jej było ustawić ponownie :( Wiem to stąd, że tak zrobiłem i kolega potem się trochę wściekał :) Próbowaliśmy znaleźć na drugim iPhonie tapetę, ale w obrazkach jej nie było :(

#24 rafalito

rafalito
  • 31 postów
  • SkądStalowa Wola

Napisano 11 czerwca 2012 - 12:45

OleYek dobrze prawi - skorzystaj z Jego rady i jeśli telefon jest nowy, nie ma oznak używania a tylko data gwarancji w systemie się nie zgadza - wyślij skan dowodu zakupu i po sprawie.

#25 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 11 czerwca 2012 - 12:49

a jak się ma sprawa jeśli telefon był wzięty na raty? ma to jakieś znaczenie? no i mamy dopiero 11 a telefon kupiony był 5. Jaka data się liczy w tym wypadku w tych 10 dniach? data wysłania pisma czy tego kiedy dotarło? czy trzeba to robic listownie czy można mailem? no i czy to obowiązuje także w zakupie na raty? bo nie oszukujmy się.. nie sądze aby coś załatwili z applem.. a gwarancji 6 miesięcznej to ja nie chce zwłaszcza że ani sprzęt ani naprawy tanie nie są. Póki co nikt jeszcze nie oddzwonił. Pewnie by zaproponowali wymiane na inny ale nie mają już na stanie. Ciekaw jestem co z tego wyniknie.. i czy powinienem czekać czy już zaczać działać.. chora sytuacjia..


te 10 dni na odstąpienie od umowy tyczy się wyłącznie jak kupowałeś wysyłkowo.

Co do pism to muszą być na papierze wysłane poleconym najlepiej za potwierdzeniem odbioru i liczą się daty nadania, ale terminy biegną od dat otrzymania. Znaczy Ty masz 10 dni od momentu odebrania sprzetu od kuriera na jego zwrot, czyli w w tych 10 dniach musisz odesłać razem z formularzem odstąpienia od umowy. Natomiast przy korzystaniu z niezgodności towaru z umową sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do zarzutów od dnia otrzymania takiego pisma, z tym, że najpóźniej 14 dnia musi wysłać Ci odpowiedź.

---------- Wpis dodano o 13:49 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:46 ----------

Oczywiście słowo LOGO to moja pomyłka. Chodziło mi o tapetę. Wydawało mi się, że wszyscy o tym wiedzą :(
Z Plusa kolega na firmę brał dwa iPhony 4S, obydwa przyszły otwarte i aktywowane i na obydwu została wgrana tapeta PlusGSM po czym obrazek został usunięty ze zdjęć czyli po zmianie tapety nie można jej było ustawić ponownie :( Wiem to stąd, że tak zrobiłem i kolega potem się trochę wściekał :) Próbowaliśmy znaleźć na drugim iPhonie tapetę, ale w obrazkach jej nie było :(


Wydaje mi się, że to jakaś oddolna inicjatywa pracowników albo kierownika w Plusie i chyba nie do końca uzgadniana z PM odpowiedzialnym za iPhone w Plusie, tym bardziej, że nie dotyczy to wszystkich urządzeń, ale mimo wszystko warto się bić o swoje, bo nieraz miesiąc tej gwarancji może zabraknąć...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych