Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Polskie wersje gier na Mac OSX


  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#1 Nymite

Nymite
  • 228 posts

Posted 30 July 2007 - 23:35

Witam,

Poniewaz wiele osob pytalo sie mnie na privie, jak z oryginalnej wersji windowsowej zrobic wersje makowa tej wspanialej gry (BEZ uzywania chwytow typu No-CD itd), postanowilem umiescic tutaj mala instrukcje:

1. Instalujemy gre na partycji windowsowej, wybierajac instalacje pelna.
2. Instalujemy dodatek.
3. Latamy gre patchami dla wersji windowsowej (choc ten krok niekoniecznie musi byc potrzebny, nie sprawdzalem tego).
4. Przegrywamy katalog z gra na partycje Makowa.
5. Zmieniamy nazwy wszystkich katalogow tak, zeby zaczynaly sie od malych liter (czyli np. "movies" zamiast "Movies"). Wyjatkiem sa tu katalogi zaczynajace sie od "CD" (CD1, CD2 itd.) - one pozostaja bez zmian.
6. Sciagamy i instalujemy patche dla wersji Makowej (dla podstawki albo dla dodatku - linki ponizej).
7. Nadpisujemy oryginalny (windowsowy) plik Baldur.ini wersja makowa (link rowniez ponizej). Zamiast nadpisywac mozna oczywiscie wprowadzic zmiany recznie, ale tak jest szybciej:).

W tym momencie skonczylismy wszystkie operacje na plikach na dysku - pozostalo jeszcze utworzenie plyty startowej (ponizszy przyklad dotyczy opcji z zainstalowanym dodatkiem Throne of Bhaal):

1. Zgrywamy zawartosc plyty z dodatkiem na dysk twardy.
2. W katalogu "CD5" zmieniamy nazwy katalogow tak, zeby zaczynaly sie od malej litery (czyli "movies" zamiast "Movies", "data" zamiast "Data").
3. Wypalamy ten katalog ("CD5") na plyte. Wypalanej plycie nalezy nadac nazwe "BG2 ToB"
4. Po wypaleniu plyty umieszczamy ja w napedzie i klikamy ikone gry. Gra powinna uruchomic sie w pelnej wersji polskiej.

(Jesli nie zainstalowalismy dodatku, nalezy powyzsze kroki powtorzyc, tyle ze dla plyty nr 2 i nazwac ja "Baldur's Gate II CD 2")

LINKI:
http://macgamefiles.....php?item=17074 - patch dla samej gry, bez dodatku.
http://macgamefiles.....php?item=17975 - patch dla gry z dodatkiem "Throne of Bhaal"
http://nymite.dmp.pl/Baldur.ini - plik Baldur.ini dla wersji Makowej.

P.S. W wersji Makowej BG2 czesto pojawialy sie problemy z zapisywaniem gry - u mnie w pewnym momencie zaczely po prostu dzialac, ale na wszelki wypadek jedno z rozwiazan:

http://forums.biowar....28127&forum=10 - wpis na samym dole.

Jesli dzieki mojemu opisowi uda sie Wam zainstalowac BG2 na Maku, nie obraze sie, jesli zechcecie dodac mi punkcik autorytetu ;) . W razie jakichkolwiek problemow bede sie staral oczywiscie pomoc.

P.S. 2. Jesli kogos to interesuje, moge tutaj podac rowniez dokladny sposob na przerobienie w ten sam sposob "Neverwinter Nights" (z dodatkami).

Pozdrawiam,

N.
  • dead, Chilon and Mikołaj like this

#2 Chilon

Chilon
  • 1930 posts

Posted 31 July 2007 - 08:03

Bardzo fajny opis, oby takich więcej. Zakładam, że działa ;)

#3 marcinzk

marcinzk
  • 59 posts
  • SkądWarszawa

Posted 31 July 2007 - 10:40

Jesli kogos to interesuje, moge tutaj podac rowniez dokladny sposob na przerobienie w ten sam sposob "Neverwinter Nights" (z dodatkami).


Pewnie, że podaj!

Nie wiesz, czy da radę jakoś dostosować również "Hearts of Iron" do Maca?

#4 George Stark

George Stark
  • 242 posts

Posted 31 July 2007 - 11:15

Może będzie możliwość zainstalowania na Mac'u KOTOR2 z polonizatorem?. Tą grę chciałbym najbardziej.

#5 Nymite

Nymite
  • 228 posts

Posted 31 July 2007 - 13:01

Ciesze sie, ze opis sie podoba:). A teraz po kolei: "Hearts of Iron" - nie mam tej gry niestety, wiec nie mam za bardzo jak przetestowac :(. "KOTOR" - z tego, co wiem, to da rade, tyle ze poki co jest problem z plyta startowa (wersja PC to na ogol cztery CD, wersja Makowa - jedno DVD). Dam znac, jesli tylko uda mi sie to obejsc. A, jeszcze jedno: Zamieszczona przeze mnie metoda powinna zadzialac rowniez na Makach bez procesorow Intela, oczywiscie pod warunkiem, ze ma sie dostep do jakiegos PC z Windowsami.

#6 George Stark

George Stark
  • 242 posts

Posted 31 July 2007 - 13:29

Dla ścisłości, chodzi mi o KOTOR 2 a nie "jedynkę" :) Polonizator ściąga się i instaluje osobno

#7 Nymite

Nymite
  • 228 posts

Posted 31 July 2007 - 13:44

Kotor 2 nie wyszedl na Maka, jesli sie nie myle, wiec niestety raczej sie nie da :(.

#8 dead

dead
  • 425 posts

Posted 07 August 2007 - 14:44

I wazna uwaga. Ostatnio w sklepach pojawila sie edycja "Saga Baldurs Gate" 1 i 2 z dodatkami. Powyzszy sposob nie dziala z tym wydaniem. Prosi o plyte. Potrzebny jednak nocd lub plyta z dodatkiem do 2. Nie da sie samemu zrobib plyty bo struktura katalogow jest zupelnie inna niz w pozostalych wydaniach. :( zalamka Pozdro Nymite: Moze wystaw liste plikow jakie znajduja sie na plycie z dodatkiem. Cos pokombinuje. Acha.. jestem w polowie "prac" nad odpalaniem BG1 pod osx.

#9 Nymite

Nymite
  • 228 posts

Posted 08 August 2007 - 19:43

Hm... jesli sie nie myle, to struktura katalogow (CD1, CD2 itd) powinna byc taka sama, wiec teoretycznie mozna je sobie kolejno wypalic na plytki (albo wypalic tylko CD2 albo CD5). Kiedy wroce do Polski, to zakupie "Sage" i pokombinuje.

#10 dead

dead
  • 425 posts

Posted 09 August 2007 - 11:05

nie ma czegos takiego jak cd1, cd2 itp.... wszystkie dane sa na dvd i instaluja sie do teczki o nazwie data....

#11 Scypin

Scypin
  • 299 posts

Posted 13 August 2007 - 18:41

nie wiem czy sie przyda ale pisze co jest w katalogu CD2 jest tam data i movies w data jest AREA000A.bif AREA000B.bif dalej to pisze same numery obszarow C, D, E, H, 300 (czyli AREA0300), 30A, 30B, 400,40A, 40B, 40C, 40D, 500, 50A, 50B, 600, 60A, 60B, 700, 70A, 70B, 70C, 800, 80A, 80B, 1000, 100A a w movies: movies.bif i movintro.bif dobre jest to ze w CD3 i CD4 powtarzaja sie pierwsze obszary a obszar 200 jest dopiero na CD3 moze pozycze potem od kogos dodatek to wtedy spisze pliku dodatku

#12 Nymite

Nymite
  • 228 posts

Posted 18 August 2007 - 13:35

Hej Scypin, dzieki za liste plikow, na pewno sie ludziom przyda:)
Chcialem wyedytowac pierwszy post, zeby dokleic opis przerobienia polskiej wersji NWN, ale gdzies zniknela mi odpowiednia opcja... zamieszcze go wiec w nastepnym poscie.

---- Dodano 18-08-2007 o godzinie 14:36 ----
Neverwinter Nights PL (plus dodatki) na Maku

Metoda dla wersji angielskiej pochodzi z serwisu insanelymac.com. Ponizej znajdziecie sposob na zastosowanie jej tak, zeby zachowac pelna polska wersje jezykowa gry.

1. Nalezy zainstalowac Neverwinter Nights oraz ewentualne dodatki (w kolejnosci ich wydania) na partycji windowsowej.

2. Po instalacji nalezy pobrac za pomoca autoupdate wszystkie niezbedne latki.

3. Caly katalog z gra nalezy przeniesc na partycje Makowa i sciagnac odpowiednie latki (po jednej dla samej gry i dwoch dodatkow - linki ponizej) dla wersji makowej.

4. Z katalogu z gra nalezy usunac plik nwn.ini.

5. Zeby zainstalowac kazda z latek nalezy ja rozpakowac i przeniesc pliki w odpowiednie miejsca w katalogu z gra tak, zeby nadpisac oryginalne pliki (plik RTF z instrukcja moze sluzyc tutaj pomoca). BARDZO WAZNE: zeby zachowac polskie dialogi, NIE nalezy przenosic pliku "dialog.tlk" z latek do katalogu z gra.

6. Nastepnie trzeba pobrac "NWN Tech demo" (link ponizej), otworzyc pobrany plik (DMG) i przeniesc katalog "miles" do folderu z gra. To samo nalezy uczynic z plikiem "Bink Carbon Library".

7. Po kliknieciu na ikonie "Neverwinter Nights" gra powinna sie uruchomic w pelnej polskiej wersji jezykowej.

LINKI:
http://macgamefiles.....php?item=17716 - Neverwinter Nights Tech Demo
http://macgamefiles.....php?item=17782 - Latki dla Neverwinter Nights (wersja makowa)
  • goto206-13305c6036 likes this

#13 goto206-13305c6036

goto206-13305c6036
  • 605 posts
  • SkądŁódź

Posted 18 August 2007 - 16:09

A tak tylko dla pewności. Jeżeli mam tylko jeden dodatek, to instaluję makową łatkę tylko dla dodatku czy muszę zainstalować najpierw tę dla oryginału, a potem tę dla dodatku?

#14 Scypin

Scypin
  • 299 posts

Posted 18 August 2007 - 16:18

obiecane pliki dodatku:
numery obszarow w Data: B,3000, 300A, 300B, 300C, 300D, 300E, 4000, 4500, 5000, 500A, 500B, 500C, 5200, 520A, 520B, 520C, 5500, 550A, 6000, 600A, 600B, 6100, 610A, 610B, 6200, 6300, 6400
oczywiście wszystkie to AREAxxxx.bif oprocz tego w data jest tez CD3CreAn.bif i CD4CreA3.bif
w katalogu movies : 25Movies.bif

PS. zawartosc katalogo CD2 ,3,4,5 jest taka sama jak zawartosc katalogow (o tych samych nazwach) na plytach wiec jesli komus szybciej zgrac te katalogi z plyty to niech tak zrobi ale pozostale katalogi i plyty juz tak nie mozna

PS2. mam problemy z zainstalowaniem tego pacha mianowicie po skopiowaniu do katalogu z gra i uruchomieniu wyskakuje mi napierw okienko z -1 a potem Posted Image co moze byc nie tak??

#15 goto206-13305c6036

goto206-13305c6036
  • 605 posts
  • SkądŁódź

Posted 18 August 2007 - 17:02

NWN DZIAŁA!!! :P Masz u mnie ogromnego całkowicie zasłużonego plusa. Ale... Nie ma polskich czcionek i po wyjściu z gry wraca domyślna tapeta MacOs. Ale to są szczegóły, głupoty, pierdoły... Nieważne - ważne , że działa. EDIT: Tapeta przestała znikać, to był jakiś dziwny przypadek. Gra chodzi równie dobrze jak na moim świętej pamięci piecu. Nawet jak ustawiłem rozdzielczość 1680-1050 i poczwórny antyaliasing. Płynność może przy takich maksymalnych ustawieniach pozostawia nieco do życzenia, ale to przecież tylko zintegrowany intel napędza maszynerię. Teraz już dobrze nie pamiętam, ale na PC takie ustawienia powodowały chyba wywrotkę mimo teoretycznie wyższych parametrów karty grafiki. No cóż, nie było mi to potrzebne, żeby się całkowicie przekonać do Maca, no ale skoro już - jestem bardzo zadowolony. Jeszcze raz dziękuje za tutorial.

#16 Nymite

Nymite
  • 228 posts

Posted 19 August 2007 - 00:28

@Scypin: wydaje mi sie, ze problem moze tkwic mimo wszystko w pliku konfiguracyjnym, do ktorego linka podawalem w pierwszym poscie. Upewnij sie, ze na pewno dobrze go nadpisales (wyskakiwaly mi podobne bledy, zanim wpadlem na opcje calkowitej podmiany tego pliku) @goto206: ciesze sie bardzo, ze wszystko dziala:) i dziekuje za punkcik, chociaz - dziwna sprawa - juz kilka osob dodalo mi takie punkty, a suma ogolna sie nie zmienila. Pewnie wynika to z tego, ze jestem dosc krotko na tym forum:). Fakt faktem, ze wersja makowa NWN dziala O WIELE plynniej, niz jej pecetowy odpowiednik.

#17 Nymite

Nymite
  • 228 posts

Posted 23 August 2007 - 01:01

Unreal Tournament
--
Sposob na uruchomienie wersji windowsowej na Maku:

1. Pobierz demo U:T na Maka, np. stad:
http://programy.netw...gramy/65_1.html

2. Pobierz patch, ktory umozliwia uruchomienie U:T na Mac OS X:
http://www.macgamefi....php?item=16914

3. Zainstaluj na partycji Windows pelna wersje U:T, a nastepnie przegraj cala zawartosc katalogu na jakis nosnik (ew. po prostu przegraj z partycji BootCampa na partycje Maka)

4. Skopiuj wszystko w folderu z wersja windowsowa i wklej do folderu z makowym demo U:T, nadpisujac w razie potrzeby pliki.

5. Zainstaluj (czyli przegraj zawartosc do katalogu z gra) patch dla pelnej wersji.

6. Zainstaluj patch sciagniety w kroku 2.

7. Odpal plik Unreal Tournament OS X - gra powinna sie uruchomic.

Gra nie sprawia wiekszych klopotow - jedyny problem to brak muzyki, ale ta mozna sobie zawsze puscic z iTunes. Powyzsza metode zastosowalem na edycji Game of The Year, ale powinna zadzialac takze na zwyklym U:T. Podana metoda zadzialala juz u kilku osob, ale nie znaczy to, ze zadziala u kazdego (choc mam oczywiscie taka nadzieje).

UWAGA: Wszystkie zamieszczone przeze mnie w tym watku opisy (chyba, ze zaznaczono inaczej) sa mojego autorstwa i w zwiazku z tym, przy ewentualnym publikowaniu ich gdzie indziej, prosilbym o podanie mojego nicka oraz zrodla, z ktorego pochodza (czyli myapple.pl).

#18 Laborman

Laborman
  • 397 posts
  • SkądDeep Space 9

Posted 23 August 2007 - 09:10

Tak skromnie się zapytam. Czy te sposoby na gry są zgodne z prawem??

#19 Nymite

Nymite
  • 228 posts

Posted 23 August 2007 - 15:36

Nie zmieniamy kodu zrodlowego, nie wylaczamy ochrony przed kopiowaniem, nie uzywamy crackow itd., uzywajac przy tym ORIGYNALNYCH wersji gier PC. Nie wiem szczerze mowiac, czy istnieje na to jakis paragraf, ale poki nikt nie poda jakichs sensownych argumentow, ze przerabianie w ten sposob jest sprzeczne z prawem, to bede zakladal, ze nie jest:).

#20 Scypin

Scypin
  • 299 posts

Posted 23 August 2007 - 16:04

pewnie jedynie kwestia czy windows jest legalny.. bo skads trzebabylo skopiowac zainstalowana wersje w sensie pliki ... nom a tak to wszystko legalne bo przeciez podobnie sie tlumaczy na swoj sposob

#21 Laborman

Laborman
  • 397 posts
  • SkądDeep Space 9

Posted 23 August 2007 - 19:02

No ale z wersji demo robicie wersje pełną a to chyba już niezbyt legalne. Nie będę się jednak upierał bo nie jestem prawnikiem :)

#22 goto206-13305c6036

goto206-13305c6036
  • 605 posts
  • SkądŁódź

Posted 23 August 2007 - 19:16

No więc tak. W licencji NWN jest napisane tak:

You may not decompile, modify, reverse engineer, disassemble or otherwise reproduce the Software.


Jak dla mnie niestety przerobienie gry tak, żeby działała w innym systemie niż ten, dla którego została wydana jest złamaniem warunków licencji. A więc jest nielegalne.

I od razu ogłaszam wszem i wobec. Ja swojego NWM z dysku nie usuwam :) Kupiłem wersje dla Windowsa, ale nie używam jej na Windowsie (bo go nie mam - przeniosłem grę z laptopa żony). Więc używam tylko na jednym komputerze do czego zobowiązuje mnie licencja. Myślę, że nikt w INFORGAMES nie będzie miał pretensji.

Miłość do NWM zwyciężyła :lol:

#23 Nymite

Nymite
  • 228 posts

Posted 23 August 2007 - 22:19

Ostatni punkt (dotyczacy reprodukcji) nie jest zgodny z prawem, w mysl ktorego zawsze mozesz zrobic sobie kopie zapasowa gry. Co wiecej, mozesz uzyczac gry (czy programu) np. blizszej rodzinie itd. Przerobienie gry, zeby dzialala w innym systemie w tym ukladzie oczywiscie moze byc uznane za nielegalne, ale szczerze mowiac nie spotkalem sie jeszcze z zapisem, ktory zabranialby uruchamiania np. gry z PS2 na Xboxie (zakladajac oczywiscie, ze taka przerobka bylaby mozliwa). Podobnie ma sie sprawa z grami na PC instalowanymi na Linuksie :). W kazdym razie, w przeciwienstwie do piractwa, takie dzialania maja conajwyzej "znikoma szkodliwosc spoleczna":). A z innej beczki - jak sie w takim razie ma sprawa z aplikacjami typu CrossOver (na ktorych mozna uruchomic np. Half Life 2)...?

#24 goto206-13305c6036

goto206-13305c6036
  • 605 posts
  • SkądŁódź

Posted 24 August 2007 - 05:34

A z innej beczki - jak sie w takim razie ma sprawa z aplikacjami typu CrossOver (na ktorych mozna uruchomic np. Half Life 2)...?


Słuszna uwaga. Myślę, że dopóki płaci się za własność intelektualną danego twórcy tyle ile on sobie zażyczy i wykorzystuje się dany program/grę na pojedynczym komputerze i do własnego użytku, to kwestia platformy pozostaje drugorzędna. I nie zapominajmy o jednym, to jest swojego rodzaju promocja oprogramowania, nie można wykluczyć, że ktoś nie mogąc kupić wersji dedykowanej ma Maca po prostu kupi wersję Windows. Innymi słowy - nie wpadajmy w kolejną skrajność :)

#25 Laborman

Laborman
  • 397 posts
  • SkądDeep Space 9

Posted 24 August 2007 - 05:38

Mi jednak dalej trochę nie pasuje. Zgoda kupujesz sobie oryginalną grę i odpalasz ją na crosover. Jednak to jest inna sytuacja bo ściągamy wersje DEMO, która z założenia jest tylko demonstracją gry i z tego demo robimy pełną wersję, podkreślam z tego demo. W tym momencie ingerujemy w demo, a to już chyba nie jest zgodne z prawem. Ja nie jestem święty więc nikogo nie oskarżam i nie wytykam. Taki problem jest dosyć ciekawy i zwyczajnie głośno się zastanawiam. Tak na marginesie to tym samym sposobem można odpalić Call of Duty 2 multiplayer i popykać w internecie :) Pozdrawiam.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users