Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro nie włącza się


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 oxygen63

oxygen63
  • 31 postów

Napisano 10 kwietnia 2012 - 08:05

Witam, Posiadam MacBooka Pro (wydaje mi się że early 2011- kupiony w październiku 2011 w iSpot w Galerii Krakowskiej). Wczoraj, jak zwykle, zamknąłem klapę żeby uśpić komputer na noc. Rano po otworzeniu klapy komputer już nie reagował...W żaden sposób nie da się go uruchomić. Próbowałem zerować kontroler SMC - niestety dalej to samo, żadnej reakcji. Czy mogę sam coś na to poradzić? Komputer jest na gwarancji, ale w iSpocie mogę być dopiero za 2 tygodnie - ew. mogę wybrać się do jakiegoś lokalnego serwisu (czego za bardzo nie chcę robić). Człowiek wydaje prawie 5000 pln, a komputer ledwie pół roku pociągnął. Tragedia...

#2 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 10 kwietnia 2012 - 08:29

Przeniosłem do SERWIS, tu chyba szybciej znajdziesz odpowiedź.

#3 oxygen63

oxygen63
  • 31 postów

Napisano 10 kwietnia 2012 - 08:53

Dzieki, także teraz tylko czekam na jakieś wskazówki pozdrawiam

#4 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 kwietnia 2012 - 08:57

Zamów kuriera do serwisu Cortland i z głowy.

#5 oxygen63

oxygen63
  • 31 postów

Napisano 10 kwietnia 2012 - 09:23

Problem rozwiązany (chyba). Podłączyłem komputer do innego gniazda zasilania (wcześniej był podłączony do rozdzielacza/listwy) i jeszcze raz wyzerowałem kontroler SMC. Tym razem obserwowałem białą diodę w prawym dolnym rogu komputera ( właściwie to na jego boku). Nacisnąłem Shift+Cltr+Opcja+Power Button i gdy je puściłem, dioda mrugnęła i w tym samym momencie przycisnąłem power button. Komputer działa teraz normalnie. Czy możecie mi powiedzieć co mogło być przyczyną takiej usterki? (Szczerze mówiąc, nawet nie wiem czym jest kontroler SMC i po co go zerowałem :) - po prostu postępowałem zgodnie z instrukcją ze stronie supportu apple'a) Czy uważacie że tak czy siak warto wybrać się do serwisu? pozdrawiam

#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 10 kwietnia 2012 - 22:04

SMC to serce płyty głównej. Jest to mikro kontroler o bardzo ważnym zadaniu. To on kontroluje poprawność zgłaszania się poszczególnych układów, i sekcji płyty za pomocą odpowiednich magistral : I2C, 1w i LPC. Posiada w sobie oprogramowanie informujące komputer o tzw. sekwencji włączania. Jeden z najważniejszych układów w konstrukcji maca.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 ren

ren
  • 91 postów
  • SkądPłock / Warszawa

Napisano 27 kwietnia 2012 - 18:47

Mam dokładnie ten sam problem. W moim przypadku historia jest taka, że wyłączyłam go wczoraj wieczorem, na dobra sprawę po 2 tygodniach dopiero, bo na co dzień po prostu "zamykałam" jedynie go. I dziś chciałam odpalić i dead, nie działa. Ładuje się, pokazują sie zielone kropeczki, ale restars SMC nie działa, 0 odpowiedzi :(

#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 27 kwietnia 2012 - 19:35

(...). I dziś chciałam odpalić i dead, nie działa. Ładuje się, pokazują się zielone kropeczki, ale restars SMC nie działa, 0 odpowiedzi :(

Znaczy że, zasilacze wstępne pracują, także i SMC. Niestety mac składa się z tysięcy części i bez bliższego "zapoznania" się z nim trudno będzie coś poradzić... Pozostaje Ci tylko wizyta w serwisie....


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 ren

ren
  • 91 postów
  • SkądPłock / Warszawa

Napisano 27 kwietnia 2012 - 19:50

Uhhh :( No nic, tak zrobię. Jeszcze jedno pytanko - czy to może mieć coś wspólnego z transportem? Tzn. po wyłączeniu przewoziłam go, ale nie miał "większej ilości wstrząsów" niż tyle ile zawsze przy przewożeniu go, a wożę go od 2 lat już, jako że studiuję w Warszawie.

#10 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 27 kwietnia 2012 - 20:22

Jeśli Macbook nie upadł ani nie doznał bardzo mocnych wstrząsów podczas transportu, to nie miało to raczej wpływu na usterkę.

#11 ren

ren
  • 91 postów
  • SkądPłock / Warszawa

Napisano 27 kwietnia 2012 - 20:29

A to, że nie wyłączałam go przez 2 tygodnie? Chodził w systemie użytkowanie-czuwanie (zamknięta klapa, ale nie usypiałam go). Po prostu strasznie mnie dziwi, że tak znienacka to się stało.

#12 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 27 kwietnia 2012 - 20:41

Mogło, ale nie musiało mieć to wpływu. Obecne komputery teoretycznie są przygotowane do ciągłej pracy przez długi czas. Jednoznacznej odpowiedzi prawdopodobnie udzieli Ci serwis po diagnostyce.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych