Ech... widzę, że nie łapiesz. Cortland albo iSource jako autoryzowany diler/serwis Apple przyjmie na gwarancji każdego iphona kupionego w UE OPRÓCZ telefonów z Orange i T-Mobile. Możesz mieć telefon z sieci XXX z Austrii - przyjmą. Telefon z polskiego salonu - nie ruszą.
Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie co ma do tego gwarancja, a najgorsze jest to, że brniesz nadal w swoją niewiedzę. Otóż Cortland nie przyjmuje sprzętu Orange/Tmobile dlatego, że PTC i Centertel są oficjalnymi dystrybutorami iPhone na Polskę i mają własne umowy jeżeli chodzi o serwis z Apple, natomiast Cortland dostaje pieniądze tylko i wyłącznie za obsługę reszty urządzeń, dlatego nie przyjmują urządzeń za serwis których nie dostaną pieniędzy, a pośredniczyć na swój koszt nie będą bo nie są instytucją charytatywną.
Dalej uważasz, że na urządzenia kupione u operatora nie ma gwarancji ? Zresztą takie coś jak twierdzisz, że operatorzy zrezygnowali z serwisu. Nie mają możliwości zrezygnować bo nie są stroną. Apple jako producent udziela gwarancji nabywcy i dystrybutor (w tym wypadku operator) nie jest w tym żadną stroną. Sprzedawca ma tylko obowiązek przyjąć sprzęt i przekazać dalej, chyba, że warunki gwarancji zakłądają że należy dostarczyć samemu do serwisu.
I tyle na temat.