Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

[iPod, iPhone, iPad, Akcesoria] Prośba o ocenę, podróba czy oryginał?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1340 odpowiedzi w tym temacie

#1226 Hose

Hose
  • 1 postów

Napisano 15 kwietnia 2016 - 16:43

Co sądzicie o tym sprzedawcy, pojawił się po dłuższej przerwie, zeszło mu trochę 5S i 6S
 
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=28925515&id=145923

#1227 harti

harti
  • 347 postów

Napisano 24 kwietnia 2016 - 16:59

wydaje mi się że tu jest chyba najtańsza opcja na nowego 5s, z odbiorem osobistym w firmie.

1335 zł, ale skoro prowizja allegro z 30 zł to może da się kupić za 1300, faktura, paragon, gwarancja 12 mies.

 

http://allegro.pl/ap...6148108263.html

 

wygląda na to że wszystko ok, nie wiadomo tylko czy z polskiej dystrybucji, co myslicie? bo w tej cenie to ja widzę tylko podejrzane składaki które udają refurby



#1228 Hardiel

Hardiel
  • 30 postów

Napisano 26 maja 2016 - 19:28

Czy to oryginalny iphone 5s? 

http://allegro.pl/ip...6210701127.html



#1229 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 26 maja 2016 - 20:52

Oryginalny ale odnawiany chinczyk

#1230 Hardiel

Hardiel
  • 30 postów

Napisano 26 maja 2016 - 20:57

Chińczyk czyli?

#1231 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 26 maja 2016 - 22:00

Chińczyk czyli?

http://forumprawne.o...sprzedawcy.html

 

http://www.sfora.pl/...-odzysku-s65064


Użytkownik bee3 edytował ten post 26 maja 2016 - 22:07

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#1232 harti

harti
  • 347 postów

Napisano 02 czerwca 2016 - 15:54

http://allegro.pl/ap...6235238181.html

fake czy wszystko ok?



#1233 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 03 czerwca 2016 - 00:12

Nawet jeżeli wszystko OK, to (moim zdaniem) warto dołożyć 100zł. i kupić np. za 1399zł. wyprzedawane przez polskich autoryzowanych sprzedawców telefony z polskiej (a nie europejskiej) dystrybucji. Nowa gwarancja w przypadku naprawy gwarancyjnej i dwuletnia rękojmia chyba są warte tych 100zł. dopłaty.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#1234 harti

harti
  • 347 postów

Napisano 03 czerwca 2016 - 09:59

nie chodzi o to że ja chcę kupić..

koleżanka zamówiła niedawno, jeszcze czeka na przesyłkę, nie zapytała mnie przed zakupem , ja bym jej odradził bo zbyt duże ryzyko, nie wiedziała że np. w Komputroniku kosztuje 1399 zł.

tylko teraz pytanie co zrobić, czy po odebraniu przesyłki ryzykować, rozpakować , włożyć kartę i aktywować (dopiero wtedy będzie na 100% wiadomo czy ma 12 mies. gwarancji Apple), czy może lepiej od razu odesłać nie rozpakowany.. bo przy zakupach internetowych jest prawo zwrotu do 10 czy 14 dni .



#1235 harti

harti
  • 347 postów

Napisano 04 czerwca 2016 - 16:37

telefon doszedł i wszystko ok.. po aktywacji ma 12 miesięcy gwar. Apple (gdyby ktoś pytał)..



#1236 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 04 czerwca 2016 - 17:48

Po aktywacji jest 12 m. gwarancji. Ale po wymianie gwarancyjnej (jeżeli - odpukać w niemalowane - taka zdarzyłaby się) nie będzie nowych 12 miesięcy gwarancji (bo telefon nie jest z polskiej dystrybucji) tylko kontynuacja bieżącej (lub 90 dni na naprawę).
I obyś nie musiał korzystać z rękojmi w drugim roku.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#1237 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 04 czerwca 2016 - 18:49

Rękojmia to i tak loteria w drugim roku. Co innego, ta nowa gwarancja przy ewentualnie wymianie telefonu w serwisie. Dla 100zł różnicy z komputronikiem rzeczywiście bym wolał kupić z polskiej dystrybucji. Druga opcja to z Allegro, taniej od osoby, która wzieła sobie w abonament i sprzedaje.



#1238 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 04 czerwca 2016 - 19:32

Rękojmia to i tak loteria w drugim roku.

Loteria może być - jak miejsce zakupu wybiera się "losowo". Ja korzystałem już kilka razy w drugim roku używania, z bezpłatnej naprawy iPhone-ów w autoryzowanych serwisach i nigdy nie musiałem rzucać monetą.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#1239 harti

harti
  • 347 postów

Napisano 04 czerwca 2016 - 19:36

I obyś nie musiał korzystać z rękojmi w drugim roku.

proszę o czytanie moich postów ze zrozumieniem

nie ja ten telefon kupowałem, koleżanka spytała mnie czy dobry zakup zrobiła.. i tyle..

a na rękojmie się nie nastawiała nawet, gwarancja 12 apple jest ważna przede wszystkim dla niej



#1240 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 04 czerwca 2016 - 19:54

proszę o czytanie moich postów ze zrozumieniem

nie ja ten telefon kupowałem, koleżanka spytała mnie czy dobry zakup zrobiła.. i tyle..

a na rękojmie się nie nastawiała nawet, gwarancja 12 apple jest ważna przede wszystkim dla niej

Jak zadawałeś przedwczoraj pytanie, to udzieliłem Ci (mogłeś przekazać koleżance) informację, że (moim zdaniem) warto zapłacić np. o 100zł. więcej i mieć "lepszą" gwarancję (bo po wymianie gwarancyjnej - okres gwarancji startuje na nowo) i 2x dłuższy okres ochrony z mniejszym ryzykiem konieczności wchodzenia w spór ze sprzedawcą dla którego za 12 miesięcy ewentualna reklamacja to może być problem, któremu nie będzie chciał stawiać czoła.

 

"Obyś nie musiał korzystać z rękojmi w drugim roku" miało zwrócić uwagę np. na fakt, że nawet dziś dziesiątki forumowiczów mają moc (różnego rodzaju) problemów np. z iPhone 6 (od daty premiery których nie minęło przecież jeszcze 2 lata), a już nie mają gdzie zwrócić się o bezpłatne usunięcie usterki i są zmuszeni do wydawania wielokrotnie wyższych kwot od wspomnianych tu 100zł. (nawet w tanich nieautoryzowanych serwisach) na przynajmniej częściowe przywrócenie sprawności telefonu.

 

Żeby nie było nieporozumień: zakup dobry (na czwórkę :) ) , jednak w tym przypadku można było (moim zdaniem) wybrać lepiej.


Użytkownik bee3 edytował ten post 04 czerwca 2016 - 19:57

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#1241 harti

harti
  • 347 postów

Napisano 04 czerwca 2016 - 22:05

 każdy ma swoje priorytety, ja osobiście też nie kupiłbym EU dystrybucji przy takiej różnicy

dla koleżanki priorytetem była cena



#1242 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 05 czerwca 2016 - 07:54

Loteria może być - jak miejsce zakupu wybiera się "losowo". Ja korzystałem już kilka razy w drugim roku używania, z bezpłatnej naprawy iPhone-ów w autoryzowanych serwisach i nigdy nie musiałem rzucać monetą.


Rozumiem, że serwisy nie powoływały się na obowiązujące prawo i nie kazały ci udowadniać, że usterka telefonu istniała już w momencie sprzedaży? Bo od 12 miesiąca trwania rękojmi to kupujący ma za zadanie to udowodnić. Ewentualnie zdradź, którzy to sprzedawcy są jeszcze na tyle chętni, by brać na siebie obciążenie finansowe naprawy telefonu, mimo że prawo im tego nie nakazuje bez udowodnienia przez klienta.

#1243 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 05 czerwca 2016 - 19:18

Rozumiem, że serwisy nie powoływały się na obowiązujące prawo i nie kazały ci udowadniać, że usterka telefonu istniała już w momencie sprzedaży? Bo od 12 miesiąca trwania rękojmi to kupujący ma za zadanie to udowodnić. Ewentualnie zdradź, którzy to sprzedawcy są jeszcze na tyle chętni, by brać na siebie obciążenie finansowe naprawy telefonu, mimo że prawo im tego nie nakazuje bez udowodnienia przez klienta.

Generalnie roszczenia z tytułu rękojmi zgłaszasz u sprzedawcy, a nie w serwisie.
Ja kupuję w AOS więc infolinia proponuje udanie się do autoryzowanego serwisu. Potrzebna jest też faktura zakupu z AOS.
Za drugim razem nawet nie dzwoniłem na infolinię tylko zgłosiłem telefon do serwisu.

Oczywiście nie mówię tu o usterkach o charakterze kosmetycznym, bo te z rękojmi w ogóle trudno reklamować.

 
Dotknąłeś sedna sprawy: problemy z realizowaniem rękojmi na sprzęt Apple są tym bardziej prawdopodobne im mniej wspólnego ma sprzedawca i sprzedawany przez niego produkt z oficjalną dystrybucją (i wtedy ciężar kosztów naprawy może rzeczywiście spadać na niego, więc będzie się przed tym bronił).
 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#1244 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 05 czerwca 2016 - 19:39

Wszystko pięknie tylko w AOS jeśli już brać to od razu po premierze jak nie ma alternatywy na tańsze. W chwili obecnej za 2500zł można znaleźć nowego 6s 64GB co daje nam 1200zł różnicy za 1200zł to można sobie po roku każdą usterkę naprawić. 



#1245 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 05 czerwca 2016 - 19:58

Akurat rozmawialiśmy o iPhone 5s za 1299zł. z EU albo za 1399zł. (ewentualnie 1499zł.) z polskiego, autoryzowanego sklepu. Podejrzewam, że jak ktoś weźmie 5s w abonamencie za 1zł. to chętnie odda bez VAT-u i poniżej tysiąca.

Przy iP 6s różnice (po odliczeniu VAT) pomiędzy oficjalną dystrybucją PL, a sklepami oferującymi iPhone z Europy lub USA nie przekracza ceny wymiany ekranu (o wymianie całego iP 6s nie mówiąc). I nikt nie mówi, żeby na 2-3 miesiące przed premierą nowego modelu brać "stare" 6s w AOS.

 

nie_lubie_jablek - Ty i tak zmieniasz telefony przed upływem gwarancji, więc Ciebie temat rękojmi praktycznie nie dotyczy.


Użytkownik bee3 edytował ten post 05 czerwca 2016 - 20:03

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#1246 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 05 czerwca 2016 - 22:27

No właśnie dla AOS wierzę, że nie robią żadnych problemów z rekojmią w 2 roku, ale już co do takich sklepów jak Komputronik, który co prawda jest autoryzowanym sprzedawcą, taki pewny bym nie był.

#1247 Hwk

Hwk
  • 19 postów

Napisano 14 czerwca 2016 - 23:14

http://allegro.pl/nowy-folia-ipad-mini-2-wi-fi-16gb-bialy-warszawa-i6269088027.html

http://allegro.pl/ipad-mini-2-wi-fi-16gb-space-gray-nowy-okazja-i6268030862.html

 

Moje pierwsze urządzenie od apple (nie licząc shuffle) więc wstawiam tutaj, tym bardziej, że praktycznie nigdy nie kupuje na allegro.

Dużo jest mini2 w przedziale 900-1000zł, przy dużej części ludzie piszą, że promocja bankowa etc. Niby fabrycznie pakowane, ale wole zapytać :)



#1248 steo

steo
  • 278 postów
  • SkądWrocław / Wałbrzych

Napisano 15 czerwca 2016 - 06:27

http://allegro.pl/no...6269088027.html

http://allegro.pl/ip...6268030862.html

 

Moje pierwsze urządzenie od apple (nie licząc shuffle) więc wstawiam tutaj, tym bardziej, że praktycznie nigdy nie kupuje na allegro.

Dużo jest mini2 w przedziale 900-1000zł, przy dużej części ludzie piszą, że promocja bankowa etc. Niby fabrycznie pakowane, ale wole zapytać :)

Wyglądają ok.


Twitter: @steo85 | Game Center: Steo85! | Instagram: Steoenex
Macbook Air '13 | iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | iPad Mini Retina 64GB Silver |  Watch Sport 42mm Space Gray | Apple TV 3


#1249 Hwk

Hwk
  • 19 postów

Napisano 15 czerwca 2016 - 08:58

Wyglądają ok.

Domyślam się, że jeśli ktoś otrzymał takiego iPada np., od banku, to nie posiada dowodu zakupu. Jak wygląda później kwestia gwarancji?

Wiem, że temat nie od tego, ale nie chce zakładać kolejnego i spamować.



#1250 steo

steo
  • 278 postów
  • SkądWrocław / Wałbrzych

Napisano 15 czerwca 2016 - 09:10

Domyślam się, że jeśli ktoś otrzymał takiego iPada np., od banku, to nie posiada dowodu zakupu. Jak wygląda później kwestia gwarancji?

Wiem, że temat nie od tego, ale nie chce zakładać kolejnego i spamować.

Rok gwarancji Apple od momentu aktywacji na podstawie numeru seryjnego.


Twitter: @steo85 | Game Center: Steo85! | Instagram: Steoenex
Macbook Air '13 | iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | iPad Mini Retina 64GB Silver |  Watch Sport 42mm Space Gray | Apple TV 3





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych