Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Lampa plazmowa.


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 mikemaj

mikemaj
  • 769 posts
  • SkądWarsaw, Poland, Poland

Posted 03 June 2007 - 21:20

Zawsze się zastanawiałem co się dzieje gdy rozbije się działającą lampę plazmową, te efekty świetlne powstają na wskutek wysokiego napięcia. Można od niej dostać "kopa" gdy przyłoży się do niej coś metalowego? Można ją trzymać włączoną blisko głośników?

#2 lutecki

lutecki
  • 3315 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 03 June 2007 - 21:28

Poczytaj o transformatorze Tesli :) Przy głośnikach, ekranach itd. nie trzymaj bo zepsujesz.

#3 mikemaj

mikemaj
  • 769 posts
  • SkądWarsaw, Poland, Poland

Posted 03 June 2007 - 21:40

Ale co się stanie gdy się potłucze lampę w trakcie działania? Nie znam się zbytnio na tym. Co się dzieje z człowiekiem gdy trafią go "pioruny" z potłuczonej lampy? W jakiej odległości od głośników mogę bezpiecznie umieścić lampę?

#4 Chilon

Chilon
  • 1930 posts

Posted 03 June 2007 - 22:27

Hmm nici poliestrowe chyba będą się kierować w stronę lampy ale mogę*się mylić, więc odległość musisz ustalić taką na jakiej nitki przestają*się stawiać*w stronę lampy ;) Ale oczywiście mogę się mylić, ogólnie im dalej z źródłem pola magnetycznego od monitora tym lepiej.

#5 Dr.Logic

Dr.Logic
  • 278 posts
  • SkądBiałystok

Posted 03 June 2007 - 22:29

Nic nie powinno się stać . Natężenie prądu jest znikome .

#6 Chilon

Chilon
  • 1930 posts

Posted 03 June 2007 - 22:32

http://pl.wikipedia....i/Kula_plazmowa

Ogólnie szkoda tłuc coś*takiego ale tak jak jest napisane jest tam duże napięcie prądu jednak natężenie jest zbyt małe żeby wywołać jakieś poważne zagrożenie może "posmyrać" jednak nie zostawi z pewnością opażenia.

#7 wicius

wicius
  • 852 posts
  • SkądPoznań

Posted 03 June 2007 - 22:39

Nic nie powinno się stać . Natężenie prądu jest znikome .