Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Xcode i storyboard


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 uho

uho
  • 207 postów
  • SkądŁuków, PL

Napisano 23 października 2011 - 20:59

Witam, widzicie jakieś sensowne zastosowanie dla storyboard, oprócz prostych programików, bez większej ingerencji w domyślnie UI?

#2 danteusz

danteusz
  • 527 postów
  • SkądWrocław-Psie Pole, Wroclaw, Poland, Poland

Napisano 24 października 2011 - 08:37

Storyboard jest dostępne od iOS5, więc sensowne zastosowanie będzie dopiero za rok-dwa, jak większość użytkowników zaktualizuje system

#3 Sebastian Karpeta

Sebastian Karpeta
  • 1 postów

Napisano 13 sierpnia 2012 - 12:49

Wiem ze to bardzo stary temat, ale jest 4 lata pozniej a nikt tu nic nie napisal o nurtujacym mnei problemie. Aplikacje z w SB skladam z klockow, wszystko szybko ladnie sprawnie czasem aby uzyskac podobny efekt implementujac go, musze sie bardzo nagimnastykowac. Zatem SB na obecne czasy chyba juz jest standardem (nie liczac masochistow w tym mnie ktorzy za wszelka cene chca uniknac nowych rozwiazan dobijajac gwozdzie do trumny zmiast skorzystac z SB). Prosze jakos rzucic przychylnie na to moje rozwazanie okiem, bo bede sie meczyl z tym bardzo dlugo i nie bede mogl sie pogodzic :). Dzieki!

#4 P_P

P_P
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 sierpnia 2012 - 14:09

Storyboardy są super... jak się pracuje samemu. Merge w gicie niestety rozwala SB. Zna ktoś jakieś dobre rozwiązanie tego problemu (oprócz pracy z XIBami ;] ) ?

#5 tmkszlc

tmkszlc

  • 1 846 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 13 sierpnia 2012 - 14:50

Jeśli chodzi o budowanie interfejsu to bawię się Kendo UI.
Może ktoś z was miał do czynienia z tym frameworkiem?

A co do SB to niektóre rzeczy są trochę dziwnie rozwiązane i praca z nim jest czasem ciężka.

#6 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 sierpnia 2012 - 15:36

Ja nie rozumiem tego SB, nie potrafię w tym nic ruszyć. Jakiś niekumaty jestem.

#7 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 13 sierpnia 2012 - 16:11

Ja nawet Interface Buildera nie czaiłem ;) Te powiązania tam wizualne jakieś nie były dla mnie logiczne, dlatego wszystko w kodzie robiłem, 'z palca' jak to się mówi. A SB nawet nie próbowałem, a jeśli się gryzie z gitem to nawet nie chce tego widzieć. Ale chętnie się dowiem jakby ktoś był w stanie to krótko objaśnić, co to jest i z czym to się je.

#8 tmkszlc

tmkszlc

  • 1 846 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 13 sierpnia 2012 - 16:21

SB jest podobne do IB. Ogólnie do małych projektów się nadaje, ale problemy się zaczynają jak masz rozsuwane widoki, które muszą być schowane, czy coś, to wtedy przesuwanie w SB tego i ustawianie, późniejsza modyfikacja jest uciążliwa jak np.masz obiekt na obiekcie i chcesz ruszać tym niżej.

#9 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 sierpnia 2012 - 16:32

No co wy. IB jest logiczny i jasne. On jeszcze istnieje? Natomiast SB jest kompletnie niezrozumiałe dla mnie:)

#10 uho

uho
  • 207 postów
  • SkądŁuków, PL

Napisano 13 sierpnia 2012 - 18:41

IB się przydaje na początku nauki, tak samo jak łatwiej jest zaczynać od standardowych obiektów interfejsu UIKit. Jak zacząłem bardziej obczajać widoki, dotyk, quartz, calayer itd., IB kompletnie nie dotykam. Dodam że z programowaniem na iOS mam styczność od roku, a wcześniej nawet nie posługiwałem się programowaniem obiektowym w innych językach.

#11 wczekalski

wczekalski
  • 121 postów
  • SkądPoznań, Polska

Napisano 13 sierpnia 2012 - 19:09

Całkowicie się z wami NIE zgadzam. Ze Storyboards trzeba się zapoznać i polubić, ale później jest już tylko lepiej. Przyspieszają "robotę", przy rozbudowanych aplikacjach dają takie ogólne spojrzenie na wszystkie VC. Jednyna denerwująca rzecz to custom container VC ze storyboards, staram się właśnie "przekonwertować" mój kod całkowicie do SB i się męczę z tymi kontenerami :).

#12 danteusz

danteusz
  • 527 postów
  • SkądWrocław-Psie Pole, Wroclaw, Poland, Poland

Napisano 13 sierpnia 2012 - 21:14

Nie wiem jaki jest sens w pisaniu całego interfejsu w kodzie, przecież to jest zwyczajnie marnowanie czasu. Owszem, niektóre rzeczy trzeba oprogramować, ale układanie labelek i buttonów widząc od razu co gdzie leży jest niezastąpione. SB chętnie bym spróbował, ale nie ma szans żebym przekonał szefa do projektu tylko na iOS5, to oznacza odcięcie 30% potencjalnych klientów

#13 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 13 sierpnia 2012 - 21:18

Mi to szło sprawnie, natomiast w IB się gubiłem, ale pewnie przez to że w niego nie wnikałem za bardzo. Zacząłem w kodzie i szło sprawnie, poza tym miałem kontrolę nad wszystkim. Chciałem też lepiej poznać jak to wszystko działa, bez żadnych visuali i tak juz zostało. Piszę w czasie przeszłym bo już się tym nie zajmuję (przynajmniej na razie). Jeszcze pewnie to że kodowanie sprawia mi przyjemność, ustawianie z bloczków nie bardzo.

#14 PrzemekM72

PrzemekM72
  • 89 postów

Napisano 13 sierpnia 2012 - 22:49

Nie wiem jaki jest sens w pisaniu całego interfejsu w kodzie, przecież to jest zwyczajnie marnowanie czasu. Owszem, niektóre rzeczy trzeba oprogramować, ale układanie labelek i buttonów widząc od razu co gdzie leży jest niezastąpione.


Podpisuję się pod tym czterema kończynami. "Proste" i standardowe (tylko, kurcze co tak naprawdę jest standardowe;) rzeczy do IB. Reszta to dłubanie w kodzie. Ostatni przykład, cela do tabelki. Początek to ładny xib, a potem kombinowanie, przesuwanie, wydłużanie...

#15 P_P

P_P
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 sierpnia 2012 - 06:39

Dziwne. Myślałem, że każdy używa IB / SB :) W szczególności teraz, gdy nie jest oddzielną aplikacją, tylko jest zintegrowany w Xcode. Ja nigdy nie miałem problemu ze zrobieniem żadnego widoku w nim, ale może robiłem tylko proste aplikacje :P

#16 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 14 sierpnia 2012 - 09:00

Ja używam IB od przejścia na XCode 4.2 - bo bardzo go poprawili, używam ale też nie zawsze, są sytuacje, gdzie interface łatwiej zbudować w kodzie (IB dalej nie radzi sobie z bardzo rozbudowanymi widokami, aktualnie walczę z jednym takim w Project Planner OSX). Natomiast przychylam się do opinii, że StoryBoard to zabawka, IMO zupełnie nie nadaje się do dużych projektów i pracy zespołowej. @Danteusz - 30% potencjalnych klientów używa iOS <5.0? - nie wydaje mi się, chyba, że macie dziwny segment. Masz te dane z jakiegoś badania, czy raczej na "czuja", bo w moich aplikacjach wynosi to minimalnie ponad 5%, (doliczając te urządzenia, na których Flurry nie było w stanie rozpoznać wersji iOS).

#17 danteusz

danteusz
  • 527 postów
  • SkądWrocław-Psie Pole, Wroclaw, Poland, Poland

Napisano 14 sierpnia 2012 - 09:01

Mi to szło sprawnie, natomiast w IB się gubiłem, ale pewnie przez to że w niego nie wnikałem za bardzo. Zacząłem w kodzie i szło sprawnie, poza tym miałem kontrolę nad wszystkim. Chciałem też lepiej poznać jak to wszystko działa, bez żadnych visuali i tak juz zostało.

Jasne że do nauki lepiej jest napisać wszystko ręcznie, tyle że jak zarabiasz pieniądze na pisaniu programu to lepiej jest robić w IB. Prosty przykład: ustawiasz kilka przycisków na widoku, gdy robisz w IB to od razu widzisz co gdzie leży, jak w kodzie to trzeba skompilować program, odpalić, czasem widok jest gdzieś głęboko, więc trzeba się do niego doklikać, w końcu widzimy że jeden przycisk jest o 5 pikseli za daleko w prawo...i uruchamiamy program od nowa. Do tego pisząc ręcznie trzeba ustawić wiele rzeczy które w IB są podane na starcie z automatu, albo przestawienie ich jest jednym kliknięciem - wymiary, autoresize, czcionka itd


Edit:
Wojtkow, dane mam stąd: http://david-smith.o...osversionstats/ , lepszego źródła nie mam

#18 Trao

Trao
  • 22 postów

Napisano 16 sierpnia 2012 - 11:39

Cześć Wcześniej używałem IB teraz z powodzeniem przeszedłem na SB i według mnie jest dobry. Wszystkie kontrolery w jednym miejscu dają mi wgląd na całość projektu i zachowanie odpowiedniego porządku. Co do przesuwania obiektów, rzeczywiście jest z tym mały problem, ja wyszedłem z tego najprostszą drogą, przesuwam obiekt, który jest najniżej ustawiam jego pozycję i przesuwam go na sam spód - sprawa załatwiona. Co prawda bardziej złożone aplikacje i tak wymagają pisania pewnych elementów z palca no ale jak chce się mieć dopracowane elementy tego chyba się tego nie ominie. SB to również wymóg iOS 5.0 na iphone ale przyznam, że informacja o możliwości aktualizacji systemu iOS do najnowszej wersji automatycznie pokazuje się na ekranie użytkownika i raczej mało kto nie decyduje się na aktualizację.

#19 danteusz

danteusz
  • 527 postów
  • SkądWrocław-Psie Pole, Wroclaw, Poland, Poland

Napisano 16 sierpnia 2012 - 15:55

Tyle że informacja o aktualizacji jest dostępna od iOS5.0, użytkownicy z 4.0 muszą swiadomie podpiąć sprzęt do iTunes i kliknąć na aktualizuj.

Okazało się że statystyki do których linkowałem były zbierane z błędem, w rzeczywistości iOS5 ma 90% użytkowników
iOS Version Stats - David Smith

#20 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 16 sierpnia 2012 - 16:22

@danteusz, to jest dużo bliżej tego o czym ja pisałem. Dla moich aplikacji jest to 4.9%-5.2% (dane za ostatnie 7 dni), ale można założyć, że używają jej ludzie, którzy traktują poważniej swoje iUrządzenia, więc dbają o ich aktualizację.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych