http://myapple.pl/fo.../user/4-tomasz/ - własciciel
Mackozer - Redaktor Naczelny
Dzięki.
Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.
Posted 30 December 2014 - 17:17
Posted 30 December 2014 - 19:22
A ja po bliko 300 postach sie juz przyzwyczailem
Black 3gs/8 ---> Black 4s/16 ---> Black 4/16 ---> White 4s/16 ---> White 5/32 ---> Sliver 5s/64 -->Sliver 6 PLUS/16 ---> Sliver 6s/16 --> Rose gold 6s/64 ---> Black mat 7/128 ---> Black X/64 --> Black 12/128
Posted 31 December 2014 - 12:29
http://myapple.pl/fo.../user/4-tomasz/ - własciciel
Mackozer - Redaktor Naczelny
Kontakt z właścicielem jest niemożliwy "Użytkownik tomasz nie może otrzymywać żadnych nowych wiadomości" a redaktor naczelny nie czyta wiadomości. To jest jakaś parodia…
Posted 31 December 2014 - 13:40
Kontakt z właścicielem jest niemożliwy "Użytkownik tomasz nie może otrzymywać żadnych nowych wiadomości" a redaktor naczelny nie czyta wiadomości. To jest jakaś parodia…
Limity spowodowały, że zapchała się moja skrzynka
W wolnej chwili pokasuję stare wiadomości ale zawsze możecie kontaktować się ze mną na wiele różnych sposobów:
0. Tu na forum
2. Twitter
Czy moderacja mogłaby w końcu zająć się trollami, których jedynym sensem życia jest robienie syfu i obrażanie innych użytkowników MA? Najświeższy przykład, piotresce: http://pawel-okopien...lowie-2015-roku
Na stronie głównej jest system oceniania komentarzy... te, które dostają dużo minusów są przez nas weryfikowane.
Posted 31 December 2014 - 14:37
Chyba pora opisać:
1- Tematy się dublują, w kółko leci jedno i to samo na tyle że się nie chce odpisywać. Powinien być jeden temat i niech się ciągnie na kilkaset stron a nie kilkaset tematów na jeden i ten sam temat.
2 - Moderatorzy wszystko sobie robią wg swojego regulaminu, człowiek pisze o problemie z programem a firmy X a moderator usuwa bo dyskusja dotyczy hacintosha. Nie wiem skąd taki dar wróżenia no ale bez przesady, bo nawet wg polskiego prawa takie podejście nie jest właściwe. Domniemanie niewinności to raz a dwa wszystko powinno być rozstrzygane na korzyść a nie przeciw użytkownikowi forum, szczególnie jeżeli on bezpośrednio nie dotyczy tematu hackintosha. W taki sposób to by każdy musiał fakturkę zakupu komputera podpinać na forum a i tak by pewności nie było co on w domu posiada.
3 - Przycisk "Wyświetl nową zawartość" zupełnie się nie sprawdza.
4 - Brak rzetelnych porządnych artykułów choćby raz na jakiś czas, to co się pojawia dość często jest tłumaczeniem (translator google) z innej zagranicznej strony.
5 - Zbyt mały obiektywizm, zbyt mało konkretów, jakiś porad dla kupujących czy rzetelnych testów. Nowy MP - testów zero, iMac Retina - testów zero a co za tym idzie zero konkretów. Jak sprzęt wygląda widzi każdy na fotografiach na stronie apple, a aby się przekonać jak działa np iMac retina trzeba poczekać na jakiś inny PCtowy kanał na youtube który ukarze realną jakość działania sprzętu - w szczególności interesuje mnie "thermal throttling".
Posted 31 December 2014 - 18:08
Na stronie głównej jest system oceniania komentarzy... te, które dostają dużo minusów są przez nas weryfikowane.
A ile to jest dużo minusów? Może jestem dziwny ale wydawało mi się, że akurat właścicielowi powinno zależeć aby czytelnicy mile spędzili czas na jego stronie zamiast się użerać z trollami…
Posted 31 December 2014 - 18:24
Wlascicielowi to zalezy na tym by hajs sie zgadzał... i jakos mnie to nie dziwi
Black 3gs/8 ---> Black 4s/16 ---> Black 4/16 ---> White 4s/16 ---> White 5/32 ---> Sliver 5s/64 -->Sliver 6 PLUS/16 ---> Sliver 6s/16 --> Rose gold 6s/64 ---> Black mat 7/128 ---> Black X/64 --> Black 12/128
Posted 31 December 2014 - 18:38
Wlascicielowi to zalezy na tym by hajs sie zgadzał... i jakos mnie to nie dziwi
A nic tak nie nakręca licznika jak trolle w komentarzach…
Posted 31 December 2014 - 18:41
Wiec masz juz odpowiedz dlaczego tak sie dzieje i dlaczego nie ma tapatalka
Black 3gs/8 ---> Black 4s/16 ---> Black 4/16 ---> White 4s/16 ---> White 5/32 ---> Sliver 5s/64 -->Sliver 6 PLUS/16 ---> Sliver 6s/16 --> Rose gold 6s/64 ---> Black mat 7/128 ---> Black X/64 --> Black 12/128
Posted 01 January 2015 - 21:20
Na razie jak widać nie ma, czy będzie jeszcze nie wiadomo, na razie nie ma decyzji ani na tak ani na nie. Jak coś będzie wiadomo, to damy znać.
Miesiąc zaraz mija i myślę, że chyba w tym czasie można, by było zastanowić się nad włączeniem wtyczki, z którą roboty jest 5min.?
Posted 07 January 2015 - 01:03
Wprawdzie nie dotyczy to forum ale strony głównej ale nie bardzo jest gdzie pisać, tym bardziej, że Tomasz nadal ma zapchaną skrzynkę i nie można do niego wysłać wiadomości.
Błędy związane z pisownią w "nusach" to już standard na który większość i tak nie zwraca uwagi ale kiedy autor wprowadza w błąd czytelników to już inna sprawa.
Jacek Zięba napisał o wycieku grafik nowego MBA. Zwróciłem uwagę (nie ja jeden) że to żaden wyciek bo grafiki zostały stworzone na potrzeby artykułu przez pracownika portalu. Niby drobiazg ale…
Reakcja autora była co najmniej dziwna, zaczął kasować komentarze i zarzucił komentującym pisanie nieprawdy (jednocześnie nadal twierdząc, że autorem grafik nie jest nikt z 9to5mac, mimo podania cytatów z tekstu źródłowego jak i danych autora ilustracji).
Szczytem wszystkiego było żądanie abym się ujawnił (piszę pod nickiem). Niepotrzebnie spełniłem jego zachciankę, teraz zasypuje mnie PW na FB w stylu "Nadal taki odważny jesteś?", co jest łagodnie mówiąc chore…
Mam nadzieję, że tym razem właściciel zareaguje i w tekście ukażą się sprostowanie i przeprosiny (moderatorów, którzy mają z kontakt z Tomaszem proszę o poinformowanie go o tym wpisie).
Edited by asiej, 07 January 2015 - 01:07.
Posted 07 January 2015 - 18:01
Asiej - Tomasz został poinformowany, ale jest teraz w LV więc weź poprawkę na różnicę czasu.
Moje programy:
iOS => Project Planner | Project Planner HD | Sub Edit HD | Snooker Scoreboard Pro | Expedition Planner | Subtitles Player
OSX => Project Planner OSX | Project Planner Viewer | Sub Edit | Mapper | Site Monitor
tvOS => Subtitles Player
Nie udzielam porad poprzez Prywatną Wiadomość. To uderza w charakter i sens istnienia forum, które daje każdemu prawo do zadania pytań i poznania odpowiedzi na nie..
Posted 08 January 2015 - 19:08
Postaram się jak najszybciej wyjaśnić tę sprawę.
Poprawienie tekstu to trochę za mało. Bzdury w tekście to jedno a reakcja p. Zięby to drugie. Obrażając czytelników i atakując mnie na FB autor przekroczył pewną granicę. W zaistniałej sytuacji p. Zięba powinien przeprosić za swoje zachowanie (to i tak drobiazg w porównaniu do tego co by go spotkało w prawdziwej redakcji).
Posted 08 January 2015 - 20:02
Widzę, że standardowo moja odpowiedź zlewana, bo nikt nie ma 5 minut żeby zainstalować wtyczkę...
Zamiast unikać to chyba już lepiej jak prawdziwy facet napisać, nie i już, bo nam się nie chce.
Posted 08 January 2015 - 20:31
Posted 08 January 2015 - 22:37
Widzę, że standardowo moja odpowiedź zlewana, bo nikt nie ma 5 minut żeby zainstalować wtyczkę...
Zamiast unikać to chyba już lepiej jak prawdziwy facet napisać, nie i już, bo nam się nie chce.
No nic na tapatalka mamy tylko MacoweABC
Posted 10 January 2015 - 10:43
Posted 10 January 2015 - 11:09
Mnie denerwuje na forum postawa moderatorów.
Z byle powodu zamykają wątki, zamiast pomóc użytkownikom zrozumieć zasady i się do nich stosować. Postawa rodem z obozu wojskowego.
Ostatni przykład:
http://myapple.pl/fo...ler-co-to-jest/
Na każdym innym forum moderator przeniósłby wątek do właściwego subforum, skoro został jego zdaniem założony nie tam, gdzie trzeba. Tutaj wątek jest zamykany. Jaki to ma sens?
iPhone 13 Pro Max • MacBook Pro (16" 2021 M1 Max) • iPad Pro 11" • 2x HomePod mini • AirPods Pro/Solo Pro • Watch Series 6
Posted 10 January 2015 - 12:49
Mnie też to denerwuje, ale to chyba przekracza ich możliwości. Raz mój wątek został całkowicie usunięty, i nawet nie zdążyłem zobaczyć odpowiedzi innych użytkowników
To może czas na zmianę moderatorów? Jestem członkiem wystarczającej ilości forów (a na niektórych też moderatorem), żeby wiedzieć, że to zachowanie nie jest normą.
Posted 10 January 2015 - 13:20
Jeżeli zasady panujące na forum przekraczają możliwości użytkowników to my nic nie poradzimy. Każdy z moderatorów ma do ogarnięcia kilkaset nowych postów dziennie i do tego swoje życie, żeby jeszcze wskazywać odpowiednie działy każdemu z osobna. Jak moderujesz małe forum albo masz kilkudziesięciu moderatorów i kilka/kilkanaście wątków na dzień do moderacji to możesz się bawić w przenoszenie dyskutowanie nauczanie. Ale nie jesteśmy w przedzkolu i chyba znalezienie właściwego działu nie jest takie trudne dla dorosłych ludzi, tak samo jak przeczytanie przyklejonych wątków i ogłoszeń, nie wspominając już o użyciu wyszukiwarki przed założeniem wątka... niestety podstawy przerastają wiele osób a najbardziej krzyczą ludzie którzy mają poniżej 10 postów na koncie...
Posted 10 January 2015 - 13:44
Jeżeli zasady panujące na forum przekraczają możliwości użytkowników to my nic nie poradzimy. Każdy z moderatorów ma do ogarnięcia kilkaset nowych postów dziennie i do tego swoje życie, żeby jeszcze wskazywać odpowiednie działy każdemu z osobna. Jak moderujesz małe forum albo masz kilkudziesięciu moderatorów i kilka/kilkanaście wątków na dzień do moderacji to możesz się bawić w przenoszenie dyskutowanie nauczanie. Ale nie jesteśmy w przedzkolu i chyba znalezienie właściwego działu nie jest takie trudne dla dorosłych ludzi, tak samo jak przeczytanie przyklejonych wątków i ogłoszeń, nie wspominając już o użyciu wyszukiwarki przed założeniem wątka... niestety podstawy przerastają wiele osób a najbardziej krzyczą ludzie którzy mają poniżej 10 postów na koncie...
Ta odpowiedź świetnie ilustruje problem, o którym mówimy.
Patrzenie z góry („nie jesteśmy w przedszkolu“, „znalezienie właściwego działu chyba nie jest takie trudne“), postawa defensywna z argumentami ad personam („najbardziej krzyczą ludzie, którzy mają poniżej 10 postów“) - generalnie nieprzyjemny sposób komunikacji. Który, nota bene, jest też tolerowany jako sposób odnoszenia się do siebie wśród użytkowników.
Owszem, najbardziej krzyczą nowi użytkownicy, bo spotykają się z nieprzyjazną atmosferą, do której nie nawykli (tak jest przynajmniej w moim wypadku). W efekcie zostaje stara gwardia, która się przyzwyczaiła, albo ma to w nosie, a nowi użytkownicy szukają dla siebie innego miejsca. Ja mam konto na tym forum od dawna, ale ostatecznie zwykle rezygnuję z udzielania się ze względu na panujące tu zwyczaje. Bogu dzięki znajomość angielskiego pozwala mi na znalezienie informacji w innych miejscach. Nie każdy ma ten luksus.
Jeśli chodzi o ilość pracy i małą ilość moderatorów: współczuję, ale można ten argument obrócić. Wiele osób wchodzących na forum, szukając pomocy, też ma wiele pracy i mało czasu i nie ma możliwości dogłębnego wczytywania się w zasady obowiązujące na każdym forum, które odwiedzają. A jeśli chodzi o konkretny przykład, który podałem, to szczerze wątpię, żeby przeniesienie tego wątku wymagało więcej wysiłku, niż napisanie odpowiedzi, która się tam pojawiła, i jego zamknięcie. Poza tym bycie moderatorem jest, jak rozumiem, dobrowolne, więc jeśli obowiązki przerastają, to przecież nikt chyba nikogo nie zmusza do pełnienia tej roli?
Moja dziewczyna obserwując tę dyskusję skwitowała, że wpasowuje się to w negatywne stereotypy o użytkownikach produktów firmy Apple. I niestety nie miałem dobrego kontrargumentu w tej sytuacji...
Posted 10 January 2015 - 14:33
Patrzenie z góry („nie jesteśmy w przedszkolu“, „znalezienie właściwego działu chyba nie jest takie trudne“), postawa defensywna z argumentami ad personam („najbardziej krzyczą ludzie, którzy mają poniżej 10 postów“) - generalnie nieprzyjemny sposób komunikacji. Który, nota bene, jest też tolerowany jako sposób odnoszenia się do siebie wśród użytkowników.
Jeśli chodzi o ilość pracy i małą ilość moderatorów: współczuję, ale można ten argument obrócić. Wiele osób wchodzących na forum, szukając pomocy, też ma wiele pracy i mało czasu i nie ma możliwości dogłębnego wczytywania się w zasady obowiązujące na każdym forum, które odwiedzają.
A jeśli chodzi o konkretny przykład, który podałem, to szczerze wątpię, żeby przeniesienie tego wątku wymagało więcej wysiłku, niż napisanie odpowiedzi, która się tam pojawiła, i jego zamknięcie. Poza tym bycie moderatorem jest, jak rozumiem, dobrowolne, więc jeśli obowiązki przerastają, to przecież nikt chyba nikogo nie zmusza do pełnienia tej roli?
Moja dziewczyna obserwując tę dyskusję skwitowała, że wpasowuje się to w negatywne stereotypy o użytkownikach produktów firmy Apple. I niestety nie miałem dobrego kontrargumentu w tej sytuacji...
Posted 10 January 2015 - 15:05
Wynika to z roszczeniowej postawy użytkowników, wpada jeden z drugim wrzuca nowy wątek mimo, że na tej samej stronie ma dwa identyczne i tak kilkadziesiąt razy dziennie i później jeden z drugim pyskuje na PW że zamiast wywalać wątek mam mu dac linka do rozwiązania bo on "nie ma czasu na szukanie po forum i się spieszy". Jak nty raz widzisz coś takiego to trudno być miłym...
Ale to nie jest nasz problem, że ktoś nie ma czasu, przecież wtedy może za pieniądze zatrudnić specjalistę, który mu ten problem rozwiąże. Użytkownicy którzy udzielają się na forum robią to w swoim wolnym czasie i minimum instynku samozachowawczego jest wymagane. Chociaż przykłąd iPhone i simlock. Jest na czerwono oczojebna informacja o simlockach i w niej odsyłacze do wątków w których należy pisać/szukać pomocy. Efekt, wczoraj 7 wątków o simlocku, dziś już trzy nowe były. Albo będziemy pilnować porządku, albo na forum zupełnie nic się nie będzie dało znaleźć, a wartościowi użytkownicy odejdą i nie będzie miał kto pomagać, zresztą jest kilka osób, z użytkowników, które mają dość ciągle tych samych pytań bo nikt nie raczy najpierw poszukać odpowiedzi.
Tutaj zgoda - wielu ludzi zachowuje się w sposób, który pozostawia wiele do życzenia. Rozumiem też, jak łatwo może być potem ekstrapolować swoje uczucia wobec tych roszczeniowych użytkowników na innych, którzy niekoniecznie mają taką postawę.
Przykład, który zacytowałem, nie dotyczył częstego problemu akurat - wyszukiwanie po haśle „Genieo“ na forum wyrzuca 4 rezultaty, i żaden z nich nie byłby łatwy do znalezienia dla kogoś kto nie wie, co to Genieo. A wyszukiwanie po haśle „Installer“ naturalnie nie ma sensu. Mimo to temat został potraktowany z automatu. Pomogłem autorce na PW - i następna osoba z tym problemem założy nowy wątek, bo nie znajdzie odpowiedzi na forum. A wątek pewnie i tak zostanie zamknięty, bo coś będzie nie tak.
Akurat do moderacji są skrypty i automaty, więc to zajmuje mniej czasu. Poza tym już nie raz udowodniliśmy, że skasowanie wątku źle założonego powoduje to, że następnym razem użytkownik pisze we właściwym miejscu czy znajduje aktywny wątek z takim samym problemem i tam kontynuuje. Natomiast przenoszenie we właściwe miejsca czy dawanie gotowych rozwiązań daje taki efekt, że ludzie walą wątki gdzie popadnie bo przecież ktoś przeniesie we właściwe miejsce, więc po co się zastanawiać gdzie napisać... I takie zachowanie użytkowników jest sprawdzone empirycznie.
Jest to jakiś argument. Nie mam pomysłu, jak to lepiej rozwiązać, przyznaję. Mogę powiedzieć tylko tyle, że moje, sprawdzone empirycznie, zachowanie, jest takie, że rzadko tu ze względu na atmosferę zaglądam.
BTW. Czy istnieją w Polsce jakieś mniejsze, przyjaźniejsze fora Makowe? Czy MyApple jest jedynym sensownym punktem komunikacji? Maków używam od dawna, ale jakoś nigdy się nie integrowałem ze społecznością.
przy takim przerobie nie da się utrzymać tu miłej atmosfery i zadowolić wszystkich. To jest za duże forum.
Zadowolić wszystkich się nie da. Natomiast nieco milszym można zawsze być. Zostawiam to pod rozwagę.
Posted 10 January 2015 - 15:32
0 members, 7 guests, 0 anonymous users