Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Płatności w iTunes Store — karty debetowe/kredytowe/Pre-Paid


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2172 odpowiedzi w tym temacie

#1901 klnt

klnt
  • 2 043 postów
  • SkądOpole

Napisano 03 marca 2014 - 14:41

Witam,
Zrobiłem dziś zakupy na App Store aplikacja kupiona to : https://itunes.apple...d460124116?mt=8 oczywiście prze mojego iPhona 5S i pojawia się taki problem bo aplikacja kosztuje niby 0,89 € a z mojego konta w Aliory Sync zostało pobrane 1,98 € (oczywiście zakup kartą debetową Synca). Proszę o informację czy App Store pobiera jakieś dodatkowe opłaty za transakcje czy co ? Pytam o to bo jestem nowym użytkownikiem systemu iOS i iPhone i nie mam pojęcia jak to w praktyce wygląda.

Proszę o info w mojej sprawie.

Jeżeli to Twoje pierwsze zakupy w AppStore to na początku Apple blokuje ok 6-7-8 złotych żeby sprawdzić czy dana karta ma jakieś środki i jest ważna. Po kilku dniach zwracają.

#1902 kdʘ

kdʘ
  • 257 postów
  • SkądJarosław

Napisano 03 marca 2014 - 14:46

To był Twój pierwszy zakup w App Store? Wygląda na zablokowanie kwoty autoryzacyjnej. IMHO, kwota za samą aplikację zostanie pobrana w późniejszym terminie, a te zablokowane środki zostaną odblokowane w ciągu kilku dni. I nie, Apple nie pobiera u nas dodatkowych opłat.

#1903 MaXoN

MaXoN
  • 18 postów
  • SkądChełm, Poland

Napisano 03 marca 2014 - 14:54

Jeżeli to Twoje pierwsze zakupy w AppStore to na początku Apple blokuje ok 6-7-8 złotych żeby sprawdzić czy dana karta ma jakieś środki i jest ważna. Po kilku dniach zwracają.


No dobra ale podczas rejestracji karty bez żadnego zakupu zakosili mi coś ponad 8 zł z tego co pamiętam i teraz gdy kupowałem ten programik miał być po 0,89 € a w rzeczywistości był 1,98 € więc ja to już nie rozumiem o co chodzi w tym. Może ktoś mi to dokładniej wyjaśnić ?

- - - Połączono posty - - -

Jeżeli to Twoje pierwsze zakupy w AppStore to na początku Apple blokuje ok 6-7-8 złotych żeby sprawdzić czy dana karta ma jakieś środki i jest ważna. Po kilku dniach zwracają.


No dobra ale podczas rejestracji karty bez żadnego zakupu zakosili mi coś ponad 8 zł z tego co pamiętam i teraz gdy kupowałem ten programik miał być po 0,89 € a w rzeczywistości był 1,98 € więc ja to już nie rozumiem o co chodzi w tym. Może ktoś mi to dokładniej wyjaśnić ?


To był Twój pierwszy zakup w App Store? Wygląda na zablokowanie kwoty autoryzacyjnej. IMHO, kwota za samą aplikację zostanie pobrana w późniejszym terminie, a te zablokowane środki zostaną odblokowane w ciągu kilku dni.
I nie, Apple nie pobiera u nas dodatkowych opłat.


Czyli na razie w sumie mam się wstrzymać z czymkolwiek i wszystko się unormuje mam rozumieć ?

#1904 kdʘ

kdʘ
  • 257 postów
  • SkądJarosław

Napisano 03 marca 2014 - 14:59

Znajomy miał taką samą sytuację kilka tygodni temu. Opłata autoryzacyjna była zablokowana już wcześniej, ale przy zakupie aplikacji za 0,89€ i tak zakosili 1,98, czyli właśnie autoryzację. Po kilku dniach wszystko się unormowało - pobrali 0,89€ za zakup, a 1,98€ zostało odblokowane.

#1905 janekkubek

janekkubek
  • 5 postów

Napisano 05 kwietnia 2014 - 11:36

Kolejny problem...

Czołem, użytkownicy!
Utworzyłem sobie kartę internetową w bwzbk i już 1. kwietnia miałem na tej karcie 15zł. 2. kwietnia kupiłem szybko pod rząd dwie gierki za 0,89 euro każda. Z 15 zł pozostało mi 6,50zł. Rozumiem, że pobrano również "tymczasową opłatę autoryzacyjną". Wczoraj (dwa dni po zakupie) próbowałem zaktualizować inną aplikację (darmową) i pojawił się problem "There is a billing problem with a previous purchase. PLease update your payment method." Nie idzie też ściągnąć żadnej darmowej aplikacji. Powinienem czekać na to aż Apple odda mi "kwotę autoryzacyjną", czy w ciemno zasilić konto sporą sumą pieniędzy? Drugiej opcji chcę uniknąć, ponieważ na kasie nie śpię. Jak myślicie, forumowicze?

- - - Połączono posty - - -

Edit: Przepraszam, nie widzę opcji edycji wiadomości.
Dotarło do mnie, że 1,8 euro to jakoś 7,50. Pobrano mi z konta 8,50. Ta dodatkowa 1zł to pewno skutek niekorzystnego przelicznika banku. Czy to oznacza, że Apple nie mogło pobrać "tymczasowej opłaty autoryzacyjnej" i dlatego pojawia się problem? Ile ta opłata zazwyczaj wynosi? Czy jak doładuję konto, opłata zostanie pobrana automatycznie, czy mam ponownie spróbować coś zaktualizować? A może to nic nie da? Jakie macie doświadczenie?

#1906 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 05 kwietnia 2014 - 11:56

Czy na prawdę tak trudno jest przeczytać kilka ostatnich stron tego wątku? 8,50 to BLOKADA autoryzacyjna, która wróci Ci za około tydzień, 2*0,89€ = ~8zł Teraz prosta matematyka 15-8,50=6,50 To powiedz mi jak ma AppStore pobrać 8zł jak na koncie masz 6,5? Nadal się dziwisz, że Ci zablokowali konto? Doładuj kartę 50zł bo za chwile znów utkniesz, jak Ci zablokuje kolejne 8,50 za potwierdzenie danych karty.

#1907 janekkubek

janekkubek
  • 5 postów

Napisano 05 kwietnia 2014 - 13:48

Mogę grać w te gry, które kupiłem. Myślałem więc, że to, co ubyło mi z konta, to właśnie opłata za te gry. Czemu mają znowu pobierać opłatę za "potwierdzenie danych" karty? To oznacza, że łącznie AppStore pobiera 19zł na różne potwierdzenia? Całe 19zł zwaracają, czy tylko pierwsze 8,50?

- - - Połączono posty - - -

Edit: Czy "potwierdzenie danych karty" oznacza, że muszę mieć takie same dane osobowe ustawione na karcie internetowej, jak na koncie AppStore? Skoro nie mam, powinienem teraz to szybko ujednolicić?

#1908 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 05 kwietnia 2014 - 13:52

Apple nie pobiera dodatkowych opłat. Blokady używane do potwierdzeń są powszechną praktyką stosowaną w celu zweryfikowania karty. Środki zawsze wracają.

#1909 janekkubek

janekkubek
  • 5 postów

Napisano 05 kwietnia 2014 - 14:03

Dzięki za odpowiedzi. Cieszę się, że zwrócą mi wszystko :)

Czy jak doładuję konto, opłata zostanie pobrana automatycznie, czy mam ponownie spróbować coś zaktualizować? A może to nic nie da?

Na to (bardzo ważne dla mnie) pytanie jeszcze nie odpowiedzieliście. Zasiliłem kartę za 25zł, lecz pieniądze dotrą dopiero w poniedziałek. Czy AppStore nie odrzuci do tego czasu mojej karty "na stałe"? Jak pieniądze dotrą i po raz kolejny kliknę "done", to wszystko wróci do normy?

#1910 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 05 kwietnia 2014 - 15:07

Dzięki za odpowiedzi. Cieszę się, że zwrócą mi wszystko :)

Na to (bardzo ważne dla mnie) pytanie jeszcze nie odpowiedzieliście. Zasiliłem kartę za 25zł, lecz pieniądze dotrą dopiero w poniedziałek. Czy AppStore nie odrzuci do tego czasu mojej karty "na stałe"? Jak pieniądze dotrą i po raz kolejny kliknę "done", to wszystko wróci do normy?


Nie prościej było podpiąć swoją kartę od konta zamiast bawić się w wirtualne karty, przelewy pierdoły, po co sobie komplikować życie specjalnie?

#1911 arturcisz

arturcisz
  • 10 155 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 kwietnia 2014 - 15:31

Nie prościej było podpiąć swoją kartę od konta zamiast bawić się w wirtualne karty, przelewy pierdoły, po co sobie komplikować życie specjalnie?


Dla bezpieczeństwa?

#1912 janekkubek

janekkubek
  • 5 postów

Napisano 05 kwietnia 2014 - 15:50

Nie jestem zwolennikiem ujednolicania swojego wizerunku w Sieci. Wolę mieć kilkanaście oddzielnych kont z pasami zapisanymi w notesie, który i tak mam zawsze przy sobie, niż logowania się wszędzie przez konto na facebooku. Płacę za to cenę niewygody, ale zapewniam poczucie bezpieczeństwa mojemu spiskowemu umysłowi NWO.

#1913 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 05 kwietnia 2014 - 16:10

Nie jestem zwolennikiem ujednolicania swojego wizerunku w Sieci. Wolę mieć kilkanaście oddzielnych kont z pasami zapisanymi w notesie, który i tak mam zawsze przy sobie, niż logowania się wszędzie przez konto na facebooku. Płacę za to cenę niewygody, ale zapewniam poczucie bezpieczeństwa mojemu spiskowemu umysłowi NWO.


Ale jakże poczucie bezpieczeństwa spada w przypadku utraty notesu. I wtedy spiskowy umysł: Kto mi to zwinął? KGB czy CIA?

#1914 janekkubek

janekkubek
  • 5 postów

Napisano 05 kwietnia 2014 - 16:54

To jest lekki offtopic. Inna przyczyna, bardziej związana z AppStore jest taka, że łatwiej jest kontrolować wydatki, mając do nich zewnętrzne konto. Dodatkowo, nie stracę majątku aktywując przypadkowo jakąś drogą subskrypcję, czy kupując apkę I'm Rich. Jak już przyzwyczaję się do AppStore w każdej chwili mogę zmienić aktywną kartę na moją Visę z ING z możliwością płacenia przez Internet, prawda?

#1915 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 05 kwietnia 2014 - 17:45

Dla bezpieczeństwa?


Jakiego bezpieczeństwa? Większe prawdopodobieństwo istnieje, że kartę Ci skimerzy w bankomacie zeskanują, czy też zapłacisz w zhackowanym terminalu czy wycieknie od nieuczciwego kelnera w knajpie czy hotelu, niż że Ci wycieknie z AppStore. Poza tym nawet jakby wyciekła z AppStore to i tak nie masz do takiego numeru CVV. Poza tym płacąc w zwykłej żabce czy gdziekolwiek, sprzedawca na slipie ma pełen numer karty więc potencjalnych miejsc do fraudu są setki miesięcznie zapewne.

- - - Połączono posty - - -

Nie jestem zwolennikiem ujednolicania swojego wizerunku w Sieci. Wolę mieć kilkanaście oddzielnych kont z pasami zapisanymi w notesie, który i tak mam zawsze przy sobie, niż logowania się wszędzie przez konto na facebooku. Płacę za to cenę niewygody, ale zapewniam poczucie bezpieczeństwa mojemu spiskowemu umysłowi NWO.


Akurat korzystanie z karty a logowanie się wszędzie przez facebooka to zupełnie różne rzeczy i nie są do siebie w żaden sposób podobne. Płacąc gotówką w sklepach też masz różne porfele dla każdej płatności i idąc do tesco bierzesz jeden potfel a idąc do Lidla inny? Bo to się mniej więcej do tego sprowadza.

#1916 D369

D369
  • 1 postów

Napisano 15 kwietnia 2014 - 08:07

Problem z kupnem, najprawdopodobniej blokada konta w apple

Witam!
Wczoraj pierwszy raz próbowałem coś zakupić przez iPhona w aplikacji „Clash of Clans”. Wybrałem ofertę, iPhon przekierował mnie do iTunes w celu uzupełnienia numeru karty… . Wszystko wypełniłem, jednak nie wiedziałem, że miałem źle wpisaną ulicę zamiast „Ż” napisałem „Z”. Próbowałem z 20 razy to kupić (przepisując na nowo tylko informację z karty) i myślę, że apple uznało to za próbę kradzieży przez co zablokował mi dostęp do płacenia w tej aplikacji. Po poprawieniu informacji dot. zamieszkania mogłem już normalnie płacić ale nie w tej aplikacji, w celu sprawdzenia zakupiłem utwór muzyczny. Tak wygląda próba kupna w tej aplikacji:
Krok 1… wybranie oferty:
[url]http://s6.ifotos.pl/img/IMG0171PN_exwraep.PNG[/url]
Krok 2… potwierdzenie zakupu („Buy”) i komunikat o niezgodności:
[url]http://s6.ifotos.pl/img/IMG0172PN_exwraeh.PNG[/url]
Krok 3… „Nie można połączyć się z iTunes Store”:
[url]http://s3.ifotos.pl/img/IMG0173PN_exwraer.PNG[/url]

Środki na koncie mam na pewno i to o wiele większe niż koszt tej transakcji. Znajomi kupowali to samo przez iPhona oraz iPada.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc!
Pozdrawiam

#1917 grze06

grze06
  • 91 postów

Napisano 15 kwietnia 2014 - 10:21

Dzwoń na infolinię, jednym telefonem załatwisz wszystko, nawet odblokowanie konta, gdyby była taka potrzeba - 00 800 4411875 ( jest to polska infoliniaj

#1918 Kamil0309

Kamil0309
  • 5 postów

Napisano 10 maja 2014 - 16:45

Pomocy Witam, Mam następujący problem, jakis czas temu zarejestrowałem kartę i dokonałem kilku zakupów w AppStore i iTunes, nie było żadnych problemów. Ostatnio kupiłem w iTunes płytę za około 30zl. Po 3 dniach dostałem smsa, ze płatność sie nie powiodła z powodu niewystarczajacego limitu na transakcje internetowe. Zwiększylem go i myslalem, ze automatycznie ściągną mi pieniądze za ta płytę. Niestety tak sie nie stało i teraz przy próbie pobrania nawet darmowej appki wyświetla sie komunikat, ze wystąpił problem z moja poprzednia płatnościami mam zaktualizować sposób płatności. Kiedy chce to zrobic nie przyjmuje mi security code do karty, a pinu nie zamieniałem. Cały czas wyświetla, ze security code is invalid. Jak moge rozwiązać ten problem? Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

#1919 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 10 maja 2014 - 17:33

Widocznie wpisujesz błędny CVV.

#1920 Kamil0309

Kamil0309
  • 5 postów

Napisano 10 maja 2014 - 18:46

Nie wiem co masz na myśli - cvv? możesz powiedzieć coś więcej?

#1921 wojtas2931

wojtas2931
  • 559 postów
  • Płeć:

Napisano 10 maja 2014 - 19:20

CVV (c v v ) jest na drugiej stronie karty, zazwyczaj sa to trzy cyferki tuz obok miejsca na Twój podpis.

#1922 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 10 maja 2014 - 19:32

Nie wiem co masz na myśli - cvv? możesz powiedzieć coś więcej?


Warto by było wiedzieć cokolwiek o kartach płatniczych zanim się zacznie ich używać.

Karta kredytowa, co to jest CVC?

#1923 Kamil0309

Kamil0309
  • 5 postów

Napisano 11 maja 2014 - 11:50

Warto by było wiedzieć cokolwiek o kartach płatniczych zanim się zacznie ich używać.

[url=http://okartakredytowa.pl/karta-kredytowa-co-to-jest-cvc]Karta kredytowa, co to jest CVC?[/url]


Jako moderator mógłbyś sobie darować wredne komentarze :) Pozostałym dziękuje za pomoc, problem rozwiązany :)

#1924 damiandmbk

damiandmbk
  • 6 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 12 maja 2014 - 13:29

Zostało pobrane z mojego konta 5,49 euro (23,18zł) pomimo że nie kupowałem nic w app store. Miałem zmienianą kartę i ją dodałem jako nową, więc czy to jest spowodowane autoryzacją karty i te pieniądze zostaną mi zwrócone po jakimś czasie ?

#1925 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 12 maja 2014 - 13:38

Nie, blokada to 2€. Coś musiałeś być winny AppStore.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych