Zaczęcie przygody z programowaniem - ukierunkowanie na aplikacje iOS.
#1
Napisano 24 sierpnia 2011 - 17:16
#2
Napisano 24 sierpnia 2011 - 17:30
#4
Napisano 24 sierpnia 2011 - 18:02
#5
Napisano 24 sierpnia 2011 - 22:22
#6
Napisano 25 sierpnia 2011 - 18:15
#7
Napisano 25 sierpnia 2011 - 21:03
#8
Napisano 25 sierpnia 2011 - 21:04
#10
Napisano 26 sierpnia 2011 - 06:26
---------- Wpis dodano o 07:26 ---------- Poprzedni wpis dodano o 07:23 ----------
Sorki, zwracam honor - jest tam Xcode w wersji 3.
#11
Napisano 26 sierpnia 2011 - 17:27
#12
Napisano 26 sierpnia 2011 - 17:32
#13
Napisano 26 sierpnia 2011 - 19:32
#14
Napisano 26 sierpnia 2011 - 19:39
#15
Napisano 26 sierpnia 2011 - 20:30
#16
Napisano 26 sierpnia 2011 - 20:38
#17
Napisano 26 sierpnia 2011 - 20:41
#18
Napisano 26 sierpnia 2011 - 21:14
#19
Napisano 26 sierpnia 2011 - 21:21
#20
Napisano 26 sierpnia 2011 - 21:28
#21
Napisano 26 sierpnia 2011 - 21:29
Cześć.
Mam do Was pytanie - jako, iż bardzo, ale to bardzo zaciekawiło mnie tworzenie aplikacji na urządzenia iOS, chcę zacząć robić kroki właśnie w tym kierunku - tylko nasuwa mi się pytanie - od jakiego języka zacząć? Mam książkę "Symfonia C++ standard" Jerzego Grębosza, aktualnie właśnie czytam - co dalej, za co się brać? Jaki język jest najlepszy, bądź jakie? Jakie książki byście mi polecili? Myślałem również nad zaczęciem Flex'a (ten, od Adobe) - podobno świetny język, bardzo rozwijający się, no i można już w nim robić apps na iOS.
Tak więc czekam na odpowiedzi i pozdrawiam,
Mateusz.
Słomiany zapał nie jest przywilejem młodego wieku ale często w tym okresie występuje wiec moja rada jest taka:
jeśli masz maka (swojego lub cioci, ale na dłużej) i koniecznie chcesz rozpocząć przygodę z programowaniem na iOS to
daj sobie spokój z C++. Zacznij od Objective C. Ustal sobie napisanie jakiejś prostej aplikacji za cel i walcz - z XCode
oraz ObjC jednocześnie.
Jeśli ciocia komputer zabierze i zostaniesz z PC to poszukaj lektury dot. C# lub Java i znów czytając, i zgłębiając tajniki,
któregoś z tych języków celuj w napisanie jakiejś aplikacji. Najlepiej czegoś z interfejsem użytkownika. Gdy widzi się efekty
swojej pracy łatwiej podtrzymać motywację i zapał.
Niestety w 9 na 10 przypadków po 3 zarwanych weekendach człowiek dochodzi do wniosku, że jest jeszcze daleko w lesie.
Zaczyna poprawiać to co już napisał i potem ochota mija. Zostaje znudzenie i 2000 linii kodu do niczego nieprzydatnych :-)
Jak już napiszesz swoją przeglądarkę obrazków czy tam klon Arkanoida wtedy zacznij czytać coś o projektowaniu obiektowym,
wzorcach itd. By lepiej zrozumieć języki, w których się obecnie tworzy mnóstwo kodu (ale to z pewnością za jakiś czas o ile
dotrwasz w swoim postanowieniu)
#22
Napisano 26 sierpnia 2011 - 21:53
Dzięki za wszystkie Twoje wskazówki, wezmę je sobie do serca i przemyślę wszystko jeszcze raz, by być pewien, w swych przekonaniach (choć jestem).
A propos - jaką książkę do ObjC poleciłbyś mi?
#23
Napisano 26 sierpnia 2011 - 22:12
Być może to nie jest właściwe podejście ale w książkach czytam wstęp (czy dwa pierwsze rozdziały), siadam
do komputera i zaczynam tworzyć wspomagając się lekturą kolejnych rozdziałów. Ot by mieć trochę frajdy i by
mnie książka nie znudziła - cała moja niecierpliwość :-) (czy też robiłem tak dawno temu, gdy komputery były
8 i 16 bitowe).
I jeszcze raz powtórzę - zamiast "uczyć się języka" - ucz się tworzyć aplikacje na iOS. Język przyjdzie sam w trakcie pisania.
Ot jako jedno z narzędzi. Ustal co chcesz napisać w weekend (np. odbijającą się od krawędzi ekranu piłeczkę) i napisz.
Potem dodaj coś jeszcze i jeszcze, i jeszcze.
To moja czysto subiektywna sugestia: większość książek o językach programowania (poza jednym wyjątkiem
- C Programming K&R) jest nudna jak lektury szkolne a praktyka czyni mistrza ;-)
#24
Napisano 26 sierpnia 2011 - 22:36
#25
Napisano 26 sierpnia 2011 - 23:13
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych