
Oddalem do serwisu a dostalem refurbrished... Chyba
#1
Napisano 13 sierpnia 2011 - 22:15
#2
Napisano 13 sierpnia 2011 - 22:25
#3
Napisano 13 sierpnia 2011 - 22:36
Uchwała składu 7 sędziów SN z dnia 26.10.1972r. OSPiKA 1973, poz. 180
W trybie wymiany gwarancyjnej uprawniony z gwarancji ma otrzymać - za zwrotem wadliwej rzeczy - rzecz tego samego rodzaju NOWĄ, wolną od wad.
Żeby cokolwiek w tej sprawie zrobić, należałoby w pierwszej kolejności wykazać, że telefon jest rzeczywiście odnowiony.
Skoro wada została usunięta w ramach gwarancji, to nie możesz domagać się od sprzedawcy wymiany sprawnego telefonu.
Gwarancja przedłuża się o 12 m-cy, jeśli telefon kupiłeś na firmę. Jeśli jesteś konsumentem, to pozostaje okres gwarancji biegnący od daty zakupu lub 3 m-ce, jeśli pozostały okres gwarancji jest krótszy.
#4
Napisano 13 sierpnia 2011 - 22:58


#5
Napisano 13 sierpnia 2011 - 23:31

#6
Napisano 14 sierpnia 2011 - 00:18
#7
Napisano 14 sierpnia 2011 - 00:35
#8
Napisano 14 sierpnia 2011 - 00:39
#9
Napisano 14 sierpnia 2011 - 00:49
A dlaczegoż by nie, skoro nawet sklepy Apple wymieniają wadliwe iPhone'y na refurby a wymiana na sprzęt fabrycznie nowy jest zjawiskiem niezmiernie rzadkim? Nawet w treści zobowiązania gwarancyjnego jest mowa o wymianie urządzenia wadliwego na odnowione:
W przypadku ujawnienia się wady sprzętu i otrzymania ważnej reklamacji w Okresie Gwarancji, Apple - wedle własnego uznania i w zakresie dozwolonym przez przepisy prawa - (1) usunie wadę produktu bezpłatnie, wykorzystując w tym celu nowe części lub odnowione części będące odpowiednikiem nowych pod względem wydajności i niezawodności, (2) wymieni produkt na nowy lub odnowiony będący odpowiednikiem nowego pod względem wydajności i niezawodności (...)
@Yankos
Tak, jeśli kupiłeś go jako przedsiębiorca. Licz się jednak z tym, że będziesz musiał powalczyć o swoje.
Nie, jeśli kupiłeś go od innej osoby, która dokonała zakupu na firmę.
#10
Napisano 14 sierpnia 2011 - 01:35
#11
Napisano 14 sierpnia 2011 - 01:38
#12
Napisano 14 sierpnia 2011 - 02:08
Jeśli będziesz reklamował sam, to dostaniesz albo 3 m-ce, albo pierwotny okres gwarancji, w zależności od tego, który z nich będzie dłuższy.
---------- Wpis dodano o 03:08 ---------- Poprzedni wpis dodano o 02:46 ----------
Zastrzeganie "wszystkiego" jest z reguły przyczyną sporu prawnego, nie zabezpieczeniem na wypadek jego zaistnienia.Teoretycznie w regulaminie producent może zastrzec sobie wszystko po to, aby mieć ewentualne zabezpieczenie w przypadku sporu prawnego.
Jeśli wymiany dokonał Regenersis, to szczerze w to wątpię.Z tego co wiem i czego dowiadywałem się u sprzedawców podczas reklamowania mojego iPhone'a (u mnie po pół roku w czwórce zaciął się przycisk sleep/wake), dostałem kompletnie nowy model.
Sprzedaż sprzętu odnowionego a wymiana wadliwego na sprawny lecz odnowiony to zupełnie różne sprawy.Tam gdzie Apple sprzedaje odnowiony sprzęt, jest to zaznaczone..
A ja widzę - pieniądze. Odnowienie (naprawa) starego (wadliwego) telefonu jest z pewnością znacznie tańsze niż wytworzenie nowego. Do tego dochodzi oczywiście próba uniknięcia ewentualnych i wysoce prawdopodobnych sporów z klientami, którzy mogliby nie być zadowoleni z faktu otrzymania odnowionego telefonu.Nie widzę powodu okłamywania klientów
To nie jest regulamin lecz zobowiązanie gwarancyjne, którego postanowienia stoją w sprzeczności z obowiązującym w Polsce prawem i wynikającym z ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji nakazem prowadzenia działalności zgodnie z dobrymi obyczajami.zgodne z regulaminem jest oddawanie po naprawie odnowionego sprzętu.
#13
Napisano 26 sierpnia 2011 - 23:29
#14
Napisano 26 sierpnia 2011 - 23:31
#15
Napisano 26 sierpnia 2011 - 23:39
#16
Napisano 26 sierpnia 2011 - 23:41
#17
Napisano 26 sierpnia 2011 - 23:45
#18
Napisano 26 sierpnia 2011 - 23:46

#19
Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:02
Cintulek ma rację. Żądanie wydania nowego telefonu w ramach wykonania zobowiązania gwarancyjnego to zabawa na wiele miesięcy, która najpewniej wiązałaby się z koniecznością wytoczenia gwarantowi powództwa.
Jeśli jesteś zdeterminowana - można próbować. W przeciwnym razie radzę nie wycofywać roszczenia.
Ewentualnie, jeśli telefon jest towarem konsumpcyjnym, możesz wycofać roszczenie gwarancyjne i zażądać od sprzedawcy, na zasadzie przepisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kc, wymiany telefonu na nowy.
#20
Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:12
#21
Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:15
#22
Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:26
Jeśli telefon kupiłaś w Erze, to w iSource nic nie załatwisz.
Zdecydowanie łatwiej będzie wyegzekwować wydanie nowego telefonu od sprzedawcy niż od gwaranta, dlatego radzę złożyć reklamację z ustawy, nie gwarancji.
Nie ma części zamiennych do urządzeń iOS, więc możesz dostać tylko nowe urządzenie
To akurat nie jest prawdą. Brak w obrocie części zamiennych (oryginalnych) nie przesądza o tym, że w ramach gwarancji telefon zostanie wymieniony na nowy. W zobowiązaniu gwarancyjnym jest mowa o możliwości wymiany urządzenia wadliwego na odnowione.
W przypadku ujawnienia się wady sprzętu i otrzymania ważnej reklamacji w Okresie Gwarancji, Apple - wedle własnego uznania i w zakresie dozwolonym przez przepisy prawa - (...) wymieni produkt na nowy lub odnowiony będący odpowiednikiem nowego pod względem wydajności i niezawodności (...).
#23
Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:31


#24
Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:33
#25
Napisano 27 sierpnia 2011 - 00:35

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych