Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 4 i PRZEOGROMNY rachunek - DOWÓD PRAWDZIWOŚCI


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
75 odpowiedzi w tym temacie

#1 otwieracz

otwieracz
  • 17 postów

Napisano 27 czerwca 2011 - 23:56

Witam ponownie.
W związku z zamknięciem tematu (faktycznie, może trochę źle się zachowywałem, choć uważam, że to inni mnie sprowokowali), jestem zmuszony założyć nowy. Postanowiłem, że wracam do kraju, stawię czoła tej absurdalnej sprawie. Najwyżej będę się sądził, nie mam nic do stracenia... Także wielkie dzięki za pomoc :/ W każdym razie wstawiam tutaj dowód prawdziwości - żeby nie było, że kolejny "prowokator". chciałem przyzwoitym aparatem, ale nie daliście mi wyboru, musiałem pożyczyć 3gsa dziewczyny i zrobić zdjęcie. Jakość marna, ale wszystko widać jak trzeba.
Mam nadzieję ze teraz uwierzyliście. Jak nie, to trudno. łaski bez.
[url]http://img696.imageshack.us/img696/8596/img100168.jpg[/url]
Dowód umieszczam ku przestrodze innym.

#2 margiel

margiel
  • 640 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 00:13

Wow, jaka kwota! To jak mi syn rok temu nabil 1200zl wysylajac debilne smsy po jakies kody do cholernego Metina, to myslalem, ze gowniarz siegnal zenitu swoim wybrykiem, ale jak widze Twoja kwote to chyba jutro syna przeprosze, ze sie wogole bezpodstawnie zdenerwowalem ;)

#3 odrobaczony

odrobaczony
  • 85 postów
  • SkądZgierz

Napisano 28 czerwca 2011 - 00:16

Wiesz, nawet nic nie pisałem w Twoim pierwszym temacie, ale jak teraz widzę czarno na białym dowód to nie wiem, co powiedzieć... Po prostu współczuję Ci...

#4 otwieracz

otwieracz
  • 17 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 00:28

1200 zł to też spora kwota, także zdenerwowanie się jest jak najbardziej na miejscu. Jednak ta na mojej fakturze to już przechodzi ludzkie pojęcie...

#5 dvcam

dvcam
  • 1 845 postów
  • SkądLodz

Napisano 28 czerwca 2011 - 00:28

To ja przepraszam ale coś tu jest nie tak - z siecią T-Mobile czy również z Orange (19000zł za internet)! Gdzie jest jakiś limit, granica, blokada do danej kwoty? O co tutaj chodzi?

#6 otwieracz

otwieracz
  • 17 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 00:32

Proste, wszystkie sieci komórkowe nastawione są na zysk. Po co wprowadzać jakieś limity, skoro poprzez nieuwagę klienta mogą go nieźle wydoić. Ja jednak nie dam rady takiej kwoty zapłacić, nie mam tyle pieniędzy, pozostaje mi się tylko sądzić i udowodnić jakoś, że to nie z mojej winy... W końcu filmów z neta przez iPhone nie ściągałem...

#7 Animatter

Animatter
  • 421 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 00:37

Cofam zdanie, że to prowokacja. Normalnie kosmos jakiś, to jakaś blokada powinna się chyba uruchomić...

#8 Ebifurya

Ebifurya
  • 3 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 00:39

Wez mnie czlowieku nie strasz, wlasnie sie zastanawiam nad kupnem iphone'a z orange....

#9 dvcam

dvcam
  • 1 845 postów
  • SkądLodz

Napisano 28 czerwca 2011 - 00:39

Ale istnieje możliwość ustawienia blokady u operatora do danej kwoty. Wiem, że to nic nie wnosi do Twojej sprawy - "mleko zostało rozlane" ale ta kwota to rozbój w biały dzień.

#10 odrobaczony

odrobaczony
  • 85 postów
  • SkądZgierz

Napisano 28 czerwca 2011 - 00:40

To może jednak wina po ich stronie, że się blokada nie uruchomiła? Ja bym walczył z nimi do końca, w końcu co masz do stracenia...

#11 senshiro

senshiro
  • 163 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 czerwca 2011 - 00:41

Ale z niego korzystałeś, zamiast zablokować transfer danych w roamingu... Z tego co widziałem, to w podobnych przypadkach niewiele się udaje ugrać - co najwyżej rozłożenie płatności na kilka miesięcy. Możesz jeszcze ruszyć do UKE i zgłosić, że (zgodnie z umową?-sprawdź) powinni ci zablokować numer po przekroczeniu jakiejśtam kwoty (zazwyczaj jest coś takiego w umowie określone), a tego nie zrobili. Jeśli Era nie będzie chciała rozmawiać, to chyba właśnie UKE będzie najlepszym wyjściem...

#12 otwieracz

otwieracz
  • 17 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 00:43

To może jednak wina po ich stronie, że się blokada nie uruchomiła? Ja bym walczył z nimi do końca, w końcu co masz do stracenia...


Może... Oby tak było. Do końca tego tygodnia przylatuję do kraju i spróbuję wyjaśnić jeszcze raz sprawę.

Ale z niego korzystałeś, zamiast zablokować transfer danych w roamingu... Z tego co widziałem, to w podobnych przypadkach niewiele się udaje ugrać - co najwyżej rozłożenie płatności na kilka miesięcy. Możesz jeszcze ruszyć do UKE i zgłosić, że (zgodnie z umową?-sprawdź) powinni ci zablokować numer po przekroczeniu jakiejśtam kwoty (zazwyczaj jest coś takiego w umowie określone), a tego nie zrobili. Jeśli Era nie będzie chciała rozmawiać, to chyba właśnie UKE będzie najlepszym wyjściem...


Ale może tylko na parę stron wszedłem... tak to leżał telefon w miejscu, kasę mi samo żarło!

#13 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 00:57

Limity kredytowe są, ma je nałożone każdy abonent. Sęk w tym, że operator może, ale nie musi zawiesić świadczenia usług po ich osiągnięciu/przekroczeniu. Jak chcesz udowodnić, że "to nie z Twojej winy"? Zażądaj od operatora przesłania billingu, złóż reklamację i spróbuj sprawę załatwić polubownie. Jeśli opłata naliczona została prawidłowo, to sądzenie się przy takiej wartości przedmiotu sporu nie jest najlepszym pomysłem. Koszty procesu i zastępstwa procesowego to kolejnych kilka tysięcy. O kosztach ewentualnej egzekucji komorniczej nawet nie wspominam.

#14 otwieracz

otwieracz
  • 17 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 01:02

Ale skąd ja wezmę tyle pieniędzy? Czy dają takie kredyty gdzieś chociaż?

#15 Animatter

Animatter
  • 421 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 01:07

Hmm, a co z tym słynnym transferem w T-Mobile którym się tak chwalili? Że jak tylko wyjedzie się za granicę i telefon będzie chciał się połączyć z internetem to domyślnie miała być blokada (w ogóle) jakiegokolwiek transferu i witać nas miała strona internetowa z propozycją zakupu pakietu. Dopiero po aktywacji pakietu powinien w ogóle działać. Powęsz w temacie pod tym kątem, zawsze to podstawa do reklamacji...


Ze strony T-Mobile:
"Ustawienie limitu wydatków

Od 1 marca 2010 roku Klienci mogą kontrolować wydatki na transmisję danych w roamingu w krajach Unii Europejskiej (Strefa 1A). Każdy Klient ma ustawioną domyślną kwotę limitu w kwocie obliczonej zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego (WE) nr 544/2009, stanowiącej równowartość 50 EURO. Aktualna kwota limitu to 248 zł z VAT.

W dowolnym momencie Klient może samodzielnie zmienić limit, wysyłając SMS pod numer 80150 o treści LIMIT X, gdzie X oznacza kwotę limitu wyrażoną w zł. Minimalna kwota limitu to 10 zł. Maksymalnej kwoty limitu nie ma. Limit można również aktywować, logując się na
Telefon, Internet, Abonament, SMS=> T-Mobile.pl w sekcji „Zarządzaj swoim kontem" lub kontaktując się z Biurem Obsługi Abonenta lub Opiekunem Biznesowym.

Przy wykorzystaniu 80% kwoty limitu, Klient zostanie poinformowany o zbliżającym się wyczerpaniu limitu, jak również o możliwości jego zwiększenia."

Jeśli nie wysłałeś żadnego smsa zwiększającego limit to wydaje mi się, że w świetle prawa jesteś czysty (do kwoty 248zł).

#16 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 01:10

A co ma do tego jakaś oferta T-Mobile? Przecież to rachunek za okres w którym był jeszcze w Erze.

*

T-Mobile w podziękowaniu za korzystanie z usług, nie stosuje polskich liter?;) ("Dziekujemy", "uslug"...)

#17 senshiro

senshiro
  • 163 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 czerwca 2011 - 01:12

Tak jak mówiłem - najpierw normalnie i spokojnie, ale stanowczo z Erą. Jeśli to nic nie da, to pisz do UKE. Ciężko będzie stwierdzić, czy z twojej, czy nie z twojej winy. Mogłeś przecież mieć zainstalowany jakiś program, który się łączył co chwila, aplikację w tle, sprawdzanie maila/pogody/kursów walut, itd. Oczywiście - żądaj bilingu, ale przede wszystkim zwróć ich uwagę że zamiast wyłączyć ci numer, to naliczali te opłaty. Tak samo jeśli będziesz pisał do UKE - mało ich będzie obchodzić czy przeglądałeś kilka stron, czy kilka tysięcy. Powinno ich zainteresować jak można nabić taki rachunek i dlaczego operator nie zareagował. Walcz, może coś się uda ugrać. dirk.diggler, to nie jest kwestia T-mobile czy Era. Usługi świadczy PTC i to z nimi się podpisało umowę.

#18 Animatter

Animatter
  • 421 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 01:13

A co ma do tego jakaś oferta T-Mobile? Przecież to rachunek za okres w którym był jeszcze w Erze.


Masz rację, dodałem w poście powyżej jakiś punkt zaczepienia który dotyczy wszystkich operatorów...

#19 dvcam

dvcam
  • 1 845 postów
  • SkądLodz

Napisano 28 czerwca 2011 - 01:14

Limity kredytowe są, ma je nałożone każdy abonent. Sęk w tym, że operator może, ale nie musi zawiesić świadczenia usług po ich osiągnięciu/przekroczeniu.

Jak chcesz udowodnić, że "to nie z Twojej winy"?
Zażądaj od operatora przesłania billingu, złóż reklamację i spróbuj sprawę załatwić polubownie. Jeśli opłata naliczona została prawidłowo, to sądzenie się przy takiej wartości przedmiotu sporu nie jest najlepszym pomysłem. Koszty procesu i zastępstwa procesowego to kolejnych kilka tysięcy. O kosztach ewentualnej egzekucji komorniczej nawet nie wspominam.


Ok, zgoda ale obecnie należy spróbować wyjaśnić z T-mobile ten gigantyczny rachunek. Również po okresie odwoławczym warto zastanowić się nad adwokatem.

---------- Wpis dodano o 02:14 ---------- Poprzedni wpis dodano o 02:13 ----------

Limity kredytowe są, ma je nałożone każdy abonent. Sęk w tym, że operator może, ale nie musi zawiesić świadczenia usług po ich osiągnięciu/przekroczeniu.

Jak chcesz udowodnić, że "to nie z Twojej winy"?
Zażądaj od operatora przesłania billingu, złóż reklamację i spróbuj sprawę załatwić polubownie. Jeśli opłata naliczona została prawidłowo, to sądzenie się przy takiej wartości przedmiotu sporu nie jest najlepszym pomysłem. Koszty procesu i zastępstwa procesowego to kolejnych kilka tysięcy. O kosztach ewentualnej egzekucji komorniczej nawet nie wspominam.


Ok, zgoda ale obecnie należy spróbować wyjaśnić z T-mobile ten gigantyczny rachunek. Również po okresie odwoławczym warto zastanowić się nad adwokatem.

#20 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 01:17

Ale skąd ja wezmę tyle pieniędzy? Czy dają takie kredyty gdzieś chociaż?

Dlatego napisałem, żebyś sprawę próbował załatwić polubownie, tj. poprosił operatora o rozłożenia należności na raty. Nikt nie mówi, że masz zaciągać kredyt. Jeśli operator odmówi, możesz zwrócić się z prośbą o mediację do UKE. Proponowane wyżej podnoszenie zarzutu, że operator nie zablokował telefonu na nic się nie zda, bo takiego obowiązku nie ma.

Oczywiście to wszystko przy założeniu, że opłata naliczona została prawidłowo. Tego jednak nie stwierdzisz, dopóki nie zobaczysz billingu.

#21 senshiro

senshiro
  • 163 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 czerwca 2011 - 01:23

Proponowane wyżej podnoszenie zarzutu, że operator nie zablokował telefonu na nic się nie zda, bo takiego obowiązku nie ma.

Nie ma obowiązku, ale ma możliwość i to jest właśnie przypadek, kiedy powinien to zrobić. A domyślam się, że UKE bardzo chętnie zainteresuje się takim przypadkiem i dlaczego nie skorzystano z możliwości zablokowania numeru. Kolejna kwestia to decyzja PE, którą przytoczył Animatter.

#22 Animatter

Animatter
  • 421 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 01:25

Nie ma na co czekać, pisz maila do biura obsługi (jak byłem w Erze każdą rzecz załatwiałem w ten sposób, szybko, sprawnie, profesjonalnie). Wklej to co napisałem powyżej:
"Od 1 marca 2010 roku Klienci mogą kontrolować wydatki na transmisję danych w roamingu w krajach Unii Europejskiej (Strefa 1A). Każdy Klient ma ustawioną domyślną kwotę limitu w kwocie obliczonej zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego (WE) nr 544/2009, stanowiącej równowartość 50 EURO. Aktualna kwota limitu to 248 zł z VAT.

W dowolnym momencie Klient może samodzielnie zmienić limit, wysyłając SMS pod numer 80150 o treści LIMIT X, gdzie X oznacza kwotę limitu wyrażoną w zł. Minimalna kwota limitu to 10 zł. Maksymalnej kwoty limitu nie ma. Limit można również aktywować, logując się na
Telefon, Internet, Abonament, SMS=> T-Mobile.pl w sekcji „Zarządzaj swoim kontem" lub kontaktując się z Biurem Obsługi Abonenta lub Opiekunem Biznesowym.

Przy wykorzystaniu 80% kwoty limitu, Klient zostanie poinformowany o zbliżającym się wyczerpaniu limitu, jak również o możliwości jego zwiększenia."

Dodaj od siebie, że oczywiście nie wysyłałeś żadnego smsa zwiększającego limit, mają to wszystko do sprawdzenia w swoich systemach. Zapytaj się stanowczo acz kulturalnie dlaczego w Twoim przypadku blokada opisana na ich stronie internetowej nie zadziałała. Poproś o szybkie skorygowanie faktury tak, jakby blokada Cię ujęła (czyli do kwoty 50 euro). Dodatkowo napisz, że chcesz rekompensatę (nie wiem czy jakiś pakiet minut czy co tam chcesz, w granicach rozsądku) za stracone nerwy i niepotrzebny stres podczas pobytu za granicą. Mi za nawet błahe sprawy zawsze rekompensowali minutami czy smsami. I tyle, gdyby z jakiegoś powodu nie chcieli uznać pozytywnie reklamacji odwołaj się od decyzji najlepiej na piśmie po powrocie. Pamiętaj, im szybciej napiszesz tym lepiej.

#23 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 01:45

Nie ma obowiązku, ale ma możliwość i to jest właśnie przypadek, kiedy powinien to zrobić. A domyślam się, że UKE bardzo chętnie zainteresuje się takim przypadkiem i dlaczego nie skorzystano z możliwości zablokowania numeru. Kolejna kwestia to decyzja PE, którą przytoczył Animatter.


Bez przesady, UKE to nie dobra wróżka. Nikt i nic nie określa sytuacji, w których operator powinien zawiesić świadczenie usług - to raz. Dwa, limity kredytowe wprowadzone zostały przez operatorów w celu ochrony własnych interesów (ochrona przed wyłudzeniem usług telekomunikacyjnych), a nie po to, by chronić klientów przed zbyt wysokimi rachunkami.

Rozporządzenie PE nr 544/2009 stanowi w punkcie 43, że:

(...) w celu uniknięcia szokująco wysokich rachunków operatorzy sieci ruchomych powinni określić jeden lub więcej maksymalnych limitów wyrażonych w  kwotach opłat lub objętości danych możliwych do pobrania, jakie obowiązywać będą klientów w  związku z  korzystaniem z usług transmisji danych w roamingu, wyrażonych w walucie, w  której klient korzystający z  roamingu otrzymuje rachunki,  i  które powinni zaoferować bezpłatnie wszystkim swoim klientom korzystającym z  roamingu, a  także informować ich o zbliżaniu się do wybranego limitu za pomocą odpowiedniej wiadomości ostrzegawczej. Po osiągnięciu wybranego maksymalnego limitu klienci nie powinni dłużej otrzymywać tych usług  i  ponosić opłat z ich tytułu, o ile nie zażądają oni wyraźnie kontynuowania korzystania z  tych usług zgodnie z  warunkami określonymi w  powiadomieniu. Klienci korzystający z roamingu powinni mieć możliwość wyboru któregokolwiek z  tych maksymalnych limitów wyrażonych w  kwotach opłat lub objętości danych możliwych do pobrania w  rozsądnym czasie lub możliwość odrzucenia tej opcji.
O ile klienci nie zdecydują inaczej, powinni korzystać z domyślnego systemu limitów.


Oznacza to, że obowiązku wprowadzenia i egzekwowania limitu nie ma.
Nie mniej, jeśli PTC twierdzi, że każdy klient ma ustawioną kwotę limitu, to na tym i tylko na tym należy oprzeć reklamację (jeśli innych wątpliwości nie będzie).

#24 marcin1995

marcin1995
  • 161 postów
  • SkądKielce, PL

Napisano 28 czerwca 2011 - 03:36

O kur*a... Naprawdę nie potrafię tutaj użyć innego słowa... Współczuję Ci bardzo, mam nadzieję, że uda Ci się to jakoś załatwić bez większego uszczerbku na portfelu. Ale to jest przecież absurdalna kwota. Za to można kupić piękne auto, nawet nowe z salonu. Udaj się może do prawnika?

#25 dvcam

dvcam
  • 1 845 postów
  • SkądLodz

Napisano 28 czerwca 2011 - 06:28

Nie ma na co czekać, pisz maila do biura obsługi (jak byłem w Erze każdą rzecz załatwiałem w ten sposób, szybko, sprawnie, profesjonalnie). Wklej to co napisałem powyżej:
"Od 1 marca 2010 roku Klienci mogą kontrolować wydatki na transmisję danych w roamingu w krajach Unii Europejskiej (Strefa 1A). Każdy Klient ma ustawioną domyślną kwotę limitu w kwocie obliczonej zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego (WE) nr 544/2009, stanowiącej równowartość 50 EURO. Aktualna kwota limitu to 248 zł z VAT.

W dowolnym momencie Klient może samodzielnie zmienić limit, wysyłając SMS pod numer 80150 o treści LIMIT X, gdzie X oznacza kwotę limitu wyrażoną w zł. Minimalna kwota limitu to 10 zł. Maksymalnej kwoty limitu nie ma. Limit można również aktywować, logując się na
Telefon, Internet, Abonament, SMS=> T-Mobile.pl w sekcji „Zarządzaj swoim kontem" lub kontaktując się z Biurem Obsługi Abonenta lub Opiekunem Biznesowym.

Przy wykorzystaniu 80% kwoty limitu, Klient zostanie poinformowany o zbliżającym się wyczerpaniu limitu, jak również o możliwości jego zwiększenia."

Dodaj od siebie, że oczywiście nie wysyłałeś żadnego smsa zwiększającego limit, mają to wszystko do sprawdzenia w swoich systemach. Zapytaj się stanowczo acz kulturalnie dlaczego w Twoim przypadku blokada opisana na ich stronie internetowej nie zadziałała. Poproś o szybkie skorygowanie faktury tak, jakby blokada Cię ujęła (czyli do kwoty 50 euro). Dodatkowo napisz, że chcesz rekompensatę (nie wiem czy jakiś pakiet minut czy co tam chcesz, w granicach rozsądku) za stracone nerwy i niepotrzebny stres podczas pobytu za granicą. Mi za nawet błahe sprawy zawsze rekompensowali minutami czy smsami. I tyle, gdyby z jakiegoś powodu nie chcieli uznać pozytywnie reklamacji odwołaj się od decyzji najlepiej na piśmie po powrocie. Pamiętaj, im szybciej napiszesz tym lepiej.


Bardzo rzeczowa pomoc. Uważam, że należy trzymać się w/w postępowania. "Szacun".

---------- Wpis dodano o 07:28 ---------- Poprzedni wpis dodano o 07:27 ----------

Nie ma na co czekać, pisz maila do biura obsługi (jak byłem w Erze każdą rzecz załatwiałem w ten sposób, szybko, sprawnie, profesjonalnie). Wklej to co napisałem powyżej:
"Od 1 marca 2010 roku Klienci mogą kontrolować wydatki na transmisję danych w roamingu w krajach Unii Europejskiej (Strefa 1A). Każdy Klient ma ustawioną domyślną kwotę limitu w kwocie obliczonej zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego (WE) nr 544/2009, stanowiącej równowartość 50 EURO. Aktualna kwota limitu to 248 zł z VAT.

W dowolnym momencie Klient może samodzielnie zmienić limit, wysyłając SMS pod numer 80150 o treści LIMIT X, gdzie X oznacza kwotę limitu wyrażoną w zł. Minimalna kwota limitu to 10 zł. Maksymalnej kwoty limitu nie ma. Limit można również aktywować, logując się na
Telefon, Internet, Abonament, SMS=> T-Mobile.pl w sekcji „Zarządzaj swoim kontem" lub kontaktując się z Biurem Obsługi Abonenta lub Opiekunem Biznesowym.

Przy wykorzystaniu 80% kwoty limitu, Klient zostanie poinformowany o zbliżającym się wyczerpaniu limitu, jak również o możliwości jego zwiększenia."

Dodaj od siebie, że oczywiście nie wysyłałeś żadnego smsa zwiększającego limit, mają to wszystko do sprawdzenia w swoich systemach. Zapytaj się stanowczo acz kulturalnie dlaczego w Twoim przypadku blokada opisana na ich stronie internetowej nie zadziałała. Poproś o szybkie skorygowanie faktury tak, jakby blokada Cię ujęła (czyli do kwoty 50 euro). Dodatkowo napisz, że chcesz rekompensatę (nie wiem czy jakiś pakiet minut czy co tam chcesz, w granicach rozsądku) za stracone nerwy i niepotrzebny stres podczas pobytu za granicą. Mi za nawet błahe sprawy zawsze rekompensowali minutami czy smsami. I tyle, gdyby z jakiegoś powodu nie chcieli uznać pozytywnie reklamacji odwołaj się od decyzji najlepiej na piśmie po powrocie. Pamiętaj, im szybciej napiszesz tym lepiej.


Bardzo rzeczowa pomoc. Uważam, że należy trzymać się w/w postępowania. "Szacun".




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych