
Pomocy! Gwarancja na iPhona, konflikt z Orange
#1
Napisano 26 maja 2011 - 18:26
Przedłużyłem umowę jako firma przez internet w marcu 2010 roku decydując się na iPhona 3GS. Kurier poza telefonem dostarczył fakturę i dokument zawierający informację na temat gwarancji o treści:
INFORMACJA NA TEMAT GWARANCJI
Producent telefonu nie dołącza do urządzenia karty gwarancyjnej. W celu uzyskania naprawy urządzenia, należy dostarczyć kompletny produkt do salonu sprzedaży Orange wraz z dowodem zakupu, nie starszym niż 24 miesiące liczone od daty sprzedaży urządzenia.
5 maja tego roku, 14 miesięcy od zakupu udałem się do salonu a tam Pani bez zająknięcia widząc dostarczone dokumenty (fakturę i ten drugi dokument który nazwała kartą gwarancyjną) przyjęła telefon do naprawy gwarancyjnej.
Kiedy telefon dotarł do serwisu, Regenersis odpowiedział Orange że naprawa będzie płatna. Dostałem informację z salonu że oni czyli Orange mogą mi naprawić telefon ale jak zapłacę, bo gwarancja była tylko na 12 miesięcy.
Odbyłem kilka rozmów z biurem obsługi Orange i zawsze dostawałem informację że skoro posiadam taki dokument który wskazuje na 24 miesięcy gwarancji to Orange musi się z tego wywiązać.
Telefon wrócił do salonu nie naprawiony a dokument "ta moja gwarancja" zawierający numer imei i datę zakupu trafił do działu prawnego Orange. Po kolejnych trzech dniach (dzisiaj 27 maja) informacja od Orange że nie poczuwają się do obowiązku naprawy na swój koszt bo dokument który mam to nie gwarancja tylko ulotka informacyjna nie mająca mocy prawnej.
Czy ma sens występowanie na drogę prawną wobec Orange w takiej sytuacji?
Będę wdzięczny za pomoc i informację jak mam się w tej chwili zachować.
#2
Napisano 26 maja 2011 - 18:39
#3
Napisano 26 maja 2011 - 19:00
Szanse na powodzenie ewentualnego powództwa są znikome - należałoby wykazać przed sądem, że wręczona przez sprzedawcę informacja jest dokumentem gwarancyjnym w rozumieniu art. 577 § 1 kc i dowodzić, że jej wystawca jest w istocie gwarantem , co w mojej ocenie będzie bardzo trudne, tym bardziej że treść ulotki nie nosi cech zobowiązania gwarancyjnego.
#4
Napisano 26 maja 2011 - 19:29


#5
Napisano 26 maja 2011 - 19:31
INFORMACJA NA TEMAT GWARANCJI
Producent telefonu nie dołącza do urządzenia karty gwarancyjnej. W celu uzyskania naprawy urządzenia, należy dostarczyć kompletny produkt do salonu sprzedaży Orange wraz z dowodem zakupu, nie starszym niż 24 miesiące liczone od daty sprzedaży urządzenia.
Czy tego typu jednoznaczna treść nie jest dla operatora, w tym wypadku sprzedawcy zobowiązująca?
Orange nie powołuje się w tym dokumencie na inne zapisy wynikające z gwarancji producenta, wręcz przeciwnie informuje że producent nie dołącza do urządzenia karty gwarancyjnej z której można by czerpać inne istotne treści.
#6
Napisano 26 maja 2011 - 20:00
#7
Napisano 26 maja 2011 - 20:08
#8
Napisano 26 maja 2011 - 20:42
#9
Napisano 26 maja 2011 - 20:47
A nie można z tego:
Niestety, nie można. Przepisy tej ustawy mają zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych z konsumentami.
Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
Art. 1. 1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny).
#10
Napisano 26 maja 2011 - 20:49
#11
Napisano 01 czerwca 2011 - 19:45
#12
Napisano 01 czerwca 2011 - 20:58
#13
Napisano 02 czerwca 2011 - 15:27
#14
Napisano 02 czerwca 2011 - 15:36
w końcu co mu doradzasz? Co ma zrobić, jak nie odpuszczać? Czym to argumentować?
#15
Napisano 02 czerwca 2011 - 15:38
@iPhone HAL
w końcu co mu doradzasz? Co ma zrobić, jak nie odpuszczać? Czym to argumentować?
niech próbuje powołać się na niezgodność z umowa.
#16
Napisano 02 czerwca 2011 - 15:45
#17
Napisano 02 czerwca 2011 - 15:51
Ale pisał przecież że to telefon na firmę. Przeczytaj posta nad tym twoim.
racja przeoczyłem to, w takim razie to rzeczywiście ciężka sprawa
#18
Napisano 02 czerwca 2011 - 22:40
http://myapple.pl/ip...tml#post1596989
Płacę im kolosalne rachunki a gdy zepsuje mi się sprzęt i chcę go oddać na gwarancji, która
wg dokumentu wynosi 24 miesiące to mówią, że to błąd w druku, jakaś paranoja.
Dobrze, że kończy mi się umowa w firmie to przerzucimy abonamenty do Ery /T-Mobile/, bo tam choć ceny były
wyższe to obsługa w porównaniu z Orange była wzorowa.
Stać mnie na nowy telefon więc nie będę się użerał i poniżał przed oszustami, wstyd.
#19
Napisano 02 czerwca 2011 - 23:38
Nie muszą się zasłaniać błędem w druku, bo nigdzie nie napisali, że telefon jest objęty dwuletnią gwarancją.Płacę im kolosalne rachunki a gdy zepsuje mi się sprzęt i chcę go oddać na gwarancji, która
wg dokumentu wynosi 24 miesiące to mówią, że to błąd w druku, jakaś paranoja.
Widzisz to, co chcesz zobaczyć.
Dobrze, że kończy mi się umowa w firmie to przerzucimy abonamenty do Ery /T-Mobile/, bo tam choć ceny były wyższe to obsługa w porównaniu z Orange była wzorowa.
Tam sytuacja jest identyczna - 12 m-cy gwarancji i 12 m-cy odpowiedzialności sprzedawcy z tyt. rękojmi dla firm lub 12 m-cy gwarancji i 24 m-ce odpowiedzialności sprzedawcy z tyt. niezgodności z umową dla konsumentów.
Różnica będzie taka, że zamiast dwóch świstków przy zakupie, dostaniesz jeden - fakturę, ale zostaniesz tak samo odprawiony z kwitkiem jak w Orange, jeśli przyjdziesz z zepsutym telefonem starszym niż rok.
Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma...
#20
Napisano 03 czerwca 2011 - 07:24
Nie muszą się zasłaniać błędem w druku, bo nigdzie nie napisali, że telefon jest objęty dwuletnią gwarancją.
Widzisz to, co chcesz zobaczyć.
Tam sytuacja jest identyczna - 12 m-cy gwarancji i 12 m-cy odpowiedzialności sprzedawcy z tyt. rękojmi dla firm lub 12 m-cy gwarancji i 24 m-ce odpowiedzialności sprzedawcy z tyt. niezgodności z umową dla konsumentów.
Różnica będzie taka, że zamiast dwóch świstków przy zakupie, dostaniesz jeden - fakturę, ale zostaniesz tak samo odprawiony z kwitkiem jak w Orange, jeśli przyjdziesz z zepsutym telefonem starszym niż rok.
To wytłumacz mi proszę jak mam rozumieć część 'informacje na temat gwarancji' :
http://a.yfrog.com/i.../3332/gwarq.jpg
Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma...
Tutaj bym się zgodził, gdybym nie korzystał z ich usług wcześniej.
Dokładnie masz rację, dostanę jeden 'świstek', ponieważ poważna firma nie stara się oszukać klienta.
#21
Napisano 03 czerwca 2011 - 12:07
Dosłownie.To wytłumacz mi proszę jak mam rozumieć część 'informacje na temat gwarancji' :
http://a.yfrog.com/i.../3332/gwarq.jpg
Po pierwsze, tekst zatytułowany jest "Informacje na temat gwarancji", nietrudno się zatem domyślić, że zawiera informacje związane z tym zobowiązaniem (innego nie ma), które stanowi, że okres gwarancji biegnie przez rok od daty zakupu.
Po drugie, liczba "24" pojawia się w nim wyłącznie w kontekście wieku dowodu zakupu, nie okresu trwania zobowiązania gwarancyjnego i z tego względu interpretowanie drugiego zdania jako określającego okres trwania zobowiązania gwarancyjnego jest błędem.
I wreszcie po trzecie, sprzedawca (Orange) niebędący gwarantem, nie jest do składania zobowiązań w imieniu gwaranta (Apple) uprawniony.
Orange starało się Cię oszukać? To nie jest oszustwo, to co najwyżej niefortunna formuła ulotki. Nic więcej.Dokładnie masz rację, dostanę jeden 'świstek', ponieważ poważna firma nie stara się oszukać klienta.
Z innej beczki.
Dlaczego nie spróbujesz wymóc na Orange wymiany telefonu? Z powodu niefrasobliwości operatora odniosłeś wrażenie, że okres gwarancji wynosi 2 lata, a ponieważ nie otrzymałeś w chwili zakupu treści zobowiązania gwarancyjnego, nie mogłeś tego zweryfikować. Kończący się okres umowy to dobra okazja na załatwianie tego rodzaju sporów.
#22
Napisano 03 czerwca 2011 - 12:49
#23
Napisano 03 czerwca 2011 - 13:26
Oczywiście, że jest.Nie ma czegoś takiego jak gwarancja w Polsce - Apple nie udziela gwarancji
Apple - Legal
Nie ma obowiązku wydawania kart gwarancyjnych, ani tym bardziej opatrywania ich podpisem i pieczęcią sprzedawcy.bo w myśl prawa polskiego potrzebna by była karta gwarancyjna z podpisem i pieczątką sprzedawcy.
Firmy mogą korzystać z uprawnień wynikających z przepisów kodeksu cywilnego o rękojmi za wady, instytucja niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową zarezerwowana jest dla konsumentów i regulowana jest przepisami ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kc.Firmy mogą skorzystać z reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową do 12 miesięcy od dnia zakupu
W przepisach "prawa konsumenckiego" nie istnieje pojęcie wady ukrytej. Nie ma też obowiązku wykazywania, że wada (niezgodność z umową) ujawniła się w towarze w ciągu 3 m-cy od daty zakupu.osoby fizyczne 24 miesiące, choć i tak jest z tym problem, bo tak naprawdę trzeba udowodnić że towar posiadał wadę ukrytą w terminie do 6 mies. od daty zakupu co nie jest proste.
Istnieje za to obowiązek wykazania, że niezgodność tkwiła w towarze w chwili jego wydania konsumentowi, bo tylko za taką sprzedawca odpowiada. Nie mniej, jeśli niezgodność ujawni się w terminie 6 m-cy od daty wydania rzeczy, wówczas domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania jej konsumentowi. To domniemanie przerzuca ciężar dowodu na sprzedawcę, który chcąc uchylić się od odpowiedzialności z tyt. niezgodności, zmuszony jest wykazać, że towar w chwili wydania konsumentowi był zgodny z umową.
W przypadku produktów Apple - zgoda, ale serwis nie ma w tej kwestii nic do powiedzenia.Zapomnijcie więc o czymś takim jak 24 mies gwarancji, to fikcja i sprawa zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli producenta lub serwisu.
#24
Napisano 03 czerwca 2011 - 13:32
Oczywiście że nie ma, tym samym gwarancja na produkty Apple w Polsce nie istnieje. Podałeś adres do zagranicznej strony Apple. Reszta to potwierdzenie tego co już napisałem wcześniej??Nie ma obowiązku wydawania kart gwarancyjnych, ani tym bardziej opatrywania ich podpisem i pieczęcią sprzedawcy.
Ma do powiedzenia - może naprawić na swój koszt, znam takie przypadki.W przypadku produktów Apple - zgoda, ale serwis nie ma w tej kwestii nic do powiedzenia.
#25
Napisano 03 czerwca 2011 - 13:34
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych