Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

dev lub borland na maca?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 oczopek

oczopek
  • 240 postów

Napisano 23 maja 2011 - 15:19

Witam, czy istnieje jakiś odpowiednik deva, lub borlanda na maca? Tak wiem, te programy są najgorsze z możliwych, ale niestety musimy z nich korzystać, w szkole. Ewnetualnie jakiś program na maca z c++ zbliżony kodem do wymienionych wcześniej.

#2 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 23 maja 2011 - 16:09

Ale zaraz moment, co piszecie w tej szkole, napisałeś tylko że C++, ale jakie te programy piszecie (co konkretnie się uczycie), konsolowe programy, z GUI? Jak z GUI to jakie APi/Framework? QT, te Borlanda, MFC czy jakieś inne. No i jak z GUI i jest to coś innego niż QT to zapomnij o OSX, insaluj windowsa. A nawet jeśli tylko proste konsolowe programy to i tak są różnice w bibliotekach, także jak dla szkoły i się dopiero uczysz to też postaw winowsa abyś uniknął problemów że kod ze szkoły nie kompiluje się u ciebie w domu i odwrotnie.

#3 Krzema

Krzema
  • 190 postów
  • SkądGdańsk, PL

Napisano 23 maja 2011 - 17:20

W szkole z GUI? Hoho, niedoczekanie :D Byłem w klasie z rozszerzoną informatyką i najtrudniejsze co mieliśmy to szukanie min/max w tablicy... Jeżeli masz coś wiecej na infie, to szczerze gratuluję. Przypuszczam, że podstaw C++ można się uczyć wszędzie, chociażby w xcode (tak jak my na infie). Podstaw tzn. bez mieszania w to żadnych API. Z różnic w standardowych bibliotekach zapamiętałem tylko counter() i clock() - inaczej nazywała się funkcja zwracająca czas systemowy w ms.
Może wystarczy pokombinować z Wine? Installing Wine on Mac OS X Nie próbowałem tego jeszcze na OS X, ale na ubuntu działa to całkiem całkiem. Dev powinien pójść...
Przy skrajnie krótkich kodach może pomóc takie cuś Ideone.com | Online IDE & Debugging Tool >> C/C++, Java, PHP, Python, Perl and 40+ compilers and intepreters .

Pozdrawiam.

#4 ciasteczkowy666

ciasteczkowy666
  • 187 postów

Napisano 23 maja 2011 - 22:20

Terminal, vi i gcc:) (choć w sumie to nie, nie żartuję)

#5 konole

konole
  • 412 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 maja 2011 - 20:04

xCode i zachwyć nauczyciela programem graficznym w Objective-C z Cocoa. Nauczyciel nie ogarnie, ty dostaniesz 6, bo działa. :D

#6 oczopek

oczopek
  • 240 postów

Napisano 30 maja 2011 - 14:20

dzieki za odpowiedzi. zdecydowałem się na xcode 3.
musze zrobić choinkę ze znaków np. "x". Program musi mieć wodotryski, czyli zmieniające się kolory "lampek" na choince, możliwość ustawienia szerokości, wysokości, długości pnia itp...
jak na razie zatrzymałem się na przesunięciu kursora na środek ekranu, w devie miałem funkcje gotoxy(), tutaj mam move(), ale nie moge tego ogarnąć, przez cały czas wyskakuje mi błąd. Prosze o pomoc z tą funkcją, a jak komuś się nudzi to i z całym programem :)
napisałem na razie coś takiego

#include  iostrem   wiadomo w nawiasach, ale nie pokazuje jak jest w nawiasach
using std::cout;
using std::cin;
using std::endl;
#include  ncurses.h
int main (int argc, char * const argv[])
{
    int h=0; 
	int j=0;
	
	cout << "podaj wysokość" << endl;
	cin >> h;
	
	for (int i=0; i<(2*h); i=i+2)
	{
		move((40-(i/2)), ((i/2)+1));
		do {
			cout << "X";
			
		} while (j<=i);
		getchar();
	}
	
    return 0;
}


powinno to wyglądać mniej wiecej tak: (daje kropki, bo spacją nie da się przesunąć tutaj)
............. x
........... xxx
......... xxxxxx
........ xxxxxxxx
............ xx

#7 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 30 maja 2011 - 18:35

"Wyskakuje mi błąd" - bardzo ciekawe, a jaki dokładnie?

#8 oczopek

oczopek
  • 240 postów

Napisano 30 maja 2011 - 19:22

napisałem, że błąd odnośnie funkcji move, a dokładnie "variable or field 'move' declared void" , wynika z niego, że nie zadeklarowałem funkcji, ale przecież dołączam ncurses.h

#9 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 30 maja 2011 - 19:32

u mnie 'man move' mowi ze jest w curses.h, a nie ncurses. I nic nie napisałeś, wklejaj całe błędy takie jak dostajesz, a nie swoimi słowami je opisujesz. A kod wklejaj w taki [ code ] ... [ / code ]

#10 oczopek

oczopek
  • 240 postów

Napisano 30 maja 2011 - 20:09

curses.h też próbowałem
wklajem w [ code ], mógłbym Cie prosić żebyś wkleił to do swojego xcode i zobaczył co jest nie tak?
#include <iostream>
using std::cout;
using std::cin;
using std::endl;
#include <ncurses.h>
int main (int argc, char * const argv[])
{
    int h=0; 
	int j=0;
	
	cout << "podaj wysokość" << endl;
	cin >> h;
	
	for (int i=0; i<(2*h); i=i+2)
	{
		move((40-(i/2)), ((i/2)+1));
		do {
			cout << "X";
			
		} while (j<=i);
		getchar();
	}
	

  
    return 0;
}


#11 Kłakó

Kłakó
  • 99 postów
  • SkądKraków, Poland

Napisano 30 maja 2011 - 20:45

Wybaczcie że trochę nie na temat, ale czy zamiast

using std::cout;
using std::cin;
using std::endl;

napisać

using namespace std;

???
Wydaje mi sie, że to wygodniejsze, poza tym wypisywanie wszystkich używanych w programie poleceń jest trochę, hm, uciążliwe..? :D

Przepraszam że nie na temat, ale tak mnie to jakoś raziło w oczy :)

#12 oczopek

oczopek
  • 240 postów

Napisano 30 maja 2011 - 20:58

faktycznie, dzięki :) odnośnie "move" ma ktoś jakiś pomysł?

#13 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 31 maja 2011 - 00:21

curses.h też próbowałem
wklajem w [ code ], mógłbym Cie prosić żebyś wkleił to do swojego xcode i zobaczył co jest nie tak?


Dodaj libcurses.dylib, tak jak na screenshot.

i includuj curses.h

#14 oczopek

oczopek
  • 240 postów

Napisano 31 maja 2011 - 20:30

gdzie dokładnie to mam dodać, bo nie moge znaleźć takiego ekranu jak na screenshocie?

#15 oczopek

oczopek
  • 240 postów

Napisano 03 czerwca 2011 - 18:02

up. prosze o pomoc. nie moge tego znaleźć

#16 Krzema

Krzema
  • 190 postów
  • SkądGdańsk, PL

Napisano 04 czerwca 2011 - 15:57

Spróbuj tędy
Dołączona grafika

#17 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 czerwca 2011 - 16:32

zależy który XCode

#18 kanior

kanior
  • 48 postów

Napisano 04 czerwca 2011 - 17:30

Apropo xCode:P To trzeba się rejestrować na apple.com jako developer żeby je zdobyć czy na jakiejś płycie jest? @Kłakó - to zależy jak Ci wygodnie. Ja osobiście używam using namespace std; ale, jeżeli używasz najczęsciej tylko cout i cin to wpisz sobie using std:cin i using std:cout. Zależy jak Ci wygodnie. NIC nie jest narzucane :)

#19 Krzema

Krzema
  • 190 postów
  • SkądGdańsk, PL

Napisano 04 czerwca 2011 - 18:28

Apropo xCode:P To trzeba się rejestrować na apple.com jako developer żeby je zdobyć czy na jakiejś płycie jest?


Powinno być na płytce z Mac OS X. Można też ściągnąć ze strony Apple'a, ale trzeba najpierw założyć darmowe konto developerskie.

#20 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 05 czerwca 2011 - 09:18

albo z Mac App Store, tylko trzeba zapłacić te całe kilkanaście (!) złotych.

#21 Kłakó

Kłakó
  • 99 postów
  • SkądKraków, Poland

Napisano 06 czerwca 2011 - 21:54

@kanior oczywiście że tak, ja nic nie narzucam ;) chciałem tylko zasugerować, że gdyby poleceń było, powiedzmy, kilkanaście, to wygodniej zamiast kilkunastu linii zrobić jedną ;) taka luźna sugestia :) ale zgadzam się z Tobą w 100%, żadnego narzucania :D EDIT: Ach, to tak ;) rozumiem, dlaczego zrozumiałeś, jakbym coś komuś zarzucał :) Napisałem: Zamiast blablabla napisać blablabla", a miało być "Czy zamiast blablabla nie łatwiej napisać blablabla" :D Teraz zauważyłem, że się walnąłem przy pisaniu tamtego posta, a w tajemniczy sposób znikła mi możliwość edycji (?!), więc chciałem się wytłumaczyć :D




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych