Imac 20' early 2008
#1
Napisano 19 lutego 2011 - 21:00
Jestem za艂amany... m贸j Imac pad艂 mimo naprawy w Iclinic...
Jaki艣 czas temu mia艂em problemy z uruchomieniem osxa na moim imacu. Raz si臋 uruchamia艂 a raz pokazywa艂 si臋 szary folder ze znakiem zapytania i w og贸le nie by艂o wida膰 dysku w narz臋dziach dyskowych.
Postanowi艂em z korzysta膰 z us艂ugi Iclinic zasugerowa艂em, 偶e b艂膮d mo偶e by膰 zwi膮zany z dyskiem z wiadomych przyczyn... Dostarczy艂em swojego maczka do nich. Po jakim艣 tygodniu dosta艂em go niby naprawionego z wymienionym z dyskiem na 500 GB (wcze艣niej mia艂em 250). Komputer uruchomi艂 si臋 i zainstalowa艂em Osxa nast臋pnie wszystkie programy z kt贸rych korzystam etc etc... Po dw贸ch dniach (mo偶e trzech) gdy chcia艂em w艂膮czy膰 imaca wyskoczy艂 mi napis "You must restart your computer, Hold down the power button!!" wy艂膮czy艂em go, w艂膮czy艂em i...znowu to samo wi臋c ...wy艂膮czy艂em go w艂膮czy艂em...ruszy艂!!! aaa stwierdzi艂em, 偶e to by膰 mo偶e jednorazowy przypadek. Niestety nie... Wprawdzie nie wyskakuje mi ju偶 napis z pro艣b膮 o restart komputera po prostu widnieje ekran 艂adowania osxa i tak si臋 k贸艂eczko kr臋ci i kr臋ci...kr臋ci i kreci. Zrobi艂em bootwanie z p艂yty i sprawdzi艂em jak wygl膮da sprawa w narz臋dziach dyskowych i teoretycznie dysk widnieje z tym,聽偶e gdy probowa艂em go sprawdzi膰 lub naprawi膰 wyskakiwa艂 mi komunikat: Niew艂a艣ciwa liczba katalogu woluminu oraz Wolumin wymaga naprawy. Hmm... Wprawdzie p贸藕niej uda艂o mi si臋 go naprawi膰 i dostawa艂em: Dysk chyba jest w porz膮dku. Ba! Nawet gdy po tym robi艂em restart do systemu wszystko chodzi艂o jak nale偶y. Jednak no nie b臋d臋 za ka偶dym razem gdy chc臋 skorzysta艂 z maca wk艂ada艂 p艂yty z osx'em i si臋 za przeproszeniem pieprzy艂 偶eby 艂askawie system si臋 uruchomi艂. Dzwoni艂em do Iclinic ale dzi艣 jest sobota wi臋c pewnie dlatego nikt nie odbiera, napisa艂em w ka偶dym razie maila. Co robi膰 bracia (i siostry) ? :cry: Czy mia艂 ju偶 kto艣 tak膮 sytuacj臋? Zap艂aci艂em 530 z艂otych a mac jak nie chodzi艂 tak nie chodzi :/... Mam nadzieje, 偶e chocia偶 za friko naprawi膮 sw贸j b艂膮d...
---------- Wpis dodano o 21:00 ---------- Poprzedni wpis dodano o 20:49 ----------
PS: Zrobi艂em w艂a艣nie reset PRAM i NVRAM i system si臋 uruchomi艂 czy mo偶liwe, 偶e teraz b臋dzie wszystko ok? Problem m贸g艂 by膰 zwi膮zany z tym?
#2
Napisano 20 lutego 2011 - 01:35
#3
Napisano 20 lutego 2011 - 02:27
#4
Napisano 20 lutego 2011 - 02:51
#5
Napisano 20 lutego 2011 - 03:15
#6
Napisano 20 lutego 2011 - 11:27
#7
Napisano 20 lutego 2011 - 14:33
#8
Napisano 20 lutego 2011 - 14:38
#9
Napisano 20 lutego 2011 - 14:49
#10
Napisano 20 lutego 2011 - 19:55
#11 Go艣膰_owca666_*
Napisano 21 lutego 2011 - 11:17
#12
Napisano 21 lutego 2011 - 12:00
O to mi chodzi艂o, mo偶e 藕le nazwa艂em, dlatego napisa艂em:^^^ "Pasek post臋pu" podczas 艂adowania EFI??? Co艣 Ci si臋聽pomyli艂o i to mocno.
Ten pasek mo偶na zobaczy膰 tylko 2 sytuacjach: po pierwszym uruchomieniu po instalacji Firmware Uptade
W艂a艣nie u mnie by艂 objaw paska post臋pu, bo co艣 si臋 dzia艂o z EFI i 艂adowane by艂o to od MacBooka zamiast iMaca. Dlatego by艂 pasek post臋pu jak przy instalacji Firmware Update. Nie wa偶ne.(...) 艂adowanie EFI czy jako艣 tak(...)
#13
Napisano 21 lutego 2011 - 13:32
#14 Go艣膰_owca666_*
Napisano 21 lutego 2011 - 13:48
W艂a艣nie u mnie by艂 objaw paska post臋pu, bo co艣 si臋 dzia艂o z EFI i 艂adowane by艂o to od MacBooka zamiast iMaca. Dlatego by艂 pasek post臋pu jak przy instalacji Firmware Update. Nie wa偶ne.
Taa, wa偶ne, 偶e dzwoni, nie wa偶ne w kt贸rym kosciele...
OMG... To偶 Ci t艂umacz臋, 偶e nie ma takiej opcji. To by艂 pasek od fsck bo porypa艂y Ci si臋 pliki systemowe na HDD. EFI od MacBooka nie mog艂o by膰 艂adowane bo go fizycznie nie mo偶na posiada膰 na iMaku. EFI jest zapisane na ko艣ci flash EEPROM wlutowanej w p艂yt臋, nie na dysku. Za identyfikacj臋聽hardware w ASP odpowiada kilka plik贸w systemowych, kt贸re Ci si臋聽posypa艂y. Dlatego na Hackintoshu mo偶esz sobie ustawi膰聽tak, aby pokazywa艂o Ci dowolny model Maka, procesor itp. To kwestai edycji pewnych plik贸w. Nie ma to nic do rzeczy z EFI. Ot, ca艂a tajemnica.
呕eby nie ci膮gn膮膰 OT, kolega empirewar i tak musi uda膰聽si臋 z reklamacj膮 do magik贸w, kt贸rzy wymieniali mu dysk. I nie ma co kombinowa膰 tak jak rybak-17 napisa艂, bo po co艣 si臋聽w ko艅cu ma gwarancj臋聽na us艂ug臋 oraz zamontowan膮 cz臋艣膰
#15
Napisano 21 lutego 2011 - 16:12
#16
Napisano 21 lutego 2011 - 16:34
Nie no serwisant mi powiedzia艂, 偶e system by艂 zainstalowany od pocz膮tku a ja z pierwszym uruchomieniem po naprawie nie mog艂em go uruchomi膰 tylko instalowa艂em od nowa system, wi臋c od "naprawy" by艂o ju偶 co艣 nie tak...
jako艣 nie mog臋 tego zrozumie膰
Najpierw sam pokombinuj albo reklamuj, niech nie robi膮 z ciebie idioty/barana! Zap艂aci艂e艣 to ma dzia艂a膰 a jak nie to niech zabieraj膮 ten dysk i daj膮 stary. Napisz im to na oficjalnym pi艣mie odwo艂uj膮c si臋 do przepis贸w jak nie mo偶na si臋 telefonicznie dogada膰.
PS:
Chyba masz czyi艣 awatar
#17
Napisano 21 lutego 2011 - 16:53
Odda艂e艣 do serwisu, tak?Nie no serwisant mi powiedzia艂, 偶e system by艂 zainstalowany od pocz膮tku a ja z pierwszym uruchomieniem po naprawie nie mog艂em go uruchomi膰 tylko instalowa艂em od nowa system, wi臋c od "naprawy" by艂o ju偶 co艣 nie tak... Je艣li teraz oddam imaca to powiedzia艂 mi 偶e 300 z艂 je艣li to drobna usterka a je艣li co艣 powa偶nego np p艂yta g艂贸wna to mo偶e by膰 ponad 500 z艂... Dajcie spok贸j!! Oddam to do innego serwisu, jaki polecacie?
Odebra艂e艣 i nie dzia艂a, tak?
Masz gwarancj臋 na nowy dysk, tak?
Stary dysk dosta艂e艣 z powrotem, tak?
Czyli je艣li oka偶e si臋, 偶e nowy dysk jest padni臋ty to nale偶y ci si臋 wymiana na inny za darmo, w ramach gwarancji. Je艣li natomiast nie b臋dzie to wina dysku, tylko uszkodzenia p艂yty g艂贸wnej, to wina serwisanta 偶e nie zdiagnozowa艂 prawid艂owo usterki i nie sprawdzi艂 po naprawie czy wszystko w porz膮dku.
Ja odbieraj膮c sw贸j komputer z serwisu zasta艂em go w艂膮czony, sprawdzony i serwisant poprosi艂 偶ebym jeszcze si臋 sam pobawi艂 i posprawdza艂 czy wszystko gra. Wiem r贸wnie偶, 偶e przed wymian膮 dysku serwis dok艂adnie sprawdzi艂 czy to nie inna usterka, 偶ebym nie musia艂 potem wraca膰 i reklamowa膰. Tak powinno to wygl膮da膰 i dlatego w艂a艣nie wiem, kto dalej b臋dzie serwisowa艂 moje komputery. Nie mam wystarczaj膮cej wiedzy do robienia tego samemu, a nie mam r贸wnie偶 czasu na wo偶enie komputera w t膮 i tamt膮 stron臋.
#18
Napisano 21 lutego 2011 - 16:54
#19
Napisano 21 lutego 2011 - 16:58
Szlag mnie trafi nied艂ugo... Nie wiem co zrobi膰 =/ do Iclinic nie chce ju偶 wraca膰. Jesli w innym serwisie stwierdz膮, 偶e to dysk - powiem w Iclinic, 偶e chce zwrotu pieni臋dzy i ode艣l臋 im ten co wymienili z powrotem. W ka偶dym razie pom贸偶cie odnale藕膰 jaki艣 normalny serwis w Warszawie, kt贸ry zrobi mi to w miar臋聽szybko i sprawnie. Pozdrawiam !!
Tak si臋 nie robi i je偶eli tak zrobisz to maj膮 prawo nie zwraca膰 ci pieni臋dzy i powiedzie膰 偶e dysk sam uszkodzi艂e艣 albo drugi serwis.
#20
Napisano 21 lutego 2011 - 17:06
Szlag mnie trafi nied艂ugo... Nie wiem co zrobi膰 =/ do Iclinic nie chce ju偶 wraca膰. Jesli w innym serwisie stwierdz膮, 偶e to dysk - powiem w Iclinic, 偶e chce zwrotu pieni臋dzy i ode艣l臋 im ten co wymienili z powrotem. W ka偶dym razie pom贸偶cie odnale藕膰 jaki艣 normalny serwis w Warszawie, kt贸ry zrobi mi to w miar臋聽szybko i sprawnie. Pozdrawiam !!
Ja odda艂em do Cezkomu. Serwis jest na Ate艅skiej, tel. 22 6162886. Jestem zadowolony i mog臋 poleci膰. Szybko, sprawnie i z poczuciem humoru. Co do ceny, nie wypowiadam si臋. Wysz艂o tyle, ile zaproponowa艂 iClinic, ale cena nie mia艂a dla mnie znaczenia. Chodzi艂o o czas i fachowo艣膰. Dosta艂em komputer sprawny, z odtworzonym systemem z kopii zapasowej, praktycznie tak jakby nigdy nic si臋 nie sta艂o, tylko dysk du偶y (dla mnie nawet za du偶y .
Co do iClinic, nie mog臋 oceni膰. Mia艂em w艂a艣nie tam odda膰, ale wymiana maili zako艅czy艂a si臋 w ko艅cu brakiem odpowiedzi z ich strony, wi臋c uzna艂em 偶e s膮 zawaleni robot膮 i nie b臋d臋 im zawraca艂 g艂owy. Odezwali si臋 potem, po 20-tu dniach, ale ja ju偶 mia艂em wszystko naprawione.
---------- Wpis dodano o 17:06 ---------- Poprzedni wpis dodano o 17:03 ----------
Tak si臋 nie robi i je偶eli tak zrobisz to maj膮 prawo nie zwraca膰 ci pieni臋dzy i powiedzie膰 偶e dysk sam uszkodzi艂e艣 albo drugi serwis.
Dok艂adnie, najpierw walcz z iClinic. Z reszt膮 my艣l臋 偶e sami z w艂asnej woli zrobi膮 wszystko za free, bo to nie jest z艂a firma. Sporo ludzi u nich serwisuje i s膮 zadowoleni. Po prostu trafi艂e艣 na wadliwy egzemplarz, to si臋 zdarza.
#21
Napisano 21 lutego 2011 - 19:40
#22
Napisano 21 lutego 2011 - 21:48
#23
Napisano 21 lutego 2011 - 22:01
#24
Napisano 21 lutego 2011 - 22:10
Spokojnie, pojed藕 i zobacz co si臋 oka偶e. My艣l臋, 偶e wszystko dobrze si臋 zako艅czy, wymieni膮 dysk i po problemie.Ju偶 mi wymienili dysk i nadal jest tak jak by艂o, a gdy zadzwoni艂em do nich to powiedzia艂 mi Pan, 偶e dysk jest dobry i jak znajd膮 inna usterk臋 to jeszcze b臋d臋 musia艂 p艂aci膰. Kurde... zap艂aci艂em ponad 500 z艂 za napraw臋, nie mam obowi膮zku zna膰 si臋 na komputerach, powiedzieli mi, 偶e to dysk, wymienili - wszystko ok... tylko nie dzia艂a nadal tak jak powinno. Spokojnie ja nie mam zamiaru walczy膰 z nikim, po prostu nie mam zamiaru te偶 p艂aci膰 kolejnych 5 st贸w, bo oni nie zdiagnozowali prawid艂owo usterki. Zobaczymy jak si臋 potoczy sytuacja.
Dlatego w艂a艣nie wybra艂em serwis, kt贸ry najpierw diagnozuje usterk臋 i potem, niejako na w艂asn膮 odpowiedzialno艣膰, usuwa j膮. Je艣li naprawa nie zadzia艂a, w贸wczas mam prawo za偶yczy膰 sobie oddania sprz臋tu nienaprawionego i nic nie p艂ac臋. Tak ustali艂em z serwisantem, w zasadzie to on tak ustali艂, i mia艂em spokojn膮 dy艅k臋 偶e jak co艣 to nie dostan臋 po kieszeni. Przy moich objawach by艂o przypuszczenie, 偶e mog艂a polecie膰 p艂yta g艂贸wna i wiedzia艂em 偶e wtedy nie zdecyduj臋 si臋 na napraw臋.
#25
Napisano 21 lutego 2011 - 23:55
U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 0
0 u偶ytkownik贸w, 0 go艣ci, 0 anonimowych